Dzisiaj jest 20 kwie 2024, 13:27


[1,6 TDI 105KM] Za wysoka temperatura chłodnica zimna.

Moderatorzy: rafaello, BRUNO55

Regulamin forum Problemy, usterki dotyczące Volkswagen Golf MK6.

Bezwzględnie należy przestrzegać poniższych zasad:
  1. Pojedynczy wątek może dotyczyć dokładnie jednego problemu/usterki (nie rozwiązujemy wielu problemów w jednym temacie).
  2. Pytania, porady, sugestie nie związane z tematyką problemu umieszczaj w osobnym temacie właściwego działu (nie dyskutujemy na tematy poboczne w ramach danego tematu).
  3. W przypadku samodzielnego rozwiązania opisanego problemu, opisz sposób jego rozwiązanie wraz z przyczyną jego powstania (o ile jest ci znana).
  4. W ramach nowego tematu zastosuj jeden z dostępnych prefixów - precyzujący model w którym wykryto problem lub którego opisana usterka dotyczy.
  5. Tak tytułuj opis swojego problemu aby identyfikował opisywaną w nim treść. Zabrania się używania wyrazów "Problem", "Usterka", "Pomocy" w tytule wątku - to jest oczywiste!

Pamiętaj:
  • Przed założeniem nowego tematu, sprawdź (przy pomocy funkcji Szukaj) czy istnieje wątek opisujący analogiczny problem, a jeżeli istnieje to kontynuuj w nim dyskusję.
  • Szczegółowo opisz swój problem/usterkę (nie pomijaj żadnych informacji) - im więcej szczegółów, tym większe szanse na jego pozytywne i szybkie rozwiązanie.
  • Problemy/Usterki dotyczące Golf 7 znajdują się w dziale MK7
  • Jeżeli otrzymasz odpowiedź, poradę na opisany problem - odwdzięcz się przyznaniem pochwały. Tu przeczytasz jak przyznać pochwałę
  • Równolegle obowiązują wszystkie zasady opisane w ramach Regulaminu forum
  • Autor
  • Wiadomość
Offline

Maciek

Forumowicz

  • Posty: 881
  • Rejestracja: 02 paź 2016, 09:35
  • Online: 21d 46m 2s
  • Pochwały: 11
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: CAYC 1.6TDI
  • Lokalizacja: Mikolajki

Re: Za wysoka temperatura chłodnica zimna.

Post06 lis 2017, 15:56

To nie jest pompka wody od WEBASTO?
Offline
Awatar użytkownika

shark__

Stały Bywalec

  • Posty: 393
  • Rejestracja: 22 paź 2012, 09:54
  • Online: 7d 5h 57m 25s
  • Pochwały: 7
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: 1.4 TSI 122KM
  • Lokalizacja: Piekary Slaskie

Re: Za wysoka temperatura chłodnica zimna.

Post06 lis 2017, 20:36

http://docplayer.pl/18064115-Silnik-2-0 ... -rail.html

Strona 23.
Nie sugeruj się silnikiem bo system chłodzenia jest identycznie ten sam
Zauważ że przy zamkniętym termostacie obieg płynu w chłodnicy odbywa się w drugą stronę.
Offline

Nemesis100

Nieśmiały

  • Posty: 41
  • Rejestracja: 03 mar 2014, 15:28
  • Online: 19h 47m 11s
  • Auto: GOLF 6
  • Silnik: 16
  • Lokalizacja: Pultusk

Re: Za wysoka temperatura chłodnica zimna.

Post11 lis 2017, 23:32

Cześć Wam, sorki że mnie nie było tyle dni ale się poddałem. Byłem na serwisie i kolejna diagnoza, zaznaczę że darmowa, brzmi niestety uszczelka pod głowicą lub co gorsze sama głowica więc powiem szczerze że się trochę podłamałem, koszt naprawy na serwisie 3K ale powiem szczerze że bez serwisu wydałem już 1K i chyba sobie daruję kombinację. Co Wy na to co powinienem zrobić ? koszt poza serwisem 2K nie chodzi mi o podjęcie za mnie decyzji tylko o ewentualne sugestie co Wy byście zrobili na moim miejscu? Dzięki raz jeszcze że jesteście i staracie się pomóc. Na pewno napisze jakie było rozwiązanie problemu.
Pozdrawiam.
Offline

Nemesis100

Nieśmiały

  • Posty: 41
  • Rejestracja: 03 mar 2014, 15:28
  • Online: 19h 47m 11s
  • Auto: GOLF 6
  • Silnik: 16
  • Lokalizacja: Pultusk

Re: Za wysoka temperatura chłodnica zimna.

Post25 mar 2018, 19:19

Siemka. Dla ciekawskich dawno dawno temu miałem problem z grzaniem się silnika i 3-4 miesiące później mam je nadal .
Auto 3 m-cę w serwisie wymienione wszystko co związane z układem chłodzenia, uszczelka pod głowicą, pompa wody x 2, termostaty x 4, czujniki temperatury x 2, chłodnica x 1, chłodniczka oleju x 1, króćce wody x ?, przewody wodne, płukanie obiegu x chyba 7-8 i już więcej nie pamiętam ale chyba jeszcze coś było. Powiem szczerze że ten samchód to jakaś zaraza jest już po prostu słów mi brak, w Warszawie już chyba wszyscy mechanicy z serwisów go znają a i główny importer z Poznania też coś już podobno o nim usłyszał. Ma może ktoś jakieś pomysły to może im na serwisie podpowiem bo i oni już koncepcji nie mają. Zrobiłem już serwisowym Up-em ponad 10K km i zaraz mnie po prostu wygnają. Wiem wiem że to ich auto ale ma już 8 lat więc cóż nie odpowiadają już za niego, chociaż powiem szczerze że na tą chwilę koszty jakie poniosłem a co zostało wymienione to są nie wielkie więc szacun za chęć naprawy. Reasumując, jeżeli ma ktoś jakiś pomysł lub chociaż przypuszczenie proszę o info. Pozdrawiam Jacek
Offline

Maciek

Forumowicz

  • Posty: 881
  • Rejestracja: 02 paź 2016, 09:35
  • Online: 21d 46m 2s
  • Pochwały: 11
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: CAYC 1.6TDI
  • Lokalizacja: Mikolajki

Re: Za wysoka temperatura chłodnica zimna.

Post25 mar 2018, 20:24

Jacku jak możesz to opisz jeszcze raz problem dokładnie i po jakich kolejek zabiegach czy nastąpiła delikatna poprawa?
Offline

Nemesis100

Nieśmiały

  • Posty: 41
  • Rejestracja: 03 mar 2014, 15:28
  • Online: 19h 47m 11s
  • Auto: GOLF 6
  • Silnik: 16
  • Lokalizacja: Pultusk

Re: Za wysoka temperatura chłodnica zimna.

Post25 mar 2018, 21:31

Cześć.
Ok zatem postaram się skrupulatnie opisać usterkę i jej przebieg od początku, chociaż będzie to trudne bo trwa to od chyba września, października zeszłego roku.
Do rzeczy zaczęło się ni stąd ni zowąd od lekkiej temperatury tak powiedzmy 95* więc szybko po polskiemu wymiana termostatu we własnym zakresie i lipa nic żadnej poprawy, więc już bez kombinacji oddałem auto do mechanika takiego gararzowca ale skrupulatny chłopak. Szybka diagnoza że pewnie nie odpowietrzyłem. Zostawiłem auto dzień dwa trzy. Okazało się że wymienił raz jeszcze termostat i nic wymienił czujniki i nic spr. pompę wody twierdzi że dobra, test na uszczelkę brak oleju i gazu w płynie, co umiał przebadał i rozłożył ręce. Doszedł że auto na wysokich obrotach jest ok tak powyżej 2 tyś. i rzeczywiście 4 można jeździć i jest ok lub szybko 5 też. Oddałem na diagnostykę do serwisu - wymienić pompę wody, wymieniłem zero poprawy, oddałem auto do serwisu bo powiedzieli że powinienem wymienić na oryginał a nie zamiennik chociaż też z wysokiej półki jakaś niemiecka.

Auto w serwisie. Wymienili pompę, porobili płukanki itp. odebrałem i po 40 km. to samo z tym że tutaj lub po wymianie uszczelki zmiana była taka iż przy wolnej jeździe temp. potrafi na wskaźniku spadać do 75* nie trzyma sztywno 90* powrót do serwisu. Diagnoza po przejrzeniu termostatów czujników, chłodnic itp. uszczelka pod głowicą, ok poproszę. Wymienili odebrałem i jak pisałem możliwe że tutaj to zjawisko z temp. na dół. Odebrałem powrót do domu w zasadzie żadnych zmian powrót do serwisu. Diagnoza chłodniczka oleju rzeczywiście olej potrafił grzać się do temp. 115*-120* wymiana i jak by kilka dni było wszystko Ok ale to tylko złudzenie może miej jeździłem albo co bo po kilku dniach to samo. Powrót do serwisu diagnoza wymiana chłodnicy stwierdzili że w układnie zanieczyszczenia jakaś rdza czy coś. Odebrałem po 50Km. auto się rozgrzało wszystko ok po dojechaniu do mojej miejscowości powolny przejazd przez miasto temp. na wskazówka 75* dwa dni później podczas jazdy w W-wie może 5 km. temp. skoczyła na 95* oraz wiecznie towarzysząca jej temp. oleju na 106* za następne kilka km. olej na 98 temp. na wskaźniku 90* i tak do domu 60km. Co mogę powiedzieć to to że jeżeli auto łapie temperaturę powiedzmy 95*-105* wciskam sprzęgło daje obroty silnika na wysokie na 3-5 sek. temp. potrafi spaść na 75* na wskaźniku i przez chwilę jest ok potem sytuacja się powtarza, chociaż teraz po tych wszystkich zabiegach nie jest to takie nagminne i nie wymaga mojej ingerencji samo jak by wraca do normy ale skoki są więc wiem że będzie coraz gorzej. Opis ten jest mocno szczątkowy i jak pisałem wielu szczegółów już nie pamiętam więc jeżeli byś chciał to daj znać to wyśle na pw nr. tel. wtedy będzie łatwiej to wszystko wyjaśnić. Ale i tak serdeczne dzieki za chęć pomocy.
Pozdrawiam.
Jacek.

P.S.
Najbardziej zauważalnej poprawy nie jestem w stanie wyodrębnić ale chyba po wymianie chłodniczki oleju ale tez po wymianie uszczelki, płukanki układu też chyba coś dały. Powiem tak wyglądało to tak że nie było możliwości jazdy po kilku km. auto się grzało do 110*115* i trza było gazować teraz jakoś jeździ ale skoki nadal są, nie potrafię racjonalnie odpowiedzieć na zadane pytanie bo tyle tego było że po prostu zwykły śmiertelnik nie ogarnie, nawet serwis w tej chwili bezpośredni kontakt z głównym importerem w poznaniu a oni wysyłali zapytanie do Niemców bark słów.
Offline
Awatar użytkownika

Muti

VIP

  • Posty: 796
  • Rejestracja: 29 lip 2014, 20:39
  • Lokalizacja: Poznań Zielona Góra
  • Online: 19d 13h 53m 3s
  • Pochwały: 15
  • Auto: MK7.5 R
  • Silnik: 2.O TSI DJHA
  • Lokalizacja: Lubuskie

Re: Za wysoka temperatura chłodnica zimna.

Post25 mar 2018, 23:03

A nie ma jakiejś dodatkowej pompki w układzie? Ja bym dokładnie przejrzal konstrukcję układu chłodzenia w aucie i sprawdzał po kolei. Problem wygląda jakby pompa główna nie dawała rady albo jakby coś się zacinalo w układzie chłodzenia. Podaj dokładnie symbol silnika.
Offline
Awatar użytkownika

tberent

Banned

  • Posty: 1869
  • Rejestracja: 20 sie 2015, 13:51
  • Online: 39d 15h 15m 40s
  • Pochwały: 29
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: CBCD
  • Lokalizacja: Lodzkie

Re: Za wysoka temperatura chłodnica zimna.

Post26 mar 2018, 06:44

Kolego a ja zapytam może głupio .
A jesteś pewien ze masz ten układ drozny ? Może jakiś syf jest w jakiejś rurce czy tam układzie.
Znam z 3 przypadki gdzie wąż gumowy powodował takie głupoty. Był cienki ale na jego ściankach osiadł jakiś syf z nagrzewnicy.

Inny pomysł to czy Ty tą temperaturę sprawdzasz na liczniku czy na vcds-ie tez ?
Bo może licznik coś szwankuje ? A temperatury są dobre i robisz coś czego nie trzeba ?

Takie moje gdybanie bo już wszystkie elementy wymieniłeś takie standardowe. Chłodnice tez bo chyba mi.umknelo ?

Wysłane z mojego GT-I9506 przy użyciu Tapatalka
Offline

Nemesis100

Nieśmiały

  • Posty: 41
  • Rejestracja: 03 mar 2014, 15:28
  • Online: 19h 47m 11s
  • Auto: GOLF 6
  • Silnik: 16
  • Lokalizacja: Pultusk

Re: Za wysoka temperatura chłodnica zimna.

Post26 mar 2018, 10:55

Cześć Panowie dzięki za oddzew.
Muti
dodatkowa pompka jest w układzie elektryczna odpowiedzialna za pompowanie cieczy chyba na chłodniczkę egr.
Co do pompy głównej to stara była dobra wymieniłem na jakąś Niemiecka a potem serwis wymienił na oryginał, ale rzeczywiście wygląda to tak jak by ona nie dawała rady.
Tbernet
drożność układu sam spr. powietrzem z kompresora do wężyka powrotnego na zbiorniczku przejście było, serwis twierdzi że płukali 7-8 razy układ mówią że zanieczyszczenia były jakaś rdza itp ale tyle płukanek i na koniec wymieniona chłodnica. Co do temperatur to niestety ja widzę tylko na liczniku bo nie mam vcds-a ale serwis chyba by nie wymieniał tego wszystkiego nie sprawdziwszy na kompie, więc zakładam że coś jest nie tak. Tym bardziej że tak na prawdę zapłaciłem tylko za uszczelkę 3K która nic nie wniosła i całą resztę robią już cały czas na własny koszt, i powiem szczerze że mam wrażenie że nie długo zwątpią i mnie pogonią bo całość to już lekko 10K przekroczyło.
Kod silnika :
Offline
Awatar użytkownika

tberent

Banned

  • Posty: 1869
  • Rejestracja: 20 sie 2015, 13:51
  • Online: 39d 15h 15m 40s
  • Pochwały: 29
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: CBCD
  • Lokalizacja: Lodzkie

Re: Za wysoka temperatura chłodnica zimna.

Post26 mar 2018, 13:22

Słuchaj podjęli się auta . Zdiagnozowali. Mają świadomość że mogli popełnić błędy i niepotrzebnie coś wymienić. Mogą się domyślać ze możesz iść do sądu aby uniknąć opłat i po powołaniu biegłego się nie obronią. Myślę że zrobią auto i wystawia rachunek. Domyślam się ze za części będziesz musiał zapłacić a robotę ci za free zrobią.

A wiecie że w serwisie przy wymianie pompy jak cieknie i zestaw był wymieniany jakoś do roku to nie trzeba wymieniać kompletu wg VW. Gość mi na serwisie powiedział. Mnie uczyli ze jak.sie.rozpina rozrząd jak juz się ułożył to nie rusza się po czasie i wymienia pasek a nie zakłada się.

Wysłane z mojego GT-I9506 przy użyciu Tapatalka
Offline
Awatar użytkownika

Muti

VIP

  • Posty: 796
  • Rejestracja: 29 lip 2014, 20:39
  • Lokalizacja: Poznań Zielona Góra
  • Online: 19d 13h 53m 3s
  • Pochwały: 15
  • Auto: MK7.5 R
  • Silnik: 2.O TSI DJHA
  • Lokalizacja: Lubuskie

Re: Za wysoka temperatura chłodnica zimna.

Post26 mar 2018, 14:00

Nie ma potrzeby wymiany. Co się ułoży? Jak założysz w tym samym kierunku to nie ma problemu.
Offline
Awatar użytkownika

BRUNO55

Senior Moderator

  • Posty: 1129
  • Rejestracja: 20 mar 2016, 08:15
  • Online: 49d 15h 47m 9s
  • Pochwały: 70
  • Auto: VW GOLF VII Highline
  • Silnik: 1.4 TSI 103 KW CHPA
  • Lokalizacja: CRY

Re: Za wysoka temperatura chłodnica zimna.

Post26 mar 2018, 14:13

Nie rozkręcajcie się w stronę rozrządu. To nie ten temat.
Obrazek
Alkohol niszczy skórę - głównie na kolanach i łokciach..
Offline

Nemesis100

Nieśmiały

  • Posty: 41
  • Rejestracja: 03 mar 2014, 15:28
  • Online: 19h 47m 11s
  • Auto: GOLF 6
  • Silnik: 16
  • Lokalizacja: Pultusk

Re: Za wysoka temperatura chłodnica zimna.

Post26 mar 2018, 16:06

Myślę że zrobią auto i wystawia rachunek. Domyślam się ze za części będziesz musiał zapłacić a robotę ci za free zrobią.

Obyś się nie mylił bo mi w żadnym wypadku nie chodzi żeby nie płacić tylko aby naprawić auto. Z resztą za wymianę uszczelki pod głowicą już zapłaciłem, ale martwię się już bo sytuacja trwa od prawie 5 m-cy a rozwiązania brak tak jak i pomysłów i to nie tylko mi ale też w samy serwisie.
Pozdrawiam i jeżeli coś komuś wpadnie do głowy proszę pisać a może akurat....
Dzięki wszystkim a zainteresowanie.
Offline
Awatar użytkownika

Muti

VIP

  • Posty: 796
  • Rejestracja: 29 lip 2014, 20:39
  • Lokalizacja: Poznań Zielona Góra
  • Online: 19d 13h 53m 3s
  • Pochwały: 15
  • Auto: MK7.5 R
  • Silnik: 2.O TSI DJHA
  • Lokalizacja: Lubuskie

Re: Za wysoka temperatura chłodnica zimna.

Post26 mar 2018, 16:13

Juz ostateczny pomysł... Rozdwoil się wąż w środku i blokuje przepływ :)
Offline

Nemesis100

Nieśmiały

  • Posty: 41
  • Rejestracja: 03 mar 2014, 15:28
  • Online: 19h 47m 11s
  • Auto: GOLF 6
  • Silnik: 16
  • Lokalizacja: Pultusk

Re: Za wysoka temperatura chłodnica zimna.

Post26 mar 2018, 18:21

No dzięki Muti może prawdopodobieństwo nie zbyt duże ale rzeczywiście jest taka możliwość, podrzucę im taki pomysł niech wezmą to pod uwagę.
Dzięki.
Offline

maverick

Stały Bywalec

  • Posty: 327
  • Rejestracja: 03 paź 2015, 07:21
  • Online: 4d 20h 57m 55s
  • Pochwały: 5
  • Auto: Golf 7
  • Silnik: CLHA
  • Lokalizacja: Aberdeenshire

Re: Za wysoka temperatura chłodnica zimna.

Post26 mar 2018, 20:01

Nemesis100 pisze:Co mogę powiedzieć to to że jeżeli auto łapie temperaturę powiedzmy 95*-105* wciskam sprzęgło daje obroty silnika na wysokie na 3-5 sek. temp. potrafi spaść na 75* na wskaźniku i przez chwilę jest ok potem sytuacja się powtarza

Ale na logike,jak moze byc fizycznie mozliwe schlodzenie cieczy,8 litrów cieczy ze 105 stopni do 75-ciu w 3 do 5-ciu sekund?
Przeciez to niemozliwe.
Czym to jest chlodzone,cieklym azotem?
Offline
Awatar użytkownika

tberent

Banned

  • Posty: 1869
  • Rejestracja: 20 sie 2015, 13:51
  • Online: 39d 15h 15m 40s
  • Pochwały: 29
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: CBCD
  • Lokalizacja: Lodzkie

Re: Za wysoka temperatura chłodnica zimna.

Post26 mar 2018, 20:08

Dlatego uważam żeby sprawdzić układ pomiaru temperatury od czujnika temperatury do licznika

Wysłane z mojego GT-I9506 przy użyciu Tapatalka
Offline

maverick

Stały Bywalec

  • Posty: 327
  • Rejestracja: 03 paź 2015, 07:21
  • Online: 4d 20h 57m 55s
  • Pochwały: 5
  • Auto: Golf 7
  • Silnik: CLHA
  • Lokalizacja: Aberdeenshire

Re: Za wysoka temperatura chłodnica zimna.

Post26 mar 2018, 20:23

Tez mysle,ze problem jest natury elektrycznej.
Kolega pisal,ze powymieniane 2 czujniki temperatury i wciaz tak samo.Ok,no to ja pokusilbym sie jeszcze o wymiane licznika.Moze sam wskaznik wariuje.
Wiem,ze koszt,ale wciaz taniej niz uszczelki pod glowicá.
Do tego sam silnik,co sie dzieje,po "olaniu"tych wskazan i dalszej jezdzie? Powinno zagotowac plyn.Gotuje?
Albo juz najprostszy sposób-termometr na podczerwien.
Zmierzyc temp.silnika przy normalnych wskazaniach i wtedy gdy wskazania sá wysokie.Jaka bedzie róznica.
Offline

zbyszek12193

Niemowa

  • Posty: 1
  • Rejestracja: 25 maja 2018, 22:09
  • Online: 27m 19s
  • Auto: skoda octavia 2 komb
  • Silnik: 105 km
  • Lokalizacja: pasłek

Re: Za wysoka temperatura chłodnica zimna.

Post25 maja 2018, 22:47

cześć kolego, czy już doszedłeś o co chodzi z tą skaczącą temperaturą. U mnie są identyczne objawy.
Offline

alwaro

Nowicjusz

  • Posty: 2
  • Rejestracja: 21 gru 2018, 20:09
  • Online: 45m 33s
  • Auto: VW Golf 7
  • Silnik: 1.6 TDI
  • Lokalizacja: Łódź

Re: Za wysoka temperatura chłodnica zimna.

Post21 gru 2018, 20:20

Mam podobny problem jak Nemesis100 czy może udało się komuś rozwiązać ten problem?
Offline
Awatar użytkownika

shark__

Stały Bywalec

  • Posty: 393
  • Rejestracja: 22 paź 2012, 09:54
  • Online: 7d 5h 57m 25s
  • Pochwały: 7
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: 1.4 TSI 122KM
  • Lokalizacja: Piekary Slaskie

Re: Za wysoka temperatura chłodnica zimna.

Post24 gru 2018, 12:39

Nemesis 100
Ostatnia wizyta:26 mar 2018, 18:21
Ciężko bedzie ruszyć dalej z tym tematem jeśli nie ma tego co go założył.
Offline

Manai

Niemowa

  • Posty: 1
  • Rejestracja: 13 sty 2019, 20:21
  • Online: 3h 18m 34s
  • Auto: Audi a3 8p
  • Silnik: 105km cayc
  • Lokalizacja: Warszawa

Re: Za wysoka temperatura chłodnica zimna.

Post15 sty 2019, 18:11

Witam, czy udało się wam zdiagnozować przyczynę usterki ?
Offline

alwaro

Nowicjusz

  • Posty: 2
  • Rejestracja: 21 gru 2018, 20:09
  • Online: 45m 33s
  • Auto: VW Golf 7
  • Silnik: 1.6 TDI
  • Lokalizacja: Łódź

Re: Za wysoka temperatura chłodnica zimna.

Post15 sty 2019, 20:46

Od tygodnia czasu wskazówka temperatury płynu chłodzącego staje sztywno na 90st. i nie wariuję, zrobiłem około 1000km i jest dobrze, oby nie zapeszyć. Jeden z mechaników stwierdził, iż trzeba odpowietrzyć układ chłodzenia. Koniecznie rozgrzać silnik na postoju z podłączeniem do kompa tak aby można było śledzić wskazania temperatury płynu. Grzaliśmy auto z 30min temp. urosła do 100st a następnie nagle spadła do 90st. Potrzymaliśmy go jeszcze z 5 min i ewidentnie cały układ chłodzenia był rozgrzany. Od tej pory wskazówka temp. płynu przestała wariować! Druga kwestia to włączanie się wentylatora mimo, że auto nie było rozgrzane, jest to związane ewidentnie z wypalaniem DPF. Autko wchodzi w tryb wypalania i obciąża sobie silnik m.in. wentylatorem. Nie gasiłem auta na postoju jak zauważyłem że podniósł sobie obroty do około 1000obr. i włączył wentylator, w takim stanie pochodził około 15min, a mało tego ruszyłem akurat w trasę i wszystko jest ok!
Offline

MarkGrz

Niemowa

  • Posty: 1
  • Rejestracja: 27 lut 2015, 14:29
  • Online: 7h 3m 41s
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: 1.6 TDI 105 KM
  • Lokalizacja: dolnoslaskie

Re: Za wysoka temperatura chłodnica zimna.

Post05 lip 2019, 12:14

Panowie, miałem identyczny problem opisywany na forum. Walczyłem z nim dwa lata. Od lutego tego roku obserwuję forum. Po licznych, różnych zabiegach, łącznie z wymianą silnika (wymiana nie dała efektu). W końcu zdiagnozowałem problem. Przyczyną tej awarii była słabo drożna nagrzewnica kabinowa. Zaznaczam, że w kabinie było ciepło, chociaż przy maksymalnym ogrzewaniu można było normalnie utrzymać dłoń na kratce nadmuchu. Po dokładnym przepłukaniu nagrzewnicy, była znacząca poprawa. Silnik nagrzewał się tylko do 100 -110 C na 5 biegu przy obrotach poniżej 2000. Po wymianie nagrzewnicy problem całkowicie zniknął.
Offline

matlos89

Nowicjusz

  • Posty: 2
  • Rejestracja: 12 paź 2018, 20:04
  • Online: 2d 20h 14m 15s
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: 1.6 TDI 105KM
  • Lokalizacja: Częstochowa

Re: Za wysoka temperatura chłodnica zimna.

Post10 mar 2020, 19:57

Witam,

rozmawiałem z kolegą Nemesis100 na priv i okazało się, że jednak nie udało się mu naprawić samochodu - zostawił je w ASO w rozliczeniu przy kupnie innego.

Mój samochód ma podobne objawy - temperatura czasami podskakuje do 100 - 110 stopni przy normalnej jeździe w obecnych warunkach atmosferycznych. Według wskazań VCDS czujnik temperatury za chłodnicą jest zimny (ok. 20 - 26 stopni) przy jakiejkolwiek (miasto/trasa) jeździe z obrotami do 3 tysięcy, auto próbuje wówczas zbijać temperaturę wentylatorami. Wszystko zmienia się, gdy obroty przeskoczą 3 tysiące - wówczas płyn zaczyna być normalnie pompowany przez chłodnicę i czujnik temperatury za nią wskazuje temperatury rzędu nawet 50 - 60 stopni, natomiast temperatura silnika spada.

Wymienione zostały do tej pory: chłodnica, pompa wody, obydwa czujniki (dwa razy), termostat (2 razy). Test na obecność CO2 w układzie negatywny.

Czy ktoś jeszcze spotkał się z tym problemem i udało się go rozwiązać?
@MarkGrz również miałeś takie objawy przy niedrożnej nagrzewnicy?

UPDATE:
Problem rozwiązany, jego przyczyną była mało drożna nagrzewnica i chłodnica.
PoprzedniaNastępna

Wróć do Problemy / Usterki

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości