Jestem na etapie załatwiania radia z legalnego źródła lub radia rozkodowanego
Ostatnie które miałem niestety pochodziło z Japonii i miało jedynie fale krótkie, a VW Poznań Centrala odmówił sprowadzenia kodu do radia tłumacząc się iż nie jest Europejskie.
Do zamiany radia na wyższy model ( pomijam Discover Pro, gdyż tu dochodzi zakup nowego dekoru na deskę rozdzielczą gdyż radio ma duży wyświetlacz) potrzebujesz następujących rzeczy -
1. Nowy schowek pasażera z półką mocującą na jednostkę centralną,
2. Przewód łączący ekran radia z jednostką centralną i dużą kością w tejże jednostce ( ja kupiłem całą wiązkę deski rozdzielczej za 200 zł od golfa GTI i powypruwałem wiązkę
3. Moduł USB ( jeżeli oczywiście chcesz ale nie ma musu) znajdujący się we wnęce za wajchą skrzyni biegów + wiązkę łączącą z modułem centralnym.
4. Jako że nasze stare radio ma wbudowaną jednostkę centralną wszystkie przewody po odpięciu dużej kości należy niestety poprzedłużać aż do schowka pasażera.
Po podłączeniu radia z golfa GTI Discover Media - zaprogramowaliśmy kamerę i czujniki opcjonalne i działa wszystko cacy ale jest ogólna blokada radia głośników nawigacji . Są 2 metody na odblokowanie -
- serwis VW za opłatą 150 Euro Volkswagen loguje radio Online do bazy ( o ile masz radio z pewnego źródła )
- o ile nie jesteś pewien czy źródło jest pewne musisz trafić na osobę która te radia rozkodowuje, jest takich w Polsce z tego co słyszę kilka ale trudno się do nich dogrzebać, ja próbuje cały czas, nie spocznę
Jedno jest pewne przekładka jest możliwa i da się ją zrobić na pewno się pochwale jak wszystko uruchomię
P.S
Ja pomarańczowy CAN tylko przedłużałem i mam pełny odczyt na nowym radiu więc śmiga, natomiast resztę wiązek łączących ekran z modułem centralnym możesz tylko kupić poprzez Allegro i na zasadzie wycinania z wiązki pełnej, nikt na razie takich wiązek nie robi i nie produkuje prócz fabryki. niestety