Dzisiaj jest 24 lip 2019, 03:35


[ALL] VCDS - co ten błąd oznacza / analiza błędów

Analiza logów, opis błędów, kodowanie sterowników ...

Moderator: BRUNO55

Regulamin forum Analiza logów statycznych i dynamicznych, wyjaśnienie błędów, interfejsy diagnostyczne, kodowanie i adaptacja i inne tematy związane z diagnostyką komputerową oraz programowaniem sterowników.

Pamiętaj:
  1. Pytania, porady, sugestie niezwiązane z danym tematem umieszczaj w osobnym temacie właściwego działu.
  2. W przypadku samodzielnego rozwiązania opisanego problemu, opisz sposób jego rozwiązanie wraz z przyczynę jego powstania (o ile jest ci znana).
  3. Przed założeniem nowego tematu, sprawdź, (przy pomocy funkcji Szukaj) czy istnieje wątek opisujący analogiczny problem, a jeżeli istnieje to kontynuuj w nim dyskusję.
  4. Równolegle obowiązują wszystkie zasady opisane w ramach Regulaminu forum
  5. Jeżeli otrzymasz odpowiedź na zadane pytanie, odwdzięcz się przyznaniem pochwały - tu przeczytasz jak przyznać pochwałę
  • Autor
  • Wiadomość
Offline
Awatar użytkownika

dezmond

Aktywny

  • Posty: 118
  • Rejestracja: 06 maja 2015, 00:46
  • Online: 12d 18h 13m 13s
  • Auto: VW Golf 6 GTD
  • Silnik: CBBB 2.0 TDI
  • Lokalizacja: Bielsko

Re: VCDS - co ten błąd oznacza / analiza błędów

Post15 gru 2017, 17:45

Maciek pisze:Może być kolego problem w 1.6TDI taki błąd doprowadził do tego ze zaczęło sypać błędami z egr, po czym została wymieniona chłodnicza spalin i dopiero wszystki się uspokoiło

A wymieniłeś ten czujnik?
Offline

Maciek

Forumowicz

  • Posty: 786
  • Rejestracja: 02 paź 2016, 09:35
  • Online: 19d 11h 33m 17s
  • Pochwały: 8
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: CAYC 1.6TDI
  • Lokalizacja: Mikolajki

Re: VCDS - co ten błąd oznacza / analiza błędów

Post15 gru 2017, 20:43

Tak był spokoj po około 10km samochód wszedł w tryb awaryjny i pokazał się błąd egra
Offline
Awatar użytkownika

banny_2006

Gadatliwy

  • Posty: 229
  • Rejestracja: 21 lis 2015, 17:03
  • Online: 5d 1m 48s
  • Auto: VW GOLF 6 GTI
  • Silnik: 1.6 TDI 120 KM CAYC
  • Lokalizacja: kostrzyn wlkp

Re: VCDS - co ten błąd oznacza / analiza błędów

Post20 gru 2017, 18:33

Address 01: Engine (J623-CAYC) Labels: 03L-906-023-CAY.clb

Part No SW: 03L 906 023 MN HW: 03L 907 425 C

Component: 1,6l R4 CR td H43 8892

Revision: --H43--- Serial number: 00000000000000

Coding: 08114014032401080000

Shop #: WSC 01357 011 00200

ASAM Dataset: EV_ECM16TDI02103L906023MN 003004

ROD: EV_ECM16TDI02103L906023MN.rod

VCID: 7EF466D7E1E4D2CE2F-802A



1 Fault Found:

6060 - Body Control Module (Central Electric 2)

U0141 00 [039] - No Communications

Not Confirmed - Tested Since Memory Clear

Freeze Frame:

Fault Status: 00000001

Fault Priority: 6

Fault Frequency: 2

Mileage: 206046 km

Date: 2017.12.20

Time: 15:23:43

a ten błąd co to za błąd? podpowiem ze nie moge otwierać i zamykać z pilota
Offline
Awatar użytkownika

BRUNO55

Senior Moderator

  • Posty: 889
  • Rejestracja: 20 mar 2016, 08:15
  • Online: 38d 21h 52m 15s
  • Pochwały: 51
  • Auto: VW GOLF VI
  • Silnik: 1.4 16V CGGA
  • Lokalizacja: CRY

Re: VCDS - co ten błąd oznacza / analiza błędów

Post20 gru 2017, 19:40

banny_2006 pisze:Address 01: Engine (J623-CAYC) Labels: 03L-906-023-CAY.clb

Part No SW: 03L 906 023 MN HW: 03L 907 425 C

Component: 1,6l R4 CR td H43 8892

Revision: --H43--- Serial number: 00000000000000

Coding: 08114014032401080000

Shop #: WSC 01357 011 00200

ASAM Dataset: EV_ECM16TDI02103L906023MN 003004

ROD: EV_ECM16TDI02103L906023MN.rod

VCID: 7EF466D7E1E4D2CE2F-802A



1 Fault Found:

6060 - Body Control Module (Central Electric 2)

U0141 00 [039] - No Communications

Not Confirmed - Tested Since Memory Clear

Freeze Frame:

Fault Status: 00000001

Fault Priority: 6

Fault Frequency: 2

Mileage: 206046 km

Date: 2017.12.20

Time: 15:23:43

a ten błąd co to za błąd? podpowiem ze nie moge otwierać i zamykać z pilota


Znalazłem coś takiego
Kod U0141 dotyczy modułu BCM "A" lub okablowania modułu BCM z modułu sterującego silnika (ECM). Kod, w zależności od roku, marki i modelu pojazdu, może oznaczać, że BCM jest zły, że BCM nie odbiera lub wysyła sygnał, wiązka BCM ma przerwę lub zwarcie lub BCM nie komunikuje się z ECM za pośrednictwem sieci obszaru kontrolnego - linii komunikacyjnej CAN
ObrazekObrazek
Alkohol niszczy skórę - głównie na kolanach i łokciach..
Offline
Awatar użytkownika

banny_2006

Gadatliwy

  • Posty: 229
  • Rejestracja: 21 lis 2015, 17:03
  • Online: 5d 1m 48s
  • Auto: VW GOLF 6 GTI
  • Silnik: 1.6 TDI 120 KM CAYC
  • Lokalizacja: kostrzyn wlkp

Re: VCDS - co ten błąd oznacza / analiza błędów

Post30 gru 2017, 15:11

BRUNO55 pisze:
banny_2006 pisze:Address 01: Engine (J623-CAYC) Labels: 03L-906-023-CAY.clb

Part No SW: 03L 906 023 MN HW: 03L 907 425 C

Component: 1,6l R4 CR td H43 8892

Revision: --H43--- Serial number: 00000000000000

Coding: 08114014032401080000

Shop #: WSC 01357 011 00200

ASAM Dataset: EV_ECM16TDI02103L906023MN 003004

ROD: EV_ECM16TDI02103L906023MN.rod

VCID: 7EF466D7E1E4D2CE2F-802A



1 Fault Found:

6060 - Body Control Module (Central Electric 2)

U0141 00 [039] - No Communications

Not Confirmed - Tested Since Memory Clear

Freeze Frame:

Fault Status: 00000001

Fault Priority: 6

Fault Frequency: 2

Mileage: 206046 km

Date: 2017.12.20

Time: 15:23:43

a ten błąd co to za błąd? podpowiem ze nie moge otwierać i zamykać z pilota


Znalazłem coś takiego
Kod U0141 dotyczy modułu BCM "A" lub okablowania modułu BCM z modułu sterującego silnika (ECM). Kod, w zależności od roku, marki i modelu pojazdu, może oznaczać, że BCM jest zły, że BCM nie odbiera lub wysyła sygnał, wiązka BCM ma przerwę lub zwarcie lub BCM nie komunikuje się z ECM za pośrednictwem sieci obszaru kontrolnego - linii komunikacyjnej CAN
Czyli wychodzi na ro ze albo gdzies jest zwarcie na wtyczkach bcm albo bcm do wymiany bo jest podpalony?

Wysłane z mojego Che2-L11 przy użyciu Tapatalka
Offline
Awatar użytkownika

BRUNO55

Senior Moderator

  • Posty: 889
  • Rejestracja: 20 mar 2016, 08:15
  • Online: 38d 21h 52m 15s
  • Pochwały: 51
  • Auto: VW GOLF VI
  • Silnik: 1.4 16V CGGA
  • Lokalizacja: CRY

Re: VCDS - co ten błąd oznacza / analiza błędów

Post30 gru 2017, 15:36

banny_2006 pisze:
BRUNO55 pisze:
banny_2006 pisze:Address 01: Engine (J623-CAYC) Labels: 03L-906-023-CAY.clb

Part No SW: 03L 906 023 MN HW: 03L 907 425 C

Component: 1,6l R4 CR td H43 8892

Revision: --H43--- Serial number: 00000000000000

Coding: 08114014032401080000

Shop #: WSC 01357 011 00200

ASAM Dataset: EV_ECM16TDI02103L906023MN 003004

ROD: EV_ECM16TDI02103L906023MN.rod

VCID: 7EF466D7E1E4D2CE2F-802A



1 Fault Found:

6060 - Body Control Module (Central Electric 2)

U0141 00 [039] - No Communications

Not Confirmed - Tested Since Memory Clear

Freeze Frame:

Fault Status: 00000001

Fault Priority: 6

Fault Frequency: 2

Mileage: 206046 km

Date: 2017.12.20

Time: 15:23:43

a ten błąd co to za błąd? podpowiem ze nie moge otwierać i zamykać z pilota


Znalazłem coś takiego
Kod U0141 dotyczy modułu BCM "A" lub okablowania modułu BCM z modułu sterującego silnika (ECM). Kod, w zależności od roku, marki i modelu pojazdu, może oznaczać, że BCM jest zły, że BCM nie odbiera lub wysyła sygnał, wiązka BCM ma przerwę lub zwarcie lub BCM nie komunikuje się z ECM za pośrednictwem sieci obszaru kontrolnego - linii komunikacyjnej CAN


Czyli wychodzi na ro ze albo gdzies jest zwarcie na wtyczkach bcm albo bcm do wymiany bo jest podpalony?

Wysłane z mojego Che2-L11 przy użyciu Tapatalka

Jest to wielce prawdopodobne. Podejmij męską decyzję i bierz ten BCM .vw-oferty-sprzedam/sterownik-bcm-1k0-937-086-h-t6374.html
ObrazekObrazek
Alkohol niszczy skórę - głównie na kolanach i łokciach..
Offline
Awatar użytkownika

banny_2006

Gadatliwy

  • Posty: 229
  • Rejestracja: 21 lis 2015, 17:03
  • Online: 5d 1m 48s
  • Auto: VW GOLF 6 GTI
  • Silnik: 1.6 TDI 120 KM CAYC
  • Lokalizacja: kostrzyn wlkp

Re: VCDS - co ten błąd oznacza / analiza błędów

Post30 gru 2017, 22:26

BRUNO55 pisze:
banny_2006 pisze:
BRUNO55 pisze:
banny_2006 pisze:Address 01: Engine (J623-CAYC) Labels: 03L-906-023-CAY.clb

Part No SW: 03L 906 023 MN HW: 03L 907 425 C

Component: 1,6l R4 CR td H43 8892

Revision: --H43--- Serial number: 00000000000000

Coding: 08114014032401080000

Shop #: WSC 01357 011 00200

ASAM Dataset: EV_ECM16TDI02103L906023MN 003004

ROD: EV_ECM16TDI02103L906023MN.rod

VCID: 7EF466D7E1E4D2CE2F-802A



1 Fault Found:

6060 - Body Control Module (Central Electric 2)

U0141 00 [039] - No Communications

Not Confirmed - Tested Since Memory Clear

Freeze Frame:

Fault Status: 00000001

Fault Priority: 6

Fault Frequency: 2

Mileage: 206046 km

Date: 2017.12.20

Time: 15:23:43

a ten błąd co to za błąd? podpowiem ze nie moge otwierać i zamykać z pilota


Znalazłem coś takiego
Kod U0141 dotyczy modułu BCM "A" lub okablowania modułu BCM z modułu sterującego silnika (ECM). Kod, w zależności od roku, marki i modelu pojazdu, może oznaczać, że BCM jest zły, że BCM nie odbiera lub wysyła sygnał, wiązka BCM ma przerwę lub zwarcie lub BCM nie komunikuje się z ECM za pośrednictwem sieci obszaru kontrolnego - linii komunikacyjnej CAN


Czyli wychodzi na ro ze albo gdzies jest zwarcie na wtyczkach bcm albo bcm do wymiany bo jest podpalony?

Wysłane z mojego Che2-L11 przy użyciu Tapatalka

Jest to wielce prawdopodobne. Podejmij męską decyzję i bierz ten BCM .vw-oferty-sprzedam/sterownik-bcm-1k0-937-086-h-t6374.html
Ja mam z koncowka m jaka to roznica?

Wysłane z mojego Che2-L11 przy użyciu Tapatalka
Offline
Awatar użytkownika

BRUNO55

Senior Moderator

  • Posty: 889
  • Rejestracja: 20 mar 2016, 08:15
  • Online: 38d 21h 52m 15s
  • Pochwały: 51
  • Auto: VW GOLF VI
  • Silnik: 1.4 16V CGGA
  • Lokalizacja: CRY

Re: VCDS - co ten błąd oznacza / analiza błędów

Post31 gru 2017, 09:13

Różnica jest niewielka. Jeden i drugi nie obsługuje xenonów bo nie ma potrzebnych pinów, Natomiast obydwa obsługują asystenta świateł LA. Reszta to standard. Do tylnych LED i w jednym i w drugim trzeba kodować Bajt 18 na "15". H jest z 2011 roku i ma S0615/H103 a M ma S0651/H110 i jest z 2013 roku
ObrazekObrazek
Alkohol niszczy skórę - głównie na kolanach i łokciach..
Offline
Awatar użytkownika

banny_2006

Gadatliwy

  • Posty: 229
  • Rejestracja: 21 lis 2015, 17:03
  • Online: 5d 1m 48s
  • Auto: VW GOLF 6 GTI
  • Silnik: 1.6 TDI 120 KM CAYC
  • Lokalizacja: kostrzyn wlkp

Re: VCDS - co ten błąd oznacza / analiza błędów

Post31 gru 2017, 09:29

BRUNO55 pisze:Różnica jest niewielka. Jeden i drugi nie obsługuje xenonów bo nie ma potrzebnych pinów, Natomiast obydwa obsługują asystenta świateł LA. Reszta to standard. Do tylnych LED i w jednym i w drugim trzeba kodować Bajt 18 na "15". H jest z 2011 roku i ma S0615/H103 a M ma S0651/H110 i jest z 2013 roku
Daj maila przesle ci film z mojego kodowania jak to u mnie w bcm wyglada

Wysłane z mojego Che2-L11 przy użyciu Tapatalka
Offline
Awatar użytkownika

BRUNO55

Senior Moderator

  • Posty: 889
  • Rejestracja: 20 mar 2016, 08:15
  • Online: 38d 21h 52m 15s
  • Pochwały: 51
  • Auto: VW GOLF VI
  • Silnik: 1.4 16V CGGA
  • Lokalizacja: CRY

Re: VCDS - co ten błąd oznacza / analiza błędów

Post31 gru 2017, 09:42

banny_2006 pisze:
BRUNO55 pisze:Różnica jest niewielka. Jeden i drugi nie obsługuje xenonów bo nie ma potrzebnych pinów, Natomiast obydwa obsługują asystenta świateł LA. Reszta to standard. Do tylnych LED i w jednym i w drugim trzeba kodować Bajt 18 na "15". H jest z 2011 roku i ma S0615/H103 a M ma S0651/H110 i jest z 2013 roku
Daj maila przesle ci film z mojego kodowania jak to u mnie w bcm wyglada

Wysłane z mojego Che2-L11 przy użyciu Tapatalka

szczepkow@o2.pl
ObrazekObrazek
Alkohol niszczy skórę - głównie na kolanach i łokciach..
Offline
Awatar użytkownika

banny_2006

Gadatliwy

  • Posty: 229
  • Rejestracja: 21 lis 2015, 17:03
  • Online: 5d 1m 48s
  • Auto: VW GOLF 6 GTI
  • Silnik: 1.6 TDI 120 KM CAYC
  • Lokalizacja: kostrzyn wlkp

Re: VCDS - co ten błąd oznacza / analiza błędów

Post31 gru 2017, 14:23

BRUNO55 pisze:
banny_2006 pisze:
BRUNO55 pisze:Różnica jest niewielka. Jeden i drugi nie obsługuje xenonów bo nie ma potrzebnych pinów, Natomiast obydwa obsługują asystenta świateł LA. Reszta to standard. Do tylnych LED i w jednym i w drugim trzeba kodować Bajt 18 na "15". H jest z 2011 roku i ma S0615/H103 a M ma S0651/H110 i jest z 2013 roku
Daj maila przesle ci film z mojego kodowania jak to u mnie w bcm wyglada

Wysłane z mojego Che2-L11 przy użyciu Tapatalka

szczepkow@o2.pl
Poszlo

Wysłane z mojego Che2-L11 przy użyciu Tapatalka
Offline
Awatar użytkownika

BRUNO55

Senior Moderator

  • Posty: 889
  • Rejestracja: 20 mar 2016, 08:15
  • Online: 38d 21h 52m 15s
  • Pochwały: 51
  • Auto: VW GOLF VI
  • Silnik: 1.4 16V CGGA
  • Lokalizacja: CRY

Re: VCDS - co ten błąd oznacza / analiza błędów

Post31 gru 2017, 16:23

Przejrzałem tak na szybko i:
Bajt 4 - Bit 3,4,5,6 do zaznaczenia
Bajt 5 - Bit 1,2,4 do zaznaczenia
Bajt 6 - Bit 2,3 do odznaczenia a gdy masz alarm to Bit 1,5,6,7 do zaznaczenia
Bajt 9 - Bit 3 pozostaje zaznaczony Bit 5,6 do odznaczenia
Bajt 10 - jak masz alarm to Bit 0 do zaznaczenia
Bajt 11 - Bit 6 do odznaczenia Bit 7 do zaznaczenia
Bajt 12 - Bit 0 do odznaczenia Bit 6 do zaznaczenia
Bajt 16 - Bit 1 do odznaczenia
Bajt 18 - czemu masz ustawione na 02 - standard powinien być 00 a dla GTI 04 a dla tylnych DEPO LED 15
Bajt 20 - w Binary wpisz 01110011
Bajt 22 - Bit 3 do zaznaczenia
Bajt 26 - jeżeli nie masz start/stop to Bit 7 do odznaczenia, jeżeli masz to pozostaje.
Bajt 29 - Bit 0 do odznaczenia

Tak jest u mnie w stosunku do Twojego kodowania i w zasadzie poza minimalnymi zmianami nie istotnymi dla Ciebie jest dalej.
Jak nic z tego nie wyjdzie to i tak masz swoje kodowanie i możesz do niego wrócić.
ObrazekObrazek
Alkohol niszczy skórę - głównie na kolanach i łokciach..
Offline
Awatar użytkownika

tberent

Mieszkaniec

  • Posty: 1704
  • Rejestracja: 20 sie 2015, 13:51
  • Online: 36d 16h 2m 7s
  • Pochwały: 27
  • Ostrzeżenia: 3
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: CBCD
  • Lokalizacja: Lodzkie

Re: VCDS - co ten błąd oznacza / analiza błędów

Post31 gru 2017, 16:26

BRUNO55 pisze:Różnica jest niewielka. Jeden i drugi nie obsługuje xenonów bo nie ma potrzebnych pinów, Natomiast obydwa obsługują asystenta świateł LA. Reszta to standard. Do tylnych LED i w jednym i w drugim trzeba kodować Bajt 18 na "15". H jest z 2011 roku i ma S0615/H103 a M ma S0651/H110 i jest z 2013 roku
Ten M jest lepszy bo nowsze SW i HW i można zrobić z niego wyższy model.
Ten z H to tylko vag can pro.
Jak mówił Bruno dla zwykłego użytkowania jeden xxx.
Co do softu to zmiana chyba polega na tym czy przygasaja lampy w klapie przy otwarciu lub nie.


Wysłane z mojego GT-I9506 przy użyciu Tapatalka
Offline
Awatar użytkownika

BRUNO55

Senior Moderator

  • Posty: 889
  • Rejestracja: 20 mar 2016, 08:15
  • Online: 38d 21h 52m 15s
  • Pochwały: 51
  • Auto: VW GOLF VI
  • Silnik: 1.4 16V CGGA
  • Lokalizacja: CRY

Re: VCDS - co ten błąd oznacza / analiza błędów

Post31 gru 2017, 16:34

tberent pisze:
BRUNO55 pisze:Różnica jest niewielka. Jeden i drugi nie obsługuje xenonów bo nie ma potrzebnych pinów, Natomiast obydwa obsługują asystenta świateł LA. Reszta to standard. Do tylnych LED i w jednym i w drugim trzeba kodować Bajt 18 na "15". H jest z 2011 roku i ma S0615/H103 a M ma S0651/H110 i jest z 2013 roku
Ten M jest lepszy bo nowsze SW i HW i można zrobić z niego wyższy model.
Ten z H to tylko vag can pro.
Jak mówił Bruno dla zwykłego użytkowania jeden xxx.
Co do softu to zmiana chyba polega na tym czy przygasaja lampy w klapie przy otwarciu lub nie.


Wysłane z mojego GT-I9506 przy użyciu Tapatalka

Na tym moim H lampy w klapie przygasają po jej otwarciu.
ObrazekObrazek
Alkohol niszczy skórę - głównie na kolanach i łokciach..
Offline
Awatar użytkownika

banny_2006

Gadatliwy

  • Posty: 229
  • Rejestracja: 21 lis 2015, 17:03
  • Online: 5d 1m 48s
  • Auto: VW GOLF 6 GTI
  • Silnik: 1.6 TDI 120 KM CAYC
  • Lokalizacja: kostrzyn wlkp

Re: VCDS - co ten błąd oznacza / analiza błędów

Post31 gru 2017, 18:08

BRUNO55 pisze:
tberent pisze:
BRUNO55 pisze:Różnica jest niewielka. Jeden i drugi nie obsługuje xenonów bo nie ma potrzebnych pinów, Natomiast obydwa obsługują asystenta świateł LA. Reszta to standard. Do tylnych LED i w jednym i w drugim trzeba kodować Bajt 18 na "15". H jest z 2011 roku i ma S0615/H103 a M ma S0651/H110 i jest z 2013 roku
Ten M jest lepszy bo nowsze SW i HW i można zrobić z niego wyższy model.
Ten z H to tylko vag can pro.
Jak mówił Bruno dla zwykłego użytkowania jeden xxx.
Co do softu to zmiana chyba polega na tym czy przygasaja lampy w klapie przy otwarciu lub nie.


Wysłane z mojego GT-I9506 przy użyciu Tapatalka

Na tym moim H lampy w klapie przygasają po jej otwarciu.
Mam startstop bruno kiedys mi dales swoje kodowanie to nic nie pasowalo musze miec swoje po nowym roku poustawiam tak jak napisales zobacze co wyjdzie z tego

Wysłane z mojego Che2-L11 przy użyciu Tapatalka
Offline
Awatar użytkownika

banny_2006

Gadatliwy

  • Posty: 229
  • Rejestracja: 21 lis 2015, 17:03
  • Online: 5d 1m 48s
  • Auto: VW GOLF 6 GTI
  • Silnik: 1.6 TDI 120 KM CAYC
  • Lokalizacja: kostrzyn wlkp

Re: VCDS - co ten błąd oznacza / analiza błędów

Post31 gru 2017, 18:11

banny_2006 pisze:
BRUNO55 pisze:
tberent pisze:
BRUNO55 pisze:Różnica jest niewielka. Jeden i drugi nie obsługuje xenonów bo nie ma potrzebnych pinów, Natomiast obydwa obsługują asystenta świateł LA. Reszta to standard. Do tylnych LED i w jednym i w drugim trzeba kodować Bajt 18 na "15". H jest z 2011 roku i ma S0615/H103 a M ma S0651/H110 i jest z 2013 roku
Ten M jest lepszy bo nowsze SW i HW i można zrobić z niego wyższy model.
Ten z H to tylko vag can pro.
Jak mówił Bruno dla zwykłego użytkowania jeden xxx.
Co do softu to zmiana chyba polega na tym czy przygasaja lampy w klapie przy otwarciu lub nie.


Wysłane z mojego GT-I9506 przy użyciu Tapatalka

Na tym moim H lampy w klapie przygasają po jej otwarciu.
Mam startstop bruno kiedys mi dales swoje kodowanie to nic nie pasowalo musze miec swoje po nowym roku poustawiam tak jak napisales zobacze co wyjdzie z tego

Wysłane z mojego Che2-L11 przy użyciu Tapatalka
U mnie tez przygasaja w klapie to co jak wymienie na h to nie beda?

Wysłane z mojego Che2-L11 przy użyciu Tapatalka
Offline
Awatar użytkownika

BRUNO55

Senior Moderator

  • Posty: 889
  • Rejestracja: 20 mar 2016, 08:15
  • Online: 38d 21h 52m 15s
  • Pochwały: 51
  • Auto: VW GOLF VI
  • Silnik: 1.4 16V CGGA
  • Lokalizacja: CRY

Re: VCDS - co ten błąd oznacza / analiza błędów

Post31 gru 2017, 18:19

Przecież napisałem że na H będą gasły. A co z tym Bajtem 18 ?
ObrazekObrazek
Alkohol niszczy skórę - głównie na kolanach i łokciach..
Offline
Awatar użytkownika

banny_2006

Gadatliwy

  • Posty: 229
  • Rejestracja: 21 lis 2015, 17:03
  • Online: 5d 1m 48s
  • Auto: VW GOLF 6 GTI
  • Silnik: 1.6 TDI 120 KM CAYC
  • Lokalizacja: kostrzyn wlkp

Re: VCDS - co ten błąd oznacza / analiza błędów

Post01 sty 2018, 15:24

BRUNO55 pisze:Przecież napisałem że na H będą gasły. A co z tym Bajtem 18 ?
Przejzalem te kodowanie dzisiaj na spokojnie i tak rls jeszcze nie mam planuje zalozyc podgrzewane dysze bede niedlugo zakladal wiec nie moge tego zaznaczyc reszte zrobie dzisiaj lub jutro a powiedz mi co za roznica w tym bajcie 18 i dlaczego zmienic binary w bajcie 20?

Wysłane z mojego Che2-L11 przy użyciu Tapatalka
Offline
Awatar użytkownika

BRUNO55

Senior Moderator

  • Posty: 889
  • Rejestracja: 20 mar 2016, 08:15
  • Online: 38d 21h 52m 15s
  • Pochwały: 51
  • Auto: VW GOLF VI
  • Silnik: 1.4 16V CGGA
  • Lokalizacja: CRY

Re: VCDS - co ten błąd oznacza / analiza błędów

Post01 sty 2018, 16:11

banny_2006 pisze:
BRUNO55 pisze:Przecież napisałem że na H będą gasły. A co z tym Bajtem 18 ?
Przejzalem te kodowanie dzisiaj na spokojnie i tak rls jeszcze nie mam planuje zalozyc podgrzewane dysze bede niedlugo zakladal wiec nie moge tego zaznaczyc reszte zrobie dzisiaj lub jutro a powiedz mi co za roznica w tym bajcie 18 i dlaczego zmienic binary w bajcie 20?

Wysłane z mojego Che2-L11 przy użyciu Tapatalka

W Bajcie 20 masz nie zaznaczone ABS zainstalowany a wydaje mi się że powinien być. Podałem Binary bo u mnie na VCDS 11.11.5 nie mam tego Bitu a nie robiłem jeszcze skanu nowszym. U mnie jest tam kodowanie 73 a Binary 01110011 a u Ciebie F3 i Binary 11110011. W przypadku Bajtu 18 to kiedyś coś miałem problematycznego gdy zakodowane było 02 ( coś tam inaczej działało albo nie działało ale nie pamiętam). Ja cały czas miałem i mam 00 jako standard i jest OK.
Oczywiście że może coś tam co podałem jest na wyrost lub nie pasuje bo do końca nie wiem jakie masz wyposażenie i dlatego dobrze że to analizujesz.
ObrazekObrazek
Alkohol niszczy skórę - głównie na kolanach i łokciach..
Offline

janek9423

Aktywny

  • Posty: 152
  • Rejestracja: 22 sie 2013, 22:39
  • Online: 7d 13h 21m 32s
  • Auto: vw mk6
  • Silnik: 1.6tdi 105KM bluemot
  • Lokalizacja: Lubaczow

Re: VCDS - co ten błąd oznacza / analiza błędów

Post21 sty 2018, 11:29

U mnie pojawił się wczoraj niżej opisany błąd (na postoju). pojawiła się kontrolka start-stop i napis usterka start-stop. do tego mrugała kontrolka świec żarowych. wylączyłem silnik, włączyłem ponownie i cisza nic. po zeskanowaniu VCDS wyszło to co opisane poniżej:
Adres 01: Silnik Plik etykiet: 03L-906-018-CFF.clb
Oznaczenie elementu: 03L 906 018 PT HW: 03L 907 309 AE
Komponent i/lub wersja: R4 2,0L EDC H27 2482
Kodowanie: 00190012042401080000
Kod serwisu: WSC 00015 115 00000
Zbiór danych ASAM: EV_ECM20TDI01103L906018PT 003003 (VW46)
ROD: EV_ECM20TDI01103L906018PT.rod
VCID: 0B149FB0A24551198C-805E
Znaleziono 1 błąd:

7934 - Czujnik położenia nastawnika ciśnienia doładowania
P2563 00 [096] - niewiarygodny sygnał
Sporadyczny - Niepotwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów
Ramka zamrożona:
Stan błędu: 00000001
Priorytet błędu: 2
Częstość błędu: 1
Przebieg: 142937 km
Data: 2064.14.27
Czas: 13:51:55

Prędkość obrotowa silnika: 837.00 /min
Unormowana wartość obciążenia: 23.5 %
Prędkość pojazdu: 0 km/h
Temperatura płynu chłodzącego: 80 °C
Temperatura powietrza zasysanego: 10 °C
Ciśnienie atmosferyczne: 980 mbar
Napięcie zacisku 30: 14.960 V
Licznik cykli wyuczania po OBD: 40
Sterowanie nastawnika ciśnienia doładowania: 100.00 %
Nastawnik ciśnienia doładowania: informacja zwrotna: 63.06 %
Nastawnik ciśnienia doładowania: offset zamknięty: 0.82 %
Nastawnik turbosprężarki - wysokie ciśnienie: status-Bit 0: 00000000
Nastawnik turbosprężarki - wysokie ciśnienie: status-Bit 16: 00001000
Nastawnik turbosprężarki - wysokie ciśnienie: status-Bit 24: 00110111
Nastawnik turbosprężarki - wysokie ciśnienie: status-Bit 8: 00000100
Nastawnik turbosprężarki - wysokie ciśnienie: wart.rzecz.nap.nieprzetw.: 1906.0 mV
Droga przesuwu pedału przyśpieszenia: 0.00 %

co to może być? później powyzsze więcej się nie powtórzyło - wszystko było ok, nie zauważyłem aby auto przeszło w tryb awaryjny. start- stop działał normalnie. z opisu wyglada ze to błąd sporadyczny..
Offline

Maciek

Forumowicz

  • Posty: 786
  • Rejestracja: 02 paź 2016, 09:35
  • Online: 19d 11h 33m 17s
  • Pochwały: 8
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: CAYC 1.6TDI
  • Lokalizacja: Mikolajki

Re: VCDS - co ten błąd oznacza / analiza błędów

Post21 sty 2018, 14:28

Start-stop pojawiło się jako komunikat nie jest to związane z tym systemem, błąd ten związany jest prawdopodobnie z gruszka. Rozgrzej silnik podłącz kabel i przejedz samochodem na całym zakresie obrotowym i zobacz czy błąd powróci
Offline

janek9423

Aktywny

  • Posty: 152
  • Rejestracja: 22 sie 2013, 22:39
  • Online: 7d 13h 21m 32s
  • Auto: vw mk6
  • Silnik: 1.6tdi 105KM bluemot
  • Lokalizacja: Lubaczow

Re: VCDS - co ten błąd oznacza / analiza błędów

Post21 sty 2018, 16:14

dopiero jutro się tym zajmę i zobaczę.
a jeżeli jest to błąd sporadyczny to może być problem z gruszką??
Offline

Maciek

Forumowicz

  • Posty: 786
  • Rejestracja: 02 paź 2016, 09:35
  • Online: 19d 11h 33m 17s
  • Pochwały: 8
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: CAYC 1.6TDI
  • Lokalizacja: Mikolajki

Re: VCDS - co ten błąd oznacza / analiza błędów

Post21 kwie 2018, 20:17

Panowie jechałem sobie gdy nagle na zegarach zaczęła migać kontrolka od świecy żarówej i wykrzyknik w miejscu przebiegu. Zgasiłem odpaliłem i tak jeżdżę bez problemu. 60km wróciłem bez kontrolki. Teraz zrobiłem kolejne 100 i nic się nie dzieje. Ale podłączyłem komputer i taki błąd https://zapodaj.net/3689fa78af8c0.jpg.html
Możecie mi wytłumaczyć wszystko co vcds powiedział? Czy mam się szykować na nowa chlodnicxke spalin wraz z EGR?
Offline
Awatar użytkownika

piotrek1388

Sympatyk

  • Posty: 64
  • Rejestracja: 06 sty 2018, 10:52
  • Online: 6d 15h 49m 49s
  • Auto: VW GOLF VI GTI
  • Silnik: 2.0 TFSI CCZB
  • Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: VCDS - co ten błąd oznacza / analiza błędów

Post06 maja 2018, 22:10

Hej,

mam dwa błędy. (J791) (J446)
Ja nie mam asystenta parkowania w Golfie.
Źle coś zakodowane?
Nie działają czujniki parkowania




Adres 19: CAN Gateway Plik etykiet: AKP\7N0-907-530-V1.clb
Oznaczenie elementu SW: 7N0 907 530 HW: 1K0 907 951
Komponent: J533 Gateway H27 0602
Weryfikacja: H27 Numer seryjny: 300510F1001040
Kodowanie: EDA17F0650061200000002
Kod serwisu: WSC 48305 141 999999
VCID: 6DD0F1287491FF2932-8038

Znaleziono 1 b31d:
03075 - Sterownik automatycznego pilota parkowania (J791)
004 - Brak sygna3u / brak komunikacji
Ramka zamro?ona:
Stan b3edu: 01100100
Priorytet b3edu: 2
Czestooa b3edu: 1
Wew.licznik b3edów: 237
Przebieg: 143150 km
WskaYnik czasu: 0
Data: 2012.09.14
Czas: 08:45:30[/b]

Ten sam w RADIU i NAVI (J446)

Adres 37: Nawigacja (J0506) Plik etykiet: AKP\1T0-035-680.clb
Oznaczenie elementu SW: 1T0 035 680 C HW: 1T0 035 680 C
Komponent: RNS-MID H03 2720
Weryfikacja: AB001001 Numer seryjny: VWZ6Z7K6153025
Kodowanie: 040700020100009000
Kod serwisu: WSC 01357 011 00200
VCID: 2E523624791744314B-807A

Znaleziono 1 b31d:
01327 - Sterownik systemu pomocy przy parkowaniu (J446)
004 - Brak sygna3u / brak komunikacji
Ramka zamro?ona:
Stan b3edu: 01100100
Priorytet b3edu: 5
Czestooa b3edu: 1
Wew.licznik b3edów: 237
Przebieg: 143150 km
WskaYnik czasu: 0
Data: 2012.09.14
Czas: 08:45:36

Adres 56: Radio (J0506) Plik etykiet: AKP\1T0-035-680.clb
Oznaczenie elementu SW: 1T0 035 680 C HW: 1T0 035 680 C
Komponent: RNS-MID H03 2720
Weryfikacja: AB001001 Numer seryjny: VWZ6Z7K6153025
Kodowanie: 040700020100009000
Kod serwisu: WSC 01357 011 00200
VCID: 2E523624791744314B-807A

Znaleziono 1 b31d:
01327 - Sterownik systemu pomocy przy parkowaniu (J446)
004 - Brak sygna3u / brak komunikacji
Ramka zamro?ona:
Stan b3edu: 01100100
Priorytet b3edu: 5
Czestooa b3edu: 1
Wew.licznik b3edów: 237
Przebieg: 143150 km
WskaYnik czasu: 0
Data: 2012.09.14
Czas: 08:45:36
Offline
Awatar użytkownika

tberent

Mieszkaniec

  • Posty: 1704
  • Rejestracja: 20 sie 2015, 13:51
  • Online: 36d 16h 2m 7s
  • Pochwały: 27
  • Ostrzeżenia: 3
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: CBCD
  • Lokalizacja: Lodzkie

Re: VCDS - co ten błąd oznacza / analiza błędów

Post06 maja 2018, 23:10

Bo masz uszkodzony moduł.

Wysłane z mojego GT-I9506 przy użyciu Tapatalka
PoprzedniaNastępna

Wróć do Diagnostyka i kodowanie

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość

cron