Regulamin forumProblemy, usterki dotyczące Volkswagen Golf MK6.
Bezwzględnie należy przestrzegać poniższych zasad:
Pojedynczy wątek może dotyczyć dokładnie jednego problemu/usterki (nie rozwiązujemy wielu problemów w jednym temacie).
Pytania, porady, sugestie nie związane z tematyką problemu umieszczaj w osobnym temacie właściwego działu (nie dyskutujemy na tematy poboczne w ramach danego tematu).
W przypadku samodzielnego rozwiązania opisanego problemu, opisz sposób jego rozwiązanie wraz z przyczyną jego powstania (o ile jest ci znana).
W ramach nowego tematu zastosuj jeden z dostępnych prefixów - precyzujący model w którym wykryto problem lub którego opisana usterka dotyczy.
Tak tytułuj opis swojego problemu aby identyfikował opisywaną w nim treść. Zabrania się używania wyrazów "Problem", "Usterka", "Pomocy" w tytule wątku - to jest oczywiste!
Pamiętaj:
Przed założeniem nowego tematu, sprawdź (przy pomocy funkcji Szukaj) czy istnieje wątek opisujący analogiczny problem, a jeżeli istnieje to kontynuuj w nim dyskusję.
Szczegółowo opisz swój problem/usterkę (nie pomijaj żadnych informacji) - im więcej szczegółów, tym większe szanse na jego pozytywne i szybkie rozwiązanie.
Problemy/Usterki dotyczące Golf 7 znajdują się w dziale MK7
Witam, Od jakiegoś czasu mam problem z moim golfem. Z komory silnika wydobywa się dziwny dźwięk przypominający tarcie na jakimś łożysku. Słychać go bardzo wyraźnie tylko na wolnych obrotach/postoju. Auto odpal normalnie, bez stukania itp. Jest słyszalny zarówno z kabiny jak i z zewnątrz. Przypomina mi to tracie jakby na rolkach od alternatora lub sprężarki klimatyzacji. Przyglądałem się temu ze znajomym mechanikiem i doszliśmy do wniosku, że to kompresor klimatyzacji, ponieważ od dłuższego czasu miałem z nim problem. VCDS nie pokazuje, żadnych błędów.
Dzisiaj odebrałem samochód z warsztatu gdzie wymieniono mi kompresor + chłodnica z osuszaczem + zawór rozprężny + pasek wielorowkowy, a cały układ klimy został dokładnie przepłukany. Droga zabawa, ale chciałem mieć sprawę załatwioną raz na zawsze.
Niestety dziwny dźwięk nie zniknął! Mechanik stwierdził, że nie wydobywał się on z rolek (alternator lub sprężarka), ale raczej z samego silnika.
Jeśli chodzi o rozrząd to parę razy mi zadzwonił przy opalaniu w zimie, jak auto stało przez dłuższy czas na mrozie. Tak poza tym to nie miałem z nim w ogóle problemu.
Na nagraniach akurat słabo słychać to tarcie bo telefon trzymałem za blisko silnika i mam rażenie, że bardziej na nim słychać silnik niż samo tarcie. Jak stanie się troszkę dalej od samochodu to efekt jest zupełnie odwrotny, słychać wtedy samo tarcie.
faktycznie jakiś nie naturalny dźwięk pracy silnika. Z tego co słyszę na filmie to obstawiałbym okolice rozrządu, może łańcuch zbyt mocno trze o prowadnice.
Dźwięk bardziej mi przypomina uszkodzony zawór EGR w silniku TDI niż tarcie.
Byłem z tym w ASO. Doradca serwisowy wsadził głowę pod maskę i na początku stwierdził, że to pompa od wspomagania. Jednak jak kręciłem kierownicą to dźwięk się nie zmieniał. Później przyszedł drugi mechanior i stwierdził, że to pompa wody na 100%. Wymienili mi tę pompę i okazało się to strzałem w dziesiątkę. Samochód pracuje teraz bardzo cicho. Jak nowy. Kosztowało mnie to 150zł za pompe, a łącznie skasowali 531zł z robocizna.
Gratuluję znajomości obsługiwanych produktów, wszystkie Gofly 6 mają w pełni wspomaganie elektryczne. Pewnie dali fabrycznie regenerowaną pompę jak taka cena za nią.