Nowicjusz
- Posty: 2
- Rejestracja: 27 lip 2014, 00:26
- Online: 1d 4h 12m 42s
- Pochwały: 1
- Auto: VW Golf 6 Variant
- Silnik: 2.0 TDI CFHC
- Lokalizacja: Poznan
Podobny temat już istnieje na forum ale dotyczy demontażu lusterka o innej konstrukcji: http://forum.golf6.pl/vw-instrukcje/demontaz-zewnetrznego-lusterka-bocznego-wymiana-kierunkow-t347.html
Mój Golf posiada lusterka jak poniżej, ze światłem LED w dolnej części:
Potrzebne narzędzia: dwa klucze TORX, chyba 9 i 10, płaski śrubokręt lub specjalne łyżki montażowe (ja używałem takich http://www.jula.pl/catalog/motoryzacja/pielegnacja-samochodu/narzedzia-samochodowe/pozostale-narzedzia-samochodowe/nylonowe-dzwignie-do-podwazania-600000/ z JULI.
Nowy moduł LED w ASO kosztował mnie 128 PLN, ale widziałem też na alledrogo używane za ca.40-60PLN.
1) !!! UWAGA: jeśli posiadasz lusterko podgrzewane, przy wypinaniu nie szarpnij za mocno, bo kabelki od grzania nie są zbyt długie.
Żeby wypiąć lusterko, należy maksymalnie opuścić je w dół. Następnie, najlepiej palce obu dłoni wsunąć między górną krawędź lusterka a obudowę. Postarać się rozłożyć palce na całej szerokości górnej krawędzi lusterka i delikatnie i miarowo ciągnąć do siebie i lekko w dół (tak jakbyście chcieli lusterko jeszcze bardziej obniżyć).
Lusterko powinno się wypiąć.
Przed odpięciem kabli od grzania, sugeruję zrobić zdjęcie ich ułożenia - u mnie w obu lusterkach, czerwony kabel był "do wewnątrz samochodu" ale nie gwarantuje, że tak samo będzie u Ciebie.
2) Następnie musimy wypiąć silnik regulacji lusterka. Na zdjęciu zaznaczono trzy śruby, które należy odkręcić.
3) Po odkręceniu, silnik należy delikatnie wyjąc uważając na podłączony od tyłu kabel, który również należy odpiąć.
Tak wygląda kostka silnika w lewym lusterku:
, a poniżej kostka z prawego dla porównania:
4) Najtrudniejsza część czyli zdjęcie górnej obudowy.
Na zdjęciu poniżej widać dwa zatrzaski:
Prawy zatrzask można odpiąć od wewnątrz (pokazane poniżej) a z lewym zatrzaskiem będziemy musieli walczyć bezpośrednio podczas ściągania obudowy.
Na zdjęciu żółtą linią zaznaczyłem poziomy plastikowy fragment który jest częścią obudowy zewnętrznej.
Czerwony zatrzask należy delikatnie płaskim śrubokrętem pociągnąć do siebie i w tym samym czasie pociągnąć obudowę do góry.
Kiedy mamy prawy zacisk wstępnie poluzowany możemy przystąpić do zdjęcia obudowy.
Należy płaski śrubokręt (albo specjalną plastikową łyżkę) wsunąć pomiędzy obudowę górna (polakierowana) i lampę kierunkowskazu - pod lewym zatrzaskiem jest miejsce gdzie można wsunąć śrubokręt (podkreślone zieloną linią)
Kiedy przednie dwa zatrzaski puszczą, należy obudowę podnieść do góry i podczas podnoszenia, przednią część obudowy należy delikatnie odchylić w stronę tyłu samochodu tak by wyskoczyła z zatrzasków pokazanych niżej.
5) Po zdjęciu górnej obudowy, należy usunąć plastik zaznaczony na zielono:
W tym celu, z drugiej strony lusterka należy ścisnąć dwa zaczepy i wypchnąć je do tyłu:
A następnie dolną część po prostu wysunąć do tyłu - tutaj są takie dwie "prowadnice" zaznaczone na poprzednim obrazku na czerwono.
6) Odkręcamy lampę kierunkowskazu - 4 śruby na poniższym rysunku:
7) Mając panel LED w garści, należy jakimiś szczypcami delikatnie wypiąć kostkę - kostka ma dwa bolce ułożone "| --", więc nie ma możliwości pomyłki przy ponownym montażu.
Jeszcze należy odchylić jeden zatrzask i wypchnąć moduł LED do przodu tak by odpiąć go od czarnej plastikowej dolnej obudowy.
Przy montażu sugeruję najpierw podłączyć kostkę do panelu LED a dopiero później przykręcić ten dolny plastik, bo później będzie ciężko ponieważ jest tam bardzo mało miejsca.
Mój Golf posiada lusterka jak poniżej, ze światłem LED w dolnej części:
Potrzebne narzędzia: dwa klucze TORX, chyba 9 i 10, płaski śrubokręt lub specjalne łyżki montażowe (ja używałem takich http://www.jula.pl/catalog/motoryzacja/pielegnacja-samochodu/narzedzia-samochodowe/pozostale-narzedzia-samochodowe/nylonowe-dzwignie-do-podwazania-600000/ z JULI.
Nowy moduł LED w ASO kosztował mnie 128 PLN, ale widziałem też na alledrogo używane za ca.40-60PLN.
1) !!! UWAGA: jeśli posiadasz lusterko podgrzewane, przy wypinaniu nie szarpnij za mocno, bo kabelki od grzania nie są zbyt długie.
Żeby wypiąć lusterko, należy maksymalnie opuścić je w dół. Następnie, najlepiej palce obu dłoni wsunąć między górną krawędź lusterka a obudowę. Postarać się rozłożyć palce na całej szerokości górnej krawędzi lusterka i delikatnie i miarowo ciągnąć do siebie i lekko w dół (tak jakbyście chcieli lusterko jeszcze bardziej obniżyć).
Lusterko powinno się wypiąć.
Przed odpięciem kabli od grzania, sugeruję zrobić zdjęcie ich ułożenia - u mnie w obu lusterkach, czerwony kabel był "do wewnątrz samochodu" ale nie gwarantuje, że tak samo będzie u Ciebie.
2) Następnie musimy wypiąć silnik regulacji lusterka. Na zdjęciu zaznaczono trzy śruby, które należy odkręcić.
3) Po odkręceniu, silnik należy delikatnie wyjąc uważając na podłączony od tyłu kabel, który również należy odpiąć.
Tak wygląda kostka silnika w lewym lusterku:
, a poniżej kostka z prawego dla porównania:
4) Najtrudniejsza część czyli zdjęcie górnej obudowy.
Na zdjęciu poniżej widać dwa zatrzaski:
Prawy zatrzask można odpiąć od wewnątrz (pokazane poniżej) a z lewym zatrzaskiem będziemy musieli walczyć bezpośrednio podczas ściągania obudowy.
Na zdjęciu żółtą linią zaznaczyłem poziomy plastikowy fragment który jest częścią obudowy zewnętrznej.
Czerwony zatrzask należy delikatnie płaskim śrubokrętem pociągnąć do siebie i w tym samym czasie pociągnąć obudowę do góry.
Kiedy mamy prawy zacisk wstępnie poluzowany możemy przystąpić do zdjęcia obudowy.
Należy płaski śrubokręt (albo specjalną plastikową łyżkę) wsunąć pomiędzy obudowę górna (polakierowana) i lampę kierunkowskazu - pod lewym zatrzaskiem jest miejsce gdzie można wsunąć śrubokręt (podkreślone zieloną linią)
Kiedy przednie dwa zatrzaski puszczą, należy obudowę podnieść do góry i podczas podnoszenia, przednią część obudowy należy delikatnie odchylić w stronę tyłu samochodu tak by wyskoczyła z zatrzasków pokazanych niżej.
5) Po zdjęciu górnej obudowy, należy usunąć plastik zaznaczony na zielono:
W tym celu, z drugiej strony lusterka należy ścisnąć dwa zaczepy i wypchnąć je do tyłu:
A następnie dolną część po prostu wysunąć do tyłu - tutaj są takie dwie "prowadnice" zaznaczone na poprzednim obrazku na czerwono.
6) Odkręcamy lampę kierunkowskazu - 4 śruby na poniższym rysunku:
7) Mając panel LED w garści, należy jakimiś szczypcami delikatnie wypiąć kostkę - kostka ma dwa bolce ułożone "| --", więc nie ma możliwości pomyłki przy ponownym montażu.
Jeszcze należy odchylić jeden zatrzask i wypchnąć moduł LED do przodu tak by odpiąć go od czarnej plastikowej dolnej obudowy.
Przy montażu sugeruję najpierw podłączyć kostkę do panelu LED a dopiero później przykręcić ten dolny plastik, bo później będzie ciężko ponieważ jest tam bardzo mało miejsca.
Autor postu otrzymał pochwałę