Dzisiaj jest 21 lis 2024, 11:24


[2.0 TDI 140KM] Co się dzieje z moim akumulatorem AGM - 11,55V

Moderatorzy: rafaello, BRUNO55

Regulamin forum Problemy, usterki dotyczące Volkswagen Golf MK6.

Bezwzględnie należy przestrzegać poniższych zasad:
  1. Pojedynczy wątek może dotyczyć dokładnie jednego problemu/usterki (nie rozwiązujemy wielu problemów w jednym temacie).
  2. Pytania, porady, sugestie nie związane z tematyką problemu umieszczaj w osobnym temacie właściwego działu (nie dyskutujemy na tematy poboczne w ramach danego tematu).
  3. W przypadku samodzielnego rozwiązania opisanego problemu, opisz sposób jego rozwiązanie wraz z przyczyną jego powstania (o ile jest ci znana).
  4. W ramach nowego tematu zastosuj jeden z dostępnych prefixów - precyzujący model w którym wykryto problem lub którego opisana usterka dotyczy.
  5. Tak tytułuj opis swojego problemu aby identyfikował opisywaną w nim treść. Zabrania się używania wyrazów "Problem", "Usterka", "Pomocy" w tytule wątku - to jest oczywiste!

Pamiętaj:
  • Przed założeniem nowego tematu, sprawdź (przy pomocy funkcji Szukaj) czy istnieje wątek opisujący analogiczny problem, a jeżeli istnieje to kontynuuj w nim dyskusję.
  • Szczegółowo opisz swój problem/usterkę (nie pomijaj żadnych informacji) - im więcej szczegółów, tym większe szanse na jego pozytywne i szybkie rozwiązanie.
  • Problemy/Usterki dotyczące Golf 7 znajdują się w dziale MK7
  • Jeżeli otrzymasz odpowiedź, poradę na opisany problem - odwdzięcz się przyznaniem pochwały. Tu przeczytasz jak przyznać pochwałę
  • Równolegle obowiązują wszystkie zasady opisane w ramach Regulaminu forum
  • Autor
  • Wiadomość
Offline

Furman TDI

Nowicjusz

  • Posty: 3
  • Rejestracja: 01 sty 2023, 16:56
  • Online: 2h 27m 58s
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: CFFB 2.0 TDI
  • Lokalizacja: lubelskie

Co się dzieje z moim akumulatorem AGM - 11,55V

Post09 wrz 2024, 07:57

Witam wszystkich serdecznie,
Jakieś 6-7 lat temu wymieniłem swój oryginalny akumulator Bosh na nową Vartę E39 70Ah 760A AGM (ze start stopem) w moim MK6 2012 , jeżdżę Jeżdżę nim od ośmiu lat bezproblemowo do ostatniego czwartku, kiedy to rano podczas uruchamiania silnika zapaliła się kontrolka Check Engine i pojawił się komunikat "Usterka Start-Stopu", w pracy sprawdziłem miernikiem napięcie na klemach 11,72V (tuż po zgaszeniu silnika , po ponownym odpaleniu z ładowaniem 13V z haczykiem. MOTOR ODPALA ZA KAżDYM RAZEM "OD STRZAŁA" Na drugi dziś podłączyłem ładowarkę CTEK MXS 5.0 - bo tylko taką mamna cztery godziny ładowania 13,6V po odłączeniu znów 11,7V. VCDS pokazuje jedynie błąd: 4891 -zawór EGR zablokowany w pozycji zamkniętej , po usunięciu błąd pojawia się znów ale kontrolka Check engine juz się nie świeci . wyciągnąłem Akumulator do ładowania po pół godzinie ładowania - ładowarka powyżej przestała ładować i mróga zielona dioda tak jakby pozostawała w pogotowiu - pierwszy raz to widzę o co biega? aha podczas wymiany akumulatora nie zrobiłem adaptacji ponieważ elektryk ktorego prosiłem nie miał czasu i mówił że przy tych samych parametrach nie jest to konieczne. Myślałem o dolaniu wody destylowanej ponieważ jażałem do korów - płytki widoczne w otulinie bez widocznego płynu , na varcie brak katygorycznych ostrzeżeń o dolewaniu lelektrolitu czy wody - czy mogę dolać po 50ml? aha VCDS pokazuje napięcie na klemach -14,520V czy mój leciwy miernik jest jebnięty czy aku uszkodzony ??
Offline

Furman TDI

Nowicjusz

  • Posty: 3
  • Rejestracja: 01 sty 2023, 16:56
  • Online: 2h 27m 58s
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: CFFB 2.0 TDI
  • Lokalizacja: lubelskie

Re: Co się dzieje z moim akumulatorem AGM - 11,55V

Post09 wrz 2024, 09:58

Tak dodam że chyba mam walnięty miernik, przed chwilą sprawdziłem nim napięcia w gniazdku elektrycznym oczywiście nastawa na V zmienne 200 i pokazuję dziwne wyniki , spanikowałem bo dwa dni z rzędu rano - było chłodno 13'C a ja w koszulce do pracy i postanowiłem się dogrzać ogrzewaniem foteli, a do pracy mam 8km i dlatego wziąłem za pewnik że to może być niedoładowany akumulator , zresztą ja oszczędzam zazwyczaj aku jak i ostatnio jeździłem z wyłączonym AutoStartem tydzień wcześniej wracałem prawie godzinę w korku z wyłączonym AS, więc aku mógł się doławować.... kwestia teraz tego EGR -fuck mieszkam w niemczech i nie uśmiecha mi się tu umawiać z serwisem - kolejki i skasują pewnie z 2k euro
Offline

tiken

Nowicjusz

  • Posty: 6
  • Rejestracja: 13 wrz 2024, 09:47
  • Online: 12m 54s
  • Auto: VW Golf 6
  • Lokalizacja: Czewa

Re: Co się dzieje z moim akumulatorem AGM - 11,55V

Post13 wrz 2024, 09:50

Mam bardzo podobny problem i chętnie usłyszę jakieś podpowiedzi.
Auto w średnim stanie, ale powinno jeszcze śmigać.
Potrzebny mi ktoś, kto wykona naprawę instalacji elektrycznych w Krakowie
https://www.irmarserwis.pl/oferta/serwis/naprawa-instalacji-elektrycznych
Co o tym sądzicie?

Wróć do Problemy / Usterki

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 9 gości

cron