w celu minimalizacji ryzyka wystąpienia awarii silnika 1.4 TSI 118KW Cavd możesz:
1. wymienić profilaktycznie (łańcuch rozrządu - rozciąga się, wariator rozrządu + napinacz na nowy typ)
a) możesz to zrobić walczać z ASO/Importerem poprzez zgłoszenie delikatynych wibracji na biegu jałowym (łańcuch)oraz terkotania 1s-3s przy porannym rozruchu (napinacz + wariator rozrządu) - przy Twoim przebiegu pewnie występują, ale walka będzie dluga (może za 4 pismem dostaniesz udział/łaske producenta), gwarancji nie musisz mieć do tego, ale przeglądy wykonane w ASO już tak (tutaj możesz zobaczyć jak sie walczy -->
http://www.vwtsi.pl)
b) przygotować gotówkę i wymienić

2. jeżeli chodzi o pękające tłoki - wykonać aktualizację oprogramowania sterownika silnikiem do najnowszej wersji (ASO jest zielone w temacie konkretnych wersji softu, musisz im kazać podłączyć bezposrednio ECU pod komputer centralny i nakazać wykonanie update'u online)
a) dla wersji z manulem - 24s4 Issue 3 Released as 1676 M + poprawione świece zapłonowe -- > VW 03C905601A (NGK: PZRF6R8EG)
b) dla wersji z DSG - 24s4 Issue 3a DSG only Released as 9660 DSG only + poprawione świece zapłonowe (jak wyżej)
3. jeżeli masz DSG to bardzo możliwę (ale raczej pewne), że skrzynia będzie też do wymiany (2009 ma wady), jeżeli masz manuala to raczej wszystko będzie dobrze.
p.s. zapoznaj się z tym tematem -->
problemy-usterki/migajacy-check-engin-t85.html