Demontaż i montaż pompy ESP/ABS. Zmieniałem tą pompę w celu uzyskania dodatkowych funkcji:
-XDS
-TPMS
-HHC
-Park Assist 2gen.
Polecam wymianę pompy w warsztacie ponieważ jest to dość trudna rzecz do wykonania. Pompę wyjmuje się od spodu i wymagane jest rozłączenie wydechu, czyli bez podnośnika będzie trudno. Chyba że ktoś dysponuje kanałem.
Nie będę rozpisywał się na temat montażu i demontażu tutaj, poniżej jest link z plikiem PDF. Opisuje on dokładny montaż i demontaż.
LINK:
http://dl.dropbox.com/u/110161003/Wymon ... k%2060.pdfZ mojego doświadczenia na wymianę tej pompy trzeba mieć cierpliwość.
Pompy które obsługują w/w funkcje:1K0 907 379 AT
1K0 907 379 BE
1K0 907 379 BJ
1K0 907 379 BL
Kolejność wykonania pracy:1. autoscan obecnej pompy i zapisanie kodowania
!Mega ważne!2. wymiana pompy
3. odpowietrzenie pompy ABS wg procedury Ross-Techa (to jest tylko wzbudzenie pompy)
-Ross-Tech twierdzi że auto do tej procedury powinno być na podnośniku i niedotykało kołami podłoża. Można też wykonać tą procedurę stojąc na ziemi.
-stacyjka włączona w pozycji "On"
[Select]
[03 - ABS Brakes]
[Basic Settings - 04]Group 001 (may be group 002 in Mk3 VW Golf/Jetta)
[Go!]Przez 10 sekund pompa będzie hałasować. Musisz postępować zgodnie z instrukcją na VCDSie. Nacisnąć pedał hamulca i trzymać mocno aż zostanie na siłę wypchnięty do góry.
Click the
[Done, Go Back]Źródło:
http://www.ross-tech.com/vag-com/cars/absbleeding.html4. odpowietrzenie systemu hamulcowego - (to już można tradycyjnie, baniaczek,rurka i duszenie hamulca najlepiej w 2 osoby. Bez tego układ hamulcowy będzie do bani. W servisie ASO wykonują odpowietrzenie pod ciśnieniem i prawie nic to nie daje. Dopiero po tradycyjnym odpowietrzeniu uzyskamy porządny hamulce.)
5. adaptacja czujników wg procedury Ross-Techa
-G85 + Steering Limit Stop
-G200
-G201
-G251
Źródło:
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.ph ... MK60EC1%29Steering Limit Stop:
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.ph ... Adaptation6. kodowanie nowej pompy - tym starym zapisanym kodowaniem - w razie konieczności na końcu w bajcie 19 wpisujemy 00 (jeżeli stara pompa była 18 bajtowa)
- uruchomienie HHC, TPMS, XDS - według uznania, jak nie były zakodowane wcześniej.
Postanowiłem wszystkie swoje uwagi dopisać przy tym opisie aby następcy do wymiany pomp mieli miej niespodzianek.
Wielkie podziękowania za wsparcie dla kolegów z forum OCP: kowaltom99; Enriquez; mwsoft. Oraz dla obecnych na tym forum: Arek_VI i 1 6 D.