W temacie
mk6-uklad-wydechowy/wyciecie-dpf-zaslepienie-egr-t3781.html padło wiele odpowiedzi. Mimo że nie na temat to niektóre mnie zaciekawiły, szczególnie ta jedna, która zawiera więcej pytań niż odpowiedzi.
Tak więc haka21 brachu, jeżeli będziesz tak uprzejmy i rozwiejesz wątpliwości, które zasiałeś będę Ci wdzięczny.
Z góry uprzedzam ewentualne błędne wnioski - moje pytania wynikają z ciekawości i niewiedzy a nie z uszczypliwości.
DamianU, jeżeli znajdziesz chwilę proszę również o wyjaśnienia do Twoich kwestii.
Z góry dzięki chłopaki
haka21 pisze:Proponuję zainteresować się tematem jak homologowane są samochody.
A dało by się w skrócie streścić ten temat.
haka21 pisze:Co powoduje że 780 sekundowy test skłania producentów do montowania systemów DPF, FAP, start-stop itd i "po jakiego grzyba" trafiają do produkcji seryjnej , choć wiadomo że to techniczny i finansowy "kij w szprychy"
Też mnie ciekawi bardzo odpowiedź na to zagadnienie.
haka21 pisze:Za co odpowiada DPF , dlaczego się pojawił i co sprowadziło na świat SCR i NOx- catche pomimo istnienia DPF
Do tej pory byłem przekonany, że DPF jest po to aby środowisko było mniej zatruwane - myliłem się? Na pozostałe pytania, szczególnie te dotyczące SCR i NOx z chęcią posłucham wyjaśnień.
haka21 pisze:zapoznanie się z wynikami badań odnośnie wpływu DPF czy katalizatorów na stan zdrowia populacji niektórych zachodnich metropoli przesyłanymi do WHO
Podziel się linkiem lub napisz coś więcj
haka21 pisze:Mam pojazdy łacznie 4 katalizatory ale pomimo to nie jestem producentem tlenu i używając truję .
Proszę wyjaśnij
DamianU pisze:Po za tym, całe te dpf i egr to jakaś paranoja -> psuje się to bardzo szybko a ilość niebezpiecznych substancji wyemitowanych do środowiska w czasie:
- produkcji części zamiennych,
- transportu części itd
i tak przewyższa wyłapane substancje w samochodach.
Wystarczy sobie wyobrazić ile CO2 i innych gówien wysyła w atmosfere huta dająca materiał na te części,
ile prądu (produkowanego pewnie przez elektrownie węglowe) zużywają wszelkiego rodzaju frezarki, obrabiarki i tokarki żeby wyprodukować taki dpf ...
Czy mógłbyś się podzielić wynikami badań w tejże kwestii
DamianU pisze:Samochody teraz robią tak, że są dobre dla pierwszego właściciela na gwarancji.. później wszystko klęka.
Tego kompletnie nie rozumiem, w kontekście dość sporej ilości osób na forum, które kupiły "używkę". Czy Ty również nie jesteś co najmniej drugim właścicielem swojego samochodu?
DamianU pisze:Wszystko to robione jest na kase, żeby utrzymać ASO i producent zarabiał na częściach.
Wyprodukowanie samochodu to dla producenta zysk 20% reszta to części zamienna ...
Tak precyzyjne stwierdzenie oznacza iż musisz dysponować badaniami w tym zakresie, czy jest szansa na to abyś się nimi podzielił