Dzisiaj jest 18 lip 2025, 15:21


[1.6 MPI hatchback] Lift Kit - Golf Up!

Modyfikacje mechaniczne wpływające na osiągi naszych samochodów.

Moderator: BRUNO55

Regulamin forum Modyfikacje silnika oraz modułów elektronicznego sterowania silnikiem, układu napędowego i paliwowego w celu uzyskania większej mocy oraz momentu obrotowego, które to przekładają się na większe przyśpieszenia oraz wyższe prędkości maksymalne.

Pamiętaj:
  1. Pytania, porady, sugestie niezwiązane z danym tematem umieszczaj w osobnym temacie właściwego działu.
  2. W przypadku samodzielnego rozwiązania opisanego problemu, opisz sposób jego rozwiązanie wraz z przyczynę jego powstania (o ile jest ci znana).
  3. Przed założeniem nowego tematu, sprawdź, (przy pomocy funkcji Szukaj) czy istnieje wątek opisujący analogiczny problem, a jeżeli istnieje to kontynuuj w nim dyskusję.
  4. Równolegle obowiązują wszystkie zasady opisane w ramach Regulaminu forum
  5. Jeżeli otrzymasz odpowiedź na zadane pytanie, odwdzięcz się przyznaniem pochwały - tu przeczytasz jak przyznać pochwałę
  • Autor
  • Wiadomość
Offline

Powerarmor

Nowicjusz

  • Posty: 3
  • Rejestracja: 18 lis 2023, 14:08
  • Online: 17m 3s
  • Auto: Golf VI
  • Silnik: 1.6 mpi
  • Lokalizacja: Polska

[1.6 MPI hatchback] Lift Kit - Golf Up!

Post19 cze 2025, 22:14

Wiem, że większość obniża… a ja chcę w drugą stronę 😉.
Chciałbym delikatnie podnieść Golfa, żeby bez stresu wjeżdżać w lekki teren.

Auto: Golf VI, 1.6 MPI, aktualnie z fabrycznym prześwitem 150 mm.
Mój cel: osiągnąć około 180–190 mm prześwitu (czyli +30–40 mm).

Obecna sytuacja:
Kilka tygodni temu wymieniłem przednie sprężyny – założone zostały standardowe, bez liftu.

Planuję osiągnąć podniesienie kombinacją kilku metod:
- Lift kity (dystanse nad amortyzatory, np. +20 mm),
- Większe koła/opony – na pewno planuję zmianę,
- Nowe sprężyny na tył.

🔧 Mój pomysł na zestaw:
Przód: mam już nowe sprężyny, więc planuję dołożyć tylko spacery 20 mm,
Koła/opony: takie, które dodadzą jeszcze +10 do +20 mm (czyli w sumie przód zyska +30–40 mm),
Tył: chcę wymienić sprężyny – jakie dobrać, żeby podnieść tył o około 20 mm, ale bez nadmiernego uniesienia i zmiany geometrii?

Pytanie do Was:
- Jaki największy rozmiar opon/koła brać pod uwagę, żeby uzyskać te dodatkowe centymetry, bez obaw o ocieranie?
- Czy ktoś z Was zakładał sprężyny z wersji kombi (Variant/Alltrack) do hatchbacka – i jak bardzo faktycznie podniosło to tył?

Z góry dzięki za każdą pomoc i zdjęcia, jeśli ktoś ma podobny projekt! 👊

Wróć do Tuning mechaniczny

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości