Dzisiaj jest 23 kwie 2024, 13:31


Klopoty po wymianie bordnetz'a

Moderator: BRUNO55

Regulamin forum Moduły elektroniczne, sterowniki, sygnalizacja (kontrolki, buczki, wyświetlacze), instalacje, wiązki, piny, wtyczki, ładowanie, rozruch, immobiliser, alarm, centralny zamek, moduł komfortu, czujniki.

Pamiętaj:
  1. Pytania, porady, sugestie niezwiązane z danym tematem umieszczaj w osobnym temacie właściwego działu.
  2. W przypadku samodzielnego rozwiązania opisanego problemu, opisz sposób jego rozwiązanie wraz z przyczynę jego powstania (o ile jest ci znana).
  3. Przed założeniem nowego tematu, sprawdź, (przy pomocy funkcji Szukaj) czy istnieje wątek opisujący analogiczny problem, a jeżeli istnieje to kontynuuj w nim dyskusję.
  4. Równolegle obowiązują wszystkie zasady opisane w ramach Regulaminu forum
  5. Jeżeli otrzymasz odpowiedź na zadane pytanie, odwdzięcz się przyznaniem pochwały - tu przeczytasz jak przyznać pochwałę

Uwaga
- Prośby o kodowanie i diagnostykę logów lub błędów zamieszczaj w dziale Diagnostyka i kodowanie
  • Autor
  • Wiadomość
Offline

Bananiusz

Nowicjusz

  • Posty: 2
  • Rejestracja: 17 lip 2012, 18:40
  • Online: 0s
  • Auto: VW Golf VI
  • Silnik: CAVD
  • Lokalizacja: Szczecin

Klopoty po wymianie bordnetz'a

Post22 lip 2012, 11:30

Witam wszystkich raz jeszcze bardzo serdecznie,
czy ktoś wie co zrobilem źle? Kiedyś podobne jak AREK_VI zalożylem xenony z ledami i musialem wymienić sterownik na 1K0 937 087 P (kupiem go w ASO SKODA). Efekt rewelacyjny, ale... od tego czasu nie potrafię poradzić sobie z następującymi blędami:

- zamek klapki wlewu paliwa nie wspólpracuje z zamkami drzwi. Obojętnie czy samochód jest zamknięty z pilota czy od wewnątrz to klapka i tak jest otwarta;

- pomimo, że cala instalacja byla prawidlowo pociągnięta i lampy świecily prawidlowo to zawsze po przekręceniu stacyjki pojawial się komunikat o przepalonych żarówkach od dlugich światel. Wpadlem kiedyś na pomysl i podpiolem stare (już nieużywane) przewody pod dodakową żarówkę i prawie jest OK, ponieważ kiedy samochód jeździ na samych ledach lub krótkich to komunikatu nie ma wcale. Pojawia się dopiero kiedy na dlużej wlączę dlugie. Poza tym zawsze kiedy jadę na dlugich coś w komorze silnika się świeci :lol: ;

Zakladam, że chodzi tu o kodowanie... Może ktoś z Was zna odpowiedź na mój problem? Z góry serdecznie dziękuję za wszystkie sugestie i podpowiedzi.
Offline

Arek_VI

VIP

  • Posty: 1318
  • Rejestracja: 26 cze 2012, 19:54
  • Online: 10d 16h 14m 40s
  • Pochwały: 62
  • Auto: Golf VI
  • Silnik: TSI 122
  • Lokalizacja: Wroclaw

Re: Klopoty po wymianie bordnetz'a

Post22 lip 2012, 11:47

Bordnetz jest "nowy" więc fabrycznie w kanale adaptacji ma włączony tryb transportu. Wyłącz go i będzie OK.
Offline
Awatar użytkownika

extreme

Nowicjusz

  • Posty: 2
  • Rejestracja: 03 cze 2014, 14:57
  • Online: 1d 15m 33s
  • Auto: Golf vi
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Lokalizacja: Lno

Re: Klopoty po wymianie bordnetz'a

Post17 wrz 2014, 12:27

U mnie po wymianie bordnetz na 1K0937087AN
wariuje klapka wlewu paliwa i nie można zakodować pilotów.
(Golfik z 2008 roku, natomiast bixenon i LEDy po zamontowaniu działają elegancko)

Jeśli ktoś ma jakieś pomysły jak to rozwiązać to będę wdzięczny.
Offline

1 6 D

VIP

  • Posty: 524
  • Rejestracja: 25 lis 2012, 14:31
  • Lokalizacja: Szczecin
  • Online: 34d 18h 29m 3s
  • Pochwały: 31
  • Auto: Scirocco+Golf
  • Silnik: SB+CBDB
  • Lokalizacja: Szczecin

Re: Klopoty po wymianie bordnetz'a

Post17 wrz 2014, 15:59

Bord nowy czy używany?
Offline

Enriquez

Gadatliwy

  • Posty: 244
  • Rejestracja: 22 mar 2013, 11:08
  • Online: 16d 3h 25m 13s
  • Pochwały: 4
  • Auto: Superb III
  • Silnik: CHHB 2.0 TSI 220KM
  • Lokalizacja: Lodz

Re: Klopoty po wymianie bordnetz'a

Post17 wrz 2014, 18:30

Też miałem problem z klapką paliwa w Superbie. Użyłem VASa i przeprowadziłem procedurę wymiany bordnetza z tym, że zamiast rocznika 2011 wybrałem najnowszy, czyli 2014. Klapka ożyła. Proponuję zacząć od tego właśnie.

Jeżeli chodzi o kluczyki, to należy VAG Can Pro odblokować adaptację pilotów bezpośrednio w komórkach pamięci bordnetza.
Niestety trzeba mieć do tego sprzęt.
Offline
Awatar użytkownika

maartinj

Forumowicz

  • Posty: 562
  • Rejestracja: 06 kwie 2013, 10:42
  • Online: 9d 11h 17m 35s
  • Pochwały: 20
  • Auto: VW
  • Silnik: 2.0 TDI CFGC
  • Lokalizacja: PL

Re: Klopoty po wymianie bordnetz'a

Post17 wrz 2014, 18:33

Klapka wlewu paliwa jest do kodowania na Bi-directional motor albo nie ,
Jeden powoduje ze zamyka i otwiera, a raczej masz pojedynczy wiec to musisz odznaczyć o ile pamiętam.
problem z dodaniem pilotów - ok, ale jaki problem ?
Nowy BCM nie powinien mieć zablokowanego dostępu do kodowania pilota, Nówki nie mają tego zablokowanego
Offline

1 6 D

VIP

  • Posty: 524
  • Rejestracja: 25 lis 2012, 14:31
  • Lokalizacja: Szczecin
  • Online: 34d 18h 29m 3s
  • Pochwały: 31
  • Auto: Scirocco+Golf
  • Silnik: SB+CBDB
  • Lokalizacja: Szczecin

Re: Klopoty po wymianie bordnetz'a

Post18 wrz 2014, 10:55

Ostatnio miałem do czynienia z Audi A5, i on ma tak, że tylne światła koduje się w kanałach adaptacji. Oczywiście kanały po odpowiednim kodzie się pojawiają w VCDS. Może VW zrobił tu podobnie? W Audi jest to kod 16017.
Offline
Awatar użytkownika

maartinj

Forumowicz

  • Posty: 562
  • Rejestracja: 06 kwie 2013, 10:42
  • Online: 9d 11h 17m 35s
  • Pochwały: 20
  • Auto: VW
  • Silnik: 2.0 TDI CFGC
  • Lokalizacja: PL

Re: Klopoty po wymianie bordnetz'a

Post18 wrz 2014, 20:56

w Adaptacjach to malo jest, a Audi ma calkiem inny BCM niz VW
Offline
Awatar użytkownika

zbych_u

Aktywny

  • Posty: 195
  • Rejestracja: 22 maja 2012, 21:18
  • Online: 24d 12h 9m 32s
  • Auto: Passat B7
  • Silnik: CFFB 2.0 TDI 140KM
  • Lokalizacja: opolszczyzna

Re: Klopoty po wymianie bordnetz'a

Post21 lis 2014, 00:08

czy ktoś potrafi mi odpowiedzieć jakie są różnice między tymi modułami BCM:
1K0 937 087 AE,
1K0 937 087 AL,
1K0 937 087 AN,
1K0 937 087 R

który wybrać, który będzie najlepszy/najnowszy/najfunkcjonalniejszy?
Offline
Awatar użytkownika

maartinj

Forumowicz

  • Posty: 562
  • Rejestracja: 06 kwie 2013, 10:42
  • Online: 9d 11h 17m 35s
  • Pochwały: 20
  • Auto: VW
  • Silnik: 2.0 TDI CFGC
  • Lokalizacja: PL

Re: Klopoty po wymianie bordnetz'a

Post21 lis 2014, 05:55

087AN wybierz
Offline
Awatar użytkownika

zbych_u

Aktywny

  • Posty: 195
  • Rejestracja: 22 maja 2012, 21:18
  • Online: 24d 12h 9m 32s
  • Auto: Passat B7
  • Silnik: CFFB 2.0 TDI 140KM
  • Lokalizacja: opolszczyzna

Re: Klopoty po wymianie bordnetz'a

Post21 lis 2014, 16:48

Dzięki, już zamówiony!
Jeszcze tylko przebrnąć przez problemy z kodowaniem pilotów i po wszystkim.
A tak na marginesie to w czym jest ten BCM jest lepszy od pozostałych?
Offline

roziok

Sympatyk

  • Posty: 56
  • Rejestracja: 24 lis 2014, 22:11
  • Online: 1d 16h 38m 17s
  • Pochwały: 1
  • Auto: vw golf 6
  • Lokalizacja: zachodniopomorskie

Re: Klopoty po wymianie bordnetz'a

Post24 lis 2014, 22:19

Witam ja z kolei musze u siebie wymienić bordnetza oryginalnie mam zamontowany 1K0937086D i moje pytanie jaki mogę zamontować oprócz w/w chodzi mi o to czy mogę 5k0937086D czy może tylko 1ko i wyzsza literke czyli jaka ???????
Offline
Awatar użytkownika

ghost_rider

Gadatliwy

  • Posty: 255
  • Rejestracja: 13 lip 2014, 17:53
  • Online: 8d 12h 17m 4s
  • Pochwały: 7
  • Auto: VW Golf MK6
  • Silnik: 2.0TDI 110KM
  • Lokalizacja: UK

Re: Klopoty po wymianie bordnetz'a

Post29 lis 2014, 15:42

Witam.
Podepne sie pod temat. Wymoenilem dzisiaj Borda na uzywke i mam problemy z zakodowaniem pilotow. Po czyszczeniu kanalu 00 daje 01 i wartosc 2 pilotow. Jednak piloty sie nie koduja. Jak wchodze ponownie to pokazuje mi dalej wartosc 5 zakodowanych.
Cos zle robie czy jak?
EDIT:
Piloty ogarnięte. Nie wiadomo dlaczego i jak, w używanym Bordzie, był ustawioy tryb transportu. Wyłączyłem i poszło.

Ale mam za to inny problem. Zakładam że to problem Borda choć nie wiem co on ma z tym wspólnego.
Wczoraj wymieniłem moduł kiery z CQ na CD i wszystko było ok. Dzisiaj wymieniłem Borda i wywala mi błąd czujnika skrętu. Ni jak nie mogę tego wywalić. Próbowałem adaptować ale nie idzie. Taki coś wychodzi cały czas:

Obrazek

Obrazek

Adaptowałem to tak jak zawsze ale nie idzie. Cały czs pokazuje że adaptacja nie możliwa. W blokach mierzonych podczas adaptacji kąt skrętu miesci sie w wartościach. Moduł kiery zamianiłem znowu na stary bo sam zgłupiałem ale dalej to samo.
Ma ktoś moze pomysły?
Offline

Enriquez

Gadatliwy

  • Posty: 244
  • Rejestracja: 22 mar 2013, 11:08
  • Online: 16d 3h 25m 13s
  • Pochwały: 4
  • Auto: Superb III
  • Silnik: CHHB 2.0 TSI 220KM
  • Lokalizacja: Lodz

Re: Klopoty po wymianie bordnetz'a

Post29 lis 2014, 20:27

G85 powinieneś zaadaptować w 44- Steering assist po podaniu kodu dostępu 40168 i spełnieniu warunków początkowych
Offline
Awatar użytkownika

ghost_rider

Gadatliwy

  • Posty: 255
  • Rejestracja: 13 lip 2014, 17:53
  • Online: 8d 12h 17m 4s
  • Pochwały: 7
  • Auto: VW Golf MK6
  • Silnik: 2.0TDI 110KM
  • Lokalizacja: UK

Re: Klopoty po wymianie bordnetz'a

Post29 lis 2014, 20:36

Właśnie nie. W 44 kodujesz jak masz pompe MK70. Moja to MK60EC1 i ją koduje się w 03. Ale zastanawia mnie dlaczego mi to wyskoczyło po wymianie Borda a nie wczoraj przy wymianie kiery. Co ma Bord do G85?
Stare kodowanie na BCM było:
Coding: 46180A3AD037F1C044480080140000E44311008853208160648040200000
Nowe mam na razie takie:
Coding: 46180A20C833E0C00048008014008984436B00FF532001D05C0041000000


Problem rozwiazany. Po prostu VCDS nie chcial tego zrobic. Trzeba bylo czym innym adaptowac czujnik
Ostatnio zmieniony 30 lis 2014, 11:20 przez marmi, łącznie zmieniany 1 raz
Powód: połaczyłem oba posty
Offline

Enriquez

Gadatliwy

  • Posty: 244
  • Rejestracja: 22 mar 2013, 11:08
  • Online: 16d 3h 25m 13s
  • Pochwały: 4
  • Auto: Superb III
  • Silnik: CHHB 2.0 TSI 220KM
  • Lokalizacja: Lodz

Re: Klopoty po wymianie bordnetz'a

Post30 lis 2014, 19:00

niezbadane są wyroki Boskie...
G85 może zaadaptować i z 03 jak i 44 - jeden pies

po co zmieniałeś kodowanie bordnetza? (nie chce mi się analizować przed i po - napisz dlaczego zmieniłeś kodowanie)
Offline
Awatar użytkownika

ghost_rider

Gadatliwy

  • Posty: 255
  • Rejestracja: 13 lip 2014, 17:53
  • Online: 8d 12h 17m 4s
  • Pochwały: 7
  • Auto: VW Golf MK6
  • Silnik: 2.0TDI 110KM
  • Lokalizacja: UK

Re: Klopoty po wymianie bordnetz'a

Post30 lis 2014, 19:38

Wymienialem Borda. Stare kodowanie juz tam bylo po wymianie wiec pozmienialem troche wg wlasnych potrzeb
Offline

Arek_VI

VIP

  • Posty: 1318
  • Rejestracja: 26 cze 2012, 19:54
  • Online: 10d 16h 14m 40s
  • Pochwały: 62
  • Auto: Golf VI
  • Silnik: TSI 122
  • Lokalizacja: Wroclaw

Re: Klopoty po wymianie bordnetz'a

Post30 lis 2014, 23:55

Zrób jak napisał Enriquez albo sprawdź podłączenie wtyków modułu kierownicy. Mógł się zagiąć jakiś pin przy wymianie.
Offline
Awatar użytkownika

ghost_rider

Gadatliwy

  • Posty: 255
  • Rejestracja: 13 lip 2014, 17:53
  • Online: 8d 12h 17m 4s
  • Pochwały: 7
  • Auto: VW Golf MK6
  • Silnik: 2.0TDI 110KM
  • Lokalizacja: UK

Re: Klopoty po wymianie bordnetz'a

Post01 gru 2014, 06:45

Dzieki panowie ale juz poradzilem
Offline
Awatar użytkownika

Muti

VIP

  • Posty: 796
  • Rejestracja: 29 lip 2014, 20:39
  • Lokalizacja: Poznań Zielona Góra
  • Online: 19d 13h 53m 3s
  • Pochwały: 15
  • Auto: MK7.5 R
  • Silnik: 2.O TSI DJHA
  • Lokalizacja: Lubuskie

Re: Klopoty po wymianie bordnetz'a

Post07 gru 2014, 21:05

To mógłbyś się podzielić dla potomnych jak rozwiązałeś problem, bo samo już sobie poradziłem niewiele mówi.
Offline
Awatar użytkownika

ghost_rider

Gadatliwy

  • Posty: 255
  • Rejestracja: 13 lip 2014, 17:53
  • Online: 8d 12h 17m 4s
  • Pochwały: 7
  • Auto: VW Golf MK6
  • Silnik: 2.0TDI 110KM
  • Lokalizacja: UK

Re: Klopoty po wymianie bordnetz'a

Post07 gru 2014, 21:25

Pewnie ze moglbym. VCDS nie wiadomo dlaczego nie chcial adaptowac. Ale poszlo przez VCP.

Wróć do Elektryka i Elektronika

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 7 gości