Dzisiaj jest 27 kwie 2024, 16:41


[1.4 TSI 160KM] Kodowanie modułu kierownicy

Analiza logów, opis błędów, kodowanie sterowników ...

Moderator: BRUNO55

Regulamin forum Analiza logów statycznych i dynamicznych, wyjaśnienie błędów, interfejsy diagnostyczne, kodowanie i adaptacja i inne tematy związane z diagnostyką komputerową oraz programowaniem sterowników.

Pamiętaj:
  1. Pytania, porady, sugestie niezwiązane z danym tematem umieszczaj w osobnym temacie właściwego działu.
  2. W przypadku samodzielnego rozwiązania opisanego problemu, opisz sposób jego rozwiązanie wraz z przyczynę jego powstania (o ile jest ci znana).
  3. Przed założeniem nowego tematu, sprawdź, (przy pomocy funkcji Szukaj) czy istnieje wątek opisujący analogiczny problem, a jeżeli istnieje to kontynuuj w nim dyskusję.
  4. Równolegle obowiązują wszystkie zasady opisane w ramach Regulaminu forum
  5. Jeżeli otrzymasz odpowiedź na zadane pytanie, odwdzięcz się przyznaniem pochwały - tu przeczytasz jak przyznać pochwałę
  • Autor
  • Wiadomość
Offline

tekaj

Nowicjusz

  • Posty: 9
  • Rejestracja: 14 sty 2014, 02:31
  • Online: 2h 44m 35s
  • Auto: Vw Scirocco mk3
  • Silnik: 1.4 TSI 160KM
  • Lokalizacja: Wroclaw

Kodowanie modułu kierownicy

Post14 sty 2014, 03:11

Witajcie. Zgłaszam się tutaj z problemem nie dotyczącym Golfa ale Scirocco. Otóż postanowiłem zamontować tempomat. Zakupiłem manetki(chyba nieodpowiednie, ale o tym za chwile) oraz moduł kierownicy 5K0-953-569-H obsługujący tempomat (fabrycznie zamontowany był 5K0-953-569-D).
Zamontowałem manetki i moduł. Udało mi się wykonać adaptację czujników pogasły kontrolki trakcji i kierownicy, ale niestety nie działa multifunkcja na kierownicy. I tu zaczyna się problem ponieważ modułu się nie da zakodować, ponieważ nie łączy się z systemem. :(
Po skanowaniu pojawiły się takie błędy:
Kod: Zaznacz cały
                Address 16: Steering wheel       Labels: 5K0-953-569.clb
Control Module Part Number: 5K0 953 501 BB    HW: 5K0 953 569 H
  Component and/or Version: LENKS.MODUL   014 0140
           Software Coding: 5980040000
            Work Shop Code: WSC 00020 999 00000
              ASAM Dataset: EV_VW360SteerWheelUDS A03004 (VW36)
                      VCID: 6BD1C39F36A1
4 Faults Found:

0516 - Databus: Missing Message
          U1121 00 [009] - No Signal/Communication
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00000001
                    Fault Priority: 6
                    Fault Frequency: 3
                    Reset counter: 27
                    Mileage: 44649 km
                    Date: 2041.14.10
                    Time: 00:01:31

227355 - Windshield Wiper/Washer Switch
          B1149 13 [009] - Resistance Too High
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00000001
                    Fault Priority: 3
                    Fault Frequency: 33
                    Reset counter: 27
                    Mileage: 44649 km
                    Date: 2000.00.00
                    Time: 00:00:00

229127 - Cruise Control Switch
          B1154 11 [009] - Mechanical Failure
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00000001
                    Fault Priority: 3
                    Fault Frequency: 1
                    Reset counter: 27
                    Mileage: 44649 km
                    Date: 2041.14.10
                    Time: 00:01:30

335876 - Powertrain Databus: No Communications
          U0002 00 [009] - No Signal/Communication
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00000001
                    Fault Priority: 6
                    Fault Frequency: 1
                    Reset counter: 27
                    Mileage: 44649 km
                    Date: 2041.14.10
                    Time: 00:01:31


Moduł kupiłem używany, niby sprawny( zresztą czujnika kąta itd. działają) Wykluczam niedokładne podłączenie, ponieważ dokładnie sprawdzałem wtyki przy montażu.
Czy coś zrobiłem źle w czasie montażu?

W sprawie manetek przed wymianą posiadałem manetki w których przy włączaniu na stałe świateł drogowych dźwignię popychałem do przodu i ona zmienionej pozycji zostawała. Nie zwróciłem uwagi, że są 2 rodzaje sterowania drogowymi i kupiłem manetki w których po zapaleniu świateł drogowych dźwignia wraca do pozycji neutralnej.
Po zamontowaniu tych nowych manetek nie mogę zapalić "długich" na stałe. Czy ciągnę dźwignię, czy popycham, to manetka wraca do pozycji neutralnej i światła gasną.
Czy były stosowane różne sposoby sterowania "długimi: i muszę wymienić manetki, czy da się zakodować sposób sterowania światłami w zależności od manetki?
Poglądowe linki do manetek:
były: (strzałka od świateł drogowych z grotem do góry zamalowana na biało)
http://allegro.pl/przelacznik-zespolony ... 75422.html
są: (strzałka pusta)
http://allegro.pl/przelacznik-zespolony ... 10694.html

To na tyle moich wypocin :)
Offline

Arek_VI

VIP

  • Posty: 1318
  • Rejestracja: 26 cze 2012, 19:54
  • Online: 10d 16h 14m 40s
  • Pochwały: 62
  • Auto: Golf VI
  • Silnik: TSI 122
  • Lokalizacja: Wroclaw

Re: Kodowanie modułu kierownicy

Post14 sty 2014, 13:00

Pomijając meritum Twojego postu zauważyłem ,że chcesz zamontować manetkę prawą do kierownicy bez multifunkcji (z przyciskiem do MFA). Taka konfiguracja zawsze będzie generowała błąd sterownika (incorrectly coded).
Offline
Awatar użytkownika

maartinj

Forumowicz

  • Posty: 562
  • Rejestracja: 06 kwie 2013, 10:42
  • Online: 9d 11h 18m 15s
  • Pochwały: 20
  • Auto: VW
  • Silnik: 2.0 TDI CFGC
  • Lokalizacja: PL

Re: Kodowanie modułu kierownicy

Post14 sty 2014, 17:02

Wklej screeny z kodowań jakie masz manetki i coś się rozszyfruje.
Musisz w BCM zakodować MOMENTARY SWITCH ,jezeli masz taką manetkę,


Autor postu otrzymał pochwałę
Offline

tekaj

Nowicjusz

  • Posty: 9
  • Rejestracja: 14 sty 2014, 02:31
  • Online: 2h 44m 35s
  • Auto: Vw Scirocco mk3
  • Silnik: 1.4 TSI 160KM
  • Lokalizacja: Wroclaw

Re: Kodowanie modułu kierownicy

Post15 sty 2014, 00:51

Więc tak. Moduł udało się zakodować. Działa prawie cała multifunkcja, tempomat. Został tylko błąd związany z manetką. :)
Pomijając meritum Twojego postu zauważyłem ,że chcesz zamontować manetkę prawą do kierownicy bez multifunkcji (z przyciskiem do MFA). Taka konfiguracja zawsze będzie generowała błąd sterownika (incorrectly coded).

Manetka z linku jest tylko przykładowa. Oczywiście mam taką bez sterowania MFA.

Wklej screeny z kodowań jakie masz manetki i coś się rozszyfruje.
Musisz w BCM zakodować MOMENTARY SWITCH ,jezeli masz taką manetkę,

Kodowania wrzucę jutro.
Na ten moment nie działają drogowe, spryskiwacze ksenonów, choć mam wrażenie, że spryskiwacze to kwestia kodowania modułu.
Oraz najdziwniejszy problem: w multifunkcji nie działają strzałki prawo lewo z prawej strony kierownicy tzn. te do przełączania między ekranami: radio, ustawienia bieżące parametry. Nie wiem też czy działa przycisk powrót bo nie mogę wejść do ustawień.
Zastanawiam się, czy manetki, mogą mieć wpływ na pracę multifunkcji, czy to też kwestia kodowania

Błąd który pozostał:
Kod: Zaznacz cały
227355 - Windshield Wiper/Washer Switch
          B1149 13 [009] - Resistance Too High
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00000001
                    Fault Priority: 3
                    Fault Frequency: 1
                    Reset counter: 27
                    Mileage: 44649 km
                    Date: 2041.14.11
                    Time: 01:35:34

Będę szukał odpowiedniej manetki.



Edit: Spryskiwacze działają, błąd manetki udało się skasowac, przyciski od multifunkcji udało się uruchomic. Na przyszłośc jakby ktoś potrzebował 09 Cent. Elect.> Coding>bajt 9 bit 6 DIS installed.
Manetka zamówiona także wymienię na odpowiednią i będzie wszystko śmigac. :D
Dzięki za pomoc. :)

Wróć do Diagnostyka i kodowanie

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości