Dzisiaj jest 21 lis 2024, 11:05


Wtryskiwacze 1.6 tdi CAYC

Moderator: BRUNO55

Regulamin forum Skrzynie biegów (manualne i automatyczne), koło dwumasowe, łożyska oporowe, docisk sprzęgła, przeguby, mosty, półosie, dyferencjały, wał napędowy.

Pamiętaj:
  1. Pytania, porady, sugestie niezwiązane z danym tematem umieszczaj w osobnym temacie właściwego działu.
  2. W przypadku samodzielnego rozwiązania opisanego problemu, opisz sposób jego rozwiązanie wraz z przyczynę jego powstania (o ile jest ci znana).
  3. Przed założeniem nowego tematu, sprawdź, (przy pomocy funkcji Szukaj) czy istnieje wątek opisujący analogiczny problem, a jeżeli istnieje to kontynuuj w nim dyskusję.
  4. Równolegle obowiązują wszystkie zasady opisane w ramach Regulaminu forum
  5. Jeżeli otrzymasz odpowiedź na zadane pytanie, odwdzięcz się przyznaniem pochwały - tu przeczytasz jak przyznać pochwałę
  • Autor
  • Wiadomość
Offline

exe

Nowicjusz

  • Posty: 2
  • Rejestracja: 29 sie 2020, 00:07
  • Online: 34m 3s
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: 1.6 TDI CAYC
  • Lokalizacja: Mazowieckie

Re: Wtryskiwacze 1.6 tdi CAYC

Post31 sie 2020, 17:08

greg,

silnik - nastawy podst. - szukasz IDE06141. Po zakończeniu i tak musisz pojeździć (ECU się uczy).
Parametr "Learning cycle counter of min. quant of injectors-CTR_AD_TOT_CMB_AD[0]", jeśli z 0 zmieni się na 1 to cykl adaptacyjny został zakończony.
Offline

arex2006

Nowicjusz

  • Posty: 9
  • Rejestracja: 24 cze 2015, 20:56
  • Online: 11h 58m 41s
  • Auto: MK6
  • Silnik: 1.6 CAYC BLUEMOTION
  • Lokalizacja: piaseczno

Re: Wtryskiwacze 1.6 tdi CAYC

Post11 kwie 2021, 20:19

dla potomnych dodam tylko że nie wszystkie wersje softu ECU ogarniają ta adaptację. U mnie potrzebny był nowy soft, bez niego dostawałem komunikat w rodzaju request out of range . Nie polecam również ryzykować samodzielnie chyba że ktoś ma ori ODIS i głowicę VAS. U mnie szpenie od VAG mieli pierwszy raz taki przypadek że po zmianie softu i próbie odpalenia procedury w vcds przy dodaniu gazu silnik zdechł i odpalił praktycznie bez nastaw, np z otwartym egrem. Fabryka dymu, brak obrotów jałowych, rzucało silnikiem . Kiedy wreszcie ogarnęli soft adaptacja się udała, trwało to ok 45 minut, 10 minut nagrzewania i ciut ponad pół godziny adaptacji. Muszę przyznać że efekt jest rewelacyjny, wtryskiwacze praktycznie przestały dzwonić i spalanie poszło w dół.
Offline

berys

Sympatyk

  • Posty: 57
  • Rejestracja: 27 maja 2021, 20:38
  • Online: 2d 8h 24m 54s
  • Pochwały: 1
  • Auto: VW golf 6
  • Silnik: CAYC
  • Lokalizacja: Wrocław

Re: Wtryskiwacze 1.6 tdi CAYC

Post21 cze 2021, 09:10

Witam, ktore wtryski mam uszkodzone, czyscilem je LM Spulung z puchy, jakie sa poprawne parametry wtryskiwaczy? zastanawiam sie nad opcja regeneracji, wyrownania VCDSem, jeden fachowiec podpowiada zeby tego nie robic bo sa w kiepskim stanie i dopiero sie zaczna przeboje :( https://youtu.be/XYjl2E83ZvU
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
Offline
Awatar użytkownika

upel

Niemowa

  • Posty: 1
  • Rejestracja: 05 sie 2021, 04:16
  • Online: 3h 9m 59s
  • Auto: Skoda Octavia II FL
  • Silnik: 1.6 TDI CAYC
  • Lokalizacja: mazowieckie

Re: Wtryskiwacze 1.6 tdi CAYC

Post05 sie 2021, 07:41

Korekty powinny być jak najbliższe cyfrze 0. Z tego co widać u Ciebie to na drugim cylindrze coś Ci wtrysk nie domaga i podlewa za dużo. Ale nie ma z tych korekt 100% diagnozy, one są bardziej poglądowe, czasami po wyjęciu i sprawdzeniu na stole wychodzi, że jest inny zły. W zależności od np. temperatury silnika wtryski mogą mieć inne korekty, tak właśnie jest u mnie. A masz jakieś objawy, że zastanawiasz się nad zaglądaniem we wtryski?

Też właśnie chciałem przejść płynnie do swojej sprawy, otóż u mnie słyszę lekkie pukanie chyba właśnie wtrysków, ale nie jak jest silnik zimny ani jak gorący, tylko tak po przejechaniu 1 km i wtedy jak np. obciążany jest na 1,2,3 biegu z takich obrotów 1200 do 2220, potem cisza i jak złapie temperaturę też cisza. Korekty na ciepłym silniku mam ok, ale właśnie po tym 1 km jak sprawdzam to 4 cylinder skacze od 0,8 do 1,2, może właśnie to on jest powodem.... nie wiem. Też gdzieś kiedyś słyszałem, że sprawdza się korekty tylko na ciepłym silniku, bo na zimnym zawsze będą różne. Zauważyłem też jak jeździłem teraz częściej, że pod tą śrubą cewki wtrysku jest zapocenie ropą, i trochę jest zapocony od tego wtrysk i to gniazdo gdzie ta podkładka miedziana. Jak jeździłem rzadziej to nie było tego widać. Może też ma to związek.

Generalnie nie wiem jeszcze jak do tematu podejść, ponieważ nowe wtryski to dość spory koszt, a żeby to był tylko jeden i była gwarancja, że to tylko ten to ok, ale często tez bywa tak, że się wymienia jeden i potem inny coś kuleje, albo po sprawdzeniu na stole się okazuje, że w sumie to wszystkie mają słabe parametry... Nie wiem z jakiego źródła nabyć używki lub te pseudo regenerowane, które mają niby wydruki z maszyn i nowy kod i są podobno sprawne w 100%. Ktoś coś w temacie robił? Wymieniał i gdzie nabył?

Kolejna kwestia to dopisania tych kodów, mówią, że trzeba i że nie trzeba, że to się dopasuje. Nie wiem, ale to nie problem, dopisze się. Problemem może być natomiast przeprowadzenie procedury "wyucz. wtryskiw.. odchyl. najmniejszej dawki wtrysku", ponieważ tak jak ktoś tutaj napisał, że chyba nie na każdym sofcie się tą procedurę przeprowadzi. Na pewno jest to możliwe na wersjach od 99XX, a co ze starszymi? Można wgrać nowszą, ale jak ktoś ma chipa, to już nie koniecznie. Czy jest to wymagana procedura? Czy te wtryski się po jakimś przebiegu same tego "naumią"? Czy będzie już do końca życia auta trzepało silnikiem?
Offline

mareng

Nowicjusz

  • Posty: 6
  • Rejestracja: 14 cze 2022, 05:45
  • Online: 2h 9m 13s
  • Auto: VW Golf Plus
  • Silnik: 1.6 TDI CAYC
  • Lokalizacja: Gdynia

Re: Wtryskiwacze 1.6 tdi CAYC

Post28 lip 2022, 22:31

Witam,

mam pytanie odnośnie procedury wyuczania, po wpisaniu kodu dostępu, uruchamiam ją, przez pół godziny nic się nie dzieje, auto chodzi na wolnych,mryga sprężynka i tyle w temacie.
Co prawda robiłem to bez uprzedniego wypalenia DPF-u.
Spróbowałem z niewiedzy zrobić procedurę bez wpisania kodu dostępu,wtedy ona wygląda ciut inaczej, bo komp niby ją inicjuje,ale każe trzymać wciśniete pedały hamulca i gazu, auto niby wachluje na obrotach w zakresie 900-950,ale po godzinie miałem dosyć trzymania tych pedałów. Inna sprawa,że po tej procedurze, bez wpisania kodu dostępu,wtryski zaczęły głośniej pracować.
Ma ktoś jakieś trafne spostrzeżenia,czemu jednym procedura się udaje, a innym nie?
pozdrawiam
Poprzednia

Wróć do Układ napędowy i skrzynia biegów

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości