Dzisiaj jest 19 kwie 2024, 04:17


[1,6 TDI 105KM] Czarny dym, odcina turbo, niską kompresj

Moderatorzy: rafaello, BRUNO55

Regulamin forum Problemy, usterki dotyczące Volkswagen Golf MK6.

Bezwzględnie należy przestrzegać poniższych zasad:
  1. Pojedynczy wątek może dotyczyć dokładnie jednego problemu/usterki (nie rozwiązujemy wielu problemów w jednym temacie).
  2. Pytania, porady, sugestie nie związane z tematyką problemu umieszczaj w osobnym temacie właściwego działu (nie dyskutujemy na tematy poboczne w ramach danego tematu).
  3. W przypadku samodzielnego rozwiązania opisanego problemu, opisz sposób jego rozwiązanie wraz z przyczyną jego powstania (o ile jest ci znana).
  4. W ramach nowego tematu zastosuj jeden z dostępnych prefixów - precyzujący model w którym wykryto problem lub którego opisana usterka dotyczy.
  5. Tak tytułuj opis swojego problemu aby identyfikował opisywaną w nim treść. Zabrania się używania wyrazów "Problem", "Usterka", "Pomocy" w tytule wątku - to jest oczywiste!

Pamiętaj:
  • Przed założeniem nowego tematu, sprawdź (przy pomocy funkcji Szukaj) czy istnieje wątek opisujący analogiczny problem, a jeżeli istnieje to kontynuuj w nim dyskusję.
  • Szczegółowo opisz swój problem/usterkę (nie pomijaj żadnych informacji) - im więcej szczegółów, tym większe szanse na jego pozytywne i szybkie rozwiązanie.
  • Problemy/Usterki dotyczące Golf 7 znajdują się w dziale MK7
  • Jeżeli otrzymasz odpowiedź, poradę na opisany problem - odwdzięcz się przyznaniem pochwały. Tu przeczytasz jak przyznać pochwałę
  • Równolegle obowiązują wszystkie zasady opisane w ramach Regulaminu forum
  • Autor
  • Wiadomość
Offline

Smoky

Nowicjusz

  • Posty: 2
  • Rejestracja: 09 lis 2020, 00:22
  • Online: 1h 15m 27s

Czarny dym, odcina turbo, niską kompresj

Post02 sie 2021, 17:14

Golf 1.6tdi 105km, mapa 140/320, DPF EGR off.

Dzień dobry. Pisze do was w sprawie mojego auta bo uważam, że mechanik pie***li.
Oddałem auto jakiś czas temu do warsztatu ponieważ wszedł w tryb awaryjny, spirala, trzęsienie silnikiem, brak mocy. Stwierdzili uszkodzenie wtryskiwaczy cylinder 3 i 4, wymiana jednego na nowy, regeneracja drugiego, auto przestało wariować. Przejechałem 1000km i Golf zaczął świrowac, mianowicie to co zauważyłem:
1. Czarna chmura za autem podczas przyspieszania, na logikę, paliwo nie jest spalane jak powinno.
2. Nie zawsze, ale często podczas przyspieszania odcina turbo i przyspiesza jakby chciał a nie mógł.
3. Głośniej pracuje na wydechu, mruczy bardziej niż zwykle.

Podłączyłem komputer, pokazało 2/3/4 cylinder
P0202, p0203, p0204 usterka elektryczna w obwodzie - kolejny raz wtryski na stół.
Dodatkowo pokazało błąd P0236 - ciśnienie w kolektorze / czujnik ciśnienia (G31)

Wtryskiwacze wyciągnęli, sprawdzili i wszystko gra, niby są igiełka, ale zmierzyli kompresję i na jednym z cylindrów 15 bar, reszta okolice 30. Auto nie faluje na obrotach, pracuje normalnie, nie słychać żeby chodził na 3 cylindry, nie słychać dziwnych zachowań poza upustem ciśnienia gdy turbo wchodzi więc podejrzewam gdzieś dziurę. Czy uszkodzone turbo może powodować objawy jak wyżej? Dodam, że bierze olej, ale jest to do 2 litrów od wymiany do wymiany (co 12 tysięcy km) więc jeszcze tragedii nie ma. Zastanawiam się czy chłopaki chcą mnie wciągnąć w remont silnika, czy może naprawdę mają rację i coś się sypnęło, może pękła głowica, ale nie bierze płynu chłodniczego, pęknięty tłok? Wypalone zawory lub coś jeszcze niespodziewanego..

Co myślicie o sytuacji?
Pozdrowionka!
Offline
Awatar użytkownika

marmi

Mieszkaniec

  • Posty: 2398
  • Rejestracja: 05 lis 2012, 23:35
  • Lokalizacja: Katowice
  • Online: 190d 15h 44m 38s
  • Pochwały: 70
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: 2.0 TDI CR CBDC
  • Lokalizacja: katowice

Re: Czarny dym, odcina turbo, niską kompresj

Post04 sie 2021, 22:31

Jedź do innego serwisu niech sprawdzą jeszcze raz kompresję, jeśli na jednym jest niższa dużo to i tak remont cię nie minie...
wcale na 3 cylindry pracować przy tym nie musi, a do tego dochodzi jescze spore zużycie oleju, bo 2 litry na 12 tyś to bardzo duże zużycie, ale tu winne może być kilka rzeczy...
Offline

Smoky

Nowicjusz

  • Posty: 2
  • Rejestracja: 09 lis 2020, 00:22
  • Online: 1h 15m 27s

Re: Czarny dym, odcina turbo, niską kompresj

Post09 sie 2021, 15:39

marmi pisze:Jedź do innego serwisu niech sprawdzą jeszcze raz kompresję, jeśli na jednym jest niższa dużo to i tak remont cię nie minie...
wcale na 3 cylindry pracować przy tym nie musi, a do tego dochodzi jescze spore zużycie oleju, bo 2 litry na 12 tyś to bardzo duże zużycie, ale tu winne może być kilka rzeczy...


Oddałem do innego mechanika, sprawdził kompresję i jest bardzo podobna na wszystkich cylindrach, dopowiedział, że dawki paliwa są bardzo dziwnie ustawione, jakby niewyregulowane. Do tej pory wiem tylko tyle. Możliwe, że dawki powodują odcięcie turbiny, czarną chmurę za samochodem? Dalej odcina turbo podczas jazdy.
Pozdrawiam

Wróć do Problemy / Usterki

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość

cron