Dzisiaj jest 21 lis 2024, 14:02


[ALL] Częstsza wymiana oleju w trybie Long Life

Moderator: rafaello

Regulamin forum Serwisowanie samochodu, klimatyzacji, dobór oleju, wycieraczek itp. materiałów eksploatacyjnych, czyli bieżące sprawy eksploatacyjne.

Pamiętaj:
  1. Pytania, porady, sugestie niezwiązane z danym tematem umieszczaj w osobnym temacie właściwego działu.
  2. W przypadku samodzielnego rozwiązania opisanego problemu, opisz sposób jego rozwiązanie wraz z przyczynę jego powstania (o ile jest ci znana).
  3. Przed założeniem nowego tematu, sprawdź, (przy pomocy funkcji Szukaj) czy istnieje wątek opisujący analogiczny problem, a jeżeli istnieje to kontynuuj w nim dyskusję.
  4. Równolegle obowiązują wszystkie zasady opisane w ramach Regulaminu forum
  5. Jeżeli otrzymasz odpowiedź na zadane pytanie, odwdzięcz się przyznaniem pochwały - tu przeczytasz jak przyznać pochwałę

Co ile wymieniacie olej

Co ok. 30k kilometrów (Tryb Long Life)
6
13%
Co ok. 15k kilometrów
39
87%
 
Liczba głosów : 45

  • Autor
  • Wiadomość
Offline
Awatar użytkownika

lyngso

Aktywny

  • Posty: 162
  • Rejestracja: 17 sty 2014, 18:11
  • Online: 8d 20h 12m
  • Pochwały: 2
  • Auto: VW Golf 7
  • Silnik: 1.4 TSI 150KM
  • Lokalizacja: lubuskie

Re: ANKIETA LongLife czy co 15000km/rok?

Post19 lis 2014, 08:05

Witam

Poprzednie POLO było na Longlife i było ok.
Golf obecnie jest też na Longlife .
Na razie nie widzę powodu na przechodzenie na system 15k/rok.

Pozdrov
Na dalekie dystanse Audi A6 C7
Wokół komina Golf 7
Offline

haka21

Aktywny

  • Posty: 178
  • Rejestracja: 16 lis 2014, 17:30
  • Online: 18d 18h 11m 1s
  • Pochwały: 14
  • Auto: Golf6
  • Silnik: CAXA 1.4 TSI 122km
  • Lokalizacja: Silesia Stela

Re: ANKIETA LongLife czy co 15000km/rok?

Post28 sty 2015, 14:13

lyngso pisze:Witam

Poprzednie POLO było na Longlife i było ok.
Golf obecnie jest też na Longlife .
Na razie nie widzę powodu na przechodzenie na system 15k/rok.

Pozdrov


Nie lubisz swojego golfa czy co? .Twój wybór ale łańcuch nie będzie szczęśliwy.
Offline

kamill

VIP

  • Posty: 2498
  • Rejestracja: 11 kwie 2012, 12:26
  • Online: 101d 5h 11m 35s
  • Pochwały: 27
  • Auto: MK6
  • Silnik: TDI

Re: Częstsza wymiana oleju w trybie Long Life

Post28 sty 2015, 14:36

Co ma łańcuch do oleju?
Longlife ma swoje wady i zalety i zalecam wyrażać swoje zdanie, ale nie traktować innego zdania jak powód do zaczepki.
Offline
Awatar użytkownika

szumek5837

Stały Bywalec

  • Posty: 300
  • Rejestracja: 16 sie 2012, 08:39
  • Lokalizacja: Koszalin
  • Online: 11d 8h 7m 38s
  • Pochwały: 2
  • Auto: Renault Laguna Coupe
  • Silnik: FR4T 2.0T
  • Lokalizacja: Koszalin

Re: Częstsza wymiana oleju w trybie Long Life

Post28 sty 2015, 14:44

kamill pisze:Co ma łańcuch do oleju?

olej->napinacz->łańcuch
jakość i poziom oleju jest tu kluczowa w nie do końca udanych TSI. No chyba że ktoś chce zostawić podwyższone ryzyko "niespodzianki" przyszłemu właścicielowi..
Offline

kamill

VIP

  • Posty: 2498
  • Rejestracja: 11 kwie 2012, 12:26
  • Online: 101d 5h 11m 35s
  • Pochwały: 27
  • Auto: MK6
  • Silnik: TDI

Re: Częstsza wymiana oleju w trybie Long Life

Post28 sty 2015, 14:54

kurcze, tak patrząc na to wszystko, to lepiej zmieniać olej co 5 tys km żeby elementy które pracują miały lekko w życiu. I jeszcze najlepiej te elementy też wymieniać co roku...
Kurde no może jestem dziwny, ale dalej nie widzę związku oleju z łańcuchem :(
Offline

haka21

Aktywny

  • Posty: 178
  • Rejestracja: 16 lis 2014, 17:30
  • Online: 18d 18h 11m 1s
  • Pochwały: 14
  • Auto: Golf6
  • Silnik: CAXA 1.4 TSI 122km
  • Lokalizacja: Silesia Stela

Re: Częstsza wymiana oleju w trybie Long Life

Post28 sty 2015, 15:17

kamill pisze:Co ma łańcuch do oleju?
Longlife ma swoje wady i zalety i zalecam wyrażać swoje zdanie, ale nie traktować innego zdania jak powód do zaczepki.


Szanowny moderatorze nadużył Pan tonu.

Powtarzam i wyjaśniam, jest zasadnicza korelacja pomiędzy jakością oleju i trwalością łańcucha rozrządu oraz zespołu napinającego !!!. Problem pojawia się przy nadmiernym przebiegu degradującym olej czyli o uważanym za takowy tryb użytkowania Longlife.

Miły i rubaszny ton nie powinien być nawet pomylony z zaczepką . Proszę więc o umiarkowanie w zaleceniach
Ostatnio zmieniony 28 sty 2015, 15:37 przez haka21, łącznie zmieniany 1 raz
Offline
Awatar użytkownika

szumek5837

Stały Bywalec

  • Posty: 300
  • Rejestracja: 16 sie 2012, 08:39
  • Lokalizacja: Koszalin
  • Online: 11d 8h 7m 38s
  • Pochwały: 2
  • Auto: Renault Laguna Coupe
  • Silnik: FR4T 2.0T
  • Lokalizacja: Koszalin

Re: Częstsza wymiana oleju w trybie Long Life

Post28 sty 2015, 15:21

kamill pisze:kurcze, tak patrząc na to wszystko, to lepiej zmieniać olej co 5 tys km żeby elementy które pracują miały lekko w życiu. I jeszcze najlepiej te elementy też wymieniać co roku...

Nic nie jest wieczne. Współczesne silniki to nie diesle MB W124 co milion km bez zadyszki przejeżdżały..
kamill pisze:Kurde no może jestem dziwny, ale dalej nie widzę związku oleju z łańcuchem :(

"..Napinacz ma budowę prostą, na zasadzie tłoka w cylindrze, lub pompki rowerowej o odwrotnym działaniu. Olej pod ciśnieniem prowadzony jest kanałami do napinacza i przez jego otwór w obudowie tulei dostaje się do środka po czym wypycha taki jakby tłok na zewnątrz naciskając na szynę/rolkę od łańcucha która go napina.."
Lepiej? ;-)
Offline
Awatar użytkownika

marmi

Mieszkaniec

  • Posty: 2398
  • Rejestracja: 05 lis 2012, 23:35
  • Lokalizacja: Katowice
  • Online: 190d 15h 44m 38s
  • Pochwały: 70
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: 2.0 TDI CR CBDC
  • Lokalizacja: katowice

Re: Częstsza wymiana oleju w trybie Long Life

Post28 sty 2015, 15:47

Może nie tak do końca jakość oleju, każdy dzisiejszy olej spełnia praktycznie warunki norm, bardziej chodzi o to że olej się zużywa w czasie pracy i po 30 tyś może być gęstszy i trudniej przepływa...

A trwałość łańcucha to także poziom oleju w silniku, cały czas powinno byc min 3/4 na bagnecie...
VW GOLF VI 2.0TDI CR BLUEMOTION

Obrazek

Twój uśmiech...to już nie wróci
Offline

haka21

Aktywny

  • Posty: 178
  • Rejestracja: 16 lis 2014, 17:30
  • Online: 18d 18h 11m 1s
  • Pochwały: 14
  • Auto: Golf6
  • Silnik: CAXA 1.4 TSI 122km
  • Lokalizacja: Silesia Stela

Re: Częstsza wymiana oleju w trybie Long Life

Post28 sty 2015, 15:59

kamill pisze:kurcze, tak patrząc na to wszystko, to lepiej zmieniać olej co 5 tys km żeby elementy które pracują miały lekko w życiu. I jeszcze najlepiej te elementy też wymieniać co roku...
Kurde no może jestem dziwny, ale dalej nie widzę związku oleju z łańcuchem :(


Perfekcyjne trafienie.
W USA jest najbardziej rozpowszechniony tryb wymiany "3000 mile oil interval" - ekwiwalent 5000km. Są nawet specjalne oleje o takiej nazwie np Amsoil takie oferuje. Interwał rozpowszechnił się po licznych badaniach UOA użytkowników prywatnych i w przedsiębiorstwie taxówkowym w Nowym Yorku w 1996r. Wynik po 5000km -do zlewu. Zważywszy na różnicę w sposobie użytkowania (umiarkowane tempo , długie proste) oraz budowie silników (ciasno pasowane - zimne o dużej pojemności) olej w USA ma idealne warunki pracy. (tylko corvetta ZR1 jest robiona na 105 st.C) rCo należy więc sądzić o oleju w niemieckim silniku tzw. gorącym ? - non stop powyżej 85-90st.? Średnie przyśpieszenie utleniania w niemieckich motorach to 32 razy w stosunku do amerykańskich. O jakim więc Longlifie możemy mówić wiedząc to wszystko?

Z drugiej strony , to co 400-800km zmieniano olej w fordach T, więc amerykanie są szczęśliwi że mogą to robić rzadziej.
Offline
Awatar użytkownika

kakaruto

Mieszkaniec

  • Posty: 1927
  • Rejestracja: 27 lut 2012, 22:57
  • Online: 91d 17h 26m 3s
  • Pochwały: 6
  • Auto: Golf 6
  • Silnik: CAVD
  • Lokalizacja: Silesia

Re: Częstsza wymiana oleju w trybie Long Life

Post28 sty 2015, 17:50

szumek5837 pisze:... w nie do końca udanych TSI.

Po czym wnosisz?
My TSI
Offline

seba

Stały Bywalec

  • Posty: 370
  • Rejestracja: 20 kwie 2012, 11:49
  • Online: 43d 20h 21m 9s
  • Pochwały: 16
  • Auto: VW Golf 7 FL
  • Silnik: 1.4 TSI 150KM CZDA
  • Lokalizacja: Wielkopolskie

Re: Częstsza wymiana oleju w trybie Long Life

Post28 sty 2015, 22:54

kakaruto pisze:
szumek5837 pisze:... w nie do końca udanych TSI.

Po czym wnosisz?

Nie no proszę Cię...
Offline
Awatar użytkownika

kakaruto

Mieszkaniec

  • Posty: 1927
  • Rejestracja: 27 lut 2012, 22:57
  • Online: 91d 17h 26m 3s
  • Pochwały: 6
  • Auto: Golf 6
  • Silnik: CAVD
  • Lokalizacja: Silesia

Re: Częstsza wymiana oleju w trybie Long Life

Post28 sty 2015, 23:04

Szumka czy mnie, a jeżeli mnie to o co?
My TSI
Offline

seba

Stały Bywalec

  • Posty: 370
  • Rejestracja: 20 kwie 2012, 11:49
  • Online: 43d 20h 21m 9s
  • Pochwały: 16
  • Auto: VW Golf 7 FL
  • Silnik: 1.4 TSI 150KM CZDA
  • Lokalizacja: Wielkopolskie

Re: Częstsza wymiana oleju w trybie Long Life

Post28 sty 2015, 23:23

Żebyś nie zadawał takich pytań.
Offline

tog_vw

Sympatyk

  • Posty: 71
  • Rejestracja: 27 sie 2012, 22:14
  • Online: 3d 12h 10m 15s
  • Pochwały: 1
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: 1.4 TSI 122KM

Re: Częstsza wymiana oleju w trybie Long Life

Post29 sty 2015, 00:30

haka21 pisze:W USA jest najbardziej rozpowszechniony tryb wymiany "3000 mile oil interval" - ekwiwalent 5000km.


Niektórzy Amerykanie twierdzą, że te 3000 mil to jedna wielka ściema motywowana chciwością koncernów olejowych: http://www.nydailynews.com/autos/3-000-mile-oil-change-rule-myth-experts-claim-oil-companies-motivated-greed-article-1.1022390.

haka21 pisze:Interwał rozpowszechnił się po licznych badaniach UOA użytkowników prywatnych i w przedsiębiorstwie taxówkowym w Nowym Yorku w 1996r. Wynik po 5000km -do zlewu.


Podaj linka do badań bo jak na razie to uprawiasz wodolejstwo bez żadnych konkretów.


haka21 pisze:Co należy więc sądzić o oleju w niemieckim silniku tzw. gorącym ? - non stop powyżej 85-90st.? Średnie przyśpieszenie utleniania w niemieckich motorach to 32 razy w stosunku do amerykańskich.


Jakieś źródło? Co to jest niby "gorący silnik"?


kakaruto pisze:Po czym wnosisz?


Jak to po czym? To musi być prawda bo wszędzie w tych Internetach o tym piszą.
Ostatnio zmieniony 29 sty 2015, 09:57 przez marmi, łącznie zmieniany 1 raz
Powód: poprawiłem błędy
Offline
Awatar użytkownika

szumek5837

Stały Bywalec

  • Posty: 300
  • Rejestracja: 16 sie 2012, 08:39
  • Lokalizacja: Koszalin
  • Online: 11d 8h 7m 38s
  • Pochwały: 2
  • Auto: Renault Laguna Coupe
  • Silnik: FR4T 2.0T
  • Lokalizacja: Koszalin

Re: Częstsza wymiana oleju w trybie Long Life

Post29 sty 2015, 12:58

tog_vw pisze:
kakaruto pisze:Po czym wnosisz?

Jak to po czym? To musi być prawda bo wszędzie w tych Internetach o tym piszą.

bez komentarza.. kolega tog_vw mówi ze to brednie to musi tak być.. a w nowej wersji TSI VW przeszedł na pasek dla kaprysu..
Offline
Awatar użytkownika

kakaruto

Mieszkaniec

  • Posty: 1927
  • Rejestracja: 27 lut 2012, 22:57
  • Online: 91d 17h 26m 3s
  • Pochwały: 6
  • Auto: Golf 6
  • Silnik: CAVD
  • Lokalizacja: Silesia

Re: Częstsza wymiana oleju w trybie Long Life

Post29 sty 2015, 13:46

szumek5837 pisze:a w nowej wersji TSI VW przeszedł na pasek dla kaprysu..

Czy dobrze rozumiem że Twoja wcześniejsza uwaga "o nie do końca udanych TSI" dotyczyła właśnie łańcuch?

Dość ogólnie sformułowałeś tezę, więc dość ogólnie zapytałem myśląc, że znasz jakieś nieciekawe fakty dotyczące całej technologii TSI, bo tak jak tog_vw zauważył w wielu miejscach mogę przeczytać, że TSI są do :dupa: - bo wyżyłowane, awaryjne, max. 60k km itp. ale jakoś nigdzie nie potrafię znaleźć konkretnych danych, stąd nadal aktualne moje pytanie.
My TSI
Offline

haka21

Aktywny

  • Posty: 178
  • Rejestracja: 16 lis 2014, 17:30
  • Online: 18d 18h 11m 1s
  • Pochwały: 14
  • Auto: Golf6
  • Silnik: CAXA 1.4 TSI 122km
  • Lokalizacja: Silesia Stela

Re: Częstsza wymiana oleju w trybie Long Life

Post29 sty 2015, 14:26

tog_vw pisze:
haka21 pisze:W USA jest najbardziej rozpowszechniony tryb wymiany "3000 mile oil interval" - ekwiwalent 5000km.


Niektórzy Amerykanie twierdzą, że te 3000 mil to jedna wielka ściema motywowana chciwością koncernów olejowych: http://www.nydailynews.com/autos/3-000-mile-oil-change-rule-myth-experts-claim-oil-companies-motivated-greed-article-1.1022390.

haka21 pisze:Interwał rozpowszechnił się po licznych badaniach UOA użytkowników prywatnych i w przedsiębiorstwie taxówkowym w Nowym Yorku w 1996r. Wynik po 5000km -do zlewu.


Podaj linka do badań bo jak na razie to uprawiasz wodolejstwo bez żadnych konkretów.


haka21 pisze:Co należy więc sądzić o oleju w niemieckim silniku tzw. gorącym ? - non stop powyżej 85-90st.? Średnie przyśpieszenie utleniania w niemieckich motorach to 32 razy w stosunku do amerykańskich.




Jakieś źródło? Co to jest niby "gorący silnik"?


kakaruto pisze:Po czym wnosisz?


Jak to po czym? To musi być prawda bo wszędzie w tych Internetach o tym piszą.


Całkiem możliwe , możesz wybrać opcję byłego dyrektor Castrol Nederland, Henk de Groot: twierdził że oleju zmieniać nigdy nie należy a nowy wręcz szkodzi.

Podaj linka ?

Nie każdą wiedzę wynosimy z internetu. Jednak wiele rzeczy w nim jest i przy odrobinie woli i wysiłku można coś znaleźć. Dzielimy się wiedzą bez konieczności udowadniania - przynajmniej ja nie mam takich ambicji .

Istnieje coś takiego jak szkoły budowy silników np.
włoska , radziecka , amerykańska, japońska itd ,
są silniki luźno i ciasno pasowane itd,
wolnossące i doładowane itd;
są o różnym stopniu doładowania itd ,
wysilone i nie itd;
otwarte i zamknięte itd,
2 i 4 suwowe oraz rotacyjne itd,
zimne i gorące itd,
o różnych układach rzędowe,przeciwsobne, widlaste itd
widlastw o różnych kontach rozwarcia itd.

itd, itd, itd , itd, itd

i tutaj jak wyżej temat do zgłębienia w ramach własnych zainteresowań motoryzacją i sportem motorowym , gdzie sam ustalasz ile chcesz wiedzieć. (np. mojej Żonie wystarczy wyłącznie wiedza , że jej samochód ma migacz na każdym rogu)

"Jak to po czym? To musi być prawda bo wszędzie w tych Internetach o tym piszą."

Ostatnim wpisem potwierdzasz , że da się znaleźć informację na temat rozrządu TSI a także wpływu oleju na jego trwałość. Więc może mniej wyzłośliwiania a więcej o Longlife?

-- 29 sty 2015, 14:49 --

kakaruto pisze:
szumek5837 pisze:a w nowej wersji TSI VW przeszedł na pasek dla kaprysu..

Czy dobrze rozumiem że Twoja wcześniejsza uwaga "o nie do końca udanych TSI" dotyczyła właśnie łańcuch?

Dość ogólnie sformułowałeś tezę, więc dość ogólnie zapytałem myśląc, że znasz jakieś nieciekawe fakty dotyczące całej technologii TSI, bo tak jak tog_vw zauważył w wielu miejscach mogę przeczytać, że TSI są do :dupa: - bo wyżyłowane, awaryjne, max. 60k km itp. ale jakoś nigdzie nie potrafię znaleźć konkretnych danych, stąd nadal aktualne moje pytanie.


"Mówi się na miescie" ale też w warsztatach , o "WPADKACH" niestety VW przyznaje się częściowo do tych wpadek , zmieniając zalecenia serwisowe, poprawiając części itd. Jest dużo info. i po niekąd super silniki TSI miały różne dolegliwości ale najpowszechniejszą jest łańcuch i napinacz bo dotyczy jednostek 1.2 1.4 i w mniejszym stopniu 1.8 TSI .

http://warsztatvw.blogspot.com/2013/05/ ... oszty.html

Najsłynniejszą wpadką VW była "ODMA pudełkowa" w silnikach o poj. od 1.0 , 1.2; 1.4; 1,6 modele Lupo, polo. golf, a także skody i seaty z tymi silnikami . Odmę przekonstruowano na podgrzewaną bo była lawina zatarć

http://mojafirma.infor.pl/moto/eksploat ... z-LPG.html

Miałem wątpliwy zaszczyt uczestniczyć w zdarzeniu : w roli głównej Lupo 1.0 ANV , Castrol Edge, Odma , mróz - zatarcie silnika.
Offline

tog_vw

Sympatyk

  • Posty: 71
  • Rejestracja: 27 sie 2012, 22:14
  • Online: 3d 12h 10m 15s
  • Pochwały: 1
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: 1.4 TSI 122KM

Re: Częstsza wymiana oleju w trybie Long Life

Post30 sty 2015, 00:22

szumek5837 pisze:
tog_vw pisze:a w nowej wersji TSI VW przeszedł na pasek dla kaprysu..


Parę ładnych lat temu paski zalecano wymieniać bodajże co 120 tys. km albo 5 lat. Teraz da się wyprodukować paski wytrzymujące coś koło 180 tys. km albo 10 lat. Jak sądzisz, które rozwiązanie jest tańsze: pasek czy łańcuch rozrządu?
Offline

tog_vw

Sympatyk

  • Posty: 71
  • Rejestracja: 27 sie 2012, 22:14
  • Online: 3d 12h 10m 15s
  • Pochwały: 1
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: 1.4 TSI 122KM

Re: Częstsza wymiana oleju w trybie Long Life

Post30 sty 2015, 02:05

haka21 pisze:Całkiem możliwe , możesz wybrać opcję byłego dyrektor Castrol Nederland, Henk de Groot: twierdził że oleju zmieniać nigdy nie należy a nowy wręcz szkodzi.


Ciekawa sprawa z tym dyrektorem. Google nic ciekawego nie znajduje o niby byłym dyrektorze Catrola w Holandii a domena na której był artykuł już nie istnieje: http://autotelegraaf.nl/vanonzeredactie/?newsid=3713703

haka21 pisze:Dzielimy się wiedzą bez konieczności udowadniania - przynajmniej ja nie mam takich ambicji .


No to dzielisz się wiedzą czy może swoimi poglądami?

haka21 pisze:Istnieje coś takiego jak szkoły budowy silników np.
włoska , radziecka , amerykańska, japońska itd ,


No popatrz a Google na hasło "włoska szkoła budowy silników" zwraca mi śmieci.

haka21 pisze:są silniki luźno i ciasno pasowane itd,


Tu to samo. Parę postów na różnych forach i nic naukowego.

haka21 pisze:zimne i gorące itd,


To samo.

haka21 pisze:Więc może mniej wyzłośliwiania a więcej o Longlife?


A o czym tu pisać? Jeżdżę w trybie Longlife, silnik nie wyzionął ducha, łańcuch nie dzwoni, oleju nie ubywa. Cuda normalnie.

haka21 pisze:"Mówi się na miescie" ale też w warsztatach , o "WPADKACH" niestety VW przyznaje się częściowo do tych wpadek , zmieniając zalecenia serwisowe, poprawiając części itd. Jest dużo info. i po niekąd super silniki TSI miały różne dolegliwości ale najpowszechniejszą jest łańcuch i napinacz bo dotyczy jednostek 1.2 1.4 i w mniejszym stopniu 1.8 TSI .

http://warsztatvw.blogspot.com/2013/05/ ... oszty.html


Fajny link. Student zarządzania "spłodził" wpis na blogu mocno posiłkując się artykułem z Magazynu Auto i jakimś forumowym wątkiem o kłopotach z łańcuchem.

A na koniec cytat z powyższego bloga: Ciężko jednoznacznie stwierdzić na ile częste są awarie tego silnika i czy wprowadzone zmiany wyeliminowały wszystkie jego problemy. oraz z Magazynu Auto: To, czy usterki 1.4 TSI są nagminne, czy też w stosunku do liczby wyprodukowanych sztuk sporadyczne, jest kwestią sporną.
Offline
Awatar użytkownika

lyngso

Aktywny

  • Posty: 162
  • Rejestracja: 17 sty 2014, 18:11
  • Online: 8d 20h 12m
  • Pochwały: 2
  • Auto: VW Golf 7
  • Silnik: 1.4 TSI 150KM
  • Lokalizacja: lubuskie

Re: ANKIETA LongLife czy co 15000km/rok?

Post30 sty 2015, 08:04

haka21 pisze:Nie lubisz swojego golfa czy co? .Twój wybór ale łańcuch nie będzie szczęśliwy.


Witam

Lubię i w sumie nie interesuje mnie "szczęście" łańcucha bo w silniku 1.2TSI jest pasek ;)
Wybór świadomy, podyktowany doświadczeniem z poprzednich aut. Oba były na longlife i sprawowały się dobrze.
Do tej pory się tak sprawują.
Dlaczego mam poprawiać producenta?

Pozdrov
Na dalekie dystanse Audi A6 C7
Wokół komina Golf 7
Offline

haka21

Aktywny

  • Posty: 178
  • Rejestracja: 16 lis 2014, 17:30
  • Online: 18d 18h 11m 1s
  • Pochwały: 14
  • Auto: Golf6
  • Silnik: CAXA 1.4 TSI 122km
  • Lokalizacja: Silesia Stela

Re: ANKIETA LongLife czy co 15000km/rok?

Post30 sty 2015, 13:49

lyngso pisze:
haka21 pisze:Nie lubisz swojego golfa czy co? .Twój wybór ale łańcuch nie będzie szczęśliwy.


Witam

Lubię i w sumie nie interesuje mnie "szczęście" łańcucha bo w silniku 1.2TSI jest pasek ;)
Wybór świadomy, podyktowany doświadczeniem z poprzednich aut. Oba były na longlife i sprawowały się dobrze.
Do tej pory się tak sprawują.
Dlaczego mam poprawiać producenta?

Pozdrov


Wystarczyło podać kod silnika np. CJZA i CJZB i o łańcuch i tym bardziej jego szczęściu nie byłoby mowy.

Poprawiać producenta? ale producenta czego oleju? czy pojazdu? Na tym forum wielu poprawia producenta na potęgę i to z radością.
Ale czytam , że to wybór świadomy , podyktowany doświadczeniem , co da się zrozumieć bo QG1 nie jest obowiązkowy. Ja wyjechałem z salonu na QG1 i także świadomie i na podstawie doświadczeń (widocznie mam inne) i posiadanej wiedzy przeszedłem na QG2.

-- 30 sty 2015, 14:15 --
Offline

haka21

Aktywny

  • Posty: 178
  • Rejestracja: 16 lis 2014, 17:30
  • Online: 18d 18h 11m 1s
  • Pochwały: 14
  • Auto: Golf6
  • Silnik: CAXA 1.4 TSI 122km
  • Lokalizacja: Silesia Stela

Re: Częstsza wymiana oleju w trybie Long Life

Post30 sty 2015, 14:26

Ciekawa sprawa z tym dyrektorem. Google nic ciekawego nie znajduje o niby byłym dyrektorze Catrola w Holandii a domena na której był artykuł już nie istnieje -

W "naszych inernetach" istnieje .To co napisałem to była wiedza- sprawdziłem w googlu i wyszukuje czyli trzeba mieć wiedzę jak znaleźć w google wiedzę.

No to dzielisz się wiedzą czy może swoimi poglądami?

Posiadałem wiedzę zanim powstał internet, więc nie mam problemów z brakiem linków w google.Dodatkowo na temat Longlife i w każdej dyskusji na tym forum, to były moje poglądy, te ukształtowała wiedza i jestem do nich przekonany . mogę dodatkowo wygłaszać sądy dzielić się przekonaniami a także wygłaszać teorie- pozwala mi na to Platon , Arystoteles i Sokrates którzy swojej wiedzy i poglądów także nie dokumentowali linkami w google.

No popatrz a Google na hasło "włoska szkoła budowy silników" zwraca mi śmieci.


Tu to samo. Parę postów na różnych forach i nic naukowego.

haka21 pisze:zimne i gorące itd,


To samo.

To fakt , jak przychodzi do poważnej wiedzy, fora milkną.

Wszystko resztę pozostawiam bez komentarza bo - nie ma w google, więc nie istnieje .

Jest wiele argumentów do rezygnacji z QG1 do QG2 - zwłaszcza w zakresie zmian wywoływanych olejem. ale to temat który raczej Cię nie zainteresuje .
Więc nie zaśmiecaj tego wątku swoimi problemami z weryfikowaniem wszystkiego w google.

To moja ostatnia odpowiedź, kolejne zaczepki zignoruję
Offline
Awatar użytkownika

lyngso

Aktywny

  • Posty: 162
  • Rejestracja: 17 sty 2014, 18:11
  • Online: 8d 20h 12m
  • Pochwały: 2
  • Auto: VW Golf 7
  • Silnik: 1.4 TSI 150KM
  • Lokalizacja: lubuskie

Re: ANKIETA LongLife czy co 15000km/rok?

Post31 sty 2015, 08:27

Witam

haka21 pisze:Wystarczyło podać kod silnika np. CJZA i CJZB i o łańcuch i tym bardziej jego szczęściu nie byłoby mowy.


Fakt, wystarczyło ale nie znam, a nie mam dostępu do auta bo nie ma mnie w kraju ;)

haka21 pisze:Poprawiać producenta? ale producenta czego oleju? czy pojazdu?


Miałem na myśli producenta samochodu. Wydaje mi się, że to on decyduje na podstawie testów o parametrach oleju używanego w silniku.
Rozumiem dzisiejszą tendencję producentów do ścinania kosztów i chęć zarobienia dodatkowych pieniędzy na serwisie ale nie wydaje mi się, żeby oferowana możliwość przeglądów była skierowana przeciwko ewentualnym klientom.
Bardziej wydawało mi się, że ma to związek z użytkowaniem auta.
Jeśli auto pokonuje więcej kilometrów w trasie niż w mieście to wydaje mi się bardzo zasadny okres przeglądów Long Life. Wyraźnie jest też powiedziane, że 30k lub 2 lata w zależności co nastąpi wcześniej.
Aż tak rozległej wiedzy na temat mechaniki płynów nie posiadam ale myślę, że zarówno producent olejów jak i producent samochodów testuje swoje wyroby zanim je wypuści na rynek :)

Pozdrov
Na dalekie dystanse Audi A6 C7
Wokół komina Golf 7
Offline

tog_vw

Sympatyk

  • Posty: 71
  • Rejestracja: 27 sie 2012, 22:14
  • Online: 3d 12h 10m 15s
  • Pochwały: 1
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: 1.4 TSI 122KM

Re: Częstsza wymiana oleju w trybie Long Life

Post31 sty 2015, 14:13

haka21 pisze:W "naszych inernetach" istnieje .To co napisałem to była wiedza- sprawdziłem w googlu i wyszukuje czyli trzeba mieć wiedzę jak znaleźć w google wiedzę.


No to jak w "waszych internetach" istnieje to bądź tak miły i zabaw się w niesienie kaganka oświaty i podaj jakieś linki.

haka21 pisze:To fakt , jak przychodzi do poważnej wiedzy, fora milkną.

Wszystko resztę pozostawiam bez komentarza bo - nie ma w google, więc nie istnieje .


Coś w tym jest. Jakoś można znaleźć informacje co to są silniki wolnossące czy turbodoładowne: http://pl.wikipedia.org/wiki/Silnik_spalinowy tylko dziwnym trafem nie da się znaleźć nic na temat na przykład "gorących" silników.

haka21 pisze:Jest wiele argumentów do rezygnacji z QG1 do QG2 - zwłaszcza w zakresie zmian wywoływanych olejem. ale to temat który raczej Cię nie zainteresuje .


Tylko czy te problemy są rzeczywiste czy może wyimaginowane?

-- 31 sty 2015, 15:17 --

lyngso pisze:Wyraźnie jest też powiedziane, że 30k lub 2 lata w zależności co nastąpi wcześniej.


Małe doprecyzowanie. To są wartości maksymalne a wymieniać należy olej wtedy, kiedy zażyczy sobie tego komputer. W praktyce raczej się nie dociągnie do 30 tys. km na jednej wymianie.
Offline
Awatar użytkownika

lyngso

Aktywny

  • Posty: 162
  • Rejestracja: 17 sty 2014, 18:11
  • Online: 8d 20h 12m
  • Pochwały: 2
  • Auto: VW Golf 7
  • Silnik: 1.4 TSI 150KM
  • Lokalizacja: lubuskie

Re: Częstsza wymiana oleju w trybie Long Life

Post31 sty 2015, 16:42

Witam

tog_vw pisze:Małe doprecyzowanie. To są wartości maksymalne a wymieniać należy olej wtedy, kiedy zażyczy sobie tego komputer. W praktyce raczej się nie dociągnie do 30 tys. km na jednej wymianie.


Oj, nie bądź taki szczegółowy kolego ;)
Wiadomo, że nie czeka się 30k co do kilometra może się zdarzyć +/- 500-1000km i ASO nie robi z tego powodu problemu.

Pozdrov
Na dalekie dystanse Audi A6 C7
Wokół komina Golf 7
PoprzedniaNastępna

Wróć do Serwis i eksploatacja

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości