Dzisiaj jest 21 lis 2024, 15:29


Wymiana pompy ESP/ABS MK60EC

Fotoporady, manuale, instrukcje "krok po kroku"

Moderator: BRUNO55

Regulamin forum Instrukcje, foto porady, manuale opisujące krok po kroku co należy wykonać, aby samemu naprawić, zmienić, wymienić, zakodować ...

Uwaga:
  1. Nie prowadzimy tutaj dyskusji, a jedynie prosimy o dodatkowe wyjaśnia lub zamieszczamy własne uwagi, spostrzeżenia o których warto wspomnieć.
  2. Zmiany w instrukcji autor wprowadza bezpośrednio w poście zawierającym instrukcję - nie piszmy postów z informacją co należy zrobić inaczej niż w instrukcji.
  3. Za pomocą nowego postu autor powinien poinformować o wprowadzeniu zmian w instrukcji.
  4. Równolegle obowiązują wszystkie zasady opisane w ramach Regulaminu forum
  5. Jeżeli otrzymasz odpowiedź na zadane pytanie, odwdzięcz się przyznaniem pochwały - tu przeczytasz jak przyznać pochwałę
  • Autor
  • Wiadomość
Offline
Awatar użytkownika

XenosagaII

VIP

  • Posty: 1575
  • Rejestracja: 02 sie 2012, 22:15
  • Lokalizacja: Warszawa
  • Online: 16d 17h 58m 22s
  • Pochwały: 22
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: 1.4 TSI 160KM CAVD+
  • Lokalizacja: Warszawa

Wymiana pompy ESP/ABS MK60EC

Post18 sty 2013, 23:26

Demontaż i montaż pompy ESP/ABS. Zmieniałem tą pompę w celu uzyskania dodatkowych funkcji:
-XDS
-TPMS
-HHC
-Park Assist 2gen.
Polecam wymianę pompy w warsztacie ponieważ jest to dość trudna rzecz do wykonania. Pompę wyjmuje się od spodu i wymagane jest rozłączenie wydechu, czyli bez podnośnika będzie trudno. Chyba że ktoś dysponuje kanałem.
Nie będę rozpisywał się na temat montażu i demontażu tutaj, poniżej jest link z plikiem PDF. Opisuje on dokładny montaż i demontaż.

LINK: http://dl.dropbox.com/u/110161003/Wymon ... k%2060.pdf

Z mojego doświadczenia na wymianę tej pompy trzeba mieć cierpliwość.

Pompy które obsługują w/w funkcje:
1K0 907 379 AT
1K0 907 379 BE
1K0 907 379 BJ
1K0 907 379 BL

Kolejność wykonania pracy:

1. autoscan obecnej pompy i zapisanie kodowania !Mega ważne!
2. wymiana pompy
3. odpowietrzenie pompy ABS wg procedury Ross-Techa (to jest tylko wzbudzenie pompy)

-Ross-Tech twierdzi że auto do tej procedury powinno być na podnośniku i niedotykało kołami podłoża. Można też wykonać tą procedurę stojąc na ziemi.
-stacyjka włączona w pozycji "On"

[Select]
[03 - ABS Brakes]
[Basic Settings - 04]

Group 001 (may be group 002 in Mk3 VW Golf/Jetta)
[Go!]

Przez 10 sekund pompa będzie hałasować. Musisz postępować zgodnie z instrukcją na VCDSie. Nacisnąć pedał hamulca i trzymać mocno aż zostanie na siłę wypchnięty do góry.

Click the [Done, Go Back]

Źródło: http://www.ross-tech.com/vag-com/cars/absbleeding.html

4. odpowietrzenie systemu hamulcowego - (to już można tradycyjnie, baniaczek,rurka i duszenie hamulca najlepiej w 2 osoby. Bez tego układ hamulcowy będzie do bani. W servisie ASO wykonują odpowietrzenie pod ciśnieniem i prawie nic to nie daje. Dopiero po tradycyjnym odpowietrzeniu uzyskamy porządny hamulce.)
5. adaptacja czujników wg procedury Ross-Techa
-G85 + Steering Limit Stop
-G200
-G201
-G251

Źródło: http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.ph ... MK60EC1%29
Steering Limit Stop: http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.ph ... Adaptation

6. kodowanie nowej pompy - tym starym zapisanym kodowaniem - w razie konieczności na końcu w bajcie 19 wpisujemy 00 (jeżeli stara pompa była 18 bajtowa)
- uruchomienie HHC, TPMS, XDS - według uznania, jak nie były zakodowane wcześniej.

Postanowiłem wszystkie swoje uwagi dopisać przy tym opisie aby następcy do wymiany pomp mieli miej niespodzianek.
Wielkie podziękowania za wsparcie dla kolegów z forum OCP: kowaltom99; Enriquez; mwsoft. Oraz dla obecnych na tym forum: Arek_VI i 1 6 D.


Pochwały przyznane za posta: 3
Offline
Awatar użytkownika

jezutkp

Aktywny

  • Posty: 147
  • Rejestracja: 23 sty 2014, 22:09
  • Online: 6d 15h 19m 38s
  • Pochwały: 10
  • Auto: B8
  • Silnik: CRLB+
  • Lokalizacja: Olkusz

Re: Wymiana pompy ESP/ABS MK60EC

Post10 lut 2015, 07:35

Czołem możesz poprawić linka? z Dropboxa?
Obrazek
Offline

tomaszek

Nieśmiały

  • Posty: 49
  • Rejestracja: 02 sty 2016, 22:50
  • Online: 1d 2h 30m 13s
  • Pochwały: 1
  • Auto: Golf 6
  • Silnik: 1.4 TSI CAXA
  • Lokalizacja: Jelenia Gora

Re: Wymiana pompy ESP/ABS MK60EC

Post01 lut 2016, 14:51

Cześć
Mam do wymiany pompę ABS numer 1k0614517bd i jak już muszę wymieniać to chciałbym na jakąś z dodatkowymi funkcjami jak hhc czy xds. W internecie jest możliwość kupienia w dobrej cenie nowej pompy o numerze 1k0614517ed. Czy ona będzie pasować, czy lepiej szukać innego numeru?
Offline

ShadoV

Nieśmiały

  • Posty: 26
  • Rejestracja: 05 paź 2019, 23:02
  • Online: 1d 16h 55m 56s
  • Auto: Golf VI Plus
  • Silnik: 1.6 TDI
  • Lokalizacja: Rybnik

Re: Wymiana pompy ESP/ABS MK60EC

Post21 sty 2022, 10:28

Witam. Forum zamarło?
Chce wymienić pompę ale jak podepnę nową i wpisze kodowanie to po wyjściu i wejściu z powrotem do sterownika kodowanie się resetuje. Wie może ktoś o co biega?
Offline
Awatar użytkownika

maartinj

Forumowicz

  • Posty: 563
  • Rejestracja: 06 kwie 2013, 10:42
  • Online: 9d 12h 8m 39s
  • Pochwały: 20
  • Auto: VW
  • Silnik: 2.0 TDI CFGC
  • Lokalizacja: PL

Re: Wymiana pompy ESP/ABS MK60EC

Post23 sty 2022, 13:29

czyli jest albo złe albo jest brak komunikacji z licznikiem
daj autoscan

Wróć do MK6

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości