Cześć ponownie

Jako że posiadasz ten sam silnik co ja, mam pytanie odnośnie napięcia z alternatora.
Idzie zima, może mierzyłeś sobie napięcia tu i ówdzie (akumulator, alternator)?

Nasze silniki mają dość niskie obroty na biegu jałowym ~640.
Na alternatorze przy tych obrotach u mnie pokazuje 14.1V.
Trochę mało biorąc fakt że 14.4 jest tym czym chcemy.
Po włączeniu świateł długich, nawiewu na połowę skali i podgrzewanie szyby tylnej -> alternator nadal 14.1V a na akumulatorze ~13.85 - 13.9V.
Jest to już trochę za mało moim zdaniem.
Oczywiście spadek napięcia na akumulatorze przy włączeniu tych odbiorników jest w porządku (0.25V-0.3V jest normą).
Jeśli trochę dodam gazu to ładowanie alternatora jest na poziomie 14.4V.
Wtedy przy włączonych w/w urządzeniach w samochodzie mamy na akumulatorze 14.15V czasami nawet więcej (do 14.25V) więc jest super.
I teraz pytanie czy fizycznie jest niemożliwe osiągnięcie ładowania 14.4 przy takich obrotach i się tym nie przejmować czy raczej myśleć coś dalej w tym kierunku

Gdybyś akurat mierzył u siebie to fajnie jakbyś podpowiedział jak to wygląda u Ciebie. Jeśli jednak nie mierzyłeś to nic z tym nie robię. Może faktycznie fizyka nie pozwala na osiągnięcie takiego napięcia przy tych obrotach, a jak wiadomo z fizyką się nie dyskutuje
