Dzisiaj jest 03 maja 2025, 17:19


Haldex / 4motion

Modyfikacje mechaniczne wpływające na osiągi naszych samochodów.

Moderator: BRUNO55

Regulamin forum Modyfikacje silnika oraz modułów elektronicznego sterowania silnikiem, układu napędowego i paliwowego w celu uzyskania większej mocy oraz momentu obrotowego, które to przekładają się na większe przyśpieszenia oraz wyższe prędkości maksymalne.

Pamiętaj:
  1. Pytania, porady, sugestie niezwiązane z danym tematem umieszczaj w osobnym temacie właściwego działu.
  2. W przypadku samodzielnego rozwiązania opisanego problemu, opisz sposób jego rozwiązanie wraz z przyczynę jego powstania (o ile jest ci znana).
  3. Przed założeniem nowego tematu, sprawdź, (przy pomocy funkcji Szukaj) czy istnieje wątek opisujący analogiczny problem, a jeżeli istnieje to kontynuuj w nim dyskusję.
  4. Równolegle obowiązują wszystkie zasady opisane w ramach Regulaminu forum
  5. Jeżeli otrzymasz odpowiedź na zadane pytanie, odwdzięcz się przyznaniem pochwały - tu przeczytasz jak przyznać pochwałę
  • Autor
  • Wiadomość
Offline
Awatar użytkownika

XenosagaII

VIP

  • Posty: 1575
  • Rejestracja: 02 sie 2012, 22:15
  • Lokalizacja: Warszawa
  • Online: 16d 17h 58m 22s
  • Pochwały: 22
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: 1.4 TSI 160KM CAVD+
  • Lokalizacja: Warszawa

Haldex / 4motion

Post19 sie 2012, 17:46

Zaczołem zastanawiać się czy do takiego golfa z silnikiem 1.4 TSI da rade dołożyć 4motion i co do tego potrzeba. Będę powoli rozkminiał temat ale jesli ktoś posiada wiedze na ten temat nie pisze :) wiem że to bardzo gruba inwestycja ale może kiedys :P

Opis potrzebnych części do modernizacji ( z biegiem czasu i wiedzy post pedzie aktualizowany)

1.Dyferencjał tylnej osi
- ZSB 0BR 525010 B
2783756267.jpg

2783756267_2.jpg


2.Wał napedowy
- 1K0 521 101 P
2782165864.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
Ostatnio zmieniony 18 lis 2012, 14:34 przez XenosagaII, łącznie zmieniany 3 razy
Offline

barthez

Sympatyk

  • Posty: 79
  • Rejestracja: 28 sie 2012, 08:17
  • Online: 13m 22s
  • Auto: VW golf 6
  • Silnik: 2.0 tsi
  • Lokalizacja: Warszawa

Re: 4motion

Post03 wrz 2012, 21:25

To ja odpowiem że generalnie nie ma możliwości przeróbki.

A gdyby ktos sie bardzo uparł to do wymiany min:
sprzęgło
komputer
elektryka
wydech
czesciowo plyta podłogowa
skrzynia biegow - zmiana przelożeń
częściowo elementy zawieszenia
dodac do tego haldex, założyć skalibrować no to koszt jak sadzę koło 60 tys swobodnie.
Offline

zioolko

Stały Bywalec

  • Posty: 301
  • Rejestracja: 29 wrz 2012, 14:54
  • Online: 1d 14h 6m 42s
  • Pochwały: 17
  • Auto: Golf 6
  • Silnik: 1.4 TSI 122KM
  • Lokalizacja: Festung Breslau

Re: 4motion

Post30 wrz 2012, 10:17

barthez pisze:To ja odpowiem że generalnie nie ma możliwości przeróbki.

A gdyby ktos sie bardzo uparł to do wymiany min:
sprzęgło
komputer
elektryka
wydech
czesciowo plyta podłogowa
skrzynia biegow - zmiana przelożeń
częściowo elementy zawieszenia
dodac do tego haldex, założyć skalibrować no to koszt jak sadzę koło 60 tys swobodnie.

- sprzęgło zostaje takie jakie jest, nie ma potrzeby zmiany, podpasuje do nowej skrzynki
- skrzynię trzeba zmienić na taką z wyjściem na przystawkę (najlepiej od tiguana, ew yetiego z podobnym silnikiem)
- montaż podpory wału
- zakup i montaż wału
- nie trzeba przerabiać podłogi, podłoga w r-ce i golfach 4-motion jest taka sama jak w fwd (jest wnęka na wał i miejsce na most)
- należy zmienić tylne zawieszenie na takie z mostem i kołyską od r-ki
- należy najprawdopodobniej zmienić pompę abs
- należy zainstalować sterownik haldex + okablowanie + kodowanie
- nie trzeba wymieniać żadnego innego komputera
- wydech najlepiej od rki
- bak od r-ki (wał idzie środkiem baku)

skarbnicą wiedzy o przeróbce na 4motion jest vwortex

Jak liczyłem koszty to bez robocizny można się zamknąć w 5 tyś.
Trzeba pamiętać, że auto będzie wtedy zmulone o ok. 1 sekundy do setki i z literek nam więcej wypije.

jest - nasze-auta/golf-6-1-4-tsi-caxa-2010-12-t262.html
były: Audi V8 D11 4.2 280 HP, Audi A4 B6 2.5 TDI QUATTRO 180 HP, Audi B4 1.9 TDI 90 HP, Audi B4 2.3 NG 130 HP, Ford Escort 1.6 mk5 90 HP, Ford Sierra 1.8 mk2 80 HP
Offline
Awatar użytkownika

XenosagaII

VIP

  • Posty: 1575
  • Rejestracja: 02 sie 2012, 22:15
  • Lokalizacja: Warszawa
  • Online: 16d 17h 58m 22s
  • Pochwały: 22
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: 1.4 TSI 160KM CAVD+
  • Lokalizacja: Warszawa

4motion

Post30 wrz 2012, 11:08

Po prostu mistrzostwo ! Wiedziałem ze się da bo w mk5 już takie rzeczy robili.
Offline

barthez

Sympatyk

  • Posty: 79
  • Rejestracja: 28 sie 2012, 08:17
  • Online: 13m 22s
  • Auto: VW golf 6
  • Silnik: 2.0 tsi
  • Lokalizacja: Warszawa

Re: Haldex / 4motion

Post01 paź 2012, 12:15

"- nie trzeba przerabiać podłogi, podłoga w r-ce i golfach 4-motion jest taka sama jak w fwd (jest wnęka na wał i miejsce na most)"

Moje pytanie wobec tego skad róznica pojemności bagaznika miedzy r a zwykłym. 350 l do 270 ?
Offline

zioolko

Stały Bywalec

  • Posty: 301
  • Rejestracja: 29 wrz 2012, 14:54
  • Online: 1d 14h 6m 42s
  • Pochwały: 17
  • Auto: Golf 6
  • Silnik: 1.4 TSI 122KM
  • Lokalizacja: Festung Breslau

Re: Haldex / 4motion

Post01 paź 2012, 13:27

barthez pisze:skad róznica pojemności bagaznika miedzy r a zwykłym. 350 l do 270 ?

Kto podaje taką różnicę?
http://www.fakt.pl/VW-Golf-R-prawie-jak ... 636,6.html

na zdjęciu bagażnik r-ki jota w jotę jak mój w 1.4 tsi (może tylko z prawej strony brak schowka).

Czy do obliczania kubatury bagażnika jest liczona wnęka koła zapasowego, czy przestrzeń użytkowa od maty w górę?
Powtórzę raz jeszcze podłoga w golfie 6 hatchback (w kombi nie - tam trzeba ciąć), jak również w seacie exeo* (klon A4 B6) jest przystosowana do zamontowania mostu tylnego i zawieszenia z haldexa.
Inny musi być bak po środku którego biegnie wał, stąd podówjny bak w r-ce i dwie pompy paliwa. Jeżeli rzeczywiście okazałoby się, że jakimś cudem bak rki jest wyższy od standardowego (np. kosztem niższej wnęki na koło) to co za problem go skrócić lub zrobić customowy. Wał się zmieści bez żadnych przeróbek.


*w seacie oczywiście mówimy o torsenie

jest - nasze-auta/golf-6-1-4-tsi-caxa-2010-12-t262.html
były: Audi V8 D11 4.2 280 HP, Audi A4 B6 2.5 TDI QUATTRO 180 HP, Audi B4 1.9 TDI 90 HP, Audi B4 2.3 NG 130 HP, Ford Escort 1.6 mk5 90 HP, Ford Sierra 1.8 mk2 80 HP
Offline

barthez

Sympatyk

  • Posty: 79
  • Rejestracja: 28 sie 2012, 08:17
  • Online: 13m 22s
  • Auto: VW golf 6
  • Silnik: 2.0 tsi
  • Lokalizacja: Warszawa

Re: Haldex / 4motion

Post01 paź 2012, 17:03

Nie bedę sie spierał, ale chcę zobaczyć magika co to zrobi :)
I to za 5 tys bez robocizny :)
Offline
Awatar użytkownika

XenosagaII

VIP

  • Posty: 1575
  • Rejestracja: 02 sie 2012, 22:15
  • Lokalizacja: Warszawa
  • Online: 16d 17h 58m 22s
  • Pochwały: 22
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: 1.4 TSI 160KM CAVD+
  • Lokalizacja: Warszawa

Haldex / 4motion

Post01 paź 2012, 19:21

5 tysi to tylko części robocizne nie ustalona ;)
Offline

tmk84

Nieśmiały

  • Posty: 46
  • Rejestracja: 26 wrz 2012, 21:24
  • Online: 0s
  • Auto: VW Golf 6 GTI
  • Silnik: 2.0tsi
  • Lokalizacja: Krakow

Re: Haldex / 4motion

Post13 lis 2012, 12:15

potwierdzam erka ma mniejszy bagażnik
Offline

zioolko

Stały Bywalec

  • Posty: 301
  • Rejestracja: 29 wrz 2012, 14:54
  • Online: 1d 14h 6m 42s
  • Pochwały: 17
  • Auto: Golf 6
  • Silnik: 1.4 TSI 122KM
  • Lokalizacja: Festung Breslau

Re: Haldex / 4motion

Post17 lis 2012, 23:18

Różnica jest w głębokości wnęki koła zapasowego

http://www.golfmkv.com/forums/showthrea ... 708&page=7

instrukcja montażu tylnego zawiasu z r-ki do mk5 .

Cięcie blach, jakie musi zajść ogranicza się do spłycenia wnęki koła lub przespawania wnęki z R-ki (co kto woli)

Czekam, kto będzie pierwszy z taką przeróbką w PL w mk6

lista przeróbek elektroniki w mk5

http://www.golfmkv.com/forums/showthrea ... 708&page=4

jest - nasze-auta/golf-6-1-4-tsi-caxa-2010-12-t262.html
były: Audi V8 D11 4.2 280 HP, Audi A4 B6 2.5 TDI QUATTRO 180 HP, Audi B4 1.9 TDI 90 HP, Audi B4 2.3 NG 130 HP, Ford Escort 1.6 mk5 90 HP, Ford Sierra 1.8 mk2 80 HP
Offline
Awatar użytkownika

XenosagaII

VIP

  • Posty: 1575
  • Rejestracja: 02 sie 2012, 22:15
  • Lokalizacja: Warszawa
  • Online: 16d 17h 58m 22s
  • Pochwały: 22
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: 1.4 TSI 160KM CAVD+
  • Lokalizacja: Warszawa

Re: Haldex / 4motion

Post18 lis 2012, 09:50

Gdybym miał GTI to miało by to jeszcze jakiś sens ale do 1.4 to trochę mija się z celem :(
Offline
Awatar użytkownika

XenosagaII

VIP

  • Posty: 1575
  • Rejestracja: 02 sie 2012, 22:15
  • Lokalizacja: Warszawa
  • Online: 16d 17h 58m 22s
  • Pochwały: 22
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: 1.4 TSI 160KM CAVD+
  • Lokalizacja: Warszawa

Re: Haldex / 4motion

Post18 lis 2012, 14:12

Pomyślałem że w pierwszym poście będę składał wszystkie części wraz z fotami i nr katalogowymi do kupy. Jeśli ktoś bedzie posiadał info o brakujących cześciach prosze o podesłanie mi PW wraz ze zdjeciem a bede aktualizował pierszego posta :) Z czasem moze złozymy wszystko do kupy i ktoś odważy sie na takiego moda:)
Offline

barthez

Sympatyk

  • Posty: 79
  • Rejestracja: 28 sie 2012, 08:17
  • Online: 13m 22s
  • Auto: VW golf 6
  • Silnik: 2.0 tsi
  • Lokalizacja: Warszawa

Re: Haldex / 4motion

Post18 lis 2012, 16:17

Czyli jednak trzeba przerabiac płytę podłogową?? :P

Dalej jestem zdania że to akurat bardziej można zepsuć niz zrobić.
Offline

zioolko

Stały Bywalec

  • Posty: 301
  • Rejestracja: 29 wrz 2012, 14:54
  • Online: 1d 14h 6m 42s
  • Pochwały: 17
  • Auto: Golf 6
  • Silnik: 1.4 TSI 122KM
  • Lokalizacja: Festung Breslau

Re: Haldex / 4motion

Post18 lis 2012, 17:15

barthez pisze:Czyli jednak trzeba przerabiac płytę podłogową?? :P

Dalej jestem zdania że to akurat bardziej można zepsuć niz zrobić.

W mk5 tak, w Mk6 - brak danych (ale jak buda jest od spodu taka sama to też)

Ale jaki problem w tej przeróbce?
Jak ktoś ma odpowiednią ilość $ i umiejętności, narzędzi to jaki problem w wycięciu wnęki koła i wspawaniu w to miejsce innej blachy. To relatywnie niewielki kawałek blachy, a podłoga jest ze zwykłej stali, a nie aluminium, czy dziwnych stopów

Dodatkowo nie są ruszane żadne punkty w nadwoziu, które odpowiadają za geometrię i sztywność, tam się ma zmieścić wystający kawałek belki nad tylnym mostem i tu cały problem.

W niektórych autach przy zakładaniu lpg niewiele mniej brutalne przeróbki odchodzą (w okolicy wnęki koła - wiercenie, spawanie kątowników, prace młotem, etc.)

jest - nasze-auta/golf-6-1-4-tsi-caxa-2010-12-t262.html
były: Audi V8 D11 4.2 280 HP, Audi A4 B6 2.5 TDI QUATTRO 180 HP, Audi B4 1.9 TDI 90 HP, Audi B4 2.3 NG 130 HP, Ford Escort 1.6 mk5 90 HP, Ford Sierra 1.8 mk2 80 HP
Offline

barthez

Sympatyk

  • Posty: 79
  • Rejestracja: 28 sie 2012, 08:17
  • Online: 13m 22s
  • Auto: VW golf 6
  • Silnik: 2.0 tsi
  • Lokalizacja: Warszawa

Re: Haldex / 4motion

Post18 lis 2012, 19:29

No właśnie. Jak się ma wystarczającą liczbe gotówki to można kupic samochód z napedem 4x4 a nie robić za przeproszeniem rzeźbienie w g... :)

Dla mnie problem polega na tym ze nigdy nie wiadomo co z tego w finalnym efekcie wyjdzie. Bo to nie jest wstawienie nowego audio, czy nawet gazu (brrrrr) tylko rozbebeszenie całego samochodo - silnik, karoseria, elektryka. A nigdy nie ma pewnosci ze to zadziala.

Ale jak juz pisalem przy innej okazji, kto bogatemu zabroni? ;)
Offline

zioolko

Stały Bywalec

  • Posty: 301
  • Rejestracja: 29 wrz 2012, 14:54
  • Online: 1d 14h 6m 42s
  • Pochwały: 17
  • Auto: Golf 6
  • Silnik: 1.4 TSI 122KM
  • Lokalizacja: Festung Breslau

Re: Haldex / 4motion

Post18 lis 2012, 20:20

barthez pisze:No właśnie. Jak się ma wystarczającą liczbe gotówki to można kupic samochód z napedem 4x4 a nie robić za przeproszeniem rzeźbienie w g... :)

Dla mnie problem polega na tym ze nigdy nie wiadomo co z tego w finalnym efekcie wyjdzie. Bo to nie jest wstawienie nowego audio, czy nawet gazu (brrrrr) tylko rozbebeszenie całego samochodo - silnik, karoseria, elektryka. A nigdy nie ma pewnosci ze to zadziala.

Ale jak juz pisalem przy innej okazji, kto bogatemu zabroni? ;)

Rzeźbieniem w g. bym tego nie nazwał

Czy za działa? Co z tego wyjdzie to masz odpowiedź tu

http://www.youtube.com/watch?v=AkOcP314huk&feature=plcp

fakt, że to leon cupra (i silnik też zmodzony), ale płyta podłogowa i problemy przy konwersji te same (graty, sterowniki też te same)
Akurat przy elektryce w tym modzie to mniej roboty niż przy zakładaniu kompletnych ksenonów z poziomowaniem.
Zadziała na 100%
Wątek przeróbki tej cupry jak i konwersji a3 i mk5 na awd jest na vwortex

Osobiście ja takiego moda nie przewiduje. Natomiast jakbym miał wolne 10 tyś to bym był pierwszym w kolejce do przeróbki.
Jak kupowałem golfa, poza r-ką nic w salonie nie było w vałweju w kompakcie z napędem 4x4. A jak wiesz r-ka deczko droższa od zwykłej wersji mk6.

I takie małe OT

ostatnie 7 lat jeździłem z napędem quattro (torsen w manualu i automacie) w sumie zrobiłem prawie 300 tyś z takim napędem (wcześniej ośkami ok. 400 tyś) i nieraz się jeszcze przy ruszaniu golfem w deszczu lub śniegu zapominam, że to ośka (potem się właśnie nad takimi konwersjami zastanawiam). Jak dla mnie to tylko kwestia $, a to że trzeba coś wybebeszyć i przerobić - golf to nie świątynia.

jest - nasze-auta/golf-6-1-4-tsi-caxa-2010-12-t262.html
były: Audi V8 D11 4.2 280 HP, Audi A4 B6 2.5 TDI QUATTRO 180 HP, Audi B4 1.9 TDI 90 HP, Audi B4 2.3 NG 130 HP, Ford Escort 1.6 mk5 90 HP, Ford Sierra 1.8 mk2 80 HP
Offline

barthez

Sympatyk

  • Posty: 79
  • Rejestracja: 28 sie 2012, 08:17
  • Online: 13m 22s
  • Auto: VW golf 6
  • Silnik: 2.0 tsi
  • Lokalizacja: Warszawa

Re: Haldex / 4motion

Post18 lis 2012, 20:30

To ja powiem tak.
Nigdy nie interesowaly mnie przerobki czegos co jest ok a jak sie ma $ to mozna kupic inne lepsze.

Jezdzilem r32 i nie wpadlbym na pomysl zeby zwykla IV przerabiac na 4x4.

Po prostu jak cos zrobila fabryka to zrobila to bardziej temu ufam niz temu co zrobi sie w "warstacie" nawet najlepszym.

Ale jak ktos chce wydawac kase to juz jego problem, zwlaszcza jak ją ma.

A w moim przypadku doplata do erki to bylo ok 15 tys i nie kupilem tylko dlatego zwykly mi wystarczal.

Dlatego tez nie podnosze mocy, nie zalewam motulem, nie przerabiam na erke etc :)
Offline

barthez

Sympatyk

  • Posty: 79
  • Rejestracja: 28 sie 2012, 08:17
  • Online: 13m 22s
  • Auto: VW golf 6
  • Silnik: 2.0 tsi
  • Lokalizacja: Warszawa

Re: Haldex / 4motion

Post18 lis 2012, 20:32

Dodam może jeszcze ze przeróbka mialaby ewentualny sens gdyby ją zrobic na czesciach nowych fabrycznie, a nie pochodzących ze szrotu. To ma dzialac a nie byc zrobione "po taniosci".

To przeciez nie zabawa dla ubogich, chyba?:)
Offline

zioolko

Stały Bywalec

  • Posty: 301
  • Rejestracja: 29 wrz 2012, 14:54
  • Online: 1d 14h 6m 42s
  • Pochwały: 17
  • Auto: Golf 6
  • Silnik: 1.4 TSI 122KM
  • Lokalizacja: Festung Breslau

Re: Haldex / 4motion

Post18 lis 2012, 21:11

O ile mnie pamięć nie myli to wątek modyfikacje i mechaniczne.
Chyba nie będziemy tu dywagować o wymianach typu pióra wycieraczek i dywaniki.

Ja w każdym posiadanym aucie z czasem modzę w obrębie mechaniki i nie wynika to z faktu iż nie mam pieniędzy na mocniejsze/lepsze (aczkolwiek są takie okresy, że nie mam i poruszam się gorszym autem niż chciałbym).
Autem robię dużo kilometrów i każde personalizuje pod siebie.
W poprzednim aucie (V8 4.2 D11) wymieniłem przednie hamulce kompletne na hamulce z S8 D2, zamontowałem fotele elektryczne recaro z S8 D2 i kierownicę (z działającym airbagiem i klaksonem) z A8 D3.
Nie uważam, żeby te przeróbki były rzeźbieniem w g.
Przeróbki te wcale nie były prostsze w stosunku do rzeźbienia haldexu i pochłonęły 50% budżetu jaki potrzebny jest w tym wątku (a robione były na aucie 20 letnim).

Powody przeróbek:
przeróbka hamulców spowodowała, że auto zaczęło stawać dęba w miejscu (mimo ponad 2 ton wagi)
przeróbka foteli spowodowała, że przestały mnie boleć plecy
kierownica spowodowała, że fajniej mi się pokonywało winkle (do społu z taboretami recaro)

Jakbym do tuningu podchodził tak jak ty to musiałbym co chwila zmieniać auto na lepsze, jakby w obecnym mi czegoś brakło (mocy, hamulców, wygody, prowadzenia).

Natomiast odnośnie montowania części używanych - ja osobiście też jestem jak najdalszy od tego, ale do dwuletniego auta jak zamontujesz roczną tylną belkę, roczny wał i roczny mechanizm różnicowy haldexa to chyba nie będzie passe?

jest - nasze-auta/golf-6-1-4-tsi-caxa-2010-12-t262.html
były: Audi V8 D11 4.2 280 HP, Audi A4 B6 2.5 TDI QUATTRO 180 HP, Audi B4 1.9 TDI 90 HP, Audi B4 2.3 NG 130 HP, Ford Escort 1.6 mk5 90 HP, Ford Sierra 1.8 mk2 80 HP
Offline

barthez

Sympatyk

  • Posty: 79
  • Rejestracja: 28 sie 2012, 08:17
  • Online: 13m 22s
  • Auto: VW golf 6
  • Silnik: 2.0 tsi
  • Lokalizacja: Warszawa

Re: Haldex / 4motion

Post18 lis 2012, 21:21

Nie chodzi o passe tylko o bezpieczeństwo. Nigdy nie masz pewnosci czy te używki nie są w jakis sposob uszkodzone, czego bez badan mechanoskopijnych (trudny wyraz) albo mechanoskopowych (jeszcze trudniejszy) nie sprawdzisz.

Nie chcialbys chyba zeby jakis koles przed Tobą sie rozlecial bo zastosowal "prawie nowe" czesci.

To jak dla mnie skaldanie samochodu po wypadku z czesci kilku innych, ale Polak potrafi.

Akurat fabryka Ci na bezpieczenstwo gwarancje daje (a wymiana hamulców to jednak nie robienie z oski 4x4).

Jak z nowych czesci to ok. Moze ktos probowac.

Ale jak juz powiedzialem kto bogatemu zabroni.
Offline

zioolko

Stały Bywalec

  • Posty: 301
  • Rejestracja: 29 wrz 2012, 14:54
  • Online: 1d 14h 6m 42s
  • Pochwały: 17
  • Auto: Golf 6
  • Silnik: 1.4 TSI 122KM
  • Lokalizacja: Festung Breslau

Re: Haldex / 4motion

Post18 lis 2012, 21:30

barthez pisze:Nie chodzi o passe tylko o bezpieczeństwo. Nigdy nie masz pewnosci czy te używki nie są w jakis sposob uszkodzone, czego bez badan mechanoskopijnych (trudny wyraz) albo mechanoskopowych (jeszcze trudniejszy) nie sprawdzisz.

Nie chcialbys chyba zeby jakis koles przed Tobą sie rozlecial bo zastosowal "prawie nowe" czesci.

To jak dla mnie skaldanie samochodu po wypadku z czesci kilku innych, ale Polak potrafi.

Akurat fabryka Ci na bezpieczenstwo gwarancje daje (a wymiana hamulców to jednak nie robienie z oski 4x4).

Jak z nowych czesci to ok. Moze ktos probowac.

Ale jak juz powiedzialem kto bogatemu zabroni.

Czy kupując używane auto lub motor zlecasz mechanoskopijne badania zawieszenia?
Odnośnie wymiany hamulców, niestety była ona trudniejsza gdyż nic nie było p&p - począwszy od przerabiania starych piast, usuwanie zbędnych mocowań (stary zacisk był na troje uszu, nowy na dwoje), zdejmowanie nadmiaru materiału wytaczanie odpowiednich adapterów, etc.

http://www.audifieber.de/audiforum/thre ... nterschied
zobacz zdjęcie przy poście 10 i spojrzyj czym hamulce UFO różnią się od s8-kowych to może zbliży cię do skali przeróbki

To co widzisz na fotce to nie kołpak tylko tarcza. Zacisk jest po wewnętrznej stronie piasty - tarcza jest pusta w środku
http://www.google.pl/imgres?q=ufo+brems ... 5,s:0,i:85

W przeróbce na haldex oprócz zmian w obrębi wnęki koła reszta to klocki lego.

:edit - tarcz i klocki kupowałem nowe BOSCH, zaciski wypiaskowane, zregenerowane i polakierowane.

Nikt nie broni puryście kupić przystawkę haldexa do skrzyni i most haldex, rozebrać, wymienić uszczelniacze, etc.
Nie wiem czy się orientujsze, ale kupując w ASO niektóre podzespoły fabryczne typu:
- zaciski, pompy wspomagania, przekładnie kierownicze (dotyczy to zwłaszcza starszych modeli)
musisz stare części zostawić w rozliczeniu, bo nowe które dostajesz to regenerat.

jest - nasze-auta/golf-6-1-4-tsi-caxa-2010-12-t262.html
były: Audi V8 D11 4.2 280 HP, Audi A4 B6 2.5 TDI QUATTRO 180 HP, Audi B4 1.9 TDI 90 HP, Audi B4 2.3 NG 130 HP, Ford Escort 1.6 mk5 90 HP, Ford Sierra 1.8 mk2 80 HP
Offline

barthez

Sympatyk

  • Posty: 79
  • Rejestracja: 28 sie 2012, 08:17
  • Online: 13m 22s
  • Auto: VW golf 6
  • Silnik: 2.0 tsi
  • Lokalizacja: Warszawa

Re: Haldex / 4motion

Post18 lis 2012, 22:13

Może to dziwne ale nie kupuje uzywanych samochodów. Dlatego wlasnie ze sie boje o to co sie z nimi dzialo i ze tego nie sprawdze.

A czesci ze szrotu nie pochodzą ot tak sobie z uzywanego samochodu tylko z rozbitego, a to juz różnica w tym co sie z nimi dzialo!!


Na czesci regenerowane kupione w vw masz jednak gwarancje producenta.

Z jak cos zbudujesz z klockow lego to tym nie pojedziesz 200 km/h

A poza tym zaczeli sie w temacie od tego czy sie da i za ile.

Okazalo sie ze nie 5 tysi i bez przerobki plyty podlogowej tylko wiecej i z przerobka.

Wiec dalej uwazam ze z nowych albo jak juz wolisz z czesci od vw regenerowanych ale przez fabrykę.

Chcesz stać Cie to przerabiaj tylko tak zeby sie nie rozleciec przede mna na autostradzie :)
Offline

barthez

Sympatyk

  • Posty: 79
  • Rejestracja: 28 sie 2012, 08:17
  • Online: 13m 22s
  • Auto: VW golf 6
  • Silnik: 2.0 tsi
  • Lokalizacja: Warszawa

Re: Haldex / 4motion

Post18 lis 2012, 22:22

Proponuje zakończyć dyskusję gdyż jest niepotrzebna, i nikogo przekonanego nie przekona :)

Poczekajmy ne ewentualne efekty a nie bawmy sie w szukanie dziury w całym jak jescze nie ma w czym szukać :)

Pozdrawiam!!
Offline

zioolko

Stały Bywalec

  • Posty: 301
  • Rejestracja: 29 wrz 2012, 14:54
  • Online: 1d 14h 6m 42s
  • Pochwały: 17
  • Auto: Golf 6
  • Silnik: 1.4 TSI 122KM
  • Lokalizacja: Festung Breslau

Re: Haldex / 4motion

Post18 lis 2012, 22:56

barthez pisze:
Z jak cos zbudujesz z klockow lego to tym nie pojedziesz 200 km/h
Chcesz stać Cie to przerabiaj tylko tak zeby sie nie rozleciec przede mna na autostradzie :)


to tak aby zakończyć OT

Klocki lego by myself + autobahn = 240 km/h (filmik jest ze względów auto-cenzuralnych do 220 km/h)

http://www.youtube.com/watch?v=IJmy6oJl3F4&feature=plcp

więcej się nie dało bo był za duży ruch i nie leciałem z duszą na ramieniu :)
A odnośnie wiary w nowe części to nowy tylny wahacz lemforder (w v8) urwał mi się po 30 tyś kilometrach przebiegu (przy 60 km/h)

jest - nasze-auta/golf-6-1-4-tsi-caxa-2010-12-t262.html
były: Audi V8 D11 4.2 280 HP, Audi A4 B6 2.5 TDI QUATTRO 180 HP, Audi B4 1.9 TDI 90 HP, Audi B4 2.3 NG 130 HP, Ford Escort 1.6 mk5 90 HP, Ford Sierra 1.8 mk2 80 HP
Offline

barthez

Sympatyk

  • Posty: 79
  • Rejestracja: 28 sie 2012, 08:17
  • Online: 13m 22s
  • Auto: VW golf 6
  • Silnik: 2.0 tsi
  • Lokalizacja: Warszawa

Re: Haldex / 4motion

Post18 lis 2012, 23:33

Ale to i tak nic nie ma wspolnego z przerobka o ktorej mowa.
Nie chwalimy sie ile jechalismy bo to ani nie miejsce ku temu, a chwalic sie nie ma czym.
Następna

Wróć do Tuning mechaniczny

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości