Forumowicz
- Posty: 734
- Rejestracja: 04 cze 2019, 16:42
- Online: 16d 3h 3m 43s
- Pochwały: 106
- Auto: VW Golf 7 Variant
- Silnik: CLHA
- Lokalizacja: Warszawa
Witam
Manual przedstawia wymianę nagrzewnicy elektrycznej PTC.
Ale od początku.
Jeżeli ogrzewanie w kabinie nie daje nam wystarczającego ciepła może to być spowodowane ograniczeniem napięcia z sterownika silnika na komponenty grzewcze, jest to takie zabezpieczanie jeżeli sterownik silnika wykrywa że coś jest nie halo. Dodam tylko że nagrzewnicą elektryczną PTC steruje właśnie sterownik silnika i rozwiązanie takie nie jest stosowane tylko w Golf 7 ale od przeszło 15 lat w różnych modelach aut VAG (tak dla tych co mniej się znają).
Jeżeli w naszym przypadku wystąpi błąd:
1048834 - Functionality limited due to Engine Control Module
P1719 00 [008] --
Trzeba wykonać prosty test.
Kasujemy błąd oraz z Menu panela climatronic wyłączamy elektryczną nagrzewnicę PTC.
Następnie odpalamy auto w zimny dzień (musi być przynamniej 5-4 stopni na dworze, a najlepiej żeby było jeszcze mniej). Jeżeli błąd się nie pojawi to wiadomo że generowany jest on z nagrzewnicy elektrycznej.
Trzeba wymienić nagrzewnicę na sprawną.
Nagrzewnicę PTC trzeba dopasować pod swoją nagrzewnicę w aucie, występuje kilka modeli z różnymi literkami na końcu i radzę sprawdzić jakie pasują przed kupnem.
W moim przypadku fabrycznie montowana była o numerze: 5Q0-963-235-B która zmienia numer na:
Mi się udało kupić w rozsądnej cenie używkę wymontowaną ze Skody, jak widać dość świeżą bo wyprodukowaną w 01.06.2022
Co do wymiany.
Trzeba zdemontować plastik pod kierownicą, z boku tunala przy samych nogach i nie obędzie się bez demontażu poduszki kolanowej bo inaczej nie wysuniemy nagrzewnicy.
Po montażu włączamy "Automatyczne dogrzewacz" czyli naszą elektryczną nagrzewnicę PTC i testujemy przez kilka dni w zimne dni czy błąd powróci.
W moim przypadku błąd już nie powrócił, a nagrzewnica na 100% dział ponieważ dość szybko leci ciepło z nawiewów jak auto jest bardzo zimne (na przykład jak stało całą zimną noc na dworze) i do tego czuć taką falerką elektryczną (taki specyficzny zapach) na samym początku grzania (tak przez chwilę po włączeniu).
WAŻNE
Z tego co widziałem błąd o numerze: 1048834 może występować również w innych przypadkach (w Internecie widziałem odnośnie EGR-u) a więc ważne jest żeby sobie na początku potestować czy na pewno ten błąd jest związany z samą nagrzewnicą elektryczną PTC.
No to chyba tyle ode mnie.
Może komuś się przyda.
Pozdrawiam
Tomasz_W-wa
Manual przedstawia wymianę nagrzewnicy elektrycznej PTC.
Ale od początku.
Jeżeli ogrzewanie w kabinie nie daje nam wystarczającego ciepła może to być spowodowane ograniczeniem napięcia z sterownika silnika na komponenty grzewcze, jest to takie zabezpieczanie jeżeli sterownik silnika wykrywa że coś jest nie halo. Dodam tylko że nagrzewnicą elektryczną PTC steruje właśnie sterownik silnika i rozwiązanie takie nie jest stosowane tylko w Golf 7 ale od przeszło 15 lat w różnych modelach aut VAG (tak dla tych co mniej się znają).
Jeżeli w naszym przypadku wystąpi błąd:
1048834 - Functionality limited due to Engine Control Module
P1719 00 [008] --
Trzeba wykonać prosty test.
Kasujemy błąd oraz z Menu panela climatronic wyłączamy elektryczną nagrzewnicę PTC.
Następnie odpalamy auto w zimny dzień (musi być przynamniej 5-4 stopni na dworze, a najlepiej żeby było jeszcze mniej). Jeżeli błąd się nie pojawi to wiadomo że generowany jest on z nagrzewnicy elektrycznej.
Trzeba wymienić nagrzewnicę na sprawną.
Nagrzewnicę PTC trzeba dopasować pod swoją nagrzewnicę w aucie, występuje kilka modeli z różnymi literkami na końcu i radzę sprawdzić jakie pasują przed kupnem.
W moim przypadku fabrycznie montowana była o numerze: 5Q0-963-235-B która zmienia numer na:
Mi się udało kupić w rozsądnej cenie używkę wymontowaną ze Skody, jak widać dość świeżą bo wyprodukowaną w 01.06.2022
Co do wymiany.
Trzeba zdemontować plastik pod kierownicą, z boku tunala przy samych nogach i nie obędzie się bez demontażu poduszki kolanowej bo inaczej nie wysuniemy nagrzewnicy.
Po montażu włączamy "Automatyczne dogrzewacz" czyli naszą elektryczną nagrzewnicę PTC i testujemy przez kilka dni w zimne dni czy błąd powróci.
W moim przypadku błąd już nie powrócił, a nagrzewnica na 100% dział ponieważ dość szybko leci ciepło z nawiewów jak auto jest bardzo zimne (na przykład jak stało całą zimną noc na dworze) i do tego czuć taką falerką elektryczną (taki specyficzny zapach) na samym początku grzania (tak przez chwilę po włączeniu).
WAŻNE
Z tego co widziałem błąd o numerze: 1048834 może występować również w innych przypadkach (w Internecie widziałem odnośnie EGR-u) a więc ważne jest żeby sobie na początku potestować czy na pewno ten błąd jest związany z samą nagrzewnicą elektryczną PTC.
No to chyba tyle ode mnie.
Może komuś się przyda.
Pozdrawiam
Tomasz_W-wa