Nieśmiały
- Posty: 39
- Rejestracja: 25 cze 2013, 21:45
- Lokalizacja: Poznań
- Online: 5h 48m 40s
- Pochwały: 4
- Auto: VW GOLF 7 Highline
- Silnik: 1.4TSI ACT 140KM
- Lokalizacja: Poznan
Nawigacja Discover Media 5.8" cala
Koledzy. Bardzo ciężko odnaleźć w necie informacje nt jakości map w nawigacji stosowane w Golfie 7. Wszędzie ogranicza się do zdania fajna, albo droga. Zatem na początek mała dawka informacji.
Na razie opiszę to, co zauważyłem po przejechaniu 500km. Jeździłem trasami, które znam na pamięć i które testowałem z Automapą.
Przejechałem trasy: Włocławek- Poznań, Poznań- Sarnówka- Rawicz. Sarnówka to wioska pod Rawiczem. Bardzo mała.
Na początku przedstawię kilka funkcji:
- Autozoom: TAK (tutaj system sam skaluje mapę, zależnie na jakiej drodze jesteśmy. Jeśli wiedziemy na autostradę, to skala jest mała. Jak wjedziemy do miasta, zaczyna sam przybliżać)
Widok 2D oraz 3D: TAK-
-Możliwość wyświetlania nawigacji pomiędzy zegarami prędkości a obrotów silnika
-Komunikaty głosowe po polsku, menu po polsku.
-Duża ilość POI.
- Stopień trudności obsługi: łatwy
- trasy alterantywne: TAK (do wyboru mamy 3 typy tras. W zależności, czy chcemy ekonomicznie, szybko czy "krótko". Po wyznaczeniu celu, system rysuje trzy trasy na ekranie i dotykiem wybieramy, którą chcemy jechać.
- Możliwość filtracji wg trasy płatne, winiety, tunele, autostrady itp
- możliwość wyłączania z trasy przeprawy promowe
W momencie odbioru samochodu od dealera- wszyscy wiemy, że paliwa nie wlewają za dużo- pojawił mi się komunikat o bardzo małej ilości paliwa w zbiorniku. Następnie Nawigacja zapytała się, czy wyszukać najbliższą stację benzynową. Super funkcja. Wyszukała bez problemu wg kategorii. W tym przypadku wybrałem BP. Trafność dojazdu 100%.
Dostarczane mapy są na karcie pamięci! Muszę przyznać, że byłem zaskoczony jak bardzo są aktualne. Dla tych, co się orientują, pod Rawiczem budują obwodnicę. Powstało tam kilka miesięcy temu (2-3) rondo do obwodnicy (sama obwodnica jeszcze nie działa). Rondo było na mapie! Super. Wielki +
Komunikaty są zrozumiałe i bardzo logiczne. Gdybym miał to porównać do Automapy- VW ma bardziej logiczne.
System dodatkowo posiada asystenta pasa ruchu. Dodatkowo TCM może pokazywać utrudnienia na wyznaczanej trasie i wyszukiwać alternatywne trasy. Niestety- w Polsce nie działa.
Wszystkie trasy, którymi jechałem od punktu START do punktu KONIEC były 100% bezbłędne. Ani razu nie było pomyłki. Dla porównania powiem, że teściu jechał za mną z Automapą i miał odmienne komunikaty .
Jeśli zjedziemy z trasy- szybko wyszukuje alternatywne rozwiązanie.
Zatem dla tych, co zastanawiają się, czy warto wydać więcej na nawigację (ok 2000PLN), powiem zdecydowanie tak.
Będę w wakacje testował dokładniej i dam oczywiście opisy. Ale póki co 500km po Polsce z mapą i wszystko wzorowo do celu.
Chciałbym podkreślić, że obsługa nawigacji wymaga zapoznania się z instrukcją. Jest wiele fajnych funkcji, które poznam z czasem. Ale przede wszystkim - zdrowy rozsądek. Trasa ekonomiczna nie zawsze jest najlepsza bo może poprowadzić skrótami (Uwaga: o tym nawet piszą w instrukcji obsługi- po polsku oczywiście.) Jestem nauczony Automapą, że to co krótkie, nie zawsze takie jest. Wybieram trasy "średnie" i zawsze jest ok.
Mapa obejmuje całościowe pokrycie dla:
Andoria, Austrai, Belgia, Chorwacja, Czechy, Dania, Finlandia, Francja, Niemcy, Giblartar, Grecja, Węgry, Islandia, Irlandia, Włochy, Lichtenstein, Luksemburg, Monaco, Holandia, Norwegia, Portugalia, Hiszpania, Szwecja, Szwajcaria, Wielka Brytania, Watykan.
Częściowe pokrycie dla:
Albania, Białoruś. Bułgaria, Estonia, Łotwa, Litwa, Macedonia, Malta, Mołdawia, Polska, Rumunia, Rosja, Serbia, Słowacja, Słowenia.
Warto nadmienić, że w ramach systemu dostępne są darmowe aktualizacje przez 3 lata. Mapy są dostarczane przez NAVTEQ MAPS i są do pobrania na kartę pamięci ze strony producenta. Jest możliwość zarejestrowania się w celu otrzymywania e-mail o aktualizacjach.
Na opakowaniu jest napisane Volkswagen Navigation AT Europa V3.
Jeszcze dodam jedno zdanie na temat szybkości działania i reakcji panelu dotykowego. Kilka dni temu podróżowałem innym VW posiadającym poprzednią generację nawigacji. Czasami irytowało mnie oczekiwanie na reakcję na przyciski. Tutaj to nie występuje. Działa płynnie. Jedynie podczas wpisywania ulic opóźnienia pojawiają się, ale z powodu algorytmu, który filtruje nazwy na podstawie wpisanej sekwencji liter. Są to minimalne opóźnienia i w zasadzie pisząc nie odczujemy tego. Szybkość działania systemu nie irytuje. Wyznacza nowe trasy szybko.
Wprowadzono 6.08.2013
W wakacje byłem w Borach Tucholskich. Zero problemów ze znalezieniem celów.
Ciekawa funkcją jest możliwość wyszukiwania celów po nazwie. Jeśli wiesz, jak nazywa się np ośrodek wypoczynkowy, wpisz jego nazwę a system ją wyświetli.
Jestem bardzo ale to bardzo zadowolony z nawigacji. Jeśli się jeszcze zastanawiasz- nie marnuj czasu- zamów!
Koledzy. Bardzo ciężko odnaleźć w necie informacje nt jakości map w nawigacji stosowane w Golfie 7. Wszędzie ogranicza się do zdania fajna, albo droga. Zatem na początek mała dawka informacji.
Na razie opiszę to, co zauważyłem po przejechaniu 500km. Jeździłem trasami, które znam na pamięć i które testowałem z Automapą.
Przejechałem trasy: Włocławek- Poznań, Poznań- Sarnówka- Rawicz. Sarnówka to wioska pod Rawiczem. Bardzo mała.
Na początku przedstawię kilka funkcji:
- Autozoom: TAK (tutaj system sam skaluje mapę, zależnie na jakiej drodze jesteśmy. Jeśli wiedziemy na autostradę, to skala jest mała. Jak wjedziemy do miasta, zaczyna sam przybliżać)
Widok 2D oraz 3D: TAK-
-Możliwość wyświetlania nawigacji pomiędzy zegarami prędkości a obrotów silnika
-Komunikaty głosowe po polsku, menu po polsku.
-Duża ilość POI.
- Stopień trudności obsługi: łatwy
- trasy alterantywne: TAK (do wyboru mamy 3 typy tras. W zależności, czy chcemy ekonomicznie, szybko czy "krótko". Po wyznaczeniu celu, system rysuje trzy trasy na ekranie i dotykiem wybieramy, którą chcemy jechać.
- Możliwość filtracji wg trasy płatne, winiety, tunele, autostrady itp
- możliwość wyłączania z trasy przeprawy promowe
W momencie odbioru samochodu od dealera- wszyscy wiemy, że paliwa nie wlewają za dużo- pojawił mi się komunikat o bardzo małej ilości paliwa w zbiorniku. Następnie Nawigacja zapytała się, czy wyszukać najbliższą stację benzynową. Super funkcja. Wyszukała bez problemu wg kategorii. W tym przypadku wybrałem BP. Trafność dojazdu 100%.
Dostarczane mapy są na karcie pamięci! Muszę przyznać, że byłem zaskoczony jak bardzo są aktualne. Dla tych, co się orientują, pod Rawiczem budują obwodnicę. Powstało tam kilka miesięcy temu (2-3) rondo do obwodnicy (sama obwodnica jeszcze nie działa). Rondo było na mapie! Super. Wielki +
Komunikaty są zrozumiałe i bardzo logiczne. Gdybym miał to porównać do Automapy- VW ma bardziej logiczne.
System dodatkowo posiada asystenta pasa ruchu. Dodatkowo TCM może pokazywać utrudnienia na wyznaczanej trasie i wyszukiwać alternatywne trasy. Niestety- w Polsce nie działa.
Wszystkie trasy, którymi jechałem od punktu START do punktu KONIEC były 100% bezbłędne. Ani razu nie było pomyłki. Dla porównania powiem, że teściu jechał za mną z Automapą i miał odmienne komunikaty .
Jeśli zjedziemy z trasy- szybko wyszukuje alternatywne rozwiązanie.
Zatem dla tych, co zastanawiają się, czy warto wydać więcej na nawigację (ok 2000PLN), powiem zdecydowanie tak.
Będę w wakacje testował dokładniej i dam oczywiście opisy. Ale póki co 500km po Polsce z mapą i wszystko wzorowo do celu.
Chciałbym podkreślić, że obsługa nawigacji wymaga zapoznania się z instrukcją. Jest wiele fajnych funkcji, które poznam z czasem. Ale przede wszystkim - zdrowy rozsądek. Trasa ekonomiczna nie zawsze jest najlepsza bo może poprowadzić skrótami (Uwaga: o tym nawet piszą w instrukcji obsługi- po polsku oczywiście.) Jestem nauczony Automapą, że to co krótkie, nie zawsze takie jest. Wybieram trasy "średnie" i zawsze jest ok.
Mapa obejmuje całościowe pokrycie dla:
Andoria, Austrai, Belgia, Chorwacja, Czechy, Dania, Finlandia, Francja, Niemcy, Giblartar, Grecja, Węgry, Islandia, Irlandia, Włochy, Lichtenstein, Luksemburg, Monaco, Holandia, Norwegia, Portugalia, Hiszpania, Szwecja, Szwajcaria, Wielka Brytania, Watykan.
Częściowe pokrycie dla:
Albania, Białoruś. Bułgaria, Estonia, Łotwa, Litwa, Macedonia, Malta, Mołdawia, Polska, Rumunia, Rosja, Serbia, Słowacja, Słowenia.
Warto nadmienić, że w ramach systemu dostępne są darmowe aktualizacje przez 3 lata. Mapy są dostarczane przez NAVTEQ MAPS i są do pobrania na kartę pamięci ze strony producenta. Jest możliwość zarejestrowania się w celu otrzymywania e-mail o aktualizacjach.
Na opakowaniu jest napisane Volkswagen Navigation AT Europa V3.
Jeszcze dodam jedno zdanie na temat szybkości działania i reakcji panelu dotykowego. Kilka dni temu podróżowałem innym VW posiadającym poprzednią generację nawigacji. Czasami irytowało mnie oczekiwanie na reakcję na przyciski. Tutaj to nie występuje. Działa płynnie. Jedynie podczas wpisywania ulic opóźnienia pojawiają się, ale z powodu algorytmu, który filtruje nazwy na podstawie wpisanej sekwencji liter. Są to minimalne opóźnienia i w zasadzie pisząc nie odczujemy tego. Szybkość działania systemu nie irytuje. Wyznacza nowe trasy szybko.
Wprowadzono 6.08.2013
W wakacje byłem w Borach Tucholskich. Zero problemów ze znalezieniem celów.
Ciekawa funkcją jest możliwość wyszukiwania celów po nazwie. Jeśli wiesz, jak nazywa się np ośrodek wypoczynkowy, wpisz jego nazwę a system ją wyświetli.
Jestem bardzo ale to bardzo zadowolony z nawigacji. Jeśli się jeszcze zastanawiasz- nie marnuj czasu- zamów!
Autor postu otrzymał pochwałę