Dzisiaj jest 29 kwie 2024, 04:04


Jaki powinien być poziom oleju w TSI

Moderator: rafaello

Regulamin forum Serwisowanie samochodu, klimatyzacji, dobór oleju, wycieraczek itp. materiałów eksploatacyjnych, czyli bieżące sprawy eksploatacyjne.

Pamiętaj:
  1. Pytania, porady, sugestie niezwiązane z danym tematem umieszczaj w osobnym temacie właściwego działu.
  2. W przypadku samodzielnego rozwiązania opisanego problemu, opisz sposób jego rozwiązanie wraz z przyczynę jego powstania (o ile jest ci znana).
  3. Przed założeniem nowego tematu, sprawdź, (przy pomocy funkcji Szukaj) czy istnieje wątek opisujący analogiczny problem, a jeżeli istnieje to kontynuuj w nim dyskusję.
  4. Równolegle obowiązują wszystkie zasady opisane w ramach Regulaminu forum
  5. Jeżeli otrzymasz odpowiedź na zadane pytanie, odwdzięcz się przyznaniem pochwały - tu przeczytasz jak przyznać pochwałę
  • Autor
  • Wiadomość
Offline
Awatar użytkownika

marmi

Mieszkaniec

  • Posty: 2398
  • Rejestracja: 05 lis 2012, 23:35
  • Lokalizacja: Katowice
  • Online: 190d 15h 44m 38s
  • Pochwały: 70
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: 2.0 TDI CR CBDC
  • Lokalizacja: katowice

Jaki powinien być poziom oleju w TSI

Post27 mar 2015, 10:16

Dodam jeszcze że powinno się generalnie pilnować poziomu oleju żeby nie było mniej niż 3/4 bagnetu.
VW GOLF VI 2.0TDI CR BLUEMOTION

Obrazek

Twój uśmiech...to już nie wróci
Offline
Awatar użytkownika

kakaruto

Mieszkaniec

  • Posty: 1927
  • Rejestracja: 27 lut 2012, 22:57
  • Online: 91d 17h 26m 3s
  • Pochwały: 6
  • Auto: Golf 6
  • Silnik: CAVD
  • Lokalizacja: Silesia

Re: Charakterystyka jazdy silnikiem TSI

Post27 mar 2015, 10:24

Ale przecież kolega pyta o charakterystykę jazdy TSI - o wymianie oleju jest caaaały wątek.

marmi pisze:Dodam jeszcze że powinno się generalnie pilnować poziomu oleju żeby nie było mniej niż 3/4 bagnetu.

Coś mi się nie chce w to wierzyć, tzn. zgadzam się że trzeba pilnować poziomu oleju ale poziom powinien zawierać się pomiędzy min i max. Jeżeli miałoby być inaczej, to by podziałka została odpowiednio przeskalowana.
My TSI
Offline
Awatar użytkownika

marmi

Mieszkaniec

  • Posty: 2398
  • Rejestracja: 05 lis 2012, 23:35
  • Lokalizacja: Katowice
  • Online: 190d 15h 44m 38s
  • Pochwały: 70
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: 2.0 TDI CR CBDC
  • Lokalizacja: katowice

Re: Charakterystyka jazdy silnikiem TSI

Post27 mar 2015, 11:01

kakaruto pisze: Coś mi się nie chce w to wierzyć, tzn. zgadzam się że trzeba pilnować poziomu oleju ale poziom powinien zawierać się pomiędzy min i max. Jeżeli miałoby być inaczej, to by podziałka została odpowiednio przeskalowana.
Przy turbo powinno być właśnie minimum 3/4 między min a max a tu jeszcze dochodzi napinacz olejowy łańcucha.

trzymanie poziomu min na bagnecie to zdecydowanie zły wybór.
VW GOLF VI 2.0TDI CR BLUEMOTION

Obrazek

Twój uśmiech...to już nie wróci
Offline
Awatar użytkownika

kakaruto

Mieszkaniec

  • Posty: 1927
  • Rejestracja: 27 lut 2012, 22:57
  • Online: 91d 17h 26m 3s
  • Pochwały: 6
  • Auto: Golf 6
  • Silnik: CAVD
  • Lokalizacja: Silesia

Re: Charakterystyka jazdy silnikiem TSI

Post27 mar 2015, 12:10

marmi pisze:Przy turbo powinno być właśnie minimum 3/4 między min a max a tu jeszcze dochodzi napinacz olejowy łańcucha. Trzymanie poziomu min na bagnecie to zdecydowanie zły wybór.

Może mylnie się wyraziłem używając "min/max". Ponoć przedział ograniczony przez "min", "max" oznacza optymalną ilość oleju. pierwszy raz słyszę aby jeszcze był dodatkowy podział tego przedziału na "optymalniejszy" - 3/4.
Jeżeli możesz podać więcej informacji związanych z tym podprzedziałem "3/4" byłbym wdzięczny.
Myślę że to temat na osobny wątek, bo ten tyczy czegoś innego.
My TSI
Offline

haka21

Aktywny

  • Posty: 178
  • Rejestracja: 16 lis 2014, 17:30
  • Online: 18d 18h 11m 1s
  • Pochwały: 14
  • Auto: Golf6
  • Silnik: CAXA 1.4 TSI 122km
  • Lokalizacja: Silesia Stela

Re: Charakterystyka jazdy silnikiem TSI

Post27 mar 2015, 12:38

kakaruto pisze:
marmi pisze:Przy turbo powinno być właśnie minimum 3/4 między min a max a tu jeszcze dochodzi napinacz olejowy łańcucha. Trzymanie poziomu min na bagnecie to zdecydowanie zły wybór.

Może mylnie się wyraziłem używając "min/max". Ponoć przedział ograniczony przez "min", "max" oznacza optymalną a ilość oleju. pierwszy raz słyszę aby jeszcze był dodatkowy podział tego przedziału na "optymalniejszy" - 3/4.
Jeżeli masz podać więcej informacji związanych z tym podprzedziałem "3/4" byłbym wdzięczny.
Myślę że to temat na osobny wątek, bo ten tyczy czegoś innego.


Jest taka szkoła "3/4 plus" oleju .
Do sprawnej "obsługi" jednostki wystarczy 1L oleju . Aby uniknąć jednak nadmiernej ilości cyklów cieplnych działających na jednostkę pojemności oleju , które go degradują ,dążymy do tego, aby było go jak najwięcej. Mamy wtedy duży bufor pakietów odpowiadających za smarowanie , czyszczenie, neutralizowanie produktów spalania i paliwa a co najważniejsze znacznie większy bufor cieplny , bo olej to 60% chłodzenia. Tak więc trudniej przegrzać i zużyć 3,8l niż 3litry.
Wg tej szkoły "suchy" układ przy wymianie zalewamy świeżym olejem do miejsca max na bagnecie, a po uruchomieniu , w skutek rozprowadzenia oleju i zalaniu filtra , poziom wynosi około 3/4 z hakiem. Dlaczego nie więcej skoro to dobre? "rozszerzalność cieplna , wał korbowy uderzający o lustro oleju , poziom zalania odmy itd. Nie chcemy max by przypadkowo nie przekroczyć max ale chcemy prawie.
Offline
Awatar użytkownika

kakaruto

Mieszkaniec

  • Posty: 1927
  • Rejestracja: 27 lut 2012, 22:57
  • Online: 91d 17h 26m 3s
  • Pochwały: 6
  • Auto: Golf 6
  • Silnik: CAVD
  • Lokalizacja: Silesia

Re: Jaki powinien być poziom oleju w TSI

Post27 mar 2015, 13:19

Dzięki za wyjaśnienie.
My TSI

Wróć do Serwis i eksploatacja

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości