Witam. Zacząłem słyszeć dziwne wycie podczas wolnej jazdy na 1 (parking, wjazd do bramy itd) na skręconych kołach. Znalazłem info na forum (tu albo inne, nie pamiętam dokładnie), że to mogą być synchronizatory i może pomóc wymiana oleju to wlałem poleconego na poprzedniej stronie Millersa EE Transmission 75W90.
Silnik 2.0TDI 140 CBDB, ze skrzyni wyleciało trochę ponad 2l (2.1 l może) starego oleju, kolor trochę ciemniejszy od nowego.Mechanik dziwną pompką wtłoczył nowe 2l oleju, ale że nie było jeszcze poziomu wlewu to dolaliśmy trochę tego starego - na oko 100-150ml więc ogólna ilość spuszczonego i wlanego oleju się zgadza.
Jeżdżę już tydzień i chyba pomogło bo wycia już niema
Pojawił się jednak inny problem, biegi wchodzą trochę ciężej, zwłaszcza na zimnym gdzie przed wymianą cały czas wchodziły normalnie.
Skoro skrzynia przestała wyć i o ile to był problem synchronizatorów to biegi powinny lepiej teraz chodzić.
Myślałem, żeby dolać ten dodatek. Problem w tym że nigdzie już chyba nie sprzedają Archoil 9200. Jest jakiś zamiennik? Czy może dolać jeszcze ze 100ml oleju? (z butelek wszystkiego dokładnie nie wypompowaliśmy ale skoro było wlane pod wlew to poziom chyba się zgadza).
Edit. Znalazłem aukcję ebay z AR9200 v2, przy okazji znalazłem też AR9100. Tylko, że na 9100 jest info, że do silników i przekładni, a na 9200 że do silników tylko. To który w końcu do skrzyni będzie lepszy i ile go wlać ?
pzd