Potrzebuje pomocy.
Ostatnio pokłóciłem się z kumplem na temat chiptuningu. Sprawa jest honorowa - zakład
.
Już wyjaśniam o co chodzi. Kolega twierdzi, że po podniesieniu momentu obrotowego silnika, jadąc na takim samym przełożeniu i z taką sama prędkością po chipie auto ma niższe obroty.
Przykładowo:
przed tuningiem na 5 biegu przy prędkości 100 km/h było 2650 ob/min
po tuningu na 5 biegu przy prędkości 100 km/h jest 2500 ob/min
Oczywiście zakładamy, że oprócz zmian dotyczących momentu/mocy nie wprowadzono żadnych modyfikacji w układzie przeniesienia napędu, również koła są te same.
Według mnie jest to bzdura, ponieważ prędkość i obroty na poszczególnych biegach zależą jedynie od przełożeń skrzyni i są stałe, a nie od mocy i momentu silnika.
Czy macie namiar do jakiegoś tunera, który mógłby to potwierdzić (najlepiej mailowo). Niestety kolega jest bardzo oporny na wszelkie argumenty i nie chce zaakceptować, że błądzi
Teraz chce mi wmówić, że podjeżdżając pod górkę trzeba wcisnąć mocniej gaz aby móc jechać z taką samą prędkością (identyczny bieg) jak po prostym i dlatego obroty są wyższe . Po tuningu nie będzie musiał dusić gazu i zaskutkuje to niższymi obrotami. Podejrzewam, że ślizga się mu sprzęgło i doszedł do takich błędnych wniosków