Pisząc fakty myślałem o jakimś wiarygodnym źródle, które na podstawie reprezentatywnej próbki stwierdza że 1.4 TSI doświadcza awarii silnika w x% przypadków w tym y% ma CAXA a z% ma CAVD i to z>y.
Ja się kiedyś dokopałem do ogólnych informacji o awarii Golfów (TSI i TDI i chyba nawet wliczali tam MK5) i w tym badaniu napisano że mniej niż 10% (nie pamiętam dokładnie czy bliżej 10 czy 5) doświadcza rożnych awarii (ciężkich lub lekkich).
Nasze personalne doświadczenia opisywane na forum mogą ni jak się mieć do ogólnych statystyk rzeczywistych problemów - bo jak wiadomo sporo ludzi opisuje na forum swoje problemy, nie pisząc o tym, że wszytko z autem jest OK.
seba pisze:Pewnie słyszałeś/czytałeś o akcji serwisowej zmiany oprogramowania w cavd która zmieniała dość znacznie jego charakterystykę. Do tego czasu trochę tych silników podobno popłynęło
Właśnie staram się ustalić ile takich silników popłynęło przed i po aktualizacji.
Faktycznie chyba nie pamiętam aby ktoś pisał o CAXA w którym wymieniano silnik podczas gdy w CAVD nawet u nas na forum jest o tym kilka postów - ale czy to oznacza że "Internet i opinie na temat tsi są jednoznaczne, awarie i wymiany silników"?
Pamiętam na vwgolf.pl oraz na zachodnich forach czytałem o 1-2 awariach silnika i jego wymianie w MK6 GTI - czy to oznaczą że te silniki padają jak muchy - jak dla mnie nie.