Dzisiaj jest 19 kwie 2024, 06:06


Wymiana zwykłych przednich lamp na Bi-Xenon

Moderatorzy: BRUNO55, ryba113

Regulamin forum Xenony, halogeny, kierunkowskazy, lampki obrysowe, lampy przednie, tylne, światła stop, żarówki wew. i zew.. itp. świecące elementy.

Pamiętaj:
  1. Pytania, porady, sugestie niezwiązane z danym tematem umieszczaj w osobnym temacie właściwego działu.
  2. W przypadku samodzielnego rozwiązania opisanego problemu, opisz sposób jego rozwiązanie wraz z przyczynę jego powstania (o ile jest ci znana).
  3. Przed założeniem nowego tematu, sprawdź, (przy pomocy funkcji Szukaj) czy istnieje wątek opisujący analogiczny problem, a jeżeli istnieje to kontynuuj w nim dyskusję.
  4. Równolegle obowiązują wszystkie zasady opisane w ramach Regulaminu forum
  5. Jeżeli otrzymasz odpowiedź na zadane pytanie, odwdzięcz się przyznaniem pochwały - tu przeczytasz jak przyznać pochwałę
  • Autor
  • Wiadomość
Offline

ikell

Sympatyk

  • Posty: 95
  • Rejestracja: 08 mar 2013, 08:00
  • Online: 3d 21h 50m
  • Pochwały: 6
  • Auto: Golf 6
  • Silnik: 1.4 TSi 122KM
  • Lokalizacja: Slask

Re: Wymiana zwykłych przednich lamp na Bi-Xenon

Post20 mar 2014, 21:09

a mi tego kodowania nie chce przyjąć co dziwne biorąc pod uwagę to co piszesz że bi-xenony masz fabryczne, więc to kodowanie 1442908 jest do golfa.
Offline

spyrek

Nieśmiały

  • Posty: 42
  • Rejestracja: 12 lis 2013, 10:36
  • Online: 44d 17h 58m 26s
  • Pochwały: 1
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: CDBC 2.0 TDI CR
  • Lokalizacja: slask

Re: Wymiana zwykłych przednich lamp na Bi-Xenon

Post22 mar 2014, 21:01

Witam.
Właśnie skończyłem wymieniać halogeny na bi-xenony z systemem autopozycjonowania i chyba wszystko działa jak powinno, ale chciałbym wprowadzić małe zmiany kosmetyczne ;)
Aktualnie w bajcie 18 mam wartość 04 czyli ustawienie GTI, ale zastanawiam się czy jest taka możliwość żeby DRL wyłączyć gdy aktywne są światła mijania i włączyć światła z tyłu kiedy aktywne są DRL. Ma ktoś tak u siebie ?
Wartość 43 mi się podoba, ale wtedy sypie błędami na pozycji "0".
Lista możliwych opcji: http://www33.zippyshare.com/v/220949/file.html, wszystkie dla VW360 sprawdziłem, ale może jakaś inna wartość zadziała.

Druga sprawa to problem z pozycją "auto" na przełączniku świateł, po zgaszeniu auta światła gasną, ale po otwarciu drzwi znowu się zapalają(funkcja comming home) i wtedy moduł AFS łapie błędy, które powodują, że przy następnym odpaleniu auta światła się nie ustawiają. Mógłbym wyłączyć całe comming home, ale chciałbym wiedzieć czy jest to możliwe żeby wyłączyć tylko światła przednie gdy ta funkcja jest aktywna.

Jutro jeszcze spróbuje zmienić kodowanie AFS, może to coś da.

Kody błędów:
Kod: Zaznacz cały
Address 55: Xenon Range       Labels: 5M0-907-357-V2.lbl
Control Module Part Number: 5M0 907 357 C    HW: 5M0 907 357 C
  Component and/or Version: AFS-Steuergeraet    0148
           Software Coding: 1446940
            Work Shop Code: WSC 00000 000 00000
           Additional Info: 7L6941329B  AFS-Lst.-Modul l    0004   7L6941329B  AFS-Lst.-Modul r    0005   
                      VCID: 346D020957204E9
3 Faults Found:

01312 - Powertrain Data Bus
            004 - No Signal/Communication - Intermittent
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00100100
                    Fault Priority: 6
                    Fault Frequency: 1
                    Reset counter: 230
                    Time Indication: 0

             Freeze Frame:
                        Invalid
                        Invalid
                        Invalid

02233 - Left Headlight Power Output Stage (J667)
            004 - No Signal/Communication - Intermittent
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00100100
                    Fault Priority: 6
                    Fault Frequency: 1
                    Reset counter: 230
                    Time Indication: 0

             Freeze Frame:
                        Invalid
                        Invalid
                        Invalid

02234 - Right Headlight Power Output Stage (J668)
            004 - No Signal/Communication - Intermittent
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00100100
                    Fault Priority: 6
                    Fault Frequency: 1
                    Reset counter: 230
                    Time Indication: 0

             Freeze Frame:
                        Invalid
                        Invalid
                        Invalid
Offline
Awatar użytkownika

Baster

VIP

  • Posty: 1228
  • Rejestracja: 07 kwie 2013, 14:15
  • Lokalizacja: RIMBO SZWECJA
  • Online: 90d 14h 52s
  • Pochwały: 19
  • Auto: VW Golf 6 +TOUAREG
  • Silnik: 2.0 CBB GTD + 4.2 V8
  • Lokalizacja: SZWECJA

Re: Wymiana zwykłych przednich lamp na Bi-Xenon

Post22 mar 2014, 21:08

Przy zapaleniu świateł mijanie można zrobić tak by DRL przygadały do postojowych.
Gdzie podłączałeś zasilanie lamp ??
Gdzie podłączyłeś zasilanie AFS ??

02234
Treść

1 02234 - Prawy Reflektor Moc Stopień wyjściowy (J668)
1.1 02234 - Prawy Reflektor Moc Stopień wyjściowy (J668): Brak sygnału / komunikacji
1.1.1 Możliwe przyczyny
1.1.2 Możliwe rozwiązania
1.1.3 Uwagi specjalne
1.2 02234 - Prawy Reflektor Moc wyjściowa etap (J668): Uszkodzony
1.2.1 Możliwe przyczyny
1.2.2 Możliwe rozwiązania

02234 - Prawo Reflektor Moc Stopień wyjściowy (J668)
02234 - Prawo Reflektor Moc Stopień wyjściowy (J668): Brak sygnału / komunikacji
Możliwe przyczyny

Bezpiecznik (y) uszkodzony
Przewodów z / do prawej Reflektor stopnia mocy (J668) wadliwe
Prawy Reflektor stopnia mocy (J668) wadliwe / sprzeczne

Możliwe rozwiązania

Sprawdź bezpiecznik (s)
Sprawdź / Naprawa przewodów od / do etapu Prawy Reflektor Moc wyjściowa (J668)
Sprawdź / Wymień Prawy Reflektor stopnia mocy (J668)
Sprawdź Prawy Reflektor Moc stopnia wyjściowego (J668) Numer części / zgodności

Uwagi specjalne

Bez właściwie najbardziej komunikowania stopień wyjściowy nie będzie moduły sterujące pozwalają Coding ani podstawowych ustawień.
Odnoszą się do procedur diagnostycznych i instrukcji napraw Fabryka o szczegóły.
Kiedy w VW Golf AFS oparte zobaczyć specjalne Uwagi na VW Golf (1K) Reflektor sterowania Cel (ksenonowe z AFS) strona.

02234 - Prawo Reflektor Moc wyjściowa etap (J668): Uszkodzony
Możliwe przyczyny

Prawy Reflektor stopnia mocy (J668) wadliwe

Możliwe rozwiązania

Sprawdź / Wymień Prawy Reflektor stopnia mocy (J668)


02233
Treść

1 02233 - lewy Reflektor Moc Stopień wyjściowy (J667)
1.1 02233 - lewy Reflektor Moc wyjściowa etap (J667): Brak sygnału / komunikacji
1.1.1 Możliwe przyczyny
1.1.2 Możliwe rozwiązania
1.1.3 Uwagi specjalne
1.2 02233 - lewy Reflektor Moc wyjściowa etap (J667): Uszkodzony
1.2.1 Możliwe przyczyny
1.2.2 Możliwe rozwiązania

02233 - lewy Reflektor Moc Stopień wyjściowy (J667)
02233 - lewy Reflektor Moc Stopień wyjściowy (J667): Brak sygnału / komunikacji
Możliwe przyczyny

Bezpiecznik (y) uszkodzony
Przewodów z / do lewej Reflektor stopnia mocy (J667) wadliwe
Lewy reflektor stopnia mocy (J667) wadliwe / sprzeczne

Możliwe rozwiązania

Sprawdź bezpiecznik (s)
Sprawdź / Naprawa przewodów od / do Stage Left Reflektor Moc wyjściowa (J667)
Sprawdź / Wymień Lewy Reflektor stopnia mocy (J667)
Sprawdź Lewy Reflektor Moc stopnia wyjściowego (J667) Numer części / zgodności

Uwagi specjalne

Bez właściwie najbardziej komunikowania stopień wyjściowy nie będzie moduły sterujące pozwalają Coding ani podstawowych ustawień.
Odnoszą się do procedur diagnostycznych i instrukcji napraw Fabryka o szczegóły.
Kiedy w VW Golf AFS oparte zobaczyć specjalne Uwagi na VW Golf (1K) Reflektor sterowania Cel (ksenonowe z AFS) strona.

02233 - lewy Reflektor Moc Stopień wyjściowy (J667): Uszkodzony
Możliwe przyczyny

Lewy reflektor stopnia mocy (J667) wadliwe

Możliwe rozwiązania

Sprawdź / Wymień Lewy Reflektor stopnia mocy (J667)
Ostatnio zmieniony 22 mar 2014, 21:12 przez Baster, łącznie zmieniany 1 raz
Baster
Offline

spyrek

Nieśmiały

  • Posty: 42
  • Rejestracja: 12 lis 2013, 10:36
  • Online: 44d 17h 58m 26s
  • Pochwały: 1
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: CDBC 2.0 TDI CR
  • Lokalizacja: slask

Re: Wymiana zwykłych przednich lamp na Bi-Xenon

Post22 mar 2014, 21:10

Tak właśnie teraz jest, ledy są przyciemniane ze światłami mijania, ale czy można je całkowicie wyłączyć ?
Zasilanie lamp jest z adapterów z car-systems, żadnych dodatkowych kabli nie prowadziłem.
Zasilanie AFS do bezpieczników pod kierownicą - znalazłem jedno wolne miejsce na bezpiecznik mini, możliwe ze 12V tam jest dopiero po przekręceniu kluczyka, jutro to sprawdzę. Z ciekawości, jak macie zrobione zasilanie lamp i AFS ?
Offline
Awatar użytkownika

Baster

VIP

  • Posty: 1228
  • Rejestracja: 07 kwie 2013, 14:15
  • Lokalizacja: RIMBO SZWECJA
  • Online: 90d 14h 52s
  • Pochwały: 19
  • Auto: VW Golf 6 +TOUAREG
  • Silnik: 2.0 CBB GTD + 4.2 V8
  • Lokalizacja: SZWECJA

Re: Wymiana zwykłych przednich lamp na Bi-Xenon

Post22 mar 2014, 21:15

spyrek pisze:Tak właśnie teraz jest, ledy są przyciemniane ze światłami mijania, ale czy można je całkowicie wyłączyć ?
Zasilanie lamp jest z adapterów z car-systems, żadnych dodatkowych kabli nie prowadziłem.
Zasilanie AFS do bezpieczników pod kierownicą - znalazłem jedno wolne miejsce na bezpiecznik mini, możliwe ze 12V tam jest dopiero po przekręceniu kluczyka, jutro to sprawdzę. Z ciekawości, jak macie zrobione zasilanie lamp i AFS ?



Zasilanie AFS tylko po zapłonie.
Zasilanie lamp przez adaptery z carsystems ze starej kostki [-(
Musisz przeciąć i pociągnąć dwa nowe przewody zasilenia bezpośrednio ze skrzynki bespieczników nr 5 i 6 do adapterów.
Baster
Offline

spyrek

Nieśmiały

  • Posty: 42
  • Rejestracja: 12 lis 2013, 10:36
  • Online: 44d 17h 58m 26s
  • Pochwały: 1
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: CDBC 2.0 TDI CR
  • Lokalizacja: slask

Re: Wymiana zwykłych przednich lamp na Bi-Xenon

Post22 mar 2014, 21:38

Do których pinów w 14 pinowej kostce ? Zamiast zasilania ze starych lamp czy dodatkowo muszę dołożyć 2 piny ?
AFS skąd najlepiej zasilić ? Aktualnie mam chyba 17 pin w tej skrzynce pod kierownicą.
Offline
Awatar użytkownika

Baster

VIP

  • Posty: 1228
  • Rejestracja: 07 kwie 2013, 14:15
  • Lokalizacja: RIMBO SZWECJA
  • Online: 90d 14h 52s
  • Pochwały: 19
  • Auto: VW Golf 6 +TOUAREG
  • Silnik: 2.0 CBB GTD + 4.2 V8
  • Lokalizacja: SZWECJA

Re: Wymiana zwykłych przednich lamp na Bi-Xenon

Post22 mar 2014, 21:44

spyrek pisze:Do których pinów w 14 pinowej kostce ? Zamiast zasilania ze starych lamp czy dodatkowo muszę dołożyć 2 piny ?
AFS skąd najlepiej zasilić ? Aktualnie mam chyba 17 pin w tej skrzynce pod kierownicą.


zamiast zasilania ze starych lamp
Przecinasz zasilenie idące z kostki 12 do kostki 14 i do kostki 14 ciągniesz nowe zasilenia ze skrzynki pod deską rozdzielczą bezpieczkin 5 i 6
AFS podepnij tam gdzie masz zasilanie po zapłonie


Autor postu otrzymał pochwałę
Baster
Offline

spyrek

Nieśmiały

  • Posty: 42
  • Rejestracja: 12 lis 2013, 10:36
  • Online: 44d 17h 58m 26s
  • Pochwały: 1
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: CDBC 2.0 TDI CR
  • Lokalizacja: slask

Re: Wymiana zwykłych przednich lamp na Bi-Xenon

Post24 mar 2014, 21:09

Dzięki wielkie, zasilanie osobne podłączone i błędów nie ma.
Teraz zostały sprawy kosmetyczne, da radę jakoś włączyć tylne światła jak używam ledów z przodu do jazdy dziennej ?
Druga sprawa, to zapalanie świateł(przód i tył) w funkcji comming / leaving home, z przełącznikiem ustawionym w pozycję "auto" jest normalne czy gdzieś to można w vcdsie wyłączyć ?
Offline
Awatar użytkownika

marmi

Mieszkaniec

  • Posty: 2398
  • Rejestracja: 05 lis 2012, 23:35
  • Lokalizacja: Katowice
  • Online: 190d 15h 44m 38s
  • Pochwały: 70
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: 2.0 TDI CR CBDC
  • Lokalizacja: katowice

Re: Wymiana zwykłych przednich lamp na Bi-Xenon

Post24 mar 2014, 22:20

coming i leaving można wyłaczyć albo vcds albo na mfa jak kto woli.
VW GOLF VI 2.0TDI CR BLUEMOTION

Obrazek

Twój uśmiech...to już nie wróci
Offline

kamill

VIP

  • Posty: 2498
  • Rejestracja: 11 kwie 2012, 12:26
  • Online: 101d 5h 11m 35s
  • Pochwały: 27
  • Auto: MK6
  • Silnik: TDI

Re: Wymiana zwykłych przednich lamp na Bi-Xenon

Post24 mar 2014, 22:25

ledy i tylne to opcja drl as position light - jakoś tak :)
Offline
Awatar użytkownika

Almighty

Administrator

  • Posty: 523
  • Rejestracja: 15 lut 2012, 21:18
  • Online: 127d 20h 18m 25s
  • Pochwały: 2

Re: Wymiana zwykłych przednich lamp na Bi-Xenon

Post25 mar 2014, 08:32

spyrek, temat dotyczy xenonów a nie DLR i Comeing / Leaving home. Chcesz dowiedzieć się czegoś w innych tematach niż xenony, to zadaj pytania w odpowiednim temacie lub utwórz nowy temat we właściwym dziale (pod warunkiem że aktualnie nie ma odpowiedniego). Proszę przestrzegaj tych zasad.
Jeżeli zauważyłeś temat w niewłaściwym dziale lub treść postu nie ma nic wspólnego z tematem, w którym się znajduje lub inny bałagan na forum - proszę daj znać bezpośrednio w temacie lub poprzez PW. Obiecuję, że ktoś na pewno się tym zajmie.
Offline

ikell

Sympatyk

  • Posty: 95
  • Rejestracja: 08 mar 2013, 08:00
  • Online: 3d 21h 50m
  • Pochwały: 6
  • Auto: Golf 6
  • Silnik: 1.4 TSi 122KM
  • Lokalizacja: Slask

Re: Wymiana zwykłych przednich lamp na Bi-Xenon

Post25 mar 2014, 17:58

ikell pisze:Koledzy jakie jest kodowanie dla golfa VI modułu 55 - 5M0 907 357 C (AFS), bo mi nie chce przyjąć kodowania które kilka postów wcześniej podał kolega Agolf6 czyli 1442908 nie przyjmuje mi także 1446940 które znalazłem w sieci, za to przyjmuje kodowania z octavi, passat i superba, ale one generują błędy i światła skręcają w lewą stronę :banghead:



Problem rozwiązany przyczyną był moduł 5M0 907 357 C, a dokładniej wersja softu która powinna być minimum 0142, a miałem 0133. Teraz mam używkę z softem 0148 i wszystko działa jak powinno :)
Offline
Awatar użytkownika

greg2

Senior Moderator

  • Posty: 1004
  • Rejestracja: 04 cze 2013, 15:45
  • Online: 132d 20h 59m 43s
  • Pochwały: 23
  • Auto: Golf VII GTI
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Lokalizacja: Warszawa

Re: Wymiana zwykłych przednich lamp na Bi-Xenon

Post14 kwie 2014, 07:33

W koncu udalo mi sie zgromadzic wszystkie potrzebne zabawki do montazu xenonow i w weekend udalo sie zamontowac. Czasochlonne zajecie, szczegolnie dla kogos to robi to pierwszy raz. Spokojnie zajmuje to dwa dni.

Jednym z "ciekawszych" elementow to demontaz grilla. Trzeba go energicznie pociagnac do siebie stojac przed autem.
Wrazenie jest takie ze to zaraz sie polamie albo takie ze tego nie da sie odczepic. Ale da sie ;)

Z racji tego ze moja wiazka ktora zakupilem nie do konca byla zgodna ze schematem oryginalnego podlaczenia lamp trzeba bylo ja lekko zmodyfikowac. A wlasciwie to zdemontowalem wiazke i przepielem piny ze starej wtyczki do nowej. Polecam taki zestaw do demontazu konektorow. Nie jest tani bo koszt ok 200 zl ale wyjmowanie pinow tymi narzedziami idzie bezproblemowo.

A-CE10
Obrazek

Zeby nie bylo za dobrze to niestety napotkalem problem z kodowaniem AFSa. Modul umiescilem w tym samym miejscu w ktorym znajduja sie bezpieczniki tylko od strony pasazera. Sa tam nawet elementy mocowania ktore idealnie pasuja pod modul AFS. Takze nie trzeba demontowac schowka pasazera.

Obrazek

Modul jaki zakupilem to 5M0907357F H04 S011 (rok produkcji 2013) i byc moze tu jest caly problem bo wiekszosc poleca H04 S0142. Mimo ze sprzdajacy pisal ze jest w 100% kompatybilny z werja 5M0907357C W czasie proby zakodowania na 1442908 pojawia sie komunikat: Coding rejected ERROR 24: Request Sequence Error

Teraz wyswietla errory ale to raczej z braku poprawnego zakodowania.

Address 55: Xenon Range Labels: 5M0-907-357-V3.clb
Control Module Part Number: 5M0 907 357 F HW: 7L6 907 357 C
Component and/or Version: AFS-ECU H04 0111
Software Coding: 0000000000000000
Work Shop Code: WSC 00000 000 00000
ASAM Dataset: EV_HeadlRegulVWAFSPt 002016 (VW36)
VCID: 377DCD578EB85FA6659-8062
5 Faults Found:

10490624 - No End-of-Line Programming
B2013 00 [137] - -
MIL ON - Confirmed - Tested Since Memory Clear
Freeze Frame:
Fault Status: 00000001
Fault Priority: 1
Fault Frequency: 1
Reset counter: 107
Mileage: 69701 km
Date: 2055.14.13
Time: 01:13:02

13636352 - Control module not coded
U1013 00 [137] - -
MIL ON - Confirmed - Tested Since Memory Clear
Freeze Frame:
Fault Status: 00000001
Fault Priority: 1
Fault Frequency: 1
Reset counter: 107
Mileage: 69701 km
Date: 2055.14.13
Time: 01:13:02

5276144 - Power Output Module for Left Headlamp
C1081 F0 [009] - Not Coded
Confirmed - Tested Since Memory Clear
Freeze Frame:
Fault Status: 00000001
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 1
Reset counter: 107
Mileage: 69701 km
Date: 2055.14.13
Time: 01:13:02

5276400 - Power Output Module for Right Headlamp
C1082 F0 [009] - Not Coded
Confirmed - Tested Since Memory Clear
Freeze Frame:
Fault Status: 00000001
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 1
Reset counter: 107
Mileage: 69701 km
Date: 2055.14.13
Time: 01:13:02

5275220 - Headlight
C107E 54 [137] - Missing Calibration / Basic Setting
MIL ON - Confirmed - Tested Since Memory Clear
Freeze Frame:
Fault Status: 00000001
Fault Priority: 1
Fault Frequency: 1
Reset counter: 107
Mileage: 69701 km
Date: 2055.14.13
Time: 01:13:02


I dodatkowe pytanie za nim zaczne skakac po calej liscie Bajtu 18, moze macie kod na Bixenon z led, tyle led, przeciwgielne i przelacznik bez pozycji AUTO.
Offline

ikell

Sympatyk

  • Posty: 95
  • Rejestracja: 08 mar 2013, 08:00
  • Online: 3d 21h 50m
  • Pochwały: 6
  • Auto: Golf 6
  • Silnik: 1.4 TSi 122KM
  • Lokalizacja: Slask

Re: Wymiana zwykłych przednich lamp na Bi-Xenon

Post14 kwie 2014, 08:29

greg2 pisze:Modul jaki zakupilem to 5M0907357F H04 S011 (rok produkcji 2013) i byc moze tu jest caly problem bo wiekszosc poleca H04 S0142. Mimo ze sprzdajacy pisal ze jest w 100% kompatybilny z werja 5M0907357C W czasie proby zakodowania na 1442908 pojawia sie komunikat: Coding rejected ERROR 24: Request Sequence Error


Nie zakodujesz tego sterownika, też to przerabiałem, jeśli jeszcze możesz to zwróć zakupiony sterownik do sprzedawcy i kup odpowiedni 5M0907357C najlepiej w wersią softu 0148 i będziesz miał 100% pewność że zadziała.
Offline
Awatar użytkownika

greg2

Senior Moderator

  • Posty: 1004
  • Rejestracja: 04 cze 2013, 15:45
  • Online: 132d 20h 59m 43s
  • Pochwały: 23
  • Auto: Golf VII GTI
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Lokalizacja: Warszawa

Re: Wymiana zwykłych przednich lamp na Bi-Xenon

Post14 kwie 2014, 08:46

Dzieki za info, w takim razie szukam drugiego modulu.
Offline
Awatar użytkownika

greg2

Senior Moderator

  • Posty: 1004
  • Rejestracja: 04 cze 2013, 15:45
  • Online: 132d 20h 59m 43s
  • Pochwały: 23
  • Auto: Golf VII GTI
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Lokalizacja: Warszawa

Re: Wymiana zwykłych przednich lamp na Bi-Xenon

Post14 kwie 2014, 20:46

Nie moge pozbyc sie bledu zarowek od dlugich

01495 - Bulb for High-Beams; Left (M30)
01499 - Bulb for High-Beams; Right (M32)

Ustawilem teraz bajt 18 na GTI 04, ledy przednie dzialaja, lampy tylne led tez.
Czy to zeby na przelaczniku bez pozycji AUTO w pozycji 0 od razu swiecily sie ledy jako DRL to tez bajt 18 ?
I jeszcze jedno pytanie, na halogenach mozna bylo mrugnac dlugimi nawet gdy wlacznik od swiatel byl w pozycji 0, teraz zapala sie kontrolka na desce od dlugich ale same swiatla juz nie. To jest normalne zachowanie przy xenonach czy tez sie klania kodowanie bajtu 18 ? :)
Offline
Awatar użytkownika

greg2

Senior Moderator

  • Posty: 1004
  • Rejestracja: 04 cze 2013, 15:45
  • Online: 132d 20h 59m 43s
  • Pochwały: 23
  • Auto: Golf VII GTI
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Lokalizacja: Warszawa

Re: Wymiana zwykłych przednich lamp na Bi-Xenon

Post14 kwie 2014, 21:28

Dla informacji zeby pozbyc sie tego komunikatu o zarowkach i zeby mozna bylo mignac dlugimi trzeba zaznazyc w bajcie 17 bit 2

Obrazek

To pozostal mi tylko do rozwiazania problem z DRL zeby byly od razu w pozycji 0, jakis pomysl ? :)
Offline
Awatar użytkownika

Baster

VIP

  • Posty: 1228
  • Rejestracja: 07 kwie 2013, 14:15
  • Lokalizacja: RIMBO SZWECJA
  • Online: 90d 14h 52s
  • Pochwały: 19
  • Auto: VW Golf 6 +TOUAREG
  • Silnik: 2.0 CBB GTD + 4.2 V8
  • Lokalizacja: SZWECJA

Re: Wymiana zwykłych przednich lamp na Bi-Xenon

Post14 kwie 2014, 21:34

Poszukaj dobrze na forum. Gdzies bylo to poruszane na temat DRL w pozycji 0.
A jak sie Tobie nie spieszy to w sobote lub niedziele bede grzebal przy swoin i wtedy moge sprawdzic.
Baster
Offline
Awatar użytkownika

greg2

Senior Moderator

  • Posty: 1004
  • Rejestracja: 04 cze 2013, 15:45
  • Online: 132d 20h 59m 43s
  • Pochwały: 23
  • Auto: Golf VII GTI
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Lokalizacja: Warszawa

Re: Wymiana zwykłych przednich lamp na Bi-Xenon

Post15 kwie 2014, 06:09

Mozna z tym jezdzic takze da sie zyc :) A jak dobrze pojdzie to zjawie sie na planowanym spocie 21-go to bedzie mozna pogrzebac.
Offline

kamill

VIP

  • Posty: 2498
  • Rejestracja: 11 kwie 2012, 12:26
  • Online: 101d 5h 11m 35s
  • Pochwały: 27
  • Auto: MK6
  • Silnik: TDI

Re: Wymiana zwykłych przednich lamp na Bi-Xenon

Post15 kwie 2014, 11:10

@Greg2, a przeglądałeś w ogóle te kodowania? http://volksurf.blogspot.com/2011/09/bi ... t-diy.html
Offline
Awatar użytkownika

greg2

Senior Moderator

  • Posty: 1004
  • Rejestracja: 04 cze 2013, 15:45
  • Online: 132d 20h 59m 43s
  • Pochwały: 23
  • Auto: Golf VII GTI
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Lokalizacja: Warszawa

Re: Wymiana zwykłych przednich lamp na Bi-Xenon

Post15 kwie 2014, 12:02

Tak, wg tego tez ustawialem. Po zmianie tylnych na LED ale jeszcze przed wrzuceniem xenonow, ustawilem kodowanie na 15. To byla tez wartosc podawana przez Ciebie i przy tym ustawieniu w pozycji 0 byly swiatla do jazdy dziennej. Teraz mam 04

04: VW360 GTI Halogen "VW360 RdW TFL_0_LED + LED_SBBR" ROM 4 VW360 GTI halogen "VW360 RdW TFL_0_LED + LED_SBBR" ROM 4
15: VW360 GTI Halogen "VW360 RdW TFL_0 + LED SBBR" ROM 21 VW360 GTI halogen "VW360 RdW TFL_0 + LED SBBR" ROM 21

Patrzac na opis tych kodow to jedyna roznica to dodanie LED a niestety w pozycji 0 nie ma swiatel dziennych.
Offline

kamill

VIP

  • Posty: 2498
  • Rejestracja: 11 kwie 2012, 12:26
  • Online: 101d 5h 11m 35s
  • Pochwały: 27
  • Auto: MK6
  • Silnik: TDI

Re: Wymiana zwykłych przednich lamp na Bi-Xenon

Post15 kwie 2014, 14:33

Kwestia bitu 18 - który musi być inny przy LED tył + LED przód, niestety.

Xenons Headlights without Rear Fog
1F, 20, 55

Cars with LED DRLs - 21

Xenons Headlights with Rear Fog
15

Cars with LED DRLs - 04, 43, (Golf R, 2012 GTIs, etc)

Tak na szybko znalazłem tylko to.
Offline
Awatar użytkownika

greg2

Senior Moderator

  • Posty: 1004
  • Rejestracja: 04 cze 2013, 15:45
  • Online: 132d 20h 59m 43s
  • Pochwały: 23
  • Auto: Golf VII GTI
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Lokalizacja: Warszawa

Re: Wymiana zwykłych przednich lamp na Bi-Xenon

Post15 kwie 2014, 15:22

Dzieki, potestuje. Strasznie VW namieszal z tym bajtem 18 i dodatkowo maskuja fabryczne ustawienia.
Offline
Awatar użytkownika

greg2

Senior Moderator

  • Posty: 1004
  • Rejestracja: 04 cze 2013, 15:45
  • Online: 132d 20h 59m 43s
  • Pochwały: 23
  • Auto: Golf VII GTI
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Lokalizacja: Warszawa

Re: Wymiana zwykłych przednich lamp na Bi-Xenon

Post16 kwie 2014, 13:03

Opis ustawien bajtu 18 z opisem skrotow po angielsku :)

http://vagtune.in/index.php/resources/2-vw-bcm-byte-18

Oryginalny link wygasl, tutaj kopia w pdf https://megawrzuta.pl/download/7392e492a0ea83e344d9e5ee80e219d6.html
Offline
Awatar użytkownika

greg2

Senior Moderator

  • Posty: 1004
  • Rejestracja: 04 cze 2013, 15:45
  • Online: 132d 20h 59m 43s
  • Pochwały: 23
  • Auto: Golf VII GTI
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Lokalizacja: Warszawa

Re: Wymiana zwykłych przednich lamp na Bi-Xenon

Post16 kwie 2014, 15:35

Udalo sie :mrgreen:
Sa DRL w pozycji przelacznika na "0". Trzeba wlaczyc w bajcie 24 bit 7. Ledy jako same DRL swieca maksymalna jasnoscia, jako pozycyjne przyciemniaja sie. Dziala rowniez przyciemnianie ledow przy wlaczonym kierunkowskazie.
Bajt 18 pozostal jako 04.

Obrazek

Nawet udalo sie zalaczyc kontrolke od dziennych :)

Obrazek
PoprzedniaNastępna

Wróć do Oświetlenie

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości