Dzisiaj jest 09 sie 2022, 23:29


[1.4 TSI 122KM] Check Engine G40 Czujnik przesunięcia walka rozrządu

Moderatorzy: rafaello, BRUNO55

Regulamin forum Problemy, usterki dotyczące Volkswagen Golf MK6.

Bezwzględnie należy przestrzegać poniższych zasad:
  1. Pojedynczy wątek może dotyczyć dokładnie jednego problemu/usterki (nie rozwiązujemy wielu problemów w jednym temacie).
  2. Pytania, porady, sugestie nie związane z tematyką problemu umieszczaj w osobnym temacie właściwego działu (nie dyskutujemy na tematy poboczne w ramach danego tematu).
  3. W przypadku samodzielnego rozwiązania opisanego problemu, opisz sposób jego rozwiązanie wraz z przyczyną jego powstania (o ile jest ci znana).
  4. W ramach nowego tematu zastosuj jeden z dostępnych prefixów - precyzujący model w którym wykryto problem lub którego opisana usterka dotyczy.
  5. Tak tytułuj opis swojego problemu aby identyfikował opisywaną w nim treść. Zabrania się używania wyrazów "Problem", "Usterka", "Pomocy" w tytule wątku - to jest oczywiste!

Pamiętaj:
  • Przed założeniem nowego tematu, sprawdź (przy pomocy funkcji Szukaj) czy istnieje wątek opisujący analogiczny problem, a jeżeli istnieje to kontynuuj w nim dyskusję.
  • Szczegółowo opisz swój problem/usterkę (nie pomijaj żadnych informacji) - im więcej szczegółów, tym większe szanse na jego pozytywne i szybkie rozwiązanie.
  • Problemy/Usterki dotyczące Golf 7 znajdują się w dziale MK7
  • Jeżeli otrzymasz odpowiedź, poradę na opisany problem - odwdzięcz się przyznaniem pochwały. Tu przeczytasz jak przyznać pochwałę
  • Równolegle obowiązują wszystkie zasady opisane w ramach Regulaminu forum
  • Autor
  • Wiadomość
Offline

Bartoszw

Niemowa

  • Posty: 1
  • Rejestracja: 11 cze 2022, 20:37
  • Online: 12m 42s
  • Auto: Vw Golf 6
  • Silnik: 1.4 tsi caxa
  • Lokalizacja: Gliwice

Check Engine G40 Czujnik przesunięcia walka rozrządu

Post11 cze 2022, 21:33

Witam
Na wstępie pragnę zaznaczyć, ze jestem totalnym amatorem mechaniki pojazdów:)
Autko - Vw Golf 1.4 tsi caxa 2009 przebieg 92000km- od nowości w jednych rękach.
Miesiąc temu (żona użytkuje samochód) w trakcie jazdy wyskoczył błąd silnika- żona udała się do mechanika, który odczytał błąd i stwierdził ze trzeba wymienić rozrząd. Niestety nie wiem jaki wtedy wyskoczył błąd - ale najprawdopodniej ten sam co w tytule g40 - czujnik położenia walka rozrządu.
Rozrząd został wymieniony - w papierach wpisane „kompletny rozrząd wymiana bez wariatora”
Po tygodniu użytkowania - znowu pojawił się ten błąd - wizyta u tego samego mechanika - regulacja i sprawdzanie rozrządu- błąd skasowany, auto odebrane. Kolejne kilka dni - błąd powrócił - mechanik wydaje się ze nie bardzo wie co jest przyczyna.
Oprócz wyskakującego błędu pojawiły się dwa nowe objawy - odpalanie silnika na „zimnym” skutkuje klekotem - krótkim 1-2sekundy - mechanik twierdzi ze to kwestia suchego łańcucha dodając ze „ten typ tak ma”. Drugim objawem jest dość spory pobór paliwa - średnie spalanie było na poziomie 7,5l teraz skoczyło na 9,5-10. Oprócz tego w zasadzie silnik śmiga dobrze, wziąłem na kilka tras auto od żony, przycisnąłem na wyższe obroty, przyspiesza dobrze, wszystko wydaje się być Ok.
Pytanie do was, co może być przyczyna pojawiającego się błędu i objawów? Mechanik uparł się teraz na wymianę wariatora.
Z góry dziękuje za odpowiedzi:)
Offline
Awatar użytkownika

Bansuj

Aktywny

  • Posty: 136
  • Rejestracja: 11 gru 2018, 15:34
  • Online: 14d 4h 28m 35s
  • Pochwały: 6
  • Auto: Golf VI
  • Silnik: CAXA 1.4 TSI
  • Lokalizacja: Brunszwik

Re: Check Engine G40 Czujnik przesunięcia walka rozrządu

Post13 cze 2022, 10:04

Jeśli rocznik 2009 i nigdy nie miał jeszcze wymienianego łańcucha, to faktycznie można to zrobić już przy takim przebiegu, bo zapewne miał jeszcze ten wadliwy. Niemniej jednak jeśli rozrząd zaczyna się żegnać to zwykle najpierw go słychać (nie tylko przy odpalaniu), dopiero potem wyskakuje check engine. Jaki zestaw był użyty do wymiany? Kompletny oryginalny poprawiony zestaw rozrządu 03C198229C zawiera wariator. Jak chcesz mieć spokój na dłuższy czas to wymiana na inny, a tym bardziej nieoryginalny, nie ma żadnego sensu. Jeśli nie był wymieniany wariator, a napęd pompy oleju zapewne tym bardziej nie tykany, to mechanik wstawił raczej łańcuch starego typu albo co gorsza nieoryginalny, który rzadko wytrzymuje 100kkm.
Co do klekotania czy chrobotania przy odpalaniu, to faktycznie jest to normalne w tym silniku, robi tak jak jeszcze nie ma smarowania zanim olej dobrze się rozprowadzi. Aby się tego pozbyć trzeba wymienić popychacze hydrauliczne, ale to tak czy inaczej potem powróci. Nie wiem natomiast dlaczego wzrosło spalanie.

Wróć do Problemy / Usterki

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość