Dzisiaj jest 29 mar 2024, 08:48


[2.0 TSI 210KM] Problem z klapami kolektora dolotowego

Moderatorzy: rafaello, BRUNO55

Regulamin forum Problemy, usterki dotyczące Volkswagen Golf MK6.

Bezwzględnie należy przestrzegać poniższych zasad:
  1. Pojedynczy wątek może dotyczyć dokładnie jednego problemu/usterki (nie rozwiązujemy wielu problemów w jednym temacie).
  2. Pytania, porady, sugestie nie związane z tematyką problemu umieszczaj w osobnym temacie właściwego działu (nie dyskutujemy na tematy poboczne w ramach danego tematu).
  3. W przypadku samodzielnego rozwiązania opisanego problemu, opisz sposób jego rozwiązanie wraz z przyczyną jego powstania (o ile jest ci znana).
  4. W ramach nowego tematu zastosuj jeden z dostępnych prefixów - precyzujący model w którym wykryto problem lub którego opisana usterka dotyczy.
  5. Tak tytułuj opis swojego problemu aby identyfikował opisywaną w nim treść. Zabrania się używania wyrazów "Problem", "Usterka", "Pomocy" w tytule wątku - to jest oczywiste!

Pamiętaj:
  • Przed założeniem nowego tematu, sprawdź (przy pomocy funkcji Szukaj) czy istnieje wątek opisujący analogiczny problem, a jeżeli istnieje to kontynuuj w nim dyskusję.
  • Szczegółowo opisz swój problem/usterkę (nie pomijaj żadnych informacji) - im więcej szczegółów, tym większe szanse na jego pozytywne i szybkie rozwiązanie.
  • Problemy/Usterki dotyczące Golf 7 znajdują się w dziale MK7
  • Jeżeli otrzymasz odpowiedź, poradę na opisany problem - odwdzięcz się przyznaniem pochwały. Tu przeczytasz jak przyznać pochwałę
  • Równolegle obowiązują wszystkie zasady opisane w ramach Regulaminu forum
  • Autor
  • Wiadomość
Offline

furiousgti

Nowicjusz

  • Posty: 5
  • Rejestracja: 31 sie 2019, 09:13
  • Online: 5h 17m 58s
  • Auto: VW GTI MK6
  • Silnik: 2.0 TSI CBFA
  • Lokalizacja: Łomża

Problem z klapami kolektora dolotowego

Post09 kwie 2020, 08:36

Witam,
od pewnego czasu co jakiś czas wyświetla mi się kontrolka od check engine.

Podłączyłem komputer i wyświetlił się błąd "08213 - P2015 Czujnik położenia klapy kolektora dolotowego (Blok 1) - Sygnał poza zakresem". Jak skasuje błąd to po kilku jazdach problem nadal występuje..

Macie jakieś pomysły jak można to naprawić?

Pozdrawiam :)
Offline

damian4291

Nowicjusz

  • Posty: 15
  • Rejestracja: 15 kwie 2016, 20:22
  • Online: 11d 6h 46m 40s
  • Pochwały: 2
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: 2.0TDI CBDC
  • Lokalizacja: Szczecin

Re: Problem z klapami kolektora dolotowego

Post13 kwie 2020, 14:41

Miałem ten sam problem u siebie tylko że w TDI, masz 2 opcje, albo wymienić cały kolektor albo zamontować blokadę czujnika/wywalić całkowicie klapy z kolektora.

https://allegro.pl/uzytkownik/tafmet?st ... t-1-4-0318

Montujesz cały zestaw, czyścisz błędy i problem już się nie pojawia.
Offline

furiousgti

Nowicjusz

  • Posty: 5
  • Rejestracja: 31 sie 2019, 09:13
  • Online: 5h 17m 58s
  • Auto: VW GTI MK6
  • Silnik: 2.0 TSI CBFA
  • Lokalizacja: Łomża

Re: Problem z klapami kolektora dolotowego

Post15 kwie 2020, 06:13

damian4291 pisze:Miałem ten sam problem u siebie tylko że w TDI, masz 2 opcje, albo wymienić cały kolektor albo zamontować blokadę czujnika/wywalić całkowicie klapy z kolektora.

https://allegro.pl/uzytkownik/tafmet?st ... t-1-4-0318

Montujesz cały zestaw, czyścisz błędy i problem już się nie pojawia.


Zamówię nowy w ASO koszt 1650 złotych. Chcę to naprawić bez drutowania tak jak fabryka. Myślisz, żeby powierzyć wymiane kolektora w ASO czy jechać do zwykłego polecanego mechanika? Jednak trochę roboty z tym jest :)

A jak Ty sobie z tym poradziłeś?

Czytałem jeszcze gdzieś na innym forum, że była akcja serwisowa na kolektor ssący, ciekawe ile w tym prawdy..
Offline

damian4291

Nowicjusz

  • Posty: 15
  • Rejestracja: 15 kwie 2016, 20:22
  • Online: 11d 6h 46m 40s
  • Pochwały: 2
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: 2.0TDI CBDC
  • Lokalizacja: Szczecin

Re: Problem z klapami kolektora dolotowego

Post15 kwie 2020, 11:04

Ja wywaliłem klapy z kolektora bo zwyczajnie są one zbędne i jedynie blokują powietrze do silnika.
Często przy podnoszeniu znacznie mocy silnika klapy zaleca się wywalić z tego powodu że wpada więcej powietrza i tym samym mogą się urwać, a tego nikt nie chce.

Często nawet w 3 litrowych dieselach BMW ludzie wywalają klapy które fabrycznie są wadliwe i lubią wpadać do silnika.

Jak już masz pomodzony silnik i wywalisz klapy to warto skonsultować ze swoim tunerem czy ewentualna korekta wchodzie w grę bo czytając na innym forum (http://www.racingforum.pl/20-TFSI-Usuwa ... 32704.html) nawet jest szansa na poprawiony wynik
Offline

hudek

Nowicjusz

  • Posty: 9
  • Rejestracja: 29 sie 2019, 06:49
  • Online: 15h 37m 15s
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Lokalizacja: Jelenia Góra

Re: Problem z klapami kolektora dolotowego

Post15 lis 2021, 17:18

Witam. Mam ten sam problem a czy ten błąd odpowiada za podwyższone obroty silnika.

Wróć do Problemy / Usterki

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości