Dzisiaj jest 29 sty 2025, 20:54


Zwiększenie mocy/momentu silnika a jego obroty

Modyfikacje mechaniczne wpływające na osiągi naszych samochodów.

Moderator: BRUNO55

Regulamin forum Modyfikacje silnika oraz modułów elektronicznego sterowania silnikiem, układu napędowego i paliwowego w celu uzyskania większej mocy oraz momentu obrotowego, które to przekładają się na większe przyśpieszenia oraz wyższe prędkości maksymalne.

Pamiętaj:
  1. Pytania, porady, sugestie niezwiązane z danym tematem umieszczaj w osobnym temacie właściwego działu.
  2. W przypadku samodzielnego rozwiązania opisanego problemu, opisz sposób jego rozwiązanie wraz z przyczynę jego powstania (o ile jest ci znana).
  3. Przed założeniem nowego tematu, sprawdź, (przy pomocy funkcji Szukaj) czy istnieje wątek opisujący analogiczny problem, a jeżeli istnieje to kontynuuj w nim dyskusję.
  4. Równolegle obowiązują wszystkie zasady opisane w ramach Regulaminu forum
  5. Jeżeli otrzymasz odpowiedź na zadane pytanie, odwdzięcz się przyznaniem pochwały - tu przeczytasz jak przyznać pochwałę
  • Autor
  • Wiadomość
Offline

Beskid

Aktywny

  • Posty: 107
  • Rejestracja: 18 sie 2012, 13:29
  • Online: 16h 30m 15s
  • Pochwały: 4
  • Auto: VW Golf 6 Highline
  • Silnik: CAXA 1.4 TSI 122KM
  • Lokalizacja: Sadecczyzna

Zwiększenie mocy/momentu silnika a jego obroty

Post31 sty 2015, 19:24

Potrzebuje pomocy.
Ostatnio pokłóciłem się z kumplem na temat chiptuningu. Sprawa jest honorowa - zakład :D .
Już wyjaśniam o co chodzi. Kolega twierdzi, że po podniesieniu momentu obrotowego silnika, jadąc na takim samym przełożeniu i z taką sama prędkością po chipie auto ma niższe obroty.
Przykładowo:
przed tuningiem na 5 biegu przy prędkości 100 km/h było 2650 ob/min
po tuningu na 5 biegu przy prędkości 100 km/h jest 2500 ob/min
Oczywiście zakładamy, że oprócz zmian dotyczących momentu/mocy nie wprowadzono żadnych modyfikacji w układzie przeniesienia napędu, również koła są te same.
Według mnie jest to bzdura, ponieważ prędkość i obroty na poszczególnych biegach zależą jedynie od przełożeń skrzyni i są stałe, a nie od mocy i momentu silnika.
Czy macie namiar do jakiegoś tunera, który mógłby to potwierdzić (najlepiej mailowo). Niestety kolega jest bardzo oporny na wszelkie argumenty i nie chce zaakceptować, że błądzi :banghead:
Teraz chce mi wmówić, że podjeżdżając pod górkę trzeba wcisnąć mocniej gaz aby móc jechać z taką samą prędkością (identyczny bieg) jak po prostym i dlatego obroty są wyższe . Po tuningu nie będzie musiał dusić gazu i zaskutkuje to niższymi obrotami. Podejrzewam, że ślizga się mu sprzęgło i doszedł do takich błędnych wniosków :shock:
Offline
Awatar użytkownika

shark__

Stały Bywalec

  • Posty: 393
  • Rejestracja: 22 paź 2012, 09:54
  • Online: 7d 5h 57m 34s
  • Pochwały: 7
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: 1.4 TSI 122KM
  • Lokalizacja: Piekary Slaskie

Re: Zwiększenie mocy/momentu silnika a jego obroty

Post31 sty 2015, 21:38

Oba samochody pojadą z tą samą prędkością.

Samochód po tuningu szybciej się wkręci bo ma wyższy moment. Ale jeśli nie ma tuningu mechanicznego to w obu przełożenia pracują identycznie i tych samych 2500 rpm przekazując mechanicznie przez skrzynię biegów obroty na koła pojadą z identyczną prędkością.

hwgh !

Pokaż koledze taki wykres może mu to coś powie.
Obrazek
Offline

seba

Stały Bywalec

  • Posty: 370
  • Rejestracja: 20 kwie 2012, 11:49
  • Online: 43d 21h 17m 13s
  • Pochwały: 16
  • Auto: VW Golf 7 FL
  • Silnik: 1.4 TSI 150KM CZDA
  • Lokalizacja: Wielkopolskie

Re: Zwiększenie mocy/momentu silnika a jego obroty

Post31 sty 2015, 23:43

Posadź kolegę na rower. Niech spróbuje samą zmianą siły nacisku na pedały spowodować zmianę przełożenia czyli zależności obrotów koła od obrotów pedałów😀
P.S.
Kolego shark czy to wykres Twojego silnika?
Offline
Awatar użytkownika

shark__

Stały Bywalec

  • Posty: 393
  • Rejestracja: 22 paź 2012, 09:54
  • Online: 7d 5h 57m 34s
  • Pochwały: 7
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: 1.4 TSI 122KM
  • Lokalizacja: Piekary Slaskie

Re: Zwiększenie mocy/momentu silnika a jego obroty

Offline

Beskid

Aktywny

  • Posty: 107
  • Rejestracja: 18 sie 2012, 13:29
  • Online: 16h 30m 15s
  • Pochwały: 4
  • Auto: VW Golf 6 Highline
  • Silnik: CAXA 1.4 TSI 122KM
  • Lokalizacja: Sadecczyzna

Re: Zwiększenie mocy/momentu silnika a jego obroty

Post03 lut 2015, 09:37

Dzięki za odzew.
Kumpel poczytał, popytał się "fachowców" i w końcu przyznał, że nie miał racji :bigok:
Temat do zamknięcia.
Offline

seba

Stały Bywalec

  • Posty: 370
  • Rejestracja: 20 kwie 2012, 11:49
  • Online: 43d 21h 17m 13s
  • Pochwały: 16
  • Auto: VW Golf 7 FL
  • Silnik: 1.4 TSI 150KM CZDA
  • Lokalizacja: Wielkopolskie

Re: Zwiększenie mocy/momentu silnika a jego obroty

Post03 lut 2015, 10:16

Przyznaj się, rowerem się przejechał. :lol:

Wróć do Tuning mechaniczny

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość