Dzisiaj jest 25 kwie 2024, 00:56


[2.0 TSI 210KM] EVAP - zbiorniczek węgla aktywnego

Moderatorzy: rafaello, BRUNO55

Regulamin forum Problemy, usterki dotyczące Volkswagen Golf MK6.

Bezwzględnie należy przestrzegać poniższych zasad:
  1. Pojedynczy wątek może dotyczyć dokładnie jednego problemu/usterki (nie rozwiązujemy wielu problemów w jednym temacie).
  2. Pytania, porady, sugestie nie związane z tematyką problemu umieszczaj w osobnym temacie właściwego działu (nie dyskutujemy na tematy poboczne w ramach danego tematu).
  3. W przypadku samodzielnego rozwiązania opisanego problemu, opisz sposób jego rozwiązanie wraz z przyczyną jego powstania (o ile jest ci znana).
  4. W ramach nowego tematu zastosuj jeden z dostępnych prefixów - precyzujący model w którym wykryto problem lub którego opisana usterka dotyczy.
  5. Tak tytułuj opis swojego problemu aby identyfikował opisywaną w nim treść. Zabrania się używania wyrazów "Problem", "Usterka", "Pomocy" w tytule wątku - to jest oczywiste!

Pamiętaj:
  • Przed założeniem nowego tematu, sprawdź (przy pomocy funkcji Szukaj) czy istnieje wątek opisujący analogiczny problem, a jeżeli istnieje to kontynuuj w nim dyskusję.
  • Szczegółowo opisz swój problem/usterkę (nie pomijaj żadnych informacji) - im więcej szczegółów, tym większe szanse na jego pozytywne i szybkie rozwiązanie.
  • Problemy/Usterki dotyczące Golf 7 znajdują się w dziale MK7
  • Jeżeli otrzymasz odpowiedź, poradę na opisany problem - odwdzięcz się przyznaniem pochwały. Tu przeczytasz jak przyznać pochwałę
  • Równolegle obowiązują wszystkie zasady opisane w ramach Regulaminu forum
  • Autor
  • Wiadomość

acme

EVAP - zbiorniczek węgla aktywnego

Post31 paź 2015, 13:12

Witam.
Jakiś czas temu skanując auto VCDSem pojawił mi się błąd dotyczący EVAP. Błąd skasowałem, wszystko było w porządku jednak dzisiaj błąd znowu się pojawia:
Kod: Zaznacz cały
1 Fault Found:
001089 - EVAP Emission Control Sys
               P0441 - 000 - Incorrect Flow - Intermittent
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00100000
                    Fault Priority: 0
                    Fault Frequency: 2
                    Reset counter: 255
                    Mileage: 87032 km
                    Time Indication: 0
                    Date: 2052.14.02
                    Time: 18:12:31

             Freeze Frame:
                    RPM: 840 /min
                    Load: 25.1 %
                    Speed: 0.0 km/h
                    Temperature: 76.0°C
                    Temperature: 18.0°C
                    Absolute Pres.: 1010.0 mbar
                    Voltage: 14.224 V

Readiness: 0000 0000



Z tego co wyczytałem w Internecie chodzi o to, że najprawdopodobniej zasyfiony jest zbiorniczek węgla aktywnego. Użytkownicy grupy VAG na innych forach piszą, że rozwiązaniem problemu jest wyczyszczenie tego zbiorniczka - demontaż, wyjęcie i wyczyszczenie jakieś gąbki, która znajduje się w tym zbiorniczku, a także wysuszenie/wymiana węgla aktywnego znajdującego się w środku.
Czy ktoś miał kiedyś podobny problem i czyścił ten zbiorniczek?
W jaki sposób bezpiecznie zdemontować ten zbiorniczek?

Z tego co mi się wydaje to właśnie w tym miejscu znajduje się zbiorniczek EVAP:
Obrazek

Czy ktoś może pomóc?
Pozdrawiam.
Offline

Adamm

Aktywny

  • Posty: 129
  • Rejestracja: 11 sty 2014, 19:02
  • Online: 43d 12h 54m 4s
  • Auto: VW Golf 5 GTI DSG
  • Silnik: BWA 250 KM
  • Lokalizacja: PDP

Re: EVAP - zbiorniczek węgla aktywnego

Post31 paź 2015, 19:10

Za EVAP odpowiadają 3 rzeczy:

ten na zdjęciu zbiorniczek, korek wlewu paliwa i zaworek. Także trzeba sprawdzać po kolei, zacząłbym od wyczyszczenia tego zbiorniczka :)

acme

Re: EVAP - zbiorniczek węgla aktywnego

Post01 lis 2015, 10:42

Taki też miałem zamiar - zacząć od wyczyszczenia zbiorniczka z węglem aktywnym. Tylko nie wiem jeszcze jak go otworzyć/zdemontować i co tam właściwie w środku trzeba przeczyścić ale w przyszłym tygodniu się tym zajmę ;)

Co do korku wlewa paliwa - w jaki sposób sprawdzić czy korek "działa" poprawnie? Czy po prostu w grę wchodzi tylko wymiana na nowy?

Pozdrawiam.


EDIT 02.11.15:

Dzisiaj zdemontowałem zbiorniczek z węglem aktywnym, następnie wyjąłem z niego gąbkę i wysypałem cały węgiel. Gąbka umyta, wypłukana poszła do suszenia, a w tym czasie węgiel leżał na tacce w ciepłym pomieszczeniu i czekał, aż wyparują z niego opary paliwa. Po 2 godzinach węgiel wsypany, gąbka założona, całość zamontowana w samochodzie. Błąd wykasowany w VCDS i póki co się nie pojawia. Zobaczymy za jakiś czas czy błąd znowu da znać o sobie czy już zniknie na zawsze ;)

EDIT 07.11.15:

Po przejechaniu ponad 100km błąd się już nie pojawia :lokej: zobaczymy jak będzie za jakiś czas :)
Offline

choina

Nowicjusz

  • Posty: 17
  • Rejestracja: 02 gru 2015, 01:32
  • Online: 16h 59m 23s
  • Pochwały: 1
  • Auto: VW Golf VI GTI
  • Lokalizacja: Wwa

Re: EVAP - zbiorniczek węgla aktywnego

Post30 cze 2019, 22:28

Czołem, w temacie EVAP w 2.0 TSI 211 KM, wyskoczyła mi kontrolka wlewu paliwa, a po jakimś czasie check engine. Po skanowaniu okazało się że wywaliło P0455 - Evaporative Emission Control System Leak Detected (large leak).

Czy ktoś już mierzył się z w/w kodem ?

Podobno wszyscy zaczynają od wymiany korka wlewu plaiwa w ciemno, a jak nie pomaga to dopiero szukają "przyczyny".

Wróć do Problemy / Usterki

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości