Dzisiaj jest 18 maja 2025, 03:43


[1,6 TDI 105KM] 03L130277B – błąd P0201, wtryskiwacz 1, usterka elektryczna?

Moderatorzy: rafaello, BRUNO55

Regulamin forum Problemy, usterki dotyczące Volkswagen Golf MK6.

Bezwzględnie należy przestrzegać poniższych zasad:
  1. Pojedynczy wątek może dotyczyć dokładnie jednego problemu/usterki (nie rozwiązujemy wielu problemów w jednym temacie).
  2. Pytania, porady, sugestie nie związane z tematyką problemu umieszczaj w osobnym temacie właściwego działu (nie dyskutujemy na tematy poboczne w ramach danego tematu).
  3. W przypadku samodzielnego rozwiązania opisanego problemu, opisz sposób jego rozwiązanie wraz z przyczyną jego powstania (o ile jest ci znana).
  4. W ramach nowego tematu zastosuj jeden z dostępnych prefixów - precyzujący model w którym wykryto problem lub którego opisana usterka dotyczy.
  5. Tak tytułuj opis swojego problemu aby identyfikował opisywaną w nim treść. Zabrania się używania wyrazów "Problem", "Usterka", "Pomocy" w tytule wątku - to jest oczywiste!

Pamiętaj:
  • Przed założeniem nowego tematu, sprawdź (przy pomocy funkcji Szukaj) czy istnieje wątek opisujący analogiczny problem, a jeżeli istnieje to kontynuuj w nim dyskusję.
  • Szczegółowo opisz swój problem/usterkę (nie pomijaj żadnych informacji) - im więcej szczegółów, tym większe szanse na jego pozytywne i szybkie rozwiązanie.
  • Problemy/Usterki dotyczące Golf 7 znajdują się w dziale MK7
  • Jeżeli otrzymasz odpowiedź, poradę na opisany problem - odwdzięcz się przyznaniem pochwały. Tu przeczytasz jak przyznać pochwałę
  • Równolegle obowiązują wszystkie zasady opisane w ramach Regulaminu forum
  • Autor
  • Wiadomość
Offline

ginger109

Nowicjusz

  • Posty: 3
  • Rejestracja: 29 paź 2019, 16:09
  • Online: 1h 1m 39s
  • Auto: Golf 6 Variant
  • Silnik: 1.6 TDI CAYC DSG5
  • Lokalizacja: Dolnośląskie

03L130277B – błąd P0201, wtryskiwacz 1, usterka elektryczna?

Post07 maja 2025, 12:01

Cześć.
Wczoraj auto po odpaleniu trochę się trzęsło po rozgrzaniu ustało. W czasie jazdy straciło moc zaczęła mrugać kontrolka od świec żarowych i świecić check engine i wróciłem lawetą. Podłączyłem komputer i otrzymałem takiego loga z silnika. Z racji braku kasy chciałbym zrobić w miarę możliwości własnymi siłami. Dziś sprawdzę jeszcze oporność wtryskiwacza multimetrem. Mam próbować skasować błąd? Co mam jeszcze sprawdzić/zrobić jakieś rady? Czy to na pewno wtrysk do wymiany/regeneracji, bo nie ma na nim napięcia wszędzie same 0? Samą wymianę wtrysku, kodowanie i wyrównanie w VCDS po winieniem ogarnąć. Jakieś porady?

Wtrysk 1 03L130277B
Zasilanie napięciowe wtrysku głównego cylinder 1 = 0.0 μAs (pozostałe 696.1 -703.9 μAs) Wtryskiwacz 1 napięcie V-INJ_MAIN[0] = 0.00V (pozostałe 123.24-126.13 V)
Wtryskiwacz 1 pojemność CAPA_INJ_MAIN[0] 0,000 μF (pozostałe 5.7-5.8 μF)
Zmierzona energia wtrysku głownego cylinder 1 EGY_INJ_MAIN[0] 0.000 mJ (pozostałe 43.275-45.254 mJ)


Adres 01: Silnik Plik etykiet: 03L-906-023-CAY.clb
Oznaczenie elementu: 03L 997 557 M HW: 03L 906 023 A
Komponent i/lub wersja: R4 1.6l TDI H23 9983
Kodowanie: 00114014030400080000
Kod serwisu: WSC 00066 000 00084
Zbiór danych ASAM: EV_ECM16TDI02103L997557M 003003 (VW36)
ROD: EV_ECM16TDI02103L997557M.rod
VCID: 4683E31FF9A7E47FE3-8012
Znaleziono 1 błąd:

9837 - Zawór wtryskowy 1 cylindra (N30)
P0201 00 [175] - usterka elektryczna w obwodzie
MIL zapalona - Potwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów
Ramka zamrożona:
Stan błędu: 00000001
Priorytet błędu: 2
Częstość błędu: 1
Przebieg: 218578 km
Data: 2025.05.06
Czas: 06:40:29

Prędkość obrotowa silnika: 2660.50 /min
Unormowana wartość obciążenia: 65.1 %
Prędkość pojazdu: 71 km/h
Temperatura płynu chłodzącego: 90 °C
Temperatura powietrza zasysanego: 13 °C
Ciśnienie atmosferyczne: 950 mbar
Napięcie zacisku 30: 14.456 V
Licznik cykli wyuczania po OBD: 40
Informacja o usterce przez wybrany stopień mocy wtrysk.piezoel.-LF_STATE_PPS_SPI[0]: 0
Wtryskiwacz 1: pojemność-CAPA_INJ_MAIN[0]: 25.4067 µF
Zasilanie napięciowe wtrysku głównego: cylinder 1-CHR_INJ_MAIN[0]: 1441.1 µAs
Zmierzona energia wtrysku głównego: cylinder 1-EGY_INJ_MAIN[0]: 40.866 mJ
Napięcie zasilania wyjścia analogowego 1-VCC_1: 5.00 V
Napięcie zasilania wyjścia analogowego 2-VCC_2: 5.01 V
Wtryskiwacz 1: napięcie-V_INJ_MAIN[0]: 56.72 V


Kody gotowości: 1 1 0 0 0

Wróć do Problemy / Usterki

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości