Kozo nie jest moją intencją wprowadzanie zamieszania, a jedynie przekazuje co mi serwisant z ASO powiedział, może nie dodałem że chodzi konkretnie o mój silnik (fabrycznie zalany olejem w trybie Longlife). Jasno i wyraźnie mi powiedział (bo sobie to zapisałem) że olej tylko i wyłącznie z normą 504/507, firma nie ma znaczenia byle by miał tą normę - ponoć jakiś czystszy i lepszy dla TSI w systemie longlife.
Co do częstości zmian oleju - każdy ma swój rozum, swój budżet itp. i będzie sobie wymieniał co 1k, 10k lub 100k km lub wcale.
Ja sobie wymieniłem po 8 tyś od nowości (chciałem przy 5 ale jakoś nie dałem rady), bo tak mi wiele osób zalecało i pomimo tego ze mam longlife będę starał się wymieniać olej co około 15k, a następnym olejem będzie Millers lub Motul. Ty oczywiście zrobisz jak będziesz chciał, ja do niczego nie namawiam.
Aha, nawet ten serwisant w ASO (zanim mi wynieł olej) upewniał się czy wiem że nie muszę wymieniać oleju dopóki mi na mfa się nie pokaże odpowiednia informacja.
To czy serwisant gówno wie - to już Twoja subiektywna i moim subiektywnym zdaniem
zbyt ogólna opinia. Jak sam zauważyłeś ASO nie myśli tylko działa zgodnie z procedurą. A jak jej nie ma to w celu uniknięcia kłopotów mówi się że TTTM. Poza tym nie widzę sensu aby serwisant miał mi wciskać kit z tą normą - skoro nawet w mojej książce serwisowej o niej pisze.
W mojej książce piszę że olej 502 dla trybu co 15k wymiana i 504 dla trybu Longlife - nie ma słowa o 503 i 505 (ja mam auto z 2011)
A co do VW 507.00 to owszem jest on też i do ON
normyVW.png
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.