
Nieśmiały
- Posty: 21
- Rejestracja: 19 gru 2019, 05:29
- Online: 22h 2m 39s
- Auto: Golf 6
- Silnik: CAXA
- Lokalizacja: Warszawa
Dzień dobry, od kilku tygodni już czytam to forum (od kiedy postanowiłem kupić golfa), to miejsce jest niesamowitą skarbnicą wiedzy
jednak wszelkie informacje są tak porozbijane po różnych tematach, i często nie odpowiadają do końca na pytania które sam chciałbym zadać, że postanowiłem się zarejestrować.
Do rzeczy: szukam już jakiś czas Golfa mk6, tak jak w tytule, z tym mitycznym silnikiem CAXA, i tak, jestem świadom problemów z rozrządem. Nigdy jednak nie miałem wcześniej do czynienia z żadnym VAGiem, więc chciałbym zapytać mądrzejszych ode mnie ludzi na co się powinno zwracać uwagę przy oględzinach samochodu.
Pierwsze co przychodzi do głowy, to osłuchanie rozrządu, więc ważne żeby podjechać do sprzedającego, żeby silnik był zimny.
Drugie to sprawdzenie w jakiś sposób czy silnik bierze olej, ale czy da się to w ogóle zrobić bez stacji pomiaru spalin? Przeczytałem, że można na pracującym silniku ostrożnie odkręcić korek wlewu oleju, lekko przygazować i sprawdzić, siłę podmuchu stamtąd, jednak nie brzmi to zbyt bezpiecznie. Inną opcją jest po prostu sprawdzenie wydechu i zapachu/koloru spalin, ale nie wiem czy to działa też przy tych wszystkich filtrach.
No i przychodzi mi do głowy jeszcze sprawdzenie ognisk rdzy, choć wydaje mi się że szósta generacja nie ma takich problemów. Jeśli jednak się mylę, to gdzie patrzeć?
Ogólnie planuję pojechać na jakąś stację diagnostyczną i niech fachowiec spojrzy, chociaż możliwości takiego badania są dość ograniczone.
Mam nadzieję że nie złamałem regulaminu w żaden sposób, przejrzałem tematy w tym dziale, jednak nie znalazłem pasującego do końca.
Pozdrawiam
PS
znalazłem takie ogłoszenie, wymieniłem kilka wiadomości ze sprzedawcą i nie jest on handlarzem i wydaje się uczciwy i miły, jestem gotów się umówić, kiedy już dostanę jakieś wskazówki
[...edit...]
Link do ogloszenia
[...edit...]

Do rzeczy: szukam już jakiś czas Golfa mk6, tak jak w tytule, z tym mitycznym silnikiem CAXA, i tak, jestem świadom problemów z rozrządem. Nigdy jednak nie miałem wcześniej do czynienia z żadnym VAGiem, więc chciałbym zapytać mądrzejszych ode mnie ludzi na co się powinno zwracać uwagę przy oględzinach samochodu.
Pierwsze co przychodzi do głowy, to osłuchanie rozrządu, więc ważne żeby podjechać do sprzedającego, żeby silnik był zimny.
Drugie to sprawdzenie w jakiś sposób czy silnik bierze olej, ale czy da się to w ogóle zrobić bez stacji pomiaru spalin? Przeczytałem, że można na pracującym silniku ostrożnie odkręcić korek wlewu oleju, lekko przygazować i sprawdzić, siłę podmuchu stamtąd, jednak nie brzmi to zbyt bezpiecznie. Inną opcją jest po prostu sprawdzenie wydechu i zapachu/koloru spalin, ale nie wiem czy to działa też przy tych wszystkich filtrach.
No i przychodzi mi do głowy jeszcze sprawdzenie ognisk rdzy, choć wydaje mi się że szósta generacja nie ma takich problemów. Jeśli jednak się mylę, to gdzie patrzeć?
Ogólnie planuję pojechać na jakąś stację diagnostyczną i niech fachowiec spojrzy, chociaż możliwości takiego badania są dość ograniczone.
Mam nadzieję że nie złamałem regulaminu w żaden sposób, przejrzałem tematy w tym dziale, jednak nie znalazłem pasującego do końca.
Pozdrawiam
PS
znalazłem takie ogłoszenie, wymieniłem kilka wiadomości ze sprzedawcą i nie jest on handlarzem i wydaje się uczciwy i miły, jestem gotów się umówić, kiedy już dostanę jakieś wskazówki
[...edit...]
Link do ogloszenia
[...edit...]