05 sie 2021, 07:41
Korekty powinny być jak najbliższe cyfrze 0. Z tego co widać u Ciebie to na drugim cylindrze coś Ci wtrysk nie domaga i podlewa za dużo. Ale nie ma z tych korekt 100% diagnozy, one są bardziej poglądowe, czasami po wyjęciu i sprawdzeniu na stole wychodzi, że jest inny zły. W zależności od np. temperatury silnika wtryski mogą mieć inne korekty, tak właśnie jest u mnie. A masz jakieś objawy, że zastanawiasz się nad zaglądaniem we wtryski?
Też właśnie chciałem przejść płynnie do swojej sprawy, otóż u mnie słyszę lekkie pukanie chyba właśnie wtrysków, ale nie jak jest silnik zimny ani jak gorący, tylko tak po przejechaniu 1 km i wtedy jak np. obciążany jest na 1,2,3 biegu z takich obrotów 1200 do 2220, potem cisza i jak złapie temperaturę też cisza. Korekty na ciepłym silniku mam ok, ale właśnie po tym 1 km jak sprawdzam to 4 cylinder skacze od 0,8 do 1,2, może właśnie to on jest powodem.... nie wiem. Też gdzieś kiedyś słyszałem, że sprawdza się korekty tylko na ciepłym silniku, bo na zimnym zawsze będą różne. Zauważyłem też jak jeździłem teraz częściej, że pod tą śrubą cewki wtrysku jest zapocenie ropą, i trochę jest zapocony od tego wtrysk i to gniazdo gdzie ta podkładka miedziana. Jak jeździłem rzadziej to nie było tego widać. Może też ma to związek.
Generalnie nie wiem jeszcze jak do tematu podejść, ponieważ nowe wtryski to dość spory koszt, a żeby to był tylko jeden i była gwarancja, że to tylko ten to ok, ale często tez bywa tak, że się wymienia jeden i potem inny coś kuleje, albo po sprawdzeniu na stole się okazuje, że w sumie to wszystkie mają słabe parametry... Nie wiem z jakiego źródła nabyć używki lub te pseudo regenerowane, które mają niby wydruki z maszyn i nowy kod i są podobno sprawne w 100%. Ktoś coś w temacie robił? Wymieniał i gdzie nabył?
Kolejna kwestia to dopisania tych kodów, mówią, że trzeba i że nie trzeba, że to się dopasuje. Nie wiem, ale to nie problem, dopisze się. Problemem może być natomiast przeprowadzenie procedury "wyucz. wtryskiw.. odchyl. najmniejszej dawki wtrysku", ponieważ tak jak ktoś tutaj napisał, że chyba nie na każdym sofcie się tą procedurę przeprowadzi. Na pewno jest to możliwe na wersjach od 99XX, a co ze starszymi? Można wgrać nowszą, ale jak ktoś ma chipa, to już nie koniecznie. Czy jest to wymagana procedura? Czy te wtryski się po jakimś przebiegu same tego "naumią"? Czy będzie już do końca życia auta trzepało silnikiem?