Dzisiaj jest 29 mar 2024, 16:53


Podłączenie elektryki haka bez użycia modułu

Moderator: BRUNO55

Regulamin forum Moduły elektroniczne, sterowniki, sygnalizacja (kontrolki, buczki, wyświetlacze), instalacje, wiązki, piny, wtyczki, ładowanie, rozruch, immobiliser, alarm, centralny zamek, moduł komfortu, czujniki.

Pamiętaj:
  1. Pytania, porady, sugestie niezwiązane z danym tematem umieszczaj w osobnym temacie właściwego działu.
  2. W przypadku samodzielnego rozwiązania opisanego problemu, opisz sposób jego rozwiązanie wraz z przyczynę jego powstania (o ile jest ci znana).
  3. Przed założeniem nowego tematu, sprawdź, (przy pomocy funkcji Szukaj) czy istnieje wątek opisujący analogiczny problem, a jeżeli istnieje to kontynuuj w nim dyskusję.
  4. Równolegle obowiązują wszystkie zasady opisane w ramach Regulaminu forum
  5. Jeżeli otrzymasz odpowiedź na zadane pytanie, odwdzięcz się przyznaniem pochwały - tu przeczytasz jak przyznać pochwałę

Uwaga
- Prośby o kodowanie i diagnostykę logów lub błędów zamieszczaj w dziale Diagnostyka i kodowanie
  • Autor
  • Wiadomość
Offline

stefann1

Nieśmiały

  • Posty: 31
  • Rejestracja: 08 sty 2016, 20:23
  • Online: 1d 14h 59m 25s
  • Pochwały: 1
  • Auto: VW Golf 6 Variant
  • Silnik: 1.6 TDI
  • Lokalizacja: Mazowieckie

Podłączenie elektryki haka bez użycia modułu

Post16 mar 2021, 20:25

Czy możliwe jest podłączenie elektryki haka bez użycia modułu, wpinając się w instalacje lamp tylnych ?
Bedzie chodzić?
Ewentualna konsekwencja takiego rozwiązania to wyświetlanie błędów żarówki czy jeszcze coś innego?
Offline
Awatar użytkownika

Tomczyk

Aktywny

  • Posty: 124
  • Rejestracja: 27 wrz 2019, 11:29
  • Online: 5d 17h 21m 50s
  • Pochwały: 3
  • Auto: VW Golf 6 Variant
  • Silnik: 2.0 tdi
  • Lokalizacja: Swarzędz

Re: Podłączenie elektryki haka bez użycia modułu

Post16 mar 2021, 22:28

Błąd żarówki na pewno, układ w momencie gdy wykryje uszkodzoną żarówkę to odłącza obwód. Efekt brak oświetlenia w przyczepie. Poza tym światła stop i pozycyjne to jednowłóknowa żarówka, sterowana dwoma napięciami. Nie przeskoczysz modułu.

Wysłane z mojego POCOPHONE F1 przy użyciu Tapatalka


Autor postu otrzymał pochwałę
Offline

stefann1

Nieśmiały

  • Posty: 31
  • Rejestracja: 08 sty 2016, 20:23
  • Online: 1d 14h 59m 25s
  • Pochwały: 1
  • Auto: VW Golf 6 Variant
  • Silnik: 1.6 TDI
  • Lokalizacja: Mazowieckie

Re: Podłączenie elektryki haka bez użycia modułu

Post17 mar 2021, 21:38

Dziękuję za wskazówki.
Myślisz ze taki zestaw z modułem 7pin z linka wystarczy?

https://allegro.pl/oferta/hak-holownicz ... 9220573896
Offline
Awatar użytkownika

marmi

Mieszkaniec

  • Posty: 2398
  • Rejestracja: 05 lis 2012, 23:35
  • Lokalizacja: Katowice
  • Online: 190d 15h 44m 38s
  • Pochwały: 70
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: 2.0 TDI CR CBDC
  • Lokalizacja: katowice

Re: Podłączenie elektryki haka bez użycia modułu

Post17 mar 2021, 22:56

Zgodnie z przepisami nie możesz założyć 7 pin, obecnie powinieneś mieć 13 pin montowane.

bez modułu się nie da to nie stary opel....
Offline
Awatar użytkownika

Tomczyk

Aktywny

  • Posty: 124
  • Rejestracja: 27 wrz 2019, 11:29
  • Online: 5d 17h 21m 50s
  • Pochwały: 3
  • Auto: VW Golf 6 Variant
  • Silnik: 2.0 tdi
  • Lokalizacja: Swarzędz

Re: Podłączenie elektryki haka bez użycia modułu

Post17 mar 2021, 23:25

Przepisy mówią że do przyczepy lekkiej (do 750 kg) i bagażnika rowerowego może być gniazdo 7 linowe. Chyba że coś się zmieniło od nowego roku. Jeśli chodzi o ten moduł to powinien dać radę. W stosunku do fabrycznego niestety stracisz na funkcjonalności, ale będzie to poprawnie działać.

Wysłane z mojego POCOPHONE F1 przy użyciu Tapatalka
Offline

stefann1

Nieśmiały

  • Posty: 31
  • Rejestracja: 08 sty 2016, 20:23
  • Online: 1d 14h 59m 25s
  • Pochwały: 1
  • Auto: VW Golf 6 Variant
  • Silnik: 1.6 TDI
  • Lokalizacja: Mazowieckie

Re: Podłączenie elektryki haka bez użycia modułu

Post18 mar 2021, 15:20

marmi pisze:Zgodnie z przepisami nie możesz założyć 7 pin, obecnie powinieneś mieć 13 pin montowane.

Nieprawda.

Podstawa prawna:
Rozporządzenie w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia z dnia 1 sierpnia 2009 roku.

Wiązka haka holowniczego: 7 czy 13-biegunowa?.

Podstawowym pytaniem, które musimy sobie zadać przed wyborem zestawu elektrycznego to „Do czego będę używał swój hak holowniczy?”

Przyczepki dostępne w lokalnych supermarketach są w większości wyposażone w wiązki 7 PIN – zestaw podstawowych świateł, brak światła cofania. Jeżeli będziemy haka używać do holowania lekkich zestawów do ok 750kg, taka wiązka będzie idealnym rozwiązaniem.

Na rynku są również dostępne wiązki 13 biegunowe, które mają dodatkowe funkcje takie jak:
- Obsługa światła cofania
- Stałe napięcie
- Ładowanie akumulatorów przyczep kempingowych

Standard 13 PIN występuje w ciężkich lawetach oraz dużych przyczepach, np. hol do łodzi. Wiązka taka pojawia się też w coraz popularniejszych na naszym rynku bagażnikach rowerowych, w których jest światło cofania, np. włoskie produkty Menabo, Peruzzo oraz renomowana Niemiecka Westfalia BC60, nie wspominając już o bagażnikach Thule. Zestaw wiązki 13 PIN jest również idealnym rozwiązaniem przy holowaniu przyczepy kempingowej. Stałe napięcie na przyczepę jest niezbędne, jak i również funkcja ładowania akumulatora przyczepy.

http://hakiholownicze.info/wiazki-elekt ... o-713-pin/
Offline

stefann1

Nieśmiały

  • Posty: 31
  • Rejestracja: 08 sty 2016, 20:23
  • Online: 1d 14h 59m 25s
  • Pochwały: 1
  • Auto: VW Golf 6 Variant
  • Silnik: 1.6 TDI
  • Lokalizacja: Mazowieckie

Re: Podłączenie elektryki haka bez użycia modułu

Post01 kwie 2021, 17:46

Jeszcze jedno pytanie.
Skąd pociągnąć zasilanie + na moduł? Trzeba brać ze skrzynki bezpieczników czy można się wpiąć gdzieś z tylu samochodu?
Podobno z tyłu w bagażniku jest instalacja pod zasilanie zapalniczki które teoretycznie mogło by służyć za stale źródło +
Offline
Awatar użytkownika

Tomczyk

Aktywny

  • Posty: 124
  • Rejestracja: 27 wrz 2019, 11:29
  • Online: 5d 17h 21m 50s
  • Pochwały: 3
  • Auto: VW Golf 6 Variant
  • Silnik: 2.0 tdi
  • Lokalizacja: Swarzędz

Re: Podłączenie elektryki haka bez użycia modułu

Post01 kwie 2021, 19:11

Raczej brak zasilania. Ja przy okazji ciągnięcia wiązki do haka pociągnąłem zasilanie do zapalniczki.

Wysłane z mojego POCOPHONE F1 przy użyciu Tapatalka
Offline

stefann1

Nieśmiały

  • Posty: 31
  • Rejestracja: 08 sty 2016, 20:23
  • Online: 1d 14h 59m 25s
  • Pochwały: 1
  • Auto: VW Golf 6 Variant
  • Silnik: 1.6 TDI
  • Lokalizacja: Mazowieckie

Re: Podłączenie elektryki haka bez użycia modułu

Post01 kwie 2021, 19:17

Skąd pociągnołeś zasilanie?
Offline
Awatar użytkownika

Tomczyk

Aktywny

  • Posty: 124
  • Rejestracja: 27 wrz 2019, 11:29
  • Online: 5d 17h 21m 50s
  • Pochwały: 3
  • Auto: VW Golf 6 Variant
  • Silnik: 2.0 tdi
  • Lokalizacja: Swarzędz

Re: Podłączenie elektryki haka bez użycia modułu

Post01 kwie 2021, 19:27

Skrzynka bezpieczników. Jak zakładałem orginalny moduł. Ciągnikiem kilka kabli, razem z tą zapalniczką. Fajnie to działa, łącznie z wizualizacją. W poprzednim aucie ( Touran) zakładałem uniwersalny. Ale tam miałem zapalniczkę w bagażniku i wyciągnąłem takie same wnioski jak Ty. W golfie musiałem i tak ciągnąć z przodu to założyłem orginał. Obrazek

Wysłane z mojego POCOPHONE F1 przy użyciu Tapatalka
Offline

stefann1

Nieśmiały

  • Posty: 31
  • Rejestracja: 08 sty 2016, 20:23
  • Online: 1d 14h 59m 25s
  • Pochwały: 1
  • Auto: VW Golf 6 Variant
  • Silnik: 1.6 TDI
  • Lokalizacja: Mazowieckie

Re: Podłączenie elektryki haka bez użycia modułu

Post01 kwie 2021, 20:53

Robi wrażenie.
Z którego bezpiecznika polecasz ciągnąc zasilanie?

Wróć do Elektryka i Elektronika

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości