Dzisiaj jest 21 lis 2024, 16:59


[MK6] Twardy hamulec

Moderator: rafaello

Regulamin forum Serwisowanie samochodu, klimatyzacji, dobór oleju, wycieraczek itp. materiałów eksploatacyjnych, czyli bieżące sprawy eksploatacyjne.

Pamiętaj:
  1. Pytania, porady, sugestie niezwiązane z danym tematem umieszczaj w osobnym temacie właściwego działu.
  2. W przypadku samodzielnego rozwiązania opisanego problemu, opisz sposób jego rozwiązanie wraz z przyczynę jego powstania (o ile jest ci znana).
  3. Przed założeniem nowego tematu, sprawdź, (przy pomocy funkcji Szukaj) czy istnieje wątek opisujący analogiczny problem, a jeżeli istnieje to kontynuuj w nim dyskusję.
  4. Równolegle obowiązują wszystkie zasady opisane w ramach Regulaminu forum
  5. Jeżeli otrzymasz odpowiedź na zadane pytanie, odwdzięcz się przyznaniem pochwały - tu przeczytasz jak przyznać pochwałę
  • Autor
  • Wiadomość
Offline

kamill

VIP

  • Posty: 2498
  • Rejestracja: 11 kwie 2012, 12:26
  • Online: 101d 5h 11m 35s
  • Pochwały: 27
  • Auto: MK6
  • Silnik: TDI

Twardy hamulec

Post04 kwie 2016, 12:57

Po nocy w garażu auto ma twardy hamulec, po uruchomieniu wszystko wraca do normy, hamowanie bez zmian. Czy jest to powód do obaw, lub do sprawdzenia czegoś? Z tego co pamiętam już kiedyś zdarzała się taka sytuacja, ale wtedy z braku czasu nie sprawdziłem tego i też samo minęło... Jakieś sugestie?
edit: nie, nie pompuje hamulca po wyłączeniu auta :pub:
Offline
Awatar użytkownika

Glivek76

Sympatyk

  • Posty: 64
  • Rejestracja: 09 lis 2015, 19:18
  • Online: 4d 9h 23m 42s
  • Auto: VW GOLF SPORTSVAN
  • Silnik: 2.0 TDI CRLB

Re: Twardy hamulec

Post04 kwie 2016, 15:16

Wyglada jakby podciśnienie sie gubiło po dłuższym postoju. Ale skoro podczas jazdy jest wszystko ok to moze jakaś drobna nieszczelność jest na łączeniach przewodu podciśnienia który idzie do serwa która daje o sobie znac. Warto sie temu przyjrzeć. Poruszaj przewodami na zgaszonym silniku moze coś usłyszysz. Miałem kiedys coś podobnego ale w Seicento i okazało sie ze zaworek zwrotny padał powoli. Nie wiem jak to wyglada w VW ale pewnie podobnie.
Rozumię, ze po zapaleniu silnika pedał hamulca ładnie zjeżdża z dół?
Offline

kamill

VIP

  • Posty: 2498
  • Rejestracja: 11 kwie 2012, 12:26
  • Online: 101d 5h 11m 35s
  • Pochwały: 27
  • Auto: MK6
  • Silnik: TDI

Re: Twardy hamulec

Post04 kwie 2016, 15:49

Po zapaleniu wszystko wraca do normy, gdybym nie odpalal na wcisnietym hamulcu to bym nawet nie zauważył problemu.
Czy jesteś w stanie jakoś naprowadzic mnie o które konkretnie przewody chodzi?
Offline
Awatar użytkownika

Glivek76

Sympatyk

  • Posty: 64
  • Rejestracja: 09 lis 2015, 19:18
  • Online: 4d 9h 23m 42s
  • Auto: VW GOLF SPORTSVAN
  • Silnik: 2.0 TDI CRLB

Re: Twardy hamulec

Post04 kwie 2016, 16:21

Szczerze mówiąc nie przyglądałem sie jeszcze za bardzo wspomaganiu w Golfie ale do serva idzie taki czarny przewód dość twardy z reguły i musiałbyś iść jego droga i organoleptycznie go pomacać poruszać na łączeniach 😆
Offline
Awatar użytkownika

Muti

VIP

  • Posty: 796
  • Rejestracja: 29 lip 2014, 20:39
  • Lokalizacja: Poznań Zielona Góra
  • Online: 19d 13h 53m 3s
  • Pochwały: 15
  • Auto: MK7.5 R
  • Silnik: 2.O TSI DJHA
  • Lokalizacja: Lubuskie

Re: Twardy hamulec

Post04 kwie 2016, 16:34

Dokładnie, i na nim jest zawór zwrotny.

Wróć do Serwis i eksploatacja

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 1 gość