09 wrz 2024, 07:57
Witam wszystkich serdecznie,
Jakieś 6-7 lat temu wymieniłem swój oryginalny akumulator Bosh na nową Vartę E39 70Ah 760A AGM (ze start stopem) w moim MK6 2012 , jeżdżę Jeżdżę nim od ośmiu lat bezproblemowo do ostatniego czwartku, kiedy to rano podczas uruchamiania silnika zapaliła się kontrolka Check Engine i pojawił się komunikat "Usterka Start-Stopu", w pracy sprawdziłem miernikiem napięcie na klemach 11,72V (tuż po zgaszeniu silnika , po ponownym odpaleniu z ładowaniem 13V z haczykiem. MOTOR ODPALA ZA KAżDYM RAZEM "OD STRZAŁA" Na drugi dziś podłączyłem ładowarkę CTEK MXS 5.0 - bo tylko taką mamna cztery godziny ładowania 13,6V po odłączeniu znów 11,7V. VCDS pokazuje jedynie błąd: 4891 -zawór EGR zablokowany w pozycji zamkniętej , po usunięciu błąd pojawia się znów ale kontrolka Check engine juz się nie świeci . wyciągnąłem Akumulator do ładowania po pół godzinie ładowania - ładowarka powyżej przestała ładować i mróga zielona dioda tak jakby pozostawała w pogotowiu - pierwszy raz to widzę o co biega? aha podczas wymiany akumulatora nie zrobiłem adaptacji ponieważ elektryk ktorego prosiłem nie miał czasu i mówił że przy tych samych parametrach nie jest to konieczne. Myślałem o dolaniu wody destylowanej ponieważ jażałem do korów - płytki widoczne w otulinie bez widocznego płynu , na varcie brak katygorycznych ostrzeżeń o dolewaniu lelektrolitu czy wody - czy mogę dolać po 50ml? aha VCDS pokazuje napięcie na klemach -14,520V czy mój leciwy miernik jest jebnięty czy aku uszkodzony ??