Dzisiaj jest 26 kwie 2024, 08:56


[1,6 TDI 105KM] Za wysoka temperatura chłodnica zimna.

Moderatorzy: rafaello, BRUNO55

Regulamin forum Problemy, usterki dotyczące Volkswagen Golf MK6.

Bezwzględnie należy przestrzegać poniższych zasad:
  1. Pojedynczy wątek może dotyczyć dokładnie jednego problemu/usterki (nie rozwiązujemy wielu problemów w jednym temacie).
  2. Pytania, porady, sugestie nie związane z tematyką problemu umieszczaj w osobnym temacie właściwego działu (nie dyskutujemy na tematy poboczne w ramach danego tematu).
  3. W przypadku samodzielnego rozwiązania opisanego problemu, opisz sposób jego rozwiązanie wraz z przyczyną jego powstania (o ile jest ci znana).
  4. W ramach nowego tematu zastosuj jeden z dostępnych prefixów - precyzujący model w którym wykryto problem lub którego opisana usterka dotyczy.
  5. Tak tytułuj opis swojego problemu aby identyfikował opisywaną w nim treść. Zabrania się używania wyrazów "Problem", "Usterka", "Pomocy" w tytule wątku - to jest oczywiste!

Pamiętaj:
  • Przed założeniem nowego tematu, sprawdź (przy pomocy funkcji Szukaj) czy istnieje wątek opisujący analogiczny problem, a jeżeli istnieje to kontynuuj w nim dyskusję.
  • Szczegółowo opisz swój problem/usterkę (nie pomijaj żadnych informacji) - im więcej szczegółów, tym większe szanse na jego pozytywne i szybkie rozwiązanie.
  • Problemy/Usterki dotyczące Golf 7 znajdują się w dziale MK7
  • Jeżeli otrzymasz odpowiedź, poradę na opisany problem - odwdzięcz się przyznaniem pochwały. Tu przeczytasz jak przyznać pochwałę
  • Równolegle obowiązują wszystkie zasady opisane w ramach Regulaminu forum
  • Autor
  • Wiadomość
Offline

Nemesis100

Nieśmiały

  • Posty: 41
  • Rejestracja: 03 mar 2014, 15:28
  • Online: 19h 47m 11s
  • Auto: GOLF 6
  • Silnik: 16
  • Lokalizacja: Pultusk

Za wysoka temperatura chłodnica zimna.

Post26 paź 2017, 10:18

Witam.
Potrzebuje waszej pomocy, mianowicie jak w temacie golf 1.6 tdi 105 km Autko chodziło do tej pory normalnie i w pewnym momencie zaczął się grzać. A wygląda to w sposób następujący Zaczynamy jechać temp. rośnie do 90 potem powoli zaczyna skakać do 100 i z powrotem do 90 i tak w kółko wentylator zapiernicza na maxa a chłodnica zimna, ale na postoju jak da mu się w pedał to temp. rośnie a chłodnica robi się ciepła więc to nie termostat był wymieniany nawet na dwie różne sztuki, Również i pompa była oglądana nie widać uszkodzeń czujnik jakiś tam sprawdzony ale tutaj to chyba by błędami sypnął a nic nie ma. Ogólnie wydaj mi się jak by wyglądało to tak że jeśli auto ma wyższe obroty na postoju jest ok i przepływ na chłodnice jest went. się włącza chłodzi i stop a podczas jazdy brak jest przepływu i wentylator zasuwa na maxa a chłodnica zimna. Pomóżcie bo już mechanior mój się poddał.
Ktoś coś może podobnego przerabiał.
Offline
Awatar użytkownika

marmi

Mieszkaniec

  • Posty: 2398
  • Rejestracja: 05 lis 2012, 23:35
  • Lokalizacja: Katowice
  • Online: 190d 15h 44m 38s
  • Pochwały: 70
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: 2.0 TDI CR CBDC
  • Lokalizacja: katowice

Re: Za wysoka temperatura chłodnica zimna.

Post26 paź 2017, 11:38

Jesli chłodnica jest zimna przez większość czasu to albo jest kompletnie zakamieniona (raczej niemożliwe), albo żywcem coś jest nie tak z termostatem, bo tylko on odpowiada za mały i duży obieg płynu...
VW GOLF VI 2.0TDI CR BLUEMOTION

Obrazek

Twój uśmiech...to już nie wróci
Offline

Nemesis100

Nieśmiały

  • Posty: 41
  • Rejestracja: 03 mar 2014, 15:28
  • Online: 19h 47m 11s
  • Auto: GOLF 6
  • Silnik: 16
  • Lokalizacja: Pultusk

Re: Za wysoka temperatura chłodnica zimna.

Post26 paź 2017, 11:50

No właśnie dzieje się cos dziwnego jak pisałem termostat a właściwie termostaty były wymienione dwa a chłodnica jest zimna podczas jazdy a wentylatory daja na maxa a podczas postoju jak chcemy zagrzać auto i damy w pedał na te 2,5 obrotów to idzie normalnie na chłodnice i wentylatory to chłodzą i się wyłączają. Czyli reasumując na postoju i wysokich obrotach jest ok a podczas jazdy lipa wentylatory na maxa wysoka temp. a chłodnica zimna tak jak by za mały przebieg ale chłodnica spr. pod kontem przepustowości powietrzem i nic nie blokuje. Już brak pomysłów.
Offline

Nemesis100

Nieśmiały

  • Posty: 41
  • Rejestracja: 03 mar 2014, 15:28
  • Online: 19h 47m 11s
  • Auto: GOLF 6
  • Silnik: 16
  • Lokalizacja: Pultusk

Re: Za wysoka temperatura chłodnica zimna.

Post30 paź 2017, 20:50

Witam.
Dodatkowe info. Mechanicy jak już pisałem nic nie wskórali, pojechałem więc na serwis po diagnostykę. Wyszło od mistrza że pompa wody do wymiany. Ok więc zakup pompy i wymiana u swojego guru bo sporo taniej a auto już 7 lat
I jakież moje zdziwienie kiedy po wymianie nie następuje poprawa. Teraz kiedy jadę auto się rozgrzewa nawet do 110* i temp. spada potem znowu i znowu spada najbardziej łapie temp. na wysokim biegu i niskich obrotach jak wciśnie się sprzęgło i da obroty na 2-3 tys, momentalnie temp. spada nawet poniżej 90* Czy jest tutaj jakaś mądra głowa co mi coś podpowie. Jak wygląda sprawa kiedy po wymianie np. pompy obieg nie jest dobrze odpowietrzony co się wtedy dzieje jakie są objawy bo już mi kompletnie brak pomysłów. Problem jest naprawdę bardzo nurtujący i kłopotliwy bo wydałem na ta chwile 750 zł i jestem w punkcie wyjścia. Udawał będę się teraz do serwisu wykłócać o błędną diagnozę i narażenie na poniesione koszty chociaż wolał bym aby się okazało że auto się odpowietrzy i będzie Ok. Pomóżcie proszę jeżeli ktoś coś może wnieść do tematu. Pozdrawiam.
Offline

maverick

Stały Bywalec

  • Posty: 327
  • Rejestracja: 03 paź 2015, 07:21
  • Online: 4d 20h 57m 55s
  • Pochwały: 5
  • Auto: Golf 7
  • Silnik: CLHA
  • Lokalizacja: Aberdeenshire

Re: Za wysoka temperatura chłodnica zimna.

Post31 paź 2017, 06:14

Jak masz VCDS,to podlácz I sprawdz jaka jest rzeczywista temperatura silnika.To,ze wskaznik pokazuje 110,wcale nie znaczy,ze tak jest.
Ja obstawiam,ze poprostu wskaznik pokazuje niestworzone rzeczy.
Ten silnik wytwarza bardzo malo ciepla,wiec nic dziwnego,ze na postoju czy w czasie jazdy na wysokim biegu chlodnica jest zimna.
Jesli silnik mialby 110 stopni,to po otwarciu maski bylo by to widac.On by az "kipial",ze nie wspomne o zapachu.
A jak jest z ogrzewaniem?
Offline

Nemesis100

Nieśmiały

  • Posty: 41
  • Rejestracja: 03 mar 2014, 15:28
  • Online: 19h 47m 11s
  • Auto: GOLF 6
  • Silnik: 16
  • Lokalizacja: Pultusk

Re: Za wysoka temperatura chłodnica zimna.

Post31 paź 2017, 11:09

Cześć, na wstępie dzięki za zainteresowanie. Niestety nie posiadam vcdsa ale mój mechanik wszystko sprawdzał i temperatury były o tyle inne że jak pokazywał na zegarze 90* to było w rzeczywistości 70*
Ogrzewanie po wymianie pompy mam wrażenie że działa lepiej szybciej się nagrzewa i lepiej grzeje.
Dzisiaj wygląda to w taki sposób.
Silnik zimny normalnie jeździ i nic się nie dzieje, wyjeżdżam w trasę i wszystko jest Ok po dojściu temp. oleju gdzieś w okolice 105* wskazówka od temp. płynu zaczyna rosnąć różnie raz na 100* raz na 95* a jeszcze innym razem na 110* i obniża się i tak w kółko ale kiedy np. wcisnę sprzęgło podczas jazdy i dam mu obroty 3-3.5 tyś. wtedy od razu wskazówka wraca na 90* i przez chwilę tak stoi a potem znowu zaczyna się zmiana. Mechanik twierdzi iż na wyższych obrotach woda podawana jest na chłodnicę ale jak się zatrzymam i spr. to jest zimna. Patrząc na to wszystko mam wrażenie że wszystko jest ok tylko padło cos odpowiedzialnego za trzymanie wskazówki na 90* bo podobno skoki 90-110* to norma ale nawet jeżeli wskazówka jest na 90* olej 105 to po zatrzymaniu chodzi wentylator na 2 biegu słychać go jeszcze przez chwilę kiedyś zdarzało się to po długiej trasie kiedy zatrzymywałem się na chwilę. Ręce opadają po prostu już brak rozwiązań.
Offline

maverick

Stały Bywalec

  • Posty: 327
  • Rejestracja: 03 paź 2015, 07:21
  • Online: 4d 20h 57m 55s
  • Pochwały: 5
  • Auto: Golf 7
  • Silnik: CLHA
  • Lokalizacja: Aberdeenshire

Re: Za wysoka temperatura chłodnica zimna.

Post31 paź 2017, 18:43

Skoki 90-100 to zadna norma.To mój 3-ci golf i jak juz dojdzie do 90,to ma stac 90.
Jakbys mial cos zle z obiegiem,to nie mialbys ogrzewania.
Ja obstawiam czujnik temperatury.
Offline

Nemesis100

Nieśmiały

  • Posty: 41
  • Rejestracja: 03 mar 2014, 15:28
  • Online: 19h 47m 11s
  • Auto: GOLF 6
  • Silnik: 16
  • Lokalizacja: Pultusk

Re: Za wysoka temperatura chłodnica zimna.

Post31 paź 2017, 18:57

No wszystko na to wskazuje bo termostat już wymieniony dwa razy pompa wody również wymieniona układ odpowietrzany kilka razy i nadal jakaś głupota na wskaźniku podczas jazdy potrafi podskoczyć do 110* a jak się zatrzymam to chłodnica zimna. Powiedzcie mi gdzie i który czujnik powinienem wymienić bo są dwa jeden na wężu po lewej a drugi na bloku po prawej. Macie może jakieś nr. tych części i czy ewentualnie jak jest trudność w wymianie samemu.
Z góry dzięki za instruktarz co i jak.
Pozdrawiam.
Offline
Awatar użytkownika

shark__

Stały Bywalec

  • Posty: 393
  • Rejestracja: 22 paź 2012, 09:54
  • Online: 7d 5h 57m 25s
  • Pochwały: 7
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: 1.4 TSI 122KM
  • Lokalizacja: Piekary Slaskie

Re: Za wysoka temperatura chłodnica zimna.

Post31 paź 2017, 19:17

Nemesis100 pisze: wentylator na 2 biegu słychać go jeszcze przez chwilę kiedyś zdarzało się to po długiej trasie kiedy zatrzymywałem się na chwilę. Ręce opadają po prostu już brak rozwiązań.


Nemesis100 pisze: went. się włącza chłodzi i stop a podczas jazdy brak jest przepływu i wentylator zasuwa na maxa a chłodnica zimna. Pomóżcie bo już mechanior mój się poddał.
Ktoś coś może podobnego przerabiał.


Za pracę wentylatora na chłodnicy odpowiada czujnik temperatury G83 (nie mylić z G62). Jest to czujnik który mierzy temperaturę cieczy na wyjściu z chlodnicy, i domniemam ze podaje tą informacje do wiatraka chłodnicy żeby chłodził chłodnicę bardziej, jeśli zajdzie taka potrzeba.

By ci zobrazować jak wygląda twój układ chłodzenia masz schemacik
Obrazek
Offline

Nemesis100

Nieśmiały

  • Posty: 41
  • Rejestracja: 03 mar 2014, 15:28
  • Online: 19h 47m 11s
  • Auto: GOLF 6
  • Silnik: 16
  • Lokalizacja: Pultusk

Re: Za wysoka temperatura chłodnica zimna.

Post31 paź 2017, 19:58

OK wszystko jasne, tylko że ja mam chłodnice zimną a na zegarze momentami pokazuje nawet 110* więc to co podałeś znowu rozwala całą koncepcję. Jeżeli czujnik G83 jest padnięty i uruchamia wentylator na zimnej chłodnicy to w takim razie z jakiego czujnika jest info na zegary gdzie czasem jak pisałem potrafi być 110* ale kiedy wysiadam i spr. wąż od chłodnicy to jest zimny a wentylator zasuwa. Przepraszam że pisze jakoś tak nie składnie ale już po prostu nie wiem jak mam to wytłumaczyć bo jak czytam to co zacytowałeś to aż sam do siebie się roześmiałem jak można takiego gałgana zrozumieć.
Offline

maverick

Stały Bywalec

  • Posty: 327
  • Rejestracja: 03 paź 2015, 07:21
  • Online: 4d 20h 57m 55s
  • Pochwały: 5
  • Auto: Golf 7
  • Silnik: CLHA
  • Lokalizacja: Aberdeenshire

Re: Za wysoka temperatura chłodnica zimna.

Post31 paź 2017, 20:03

Wymien najpierw czujnik odpowiedzialny za wskaznik temperatury.Ona nie ma prawa tak skakac.
Offline

Nemesis100

Nieśmiały

  • Posty: 41
  • Rejestracja: 03 mar 2014, 15:28
  • Online: 19h 47m 11s
  • Auto: GOLF 6
  • Silnik: 16
  • Lokalizacja: Pultusk

Re: Za wysoka temperatura chłodnica zimna.

Post31 paź 2017, 20:07

Ja jestem w stanie wymienić już je obydwa bo i tak już wymieniłem wszystko co możliwe więc to nie kłopot. Pytanie tylko czy są to te dwa czujniki podane na rys. czyli G83 wentylator oraz G62 wskazówka.?
Offline
Awatar użytkownika

shark__

Stały Bywalec

  • Posty: 393
  • Rejestracja: 22 paź 2012, 09:54
  • Online: 7d 5h 57m 25s
  • Pochwały: 7
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: 1.4 TSI 122KM
  • Lokalizacja: Piekary Slaskie

Re: Za wysoka temperatura chłodnica zimna.

Post31 paź 2017, 20:31

G62 Odpowiada za wskazania temp na lwskaźniku na blacie oraz podaje info do komputera gdzie ta informacja bierze udział w wyliczeniu dawki wtryski.
G83 odpowiada za pracę wentylatorów na chłodnicy.
Offline

Nemesis100

Nieśmiały

  • Posty: 41
  • Rejestracja: 03 mar 2014, 15:28
  • Online: 19h 47m 11s
  • Auto: GOLF 6
  • Silnik: 16
  • Lokalizacja: Pultusk

Re: Za wysoka temperatura chłodnica zimna.

Post31 paź 2017, 20:43

Ok to już wiem co do czego, mogło by się wydawać że g62 jest walnięty bo wskazówka wychyla się mocno ponad 90* ale ze spalaniem nic się nie dzieje. Co do g83 również można by mniemać że jest walnięty bo wentylator się uruchamia po przekroczeniu 90* a chłodnica zimna.
Co obstawiacie na pierwszy rzut. Zakupie chyba i tak obydwa bo najdroższe rzeczy mam już i tak za sobą więc te 100-150 zł już nie zrobi różnicy, boję się tylko że to nie to a wtedy to już klękne na dobre.
Offline
Awatar użytkownika

Muti

VIP

  • Posty: 796
  • Rejestracja: 29 lip 2014, 20:39
  • Lokalizacja: Poznań Zielona Góra
  • Online: 19d 13h 53m 3s
  • Pochwały: 15
  • Auto: MK7.5 R
  • Silnik: 2.O TSI DJHA
  • Lokalizacja: Lubuskie

Re: Za wysoka temperatura chłodnica zimna.

Post01 lis 2017, 14:13

Najpierw g62.
Offline
Awatar użytkownika

tberent

Banned

  • Posty: 1869
  • Rejestracja: 20 sie 2015, 13:51
  • Online: 39d 15h 15m 40s
  • Pochwały: 29
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: CBCD
  • Lokalizacja: Lodzkie

Re: Za wysoka temperatura chłodnica zimna.

Post01 lis 2017, 19:10

G62 jeżeli jest od wskazówki na blacie i dawki do silnika to jest jeden i w nim są dwa czujniki. A więc za pomocą vcds sprawdza się w silniku jaka wartość i w zegarach. Pierw na zimnym a potem na rozgrzanym. Po tym juz wiesz czy jest ok. Nie mniej jeżeli dzieją się głupoty tak jak u ciebie z wentylatorem to tak jak kolega napisał . Musisz wymienić czujnik temperatury na chłodnicy ale zanim to bym zrobił to naprawdę bym podjechał do kogoś kto ma vcdsa.
Słuchaj w vcds dokładnie w MS jest info jaki czujnik i ile wskazuje. Naprawdę vcds to świetne narzędzie. Teraz silniki są naszpikowane w czujniki ciśnienia i temperatury i w aucie jest ich z 7 przynajmniej dla temperatury.
Moja rada to nie wróżyć z fusów czy mechaników którym się wydaje tylko diagnostyka.


Wysłane z mojego GT-I9506 przy użyciu Tapatalka

Dodam od siebie ze od golfa 4 i passata b7 krzywa w liczniku jest tak zrobiona ze wskazanie tego samego czujnika czyli G62 na blacie pokazuje 90 stopni bo jest to linearyzacja aby kierownik czuł się lepiej a w rzeczywistości w MS w silniku 75 nie będzie więc to co na blacie to teoretycznie. Dopiero powyżej 90 pokazuje prawdę bo juz może soe przegrać bo np termostat trzyma.
Sprawdź wartości mierzone !!!! Potem wymieniaj a od tych co się im wydawało to daj paragon i za ich wydawało się niech płacą i się kształcą bo wałkoni jest dużo. Szkoda tylko że Twoim kosztem. Za moment powiedzą ci ze rury się Pozapychaly i musisz węże wymieniać :D
Offline

Nemesis100

Nieśmiały

  • Posty: 41
  • Rejestracja: 03 mar 2014, 15:28
  • Online: 19h 47m 11s
  • Auto: GOLF 6
  • Silnik: 16
  • Lokalizacja: Pultusk

Re: Za wysoka temperatura chłodnica zimna.

Post01 lis 2017, 20:46

Cześć. Wiesz to jest trochę bardziej złożone bo mój mechanik to młody chłopak i ma vcdsa i tam nic nie ma po za tym że temp. różni się na blacie jest 90 a w vcdsie 70
Co do reszty to od początku
wymiana termostatu odbyła się na własna rękę bo z góry założyłem że to on
druga wymiana termostatu już u mechanika i potem wszystko posprawdzał uszczelki, odpowietrzenia, błędy, nawet pompę wyjmował itp.
Poddał się uczciwie i powiedział że nie wie o co chodzi.
Pojechałem na autoryzowany serwis i tam po diagnostyce powiedzieli pompa wody, powrót do mojego mechanika i wymiana pompy i kicha znowu to samo więc pozostały tylko czujniki
Tylko powiem szczerze że jest to bardzo dziwne bo jeżeli G62 odpowiada za zegary i pokazuje 110* G83 uruchamia wiatraki to czemu wszystko jest zimne i dolot na chłodnicy i wąż w miejscu położenia G83 wydaje mi się że jeżeli załącza to wąż powinien być chociaż ciepły.
Zaś jeżeli G83 uruchamia wiatraki to czemu wskaźnik wciąż wędruje na 110* a obniżyć go można w prosty sposób jadąc wrzucić jałowy i przegazować do 3 tyś. i w jednej chwili wszystko wraca do normy wskaźnik na 90* wiatraki się wyłączają i wszystko jest Ok na chwilę a potem z powrotem od nowa. Powiem szczerze że to czarna magia i już mnie to poważnie wnerwia bo możliwości już brak poza tymi dwoma czujnikami.
Offline
Awatar użytkownika

Muti

VIP

  • Posty: 796
  • Rejestracja: 29 lip 2014, 20:39
  • Lokalizacja: Poznań Zielona Góra
  • Online: 19d 13h 53m 3s
  • Pochwały: 15
  • Auto: MK7.5 R
  • Silnik: 2.O TSI DJHA
  • Lokalizacja: Lubuskie

Re: Za wysoka temperatura chłodnica zimna.

Post01 lis 2017, 21:01

Nie do końca g83 uruchamia wiatraki. G83 może uruchomić, ale jak g62 pokazuje za dużo to sterownik traktuje, że coś jest nie tak, albo że g83 jest uszkodzony i w trybie awaryjnym uruchamia wiatraki.
Offline

Nemesis100

Nieśmiały

  • Posty: 41
  • Rejestracja: 03 mar 2014, 15:28
  • Online: 19h 47m 11s
  • Auto: GOLF 6
  • Silnik: 16
  • Lokalizacja: Pultusk

Re: Za wysoka temperatura chłodnica zimna.

Post01 lis 2017, 21:10

Ooo to by sporo wyjaśniało więc jak już było wcześniej pisane zaczynam od G62 chociaż nadal niezrozumiałe jest dla mnie zachowanie powrotu do normy po przegazowaniu po prostu jak by ręka odjął na początku myślałem że to faktycznie może dostaje większego ciśnienia i idzie na chłodnice ale po spr. ona jest zupełnie zimna poza tym reakcja wskazówki jest zbyt szybka bo daje luz wciskam pedał dwa trzy razy przegazuje do 3 tyś. i wskazówka powraca w 2-3 sek. na 90*
Pozdrawiam i dzięki wszystkim za zainteresowanie i chęć pomocy.
Offline
Awatar użytkownika

tberent

Banned

  • Posty: 1869
  • Rejestracja: 20 sie 2015, 13:51
  • Online: 39d 15h 15m 40s
  • Pochwały: 29
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: CBCD
  • Lokalizacja: Lodzkie

Re: Za wysoka temperatura chłodnica zimna.

Post02 lis 2017, 06:35

To ten młody mechanik nie umie czytać lub co jest bardziej pewne nie wie czego czytać. W blokach mierzonych w silniku jest odczyt z wskaźnika.
No z aso nic nie zdziałasz bo na papierze masz diagnostykę ? A nawet jakbyś miał to musiał byś robotę zrobić u nich a tak to tylko przez rzecznika praw konsumenta . Inaczej zleją cie moczem.
Tak jak muti mówi . Od golfa 5 logika układów jest rozbudowana. Tak samo jak z układem wodnym jest z układem silnika. Np przy rozrząd ie . Jeżeli jeden czujnik pada to.jest bypass logiczny.
Powtórzę ostatni raz i.l sam oleje temat. Sprawdź wartości z czujników.
P.s. kolego G62 jest na rurach małym obiegiem czyli termostat zamknięty a tamten jest na dużym obiegu.
Oczywiście termostat dobrze założony bo kiedyś w jakimś vagu założyli odwrotnie i nie miał siły soe otworzyć bardziej niż 3mm bo się opierał. Pytam ale nie wiem jak.jest w Twoim silniku wiec z dystansem do tego zapytania.

Wysłane z mojego GT-I9506 przy użyciu Tapatalka
Offline

Nemesis100

Nieśmiały

  • Posty: 41
  • Rejestracja: 03 mar 2014, 15:28
  • Online: 19h 47m 11s
  • Auto: GOLF 6
  • Silnik: 16
  • Lokalizacja: Pultusk

Re: Za wysoka temperatura chłodnica zimna.

Post02 lis 2017, 11:03

Dzięki Panowie za poświęcony czas i chęć rozwiązania mojego problemu.
tbernet odpowiadając na Twoje pytania Młody mechanik niestety nie wiem na ile się zna na odczytach ale może też trochę źle napisałem, powiedział mi że jak sprawdzał na komputerze to jedyne anomalia jakie znalazł to to że na blokach pokazuje 70* a na zegarach 90* i w zasadzie te 20* różnicy jest na dole i na górze skali. Jeżeli chodzi o ASO to mam jak najbardziej na fakturze diagnostyka układu chłodzenia a w zaleceniach wymiana pompy wody na rozrządzie więc powiem Ci szczerze że jeżeli okaże się że to czujnik to i tak nie wiem czy się do nich nie pofatyguje po zwrot kosztów pompy, wymiany, i diagnostyki zresztą błędnej. A co do rzecznika to nie widzę kłopotu bo walka rzędu 800 stówek więc warto. Co do termostatu to raczej źle go założyć się nie da bo jest pod kątem i pasuje tylko w jednym położeniu a i jak pisałem wymieniałem go dwa razy więc chyba małe prawdopodobieństwo aby dwa razy zwalić robotę. Dam znać jak wymienię czujnik. Acha a czy ma może ktoś nr. tych czujników miał bym uproszczoną robotę w zakupie bo muszę zamówić w sklepie bo do ASO 100Km więc jechał nie będę.
Dzięki raz jeszcze że pomagacie.
Offline

Nemesis100

Nieśmiały

  • Posty: 41
  • Rejestracja: 03 mar 2014, 15:28
  • Online: 19h 47m 11s
  • Auto: GOLF 6
  • Silnik: 16
  • Lokalizacja: Pultusk

Re: Za wysoka temperatura chłodnica zimna.

Post02 lis 2017, 19:52

Cześć wszystkim uczestniczącym w temacie, muszę niestety powiedzieć że wymiana czujnika temperatury G62 tego przy bloku po prawej stronie silnika niestety nic nie dała więc już w tej chwili pozostało mi tylko jechać do ASO i walczyć o zwrot chociaż kasy za nietrafiona diagnostykę i ewentualnie poniesione koszt bo wymienione zostało już wszystko a jedyne lekarstwo na obniżenie temperatury i wyłączenie dmuchawy to przegazówka po obrotach i wszystko wraca do normy. Jeżeli ktoś ma jeszcze jakiś pomysł to bardzo proszę chętnie sprawdzę bo sam już się wypaliłem i pomysłów mi brak.
Pozdrawiam i dziękuję wszystkim za pomoc.
Offline
Awatar użytkownika

tberent

Banned

  • Posty: 1869
  • Rejestracja: 20 sie 2015, 13:51
  • Online: 39d 15h 15m 40s
  • Pochwały: 29
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: CBCD
  • Lokalizacja: Lodzkie

Re: Za wysoka temperatura chłodnica zimna.

Post03 lis 2017, 18:30

Skąd jesteś ?

Wysłane z mojego GT-I9506 przy użyciu Tapatalka
Offline

Nemesis100

Nieśmiały

  • Posty: 41
  • Rejestracja: 03 mar 2014, 15:28
  • Online: 19h 47m 11s
  • Auto: GOLF 6
  • Silnik: 16
  • Lokalizacja: Pultusk

Re: Za wysoka temperatura chłodnica zimna.

Post04 lis 2017, 18:39

Pułtusk 60 km od Warszawy do góry w stronę Augustowa.
Offline

Nemesis100

Nieśmiały

  • Posty: 41
  • Rejestracja: 03 mar 2014, 15:28
  • Online: 19h 47m 11s
  • Auto: GOLF 6
  • Silnik: 16
  • Lokalizacja: Pultusk

Re: Za wysoka temperatura chłodnica zimna.

Post06 lis 2017, 13:30

Część chłopaki ponownie. Na czwartek jestem umówiony do ASO ale mam do Was jeszcze jedno pytanie co to jest za dodatkowa pompa wody pod chłodnicą taka czarna puszka z dwoma krućcami i ewentualnie jeżeli ktoś wie do czego służy i jak ją sprawdzić czy jest sprawna był bym bardzo wdzięczny za podpowiedzi. Może jeszcze do czwartku uda mi się rozwikłać problem.
Z góry dzięki za pomoc i cierpliwość.
Następna

Wróć do Problemy / Usterki

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości