Dzisiaj jest 23 kwie 2024, 15:07


[1,6 TDI 105KM] Problem z rezerwą

Moderatorzy: rafaello, BRUNO55

Regulamin forum Problemy, usterki dotyczące Volkswagen Golf MK6.

Bezwzględnie należy przestrzegać poniższych zasad:
  1. Pojedynczy wątek może dotyczyć dokładnie jednego problemu/usterki (nie rozwiązujemy wielu problemów w jednym temacie).
  2. Pytania, porady, sugestie nie związane z tematyką problemu umieszczaj w osobnym temacie właściwego działu (nie dyskutujemy na tematy poboczne w ramach danego tematu).
  3. W przypadku samodzielnego rozwiązania opisanego problemu, opisz sposób jego rozwiązanie wraz z przyczyną jego powstania (o ile jest ci znana).
  4. W ramach nowego tematu zastosuj jeden z dostępnych prefixów - precyzujący model w którym wykryto problem lub którego opisana usterka dotyczy.
  5. Tak tytułuj opis swojego problemu aby identyfikował opisywaną w nim treść. Zabrania się używania wyrazów "Problem", "Usterka", "Pomocy" w tytule wątku - to jest oczywiste!

Pamiętaj:
  • Przed założeniem nowego tematu, sprawdź (przy pomocy funkcji Szukaj) czy istnieje wątek opisujący analogiczny problem, a jeżeli istnieje to kontynuuj w nim dyskusję.
  • Szczegółowo opisz swój problem/usterkę (nie pomijaj żadnych informacji) - im więcej szczegółów, tym większe szanse na jego pozytywne i szybkie rozwiązanie.
  • Problemy/Usterki dotyczące Golf 7 znajdują się w dziale MK7
  • Jeżeli otrzymasz odpowiedź, poradę na opisany problem - odwdzięcz się przyznaniem pochwały. Tu przeczytasz jak przyznać pochwałę
  • Równolegle obowiązują wszystkie zasady opisane w ramach Regulaminu forum
  • Autor
  • Wiadomość
Offline

Maciej_S3

Niemowa

  • Posty: 1
  • Rejestracja: 09 gru 2021, 22:02
  • Online: 2h 32m 35s
  • Auto: Golf VI
  • Silnik: 1.6 TDI 105KM
  • Lokalizacja: Śląskie

Problem z rezerwą

Post09 gru 2021, 22:09

Witam mam problem z rezerwą w moim golfie 6, przy chwilowym postoju przy odpalonym samochodzie potrafi mi zejść cała rezerwa, również po odpaleniu samochodu schodzi duża część z zasięgu komputerowego. Czy to jest normalne, co może być przyczyną. Dodatkowo rezerwa pokazuje mi 60km zasięgu a mogę na niej realnie przejechać 15 Pozdrawiam
Offline
Awatar użytkownika

Bansuj

Aktywny

  • Posty: 190
  • Rejestracja: 11 gru 2018, 15:34
  • Online: 15d 7h 57m 16s
  • Pochwały: 8
  • Auto: Golf VI + Golf VII
  • Silnik: CAXA + CXSA 1.4 TSI
  • Lokalizacja: Brunszwik

Re: Problem z rezerwą

Post10 gru 2021, 09:54

Jak sprawdzasz realny stan paliwa w baku, OBD? VCDS? Bo tym co ci pokazuje komputer na FISie nie ma co się sugerować, każdemu z 60 km robi się 0 km po spaleniu pewnie z 2 litrów z 5-litrowej rezerwy, specjalnie tak jest. Jak chcesz sprawdzić ile masz jeszcze realnie paliwa w litrach to najtańszym sposobem będzie kupno kostki OBDII, wtedy dopiero będziesz wiedział w jakim stanie jest twoja rezerwa
Offline

SLOMA

Nowicjusz

  • Posty: 6
  • Rejestracja: 21 lis 2021, 23:14
  • Online: 6h 3m 44s
  • Auto: VW Golf VI
  • Silnik: 1.4 TSI 122KM
  • Lokalizacja: Opole, Opolskie

Re: Problem z rezerwą

Post10 gru 2021, 11:54

Nie polecam takiej eksploatacji - najlepiej zawsze zalewać do końca i przy "połowie" dolewać, jazda na rezerwie grozi zbieraniem się syfu z baku paliwa do układu.
Offline
Awatar użytkownika

kakaruto

Mieszkaniec

  • Posty: 1927
  • Rejestracja: 27 lut 2012, 22:57
  • Online: 91d 17h 26m 3s
  • Pochwały: 6
  • Auto: Golf 6
  • Silnik: CAVD
  • Lokalizacja: Silesia

Re: Problem z rezerwą

Post13 gru 2021, 16:31

SLOMA pisze:jazda na rezerwie grozi zbieraniem się syfu z baku paliwa do układu.

O jakim "syfie" mowa?
My TSI
Offline

SLOMA

Nowicjusz

  • Posty: 6
  • Rejestracja: 21 lis 2021, 23:14
  • Online: 6h 3m 44s
  • Auto: VW Golf VI
  • Silnik: 1.4 TSI 122KM
  • Lokalizacja: Opole, Opolskie

Re: Problem z rezerwą

Post16 gru 2021, 14:16

kakaruto pisze:
SLOMA pisze:jazda na rezerwie grozi zbieraniem się syfu z baku paliwa do układu.

O jakim "syfie" mowa?


Chociażby rdza, która może się pojawić po długiej eksploatacji na rezerwie - z racji zbierania się w pustej części baku powietrza, zawierającą parę wodną, która po spadku temperatury skrapla się i proces rdzewienia idzie w najlepsze. Nie muszę chyba tłumaczyć że resztki rdzy potem lecą do paliwa, a zanieczyszczone paliwo do... Dodatkowo podczas niedostatecznej ilości paliwa, pompa może pobierać (oczywiście nie specjalnie) powietrza, zamiast dostatecznej il. benzyny i tak zapewniamy jej nieodpowiednie smarowanie, przez co szybciej się zużyje, z racji zacierania. Zresztą dużo jest tematów na temat jazdy na rezerwie i niepożądanych rezultatów. Wiadomo że jak od czasu do czasu "w praktyce" po prostu zapomnisz o paliwie to nic się nie stanie, dolewasz paliwka przed wyłączeniem motoru i jest po problemie. Chodzi mi tutaj o to żeby nie jeździć na rezerwie zbyt długo i "specjalnie", żeby nie wydawać kasy na paliwo, bo potem wydamy na naprawę wtrysków, pompy etc. Mam nadzieję że nigdzie nie zrobiłem błędu merytorycznego, pozdrawiam i miłego dnia.
Offline
Awatar użytkownika

kakaruto

Mieszkaniec

  • Posty: 1927
  • Rejestracja: 27 lut 2012, 22:57
  • Online: 91d 17h 26m 3s
  • Pochwały: 6
  • Auto: Golf 6
  • Silnik: CAVD
  • Lokalizacja: Silesia

Re: Problem z rezerwą

Post17 gru 2021, 13:51

A czy to nie jest tak że w obecnych samochodach układ paliwowy jest z nierdzewiejacych materiałów, w szczególności sam zbiornika paliwowy - jakieś tworzywo.
My TSI

Wróć do Problemy / Usterki

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości