Dzisiaj jest 28 mar 2025, 16:23


[Diesel] Golf 5 Plus 1.6 TDI CAYC Skaczą obroty

Moderatorzy: BRUNO55, ryba113

Regulamin forum Rozrząd, układ korbowy, przepływomierz, turbo, intercooler, układ paliwowy, układ smarowania, sterowanie silnikiem ECM, sterowanie zapłonem, świece, przewody zapłonowe, rozdzielacze, chłodnica, pompa wody, wycieki płynu chłodniczego, przegrzewanie silnika, niedogrzanie silnika, czujniki, wskaźniki temperatury.

Pamiętaj:
  1. Pytania, porady, sugestie niezwiązane z danym tematem umieszczaj w osobnym temacie właściwego działu.
  2. W przypadku samodzielnego rozwiązania opisanego problemu, opisz sposób jego rozwiązanie wraz z przyczynę jego powstania (o ile jest ci znana).
  3. Przed założeniem nowego tematu, sprawdź, (przy pomocy funkcji Szukaj) czy istnieje wątek opisujący analogiczny problem, a jeżeli istnieje to kontynuuj w nim dyskusję.
  4. Równolegle obowiązują wszystkie zasady opisane w ramach Regulaminu forum
  5. Jeżeli otrzymasz odpowiedź na zadane pytanie, odwdzięcz się przyznaniem pochwały - tu przeczytasz jak przyznać pochwałę

Uwaga
Jeżeli chcesz doprecyzować problem użyj jednego z dostępnych prefixów
  • Benzyna – jeżeli wątek dotyczy benzyniaków
  • Diesel – jeżeli wątek dotyczy ropniaków
  • LPG – jeżeli wątek dotyczy aut zagazowanych
  • All – dla wątków, w których rodzaj paliwa nie jest istotny.
  • Autor
  • Wiadomość
Offline

Mlodziak

Nowicjusz

  • Posty: 5
  • Rejestracja: 24 paź 2024, 21:54
  • Online: 2h 56m 10s
  • Auto: VW Golf Plus II
  • Silnik: 1.6TDI CAYC
  • Lokalizacja: Łódzkie

Golf 5 Plus 1.6 TDI CAYC Skaczą obroty

Post04 mar 2025, 16:14

Skaczą obroty na biegu jałowym, i sprawdzałem, to nie są wtryskiwacze.
Jak odpalam z rana nic się nie dzieje, ale po przejechaniu 25 km do szkoły parkuje i zaczynają skakać obroty.
Umieszczam link do filmika: https://mega.nz/file/MoB0kT4C#yYbUmoDJv ... BJaqNfmBvY
Ostatnio zmieniony 09 mar 2025, 21:31 przez Mlodziak, łącznie zmieniany 2 razy
Offline

Mlodziak

Nowicjusz

  • Posty: 5
  • Rejestracja: 24 paź 2024, 21:54
  • Online: 2h 56m 10s
  • Auto: VW Golf Plus II
  • Silnik: 1.6TDI CAYC
  • Lokalizacja: Łódzkie

Re: Golf 5 Plus 1.6 TDI CAYC

Post07 mar 2025, 13:50

Teraz również zauważyłem, że jak włączam A/C to obroty przestają skakać.
Offline
Awatar użytkownika

hoses

Gadatliwy

  • Posty: 233
  • Rejestracja: 29 sie 2017, 18:56
  • Online: 5d 18h 34m 35s
  • Pochwały: 3
  • Auto: VW Golf 7 Variant
  • Silnik: 1.6 TDI 110KM CXXB
  • Lokalizacja: mazowieckie

Re: Golf 5 Plus 1.6 TDI CAYC Skaczą obroty

Post08 mar 2025, 17:51

Jakieś błędy? Jak sprawdzałeś wtryskiwacze? Od kiedy masz to auto? Czy kiedykolwiek wymieniany był EGR? Jaki stan(zapełnienie) DPF-u?. Co to za abstrakcyjne spalanie na jałowym 0,1-0,2L/h? Takie spalanie to ja miałem podczas wypalania DPF-u, co oczywiście było nieprawdą :D . Miałem ten silnik. Ma dość wrażliwy układ wtryskowy. Mimo iż wtryski wydają się ok, to czasami zmiana jednego dużo zmienia. Ja tez miałem korekty OK, nawet próba przelewowa był OK. Podmieniłem dwa wtryskiwacze i problem dużego spalania, bo taki z tym motorem miałem znikł. Zamiast 8,2L/100 zrobiło się 6,5L/100km.
Offline

Mlodziak

Nowicjusz

  • Posty: 5
  • Rejestracja: 24 paź 2024, 21:54
  • Online: 2h 56m 10s
  • Auto: VW Golf Plus II
  • Silnik: 1.6TDI CAYC
  • Lokalizacja: Łódzkie

Re: Golf 5 Plus 1.6 TDI CAYC Skaczą obroty

Post09 mar 2025, 21:13

Błędów brak, wtryskiwacze sprawdzone vcds, auto w rodzinie od 2019 roku, EGR nigdy nie był wymieniony/czyszczony, odnośnie spalania, na jałowym od zawsze na rozgrzanym silniku było 0.1, średnie spalanie do szkoły ~25km 5-5.5L, przy dłuższych trasach 4.5-5L ~120km/h, gdy jadę sam, gdy jadę w 5 os. 6-6.5L/100km do szkoły, w trasie majać pełne auto jakoś mniej wiecej tyle samo. Kiedys był niewielki problem z jednym wtryskiwaczem, po czyszczeniu chemią od liquid Molly, podłączoną bezpośrednio pod listwę wtryskową z pominięciem zbiornika paliwa, chemii spalił 1L, wymieniłem filtr paliwa dwa razy, odpowietrzylem układ przy pomocy vcds i na prawdę dobrze pracowało to auto i teraz zaczęły skakać te obroty. DPF uzupełniony na 16g, ostatnie wypalanie 365km temu

-- 09 mar 2025, 21:21 --

Ciśnienie na listwie stabilne, ogólnie sprawdziłem wszystko co jest związane z układem paliwowym i wszystko jest ok, po przeczytaniu dużej ilości wątków na tym forum, doszedłem do niepewnego wniosku, że prawdopodobnie po takim przebiegu (245 tyś.km) pada EGR

-- 17 mar 2025, 16:10 --

Dzisiaj zauważyłem, że po tym jak akumulator doładuje się i ma powyżej 14V obroty zaczynają skakać, pomyślałem, że może trzeba zrobić adaptacje akumulatora, ale kanał w vcds (nie ma polączenia) przeczytałem, że w takim przypadku moje auto po prostu nie ma zarządzania akumulatorem.

Według VCDS pozycja rzeczywista egr to -8.5, -8%, wartość wymagana 0%, więc RACZEJ problem jest z EGR

Wróć do Mechanika

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 4 gości

Ładowanie...