Dzisiaj jest 18 kwie 2024, 06:50


Moje wrażenia z jazdy samochodem

Pytania, porady, pogaduchy, ploty nietechniczne, które warto poruszyć publicznie.
Regulamin forum Pogaduchy, ploty, ciekawe informacje ...

Pamiętaj:
  1. Przed założeniem nowego tematu, sprawdź, (przy pomocy funkcji Szukaj) czy istnieje wątek opisujący analogiczny problem, a jeżeli istnieje to kontynuuj w nim dyskusję.
  2. Obowiązują zasady opisane w ramach Regulaminu forum
  • Autor
  • Wiadomość
Offline
Awatar użytkownika

kakaruto

Mieszkaniec

  • Posty: 1927
  • Rejestracja: 27 lut 2012, 22:57
  • Online: 91d 17h 25m 28s
  • Pochwały: 6
  • Auto: Golf 6
  • Silnik: CAVD
  • Lokalizacja: Silesia

Moje wrażenia z jazdy samochodem

Post14 lis 2013, 11:02

Jako że w pewnym sensie będę za niedługo kupował samochód prosiłbym o opinie, opis wrażeń osób które miały przyjemność lub nieprzyjemność przejażdżki, oglądnięcia innych samochodów niż Nowy Golf, oczywiście mowa o nowych samochodach dostępnych w salonach.

PS.
Najlepiej jakby punktem odniesienia był MK6 ewentualnie MK7 (chodź tego jeszcze nie znam). Będę bardzo wdzięczny za wszelkie opinie, wrażenia, elementy na które warto zwrócić uwagę, itp.

Proponuje następującą formę opisu

Marka/Model:
Silnik/Pojemność/Moc:
Układ napędowy: manual/automat
Istotne elementy wyposażenia: czyli te które są naprawdę warte uwagi
My TSI
Offline
Awatar użytkownika

kakaruto

Mieszkaniec

  • Posty: 1927
  • Rejestracja: 27 lut 2012, 22:57
  • Online: 91d 17h 25m 28s
  • Pochwały: 6
  • Auto: Golf 6
  • Silnik: CAVD
  • Lokalizacja: Silesia

Re: Moje wrażenia z jazdy samochodem

Post06 sty 2014, 13:18

Marka/Model: Astra IV - wersją chyba Enjoy
Silnik/Pojemność/Moc: 1.4 Benzyna 140 KM
Układ napędowy: manual
Istotne elementy wyposażenia: nic szczególnie istotnego (w porównaniu do Golf MK6 w wersji HL)

Wygląd zew - jak najbardziej OK.

Wnętrze - ciemno było więc dużo (plastików) widać nie było :D. O niebo ładniejsze wnętrze od Astry III ale do MK6 jeszcze ciągle mu brakuje, chodź nie jest to przepaść. Kilka detali, które rzucił mi się w oczy:
- Astralny odpowiednik MFA - jak dla mnie nędza. Chodzi mi głównie o wygląd. Nie trafia do mnie taka kolorystyka (czerwone podświetlanie), może dlatego że było chyba na max. rozjaśnione i na dodatek jestem przyzwyczajony do ciemnego tła z jasnym tekstem, czyli m.in. do naszego monochromatycznego golfowego max. przyciemnionego białego komunikatu na ciemnym tle :D.
- Stołki - pseudo kubełki, którym brakuje wiele do kubełków z MK6 HL. Fotele w Astrze w wersji średniej i najwyższej różnią się jedynie tapicerką, kształt jest niestety ten sam. Mimo wszystko na tym krótkim odcinku, na którym miałem okazję się pyrnąć sprawiały wrażenie wygodnych. Nie miałem sposobności usiąść i pokręcić się Astralnych kubełkach (dostępne jako dodatkowo płatna opcja lub w wersji Sport).
- tapicerka w wersji najbogatszej jak dla mnie brzydsza niż w średniej - głównie dla tego że miała krowie wstawki za którymi nie przepadam.
- Radio z navigacją - wyświetlacz przyzwoity ale moim zdaniem za jasny (niebieskie tło) - dla mnie kolorystka RCD'ków i RNS'ów jest praktyczniejsza (ciemne tło nie drażni i nie rozprasza). Dodatkowo umiejscowienie Navi w Astrze, moim zdaniem nietrafione - zbyt bardzo na widoku :D, ale to pewnie kwestia przyzwyczajenia. Po pewnym czasie zapewne przestanie być tak nachalna :D.
- Konsola środka - ilość przycisków i ich skupienie powoduje to, że trzeba się naprawdę wpatrzeć żeby dobry nacisnąć - w MK6 trafiam właściwe odruchowo i bez czytania instrukcji intuicyjnie wiedziałem co i gdzie jest. Mimo wszystko nie uznaje tego za wadę, bo to zapewne kwestia przyzwyczajenia.
- Bagażnik wydawał się większy niż w MK6 - ale to akurat dla mnie jest kompletnie nieistotne.

Prowadzenie: Bez zarzutów jeżeli chodzi o kręcenie przy spokojnym prowadzeniu - nie miałem okazji wypróbować jak bardzo się trzyma drogi. Silnik cichy, być może niewiele głośniejszy od naszych kosiarek, ale ...
... ale oddawanie mocy = maaasaaakraaaa. Niby 140 KM przy 200Nm dostępnych od 1850 obr/min - ale nawet przy 3k obrotów nie czuć tej turbiny. W porównaniu do Astry III 1.6 wolnossącej (100-110 KM) - jak dla mnie bez różnicy.

Cena Astry - w najbogatszej wersji z kilkoma diwajsami = adekwatna do przyspieszenia, tj. mała, niska :D w porównaniu do ceny MK7 lub przyspieszenia MK6 ;)
My TSI

Wróć do Hydepark

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość