Regulamin forumRozrząd, układ korbowy, przepływomierz, turbo, intercooler, układ paliwowy, układ smarowania, sterowanie silnikiem ECM, sterowanie zapłonem, świece, przewody zapłonowe, rozdzielacze, chłodnica, pompa wody, wycieki płynu chłodniczego, przegrzewanie silnika, niedogrzanie silnika, czujniki, wskaźniki temperatury.
Pamiętaj:
Pytania, porady, sugestie niezwiązane z danym tematem umieszczaj w osobnym temacie właściwego działu.
W przypadku samodzielnego rozwiązania opisanego problemu, opisz sposób jego rozwiązanie wraz z przyczynę jego powstania (o ile jest ci znana).
Przed założeniem nowego tematu, sprawdź, (przy pomocy funkcji Szukaj) czy istnieje wątek opisujący analogiczny problem, a jeżeli istnieje to kontynuuj w nim dyskusję.
Równolegle obowiązują wszystkie zasady opisane w ramach Regulaminu forum
Czy dostępne są manuale na temat wymiany popychaczy w 2.0 TDI CR, CBAB ? Chodzi głównie o ustawienie wałków rozrządu względem siebie, czy są tam znaki ? Pozdrawiam.
Temat ogarnięty. Ogólnie wałek wydechowy, ten na którym jest zębate koło pasowe ustawiony na blokadę. Napędza on wałek ssący za pomocą zębatek od strony pompy vacum. Na ssącym jest wycięcie, które powinno być ustawione równolegle do podstawy tego wałka. Wszystkie popychacze na zaworach ssacych były miękkie a na wydechowych twarde. Nowe twarde. Po wymianie poprawa osiągów silnika.
W sumie to na wyższych obrotach miał jakby mniej mocy, na co dzień może mało odczuwalne, bo diesla zwykle się wysoko nie kręci normalnie jeżdżąc. Może występować głośniejsza praca silnika. Wstępnie można je sprawdzić po zdjęciu samej pokrywy zaworów. Spalanie po wymianie też spadło.
U mnie kilka popychaczy zaworu były połamane(zawory zamknięte) i silnik jakoś normalnie chodził tylko jakiś popychacz zaczął pukać i dla tego zajrzałem pod pokrywę, ale nie zauważyłem u siebie po wymianie lepszej pracy silnika gdzieś mam na wet fotki moich połamanych popychaczy.