Dzisiaj jest 27 kwie 2025, 07:25


[2.0 TDI 140KM] Urwany korbowód - silnik do wymiany

Moderatorzy: rafaello, BRUNO55

Regulamin forum Problemy, usterki dotyczące Volkswagen Golf MK6.

Bezwzględnie należy przestrzegać poniższych zasad:
  1. Pojedynczy wątek może dotyczyć dokładnie jednego problemu/usterki (nie rozwiązujemy wielu problemów w jednym temacie).
  2. Pytania, porady, sugestie nie związane z tematyką problemu umieszczaj w osobnym temacie właściwego działu (nie dyskutujemy na tematy poboczne w ramach danego tematu).
  3. W przypadku samodzielnego rozwiązania opisanego problemu, opisz sposób jego rozwiązanie wraz z przyczyną jego powstania (o ile jest ci znana).
  4. W ramach nowego tematu zastosuj jeden z dostępnych prefixów - precyzujący model w którym wykryto problem lub którego opisana usterka dotyczy.
  5. Tak tytułuj opis swojego problemu aby identyfikował opisywaną w nim treść. Zabrania się używania wyrazów "Problem", "Usterka", "Pomocy" w tytule wątku - to jest oczywiste!

Pamiętaj:
  • Przed założeniem nowego tematu, sprawdź (przy pomocy funkcji Szukaj) czy istnieje wątek opisujący analogiczny problem, a jeżeli istnieje to kontynuuj w nim dyskusję.
  • Szczegółowo opisz swój problem/usterkę (nie pomijaj żadnych informacji) - im więcej szczegółów, tym większe szanse na jego pozytywne i szybkie rozwiązanie.
  • Problemy/Usterki dotyczące Golf 7 znajdują się w dziale MK7
  • Jeżeli otrzymasz odpowiedź, poradę na opisany problem - odwdzięcz się przyznaniem pochwały. Tu przeczytasz jak przyznać pochwałę
  • Równolegle obowiązują wszystkie zasady opisane w ramach Regulaminu forum
  • Autor
  • Wiadomość
Offline

RafalS

Nowicjusz

  • Posty: 3
  • Rejestracja: 28 lis 2017, 21:45
  • Online: 1h 51m 19s
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: 2.0 TDI 140KM CBAB
  • Lokalizacja: Wrocław

Urwany korbowód - silnik do wymiany

Post28 lis 2017, 22:12

Witam. Krótki opis auta i sytuacji:

Golf VI 2.0 TDI CR 140 KM 2009 rok (numer silnika CBAB), kupiony ok. 4 miesiące temu, serwisowany do tej pory w ASO (sprawdzwiłem), większe naprawy to wymiana dwumasy i dodanie sportowego zawieszenia.

Wszystko było z autem w porządku, do dnia w którym wybrałem się na a4 z Wrocławia, po przejechaniu 30 kilometrów, przy próbie przyspieszenia od 130 km/h, dźwięk jakbym najechał na coś (zero drgań czy dziwnego zachowania), odcieło mi pedał gazu, więc po spokojnym hamowaniu na pas awaryjny, wyłączyłem auto. Komputer pokazał "check engine" i silnik padł. Laweta do mechanika, sprawdzanie, diagnoza:
Wyrwany korbowód, który zrobił dziurę w bloku i w kawałkach spadł do osłony.... Wymiana silnika...

Koszty naprawy ok. 1500 robocizna, plus oczywiście koszty silnika i tutaj pojawia się moje pytanie:
Czy warto wymienić na ten sam silnik? Warto w ogóle się bawić? Jeśli nie silnik CBAB to jaki inny lepiej byłoby wsadzić? Mechanik mówi, że to najbardziej awaryjny jaki występuje w tej gamie, czy nie będzie problemu z wrzuceniem innnego/jakiego/ mniej awaryjnego?

Dziękuję z góry za każdą poradę, naprawdę nie wiem już co robić :despair:
Offline

Maciek

Forumowicz

  • Posty: 881
  • Rejestracja: 02 paź 2016, 09:35
  • Online: 21d 46m 2s
  • Pochwały: 11
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: CAYC 1.6TDI
  • Lokalizacja: Mikolajki

Re: Urwany korbowód - silnik do wymiany

Post28 lis 2017, 22:23

Według mnie mechanik myli silniki, 2.0 TDI CR nie jest awaryjny, tylko że na pompo-wtryskach taka pojemność wyrobiła sobie bardzo złą opinie szczególnie z początku produkcji. TDI CR jest bardzo dobrą jednostką, która naprawde nie jest awaryjna oprócz tych pseudo ekologicznych gadzetów :D
Osobiście wkładałbym ten sam silnik, napewno mniej zmian będzie.
Jaki przebieg auta, może warto zainteresować sie sprawo przez ASO, takie rzeczy nie dzieją sie na codzień, któryś z kolegów na forum miał też problem z silnikiem tylko że z TSI, ale faktem jest to ze kupił nowego golfa i miał ubezpieczenie które jak pamiętam chciało remontować silnik, jednak ASO sie nie zgodziło na taką naprawe i producent sam wymienił silnik. Marne są szanse ale może u ciebie też coś sie uda, pojedz do ASO zobacz jak wygląda sprawa.
Życzę powodzenia bo naprawde nie ciekawa sprawa
Offline

RafalS

Nowicjusz

  • Posty: 3
  • Rejestracja: 28 lis 2017, 21:45
  • Online: 1h 51m 19s
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: 2.0 TDI 140KM CBAB
  • Lokalizacja: Wrocław

Re: Urwany korbowód - silnik do wymiany

Post28 lis 2017, 22:52

Przebieg 150k, sam zrobiłem 5-6 tysięcy.
Byłem w ASO w ubiegłym tygodniu, mają "zadzwonić" z serwisu i dopytać o szczegóły, jak na razie zapisali tylko co się stało.
Offline
Awatar użytkownika

dezmond

Aktywny

  • Posty: 119
  • Rejestracja: 06 maja 2015, 00:46
  • Online: 12d 22h 40m 23s
  • Auto: VW Golf 6 GTD
  • Silnik: CBBB 2.0 TDI
  • Lokalizacja: Bielsko

Re: Urwany korbowód - silnik do wymiany

Post29 lis 2017, 10:32

Szukaj silnika od 2010 w górę. Podobno do października 2009 występowały problemy z pompą oleju.
Offline
Awatar użytkownika

marmi

Mieszkaniec

  • Posty: 2398
  • Rejestracja: 05 lis 2012, 23:35
  • Lokalizacja: Katowice
  • Online: 190d 15h 44m 38s
  • Pochwały: 70
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: 2.0 TDI CR CBDC
  • Lokalizacja: katowice

Re: Urwany korbowód - silnik do wymiany

Post29 lis 2017, 10:50

Ten sam silnik wkładaj, mechanik myli silniki 2.0, awaryjność jednostek na cr stoi na identycznym poziomie, swoją droga wyjątkowego pecha, bo to jednostkowy przypadek taka awaria...
VW GOLF VI 2.0TDI CR BLUEMOTION

Obrazek

Twój uśmiech...to już nie wróci
Offline
Awatar użytkownika

glodek

Sympatyk

  • Posty: 95
  • Rejestracja: 18 paź 2013, 09:18
  • Online: 11d 9h 33m 20s
  • Pochwały: 5
  • Auto: VW
  • Silnik: BXE 1.9
  • Lokalizacja: WLKP

Re: Urwany korbowód - silnik do wymiany

Post29 lis 2017, 11:09

Wystarczy wymienić imbusowy wkład pompy olejowej na ten nowego typu w starszych CR - przeważnie tych przed 2010 roku, ale to i tak 50/50 podobno 11 rok już ma ten nowy wkład w 100%

Na YT jest masę filmów o tym

Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka
Offline
Awatar użytkownika

tberent

Banned

  • Posty: 1867
  • Rejestracja: 20 sie 2015, 13:51
  • Online: 39d 15h 15m 40s
  • Pochwały: 30
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: CBCD
  • Lokalizacja: Lodzkie

Re: Urwany korbowód - silnik do wymiany

Post29 lis 2017, 14:43

A z tym problemem olejowy m to nie pierwsze CR z 2008 roku ? I to chyba audi było. Nie słyszałem o tym w mk6

Wysłane z mojego GT-I9506 przy użyciu Tapatalka
Offline
Awatar użytkownika

marmi

Mieszkaniec

  • Posty: 2398
  • Rejestracja: 05 lis 2012, 23:35
  • Lokalizacja: Katowice
  • Online: 190d 15h 44m 38s
  • Pochwały: 70
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: 2.0 TDI CR CBDC
  • Lokalizacja: katowice

Re: Urwany korbowód - silnik do wymiany

Post29 lis 2017, 23:54

To jest jedna wielka loteria, vw pakował pompy oleju chyba jak miał pod ręką, nie wiadomo gdzie jakie i kiedy... Ja mam modelowo 2010 i pompę już poprawioną a silnik cbdc
VW GOLF VI 2.0TDI CR BLUEMOTION

Obrazek

Twój uśmiech...to już nie wróci
Offline
Awatar użytkownika

LaCl219

Sympatyk

  • Posty: 67
  • Rejestracja: 14 paź 2016, 23:00
  • Online: 16d 3h 39m 12s
  • Pochwały: 1
  • Auto: Golf 6 VARIANT DSG
  • Silnik: 2.0 140KM CBD
  • Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle

Re: Urwany korbowód - silnik do wymiany

Post30 lis 2017, 08:48

Jak to jest z pompą oleju w CBDB 2.0 2010r,poprawiona?Ktoś się orientuje może?
Offline
Awatar użytkownika

Muti

VIP

  • Posty: 796
  • Rejestracja: 29 lip 2014, 20:39
  • Lokalizacja: Poznań Zielona Góra
  • Online: 19d 13h 53m 3s
  • Pochwały: 15
  • Auto: MK7.5 R
  • Silnik: 2.O TSI DJHA
  • Lokalizacja: Lubuskie

Re: Urwany korbowód - silnik do wymiany

Post02 gru 2017, 12:23

marmi pisze:To jest jedna wielka loteria, vw pakował pompy oleju chyba jak miał pod ręką, nie wiadomo gdzie jakie i kiedy... Ja mam modelowo 2010 i pompę już poprawioną a silnik cbdc
Dokładnie wiedzą kiedy jaka pompa szła :)
Offline
Awatar użytkownika

tberent

Banned

  • Posty: 1867
  • Rejestracja: 20 sie 2015, 13:51
  • Online: 39d 15h 15m 40s
  • Pochwały: 30
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: CBCD
  • Lokalizacja: Lodzkie

Re: Urwany korbowód - silnik do wymiany

Post02 gru 2017, 21:48

Muti pisze:
marmi pisze:To jest jedna wielka loteria, vw pakował pompy oleju chyba jak miał pod ręką, nie wiadomo gdzie jakie i kiedy... Ja mam modelowo 2010 i pompę już poprawioną a silnik cbdc
Dokładnie wiedzą kiedy jaka pompa szła :)
Ba. Po nr seryjnym części powiedzą od jakiego VIN u jest ;)

Wysłane z mojego GT-I9506 przy użyciu Tapatalka

Wróć do Problemy / Usterki

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości

cron