Dzisiaj jest 04 gru 2024, 16:17


Golf 7 wymiana tarcz 288mm na 312mm

Moderator: flo

Regulamin forum Doposażenie samochodu, wymiana na nowsze elementy/systemy, montaż asystentów (Park Assist, Light Assis, ACC, itp.) – czyli wszelkie modyfikacje wpływające na polepszenie funkcjonalności).

Pamiętaj:
  1. Pytania, porady, sugestie niezwiązane z danym tematem umieszczaj w osobnym temacie właściwego działu.
  2. W przypadku samodzielnego rozwiązania opisanego problemu, opisz sposób jego rozwiązanie wraz z przyczynę jego powstania (o ile jest ci znana).
  3. Przed założeniem nowego tematu, sprawdź, (przy pomocy funkcji Szukaj) czy istnieje wątek opisujący analogiczny problem, a jeżeli istnieje to kontynuuj w nim dyskusję.
  4. Równolegle obowiązują wszystkie zasady opisane w ramach Regulaminu forum
  5. Jeżeli otrzymasz odpowiedź na zadane pytanie, odwdzięcz się przyznaniem pochwały - tu przeczytasz jak przyznać pochwałę
  • Autor
  • Wiadomość
Offline

piotr83

Nieśmiały

  • Posty: 31
  • Rejestracja: 09 lis 2017, 20:48
  • Online: 2d 18h 39m 25s
  • Auto: Golf 6 + Golf 7
  • Silnik: 2.0TDI CBDC
  • Lokalizacja: BELGIA

Golf 7 wymiana tarcz 288mm na 312mm

Post18 sie 2021, 09:09

Chce wymienic tarcze w Golfie 7 2.0TDI 150KM 288mm na 312mm .
Na forum Turana znalazlem opis zaczerpniety z zagranicznych forow z ktorego wynika ze wymienic nalezy jedynie jarzmo. Potrzebne jarzma wedlug katalogu TRW maja oznaczenia TRW BDA1180 i BDA1181. Pytalem juz w dwoch sklepach stacjonarnych i nie sa dostepne . Na Allegro tez nieda sie takich znalezc.
Prawdopodobnie najszybciej znalezc od Passata B8, niewiem tylko czy kazdy Passat B8 mial 312MM czy moze byc tez tam 288. Najcwiejej jarzm od Passata ma oznaczenie w 5714B. NIe jestem jednak pewny czy to bedzie jarzmo pod 312 mm.
Przykladowy link z zaciskiem kompletnym od Passata B8 z jarzmami 5714

https://allegro.pl/oferta/vw-passat-b8- ... 0418393521

Czy orientuje sie ktos czy to sa jarzma pod 312MM?
Offline

Tomasz_W-wa

Forumowicz

  • Posty: 734
  • Rejestracja: 04 cze 2019, 16:42
  • Online: 16d 3h 4m 29s
  • Pochwały: 106
  • Auto: VW Golf 7 Variant
  • Silnik: CLHA
  • Lokalizacja: Warszawa

Re: Golf 7 wymiana tarcz 288mm na 312mm

Post18 sie 2021, 19:02

Natknąłeś się na mój temat na forum Touran-a.

Jeżeli chcesz przerobić swoje przednie hamulce z 288 na 312 to najważniejsze to sprawdzenie czy na zacisku jest cyfra 57 bo jeżeli masz 55 to tego nie zrobisz (rozmiar tłoczka).
Co do jarzma od Passata to mogą mieć one swoje oznaczenia i mogą się nie pokrywać z tymi do Golfa, chociaż mogą być identyczne.
Mogę jutro zobaczyć jakie są wybite cyferki na moim zestawie, pewnie widziałaś fotki na forum Tourana, te niebieskie, jest to zestaw pod 312 z Passata GTE

Pozdrawiam
Tomasz_W-wa
Offline

piotr83

Nieśmiały

  • Posty: 31
  • Rejestracja: 09 lis 2017, 20:48
  • Online: 2d 18h 39m 25s
  • Auto: Golf 6 + Golf 7
  • Silnik: 2.0TDI CBDC
  • Lokalizacja: BELGIA

Re: Golf 7 wymiana tarcz 288mm na 312mm

Post18 sie 2021, 23:51

Milo ze zauwazyles zapytanie i napisales ze to Twoj temat z forum Turana i ze jestes teraz na forum Golfa.
Temat tamten zaczal sie jako temat o swapie 288 na 312 w zestawach hamulcowych systemu ATE ale zakonczyl sie jako opis swapu przy systemach TRW, a takie mamy w nowych autach na platformie MQB czyli np Golf 7 , Passat B8.
Twoj opis swapu w Golfie 7 sporo mnie naprowadzil w temacie jednak pozostaje sporo niedomowien.Piszesz ze wystarczy wymienic jedynie jarzmo, ze zacisk jest ten sam ale widze ze przy 288 miales zaciski takie same jak ja mam czyli 6791 lewy a wiec i 6792 prawy. Na zdjeciach zaciskow od GTI GTE i innych pod 312mm i tez na Twoich GTE widze oznaczenia 6798 lewy i 6799 prawy. Wszystkie natomiast sa z tloczkiem 57mm ale nie jest sprecyzowane czy zaciski 6791 6792 sa wymienne z 6798 i 6799 i czy jarzma od tych 6798 i 6799 beda pasowac do zaciskow 6791 i 6792. Sam jak pisales wymieniles caly komplet. Przy starszych konstrukcjach jak Golf 6 , Passat B6 B7 gdzie byly hamulce ATE to wiadomo ze tylko same jarzma ludzie zmieniali ale przy platformie MQB i hamulcach TRW zastanawia mnie inny nr zacisku.
Jeszce wiecej niewiadomych jest w kwestii oznaczen jarzem. Jako nr jarzem podajesz jedynie oznaczenia nr czesci wedlug VW I TRW czyli
lewe 8V0615125A (TRW BDA1180)
i prawe 8V0615126A (TRW BDA1181).
Niestety szukajac w oryginalnych uzywkach od Golfa 7 i Passata B8 widze ze zadne nie posiada powyzszych oznaczen , w niektorych opisach sprzedawcy podaja numery oznaczen VW ale nie kazdy ma co do tego pewnosc poniewaz zadne niema wybitego zadnego z powyzszych oznaczen.
Najczesciej spotykanymi jarzmami z Passatow B8 i Golfow 7 jako majace wspolpracowac z hamulcami 312mm sa jarzma z oznaczeniami 5714B i chyba widze taki nr na jednym twoich zdjec z niebieskimi jarzmami ale tez pewnosci niemam.
Dlatego moje zapytanie czy jarzma z oznaczeniem 5714B sa jarzmami pod 312mm ?
Znalazlem jedne jarzma za 300zl opisane jako na Swap 312 ale sprzedawca nie chce podac oznaczen a sa tak pordzewiale ze oznaczen na zdjeciach nie widac. Widze natomiast duzo kompletnych zaciskow z Passatow B8 z jarzmami z oznaczeniami 5714B ktore wygladaja jak po przejechaniu kilkuset km i w cenach okolo 200-300 zl za zacisk + jarzmo , niektore sa opisane jako zestaw pod 312mm a niektore nie sa opisane co do srednicy z jaka tarcza wspolpracuja. Kupujac taki zestaw dostaje sie jarzmo 5714B i malo uzywany zacisk ktory z nim napewno wspolpracuje 6798 i 6799 tylko czy napewno to jest zestaw pod 312mm ?
Jak rozebralem swoj zacisk to wizualnie nie widze roznicy miedzy moim jarzmem a jarzmem 5714B. Na zdjeciu z twojego opisu ktore opisales jako roznica miedzy jarzmami pod 288 i 312 mm tez nie widze roznicy jakoby roznily sie one wysokosciami , ale widze ze zdjecie to wstawiles z zagranicznego forum i tam chyba nie bylo ono opisane jako roznica w jarzmach pod 288 i 312.
Wszystko by sie wyjasnilo jakbys napisal czy masz jarzma z oznaczeniem 5714B.
Offline

Tomasz_W-wa

Forumowicz

  • Posty: 734
  • Rejestracja: 04 cze 2019, 16:42
  • Online: 16d 3h 4m 29s
  • Pochwały: 106
  • Auto: VW Golf 7 Variant
  • Silnik: CLHA
  • Lokalizacja: Warszawa

Re: Golf 7 wymiana tarcz 288mm na 312mm

Post20 sie 2021, 22:21

A więc zacznę od początku bo widzę że kolega posiłkuje się informacjami z Internetu ale sam nie siądzie i nie posprawdza dokładnie.
Omawiam tu roczniki 2014-2018 bo tylko takie mnie interesowały, na resztę roczników szkoda było mi czasu, jak ktoś jest ciekawy co i jak musi sobie sam poszperać.

Rozmiary i kolory zacisków:

Fabryczne kody VAG „P” dla hamulców przednich 288mm i 312mm:
1ZE i 1ZP = rozmiar tarczy 288 mm, srebrne ocynkowane
1ZA i 1ZD = rozmiar tarczy 312 mm, lakierowane na szaro, samochody wyposażone w GTD i DCC, które w przeciwnym razie miałyby 288 mm
1ZB/1LV = rozmiar tarczy 312 mm, malowany na czerwono - GTI
1ZC/1ZG = rozmiar tarczy 312mm, malowany na niebiesko - GTE


Wytłumaczę to na przykładzie mojego auta (będzie mi najłatwiej).
U mnie w aucie 2015 przednie hamulce założone przez VW to:
1ZE - Disc brakes, front (Geomet D) (rozmiar tarczy 288)

Obrazek

Dla kodu 1ZE zakładane są:

Zaciski: 8V0615123 / 8V0615124 (wybity nr. na korpusie: 8791 / 8792)
Jarzma: 8V0615125 / 8V0615126 (wybity nr: 5521)

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Zacisk z mojego auta:

Obrazek

Obrazek


Przy rozbudowie takich zacisków z tarcz 288 na 312 musi być spełniony warunek że na korpusie jest wybita cyfra 57 (nie 55).
Wymieniamy same jarzma w zaciskach na większe, korpusy zostają te same.
Jarzma te są montowane w :
1ZA i 1ZD = rozmiar tarczy 312 mm, lakierowane na szaro, samochody wyposażone w GTD i DCC, które w przeciwnym razie miałyby 288 mm


Dla kodu 1ZA i 1ZD zakładane są:

Zaciski: 8V0615123D / 8V0615124D (wybity nr. na korpusie: 6798 / 6799)
Jarzma: 8V0615125A / 8V0615126A (wybity nr: 5714B, można też spotkać inny nr)

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Tak wygląda zacisk:

Obrazek


Na jarzmach: 8V0615125A / 8V0615126A wybite są od spodu: 5714B TRW

(Zdjęcia patrz poniżej)

Odpowiednikiem oryginalnych VW jarzm o nr:
- 8V0615125A są jarzma z TRW o nr BDA1180
- 8V0615126A są jarzma z TRW o nr BDA1181

Ale jak widać i co ludzie piszą są chyba już nie dostępne bo nie można ich już kupić, można dostać tylko jarzma w ASO VW.


Dochodząc do zacisków dla GTI/GTD (czerwone) i GTE (niebieskie)
1ZB/1LV oraz 1ZC/1ZG


Zaciski: 5G0615123->5G0615123C / 5G0615124C (wybity nr. na korpusie: 6798 / 6799)
Jarzma: 5G0615125 / 5G0615126 (wybity nr: 5714B TRW albo D4 TRW GD0 i na drugim D6 TRW GD0)

Jarzma 5714B TRW:

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

A tu nalepka z Vin-em i kodami oraz nazwą GTI z auta z którego pochodzą pokazane wyżej czerwone zaciski:

Obrazek



Jarzma D4 TRW GD0 i na drugim D6 TRW GD0):


Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek





Na koniec moje zakupione zaciski z Passata B8 GTE

Zaciski: 6798 / 6799
Jarzma: D4 TRW GD0 i na drugim D6 TRW GD0


Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek




Na koniec link do opisu przeróbki:

https://www.drive2.ru/l/553507348635714563/



Odnośnie zdjęcia z jarzmami to oczywiście opis był błędny, na zdjęciu były dwa identyczne jarzma ale jedno zakupione w ASO VW i sygnowane VW a drugie z firmy TRW, sygnowane logiem firmy.

Obrazek

Pozdrawiam
Tomasz_W-wa


Pochwały przyznane za posta: 3
Offline

sHpAaKu

Nowicjusz

  • Posty: 2
  • Rejestracja: 25 lis 2021, 18:56
  • Online: 1h 34m 10s
  • Auto: mk7
  • Silnik: crlb
  • Lokalizacja: tos

Re: Golf 7 wymiana tarcz 288mm na 312mm

Post25 lis 2021, 19:31

Uwaga! Jarzma są identyczne, natomiast piny włożone w nie już nie. Zawsze górny pin musi być z plastikową tulejką - stąd rozróżnienie lewe czy prawe jarzmo.
Offline

ZagubionyKosmonauta

Nowicjusz

  • Posty: 4
  • Rejestracja: 02 gru 2022, 21:55
  • Online: 5h 12m 43s
  • Pochwały: 4
  • Auto: Golf 7 Variant
  • Silnik: CRLB
  • Lokalizacja: Warszawa

Re: Golf 7 wymiana tarcz 288mm na 312mm

Post23 sie 2023, 22:15

Odkopuję stary temat, ale może komuś się przyda - jarzma z wybitym numerem 5714F też powinny pasować - takie założyłem u siebie (kupiłem pochodzące z Audi A3 demo z minimalnym przebiegiem) i wszystko bez problemów pasuje - zostawiłem stare zaciski.
Z tego co zauważyłem, bardzo ciężko jest w tej chwili dostać nowe jarzma 8V0615125A/126A czy TRW BDA1180/1181, a opinie o zamiennikach innych firm nie są najlepsze - dlatego postawiłem na części z demontażu. Niestety, w tym przypadku problem jest taki, że sprzedający podają numery, jakie można znaleźć na konkretnej części - w moim przypadku w opisie podano TRW 5714F, co ani nie jest numerem części VAG, ani nie jest numerem części TRW. Nie byłem na 100% pewien, ale cena była na tyle dobra, że postanowiłem zaryzykować. Później udało mi się upewnić - znalazłem różne zdjęcia zestawów zacisk + jarzmo z Passata, w niektórych jarzmo miało numer 5714B, w niektórych 5714F, a zacisk zawsze był taki sam.
Jeszcze informacyjnie w temacie masy tarcz 312mm - w opisie, umieszczonym przez użytkownika golfdave na angielskojęzycznym forum Mk7, podane jest ile ważą tarcze w tym rozmiarze: TRW OEM (8,75kg), Brembo Max (8,6kg) i Ate PowerDisc (nacinana - 8,25kg). Ja akurat potrzebowałem gładkich tarcz do klocków ceramicznych, kupiłem zwykłe tarcze Ate (24.0125-0158.1) - po zważeniu wyszło też ok. 8,25kg.
Offline

Tomasz_W-wa

Forumowicz

  • Posty: 734
  • Rejestracja: 04 cze 2019, 16:42
  • Online: 16d 3h 4m 29s
  • Pochwały: 106
  • Auto: VW Golf 7 Variant
  • Silnik: CLHA
  • Lokalizacja: Warszawa

Re: Golf 7 wymiana tarcz 288mm na 312mm

Post27 sie 2023, 15:16

Muszę Cię zmartwić, jakiś czas temu, na zagranicznym forum chłopaki dokładnie zbadali jak działają takie hamulce po przeróbce. Okazało się że tłoczek zacisku nie "napiera" na sam środek klocka tylko jest przesunięcie.
Chociaż wiem że hamulce działają po takiej przeróbcie (kolega przejeździł z rok czasu na takich przerobionych i nic się nie działo) to jednak nie jest to samo co przy seryjnych hamulcach przednich 312.
Ja u siebie zrezygnowałem z tej przeróbki i jak można było zobaczyć w temacie o moim aucie, założyłem z przodu 312 od Passata GTE a z tyłu od Golf 7 GTE.
Tak dla sprostowania tego co kiedyś pisałem, a nie miałem kompletnej wiedzy (na tamte czasy nikt tego jeszcze nie sprawdził).

Pozdrawiam
Tomasz_W-wa
Offline

LeBrow21

Nowicjusz

  • Posty: 4
  • Rejestracja: 23 sie 2024, 12:03
  • Online: 37m 28s
  • Auto: Golf 7
  • Silnik: CZCA 1.4 TSI 125 KM
  • Lokalizacja: Gdańsk

Re: Golf 7 wymiana tarcz 288mm na 312mm

Post23 sie 2024, 12:08

Cześć,
mam rozumieć, że wymiana samego jarzma na 451 przy swap’ie z 288 mm na 312 mm powoduje takie przesunięcie i nie poprawne działanie hamulca? Czy tyczy się to czegoś innego?
Offline

ksaoo

Nieśmiały

  • Posty: 23
  • Rejestracja: 22 wrz 2021, 08:09
  • Online: 2d 12h 44m 34s
  • Pochwały: 1
  • Auto: GOLF 7
  • Silnik: CLRB
  • Lokalizacja: WA_WA

Re: Golf 7 wymiana tarcz 288mm na 312mm

Post23 sie 2024, 13:44

Jak ja przekładałem u siebie... Dawno temu jak jeszcze miałem golfa...
Kupiłem cały zestaw zaciski, jarzma wszystko z angielskiego golf 7 GTI 312mm z przodu i 300 z tyłu
Założyłem plug'n'play całość + nowe tarcze klocki.
Podczas zakładania nie znalazłem żadnej różnicy w zaciskach standardowych vs zaciski GTI...poza kolorem. Klocki te same. Tarcze większe.
Więc Tomasz twoja teoria powyżej może jest i słuszna bo bazuje na zagranicznych forach ale ja w Polsce nie znalazłem na to dowodów organoleptycznych w tzw. żelazie.
Wg mnie jak jest tłoczek 57 to kupić jarzma i nowe klocki tarcze i jazda

Wysłane z Pixel


Autor postu otrzymał pochwałę
Offline

LeBrow21

Nowicjusz

  • Posty: 4
  • Rejestracja: 23 sie 2024, 12:03
  • Online: 37m 28s
  • Auto: Golf 7
  • Silnik: CZCA 1.4 TSI 125 KM
  • Lokalizacja: Gdańsk

Re: Golf 7 wymiana tarcz 288mm na 312mm

Post23 sie 2024, 16:02

Dzięki za odpowiedź.
Jeszcze pytanie czy ktoś robił swapa z 272 mm na 300 mm z tylu w golfie 7 na standardowych zaciskach (tłoczek 38 mm). Czy w tym przypadku tez wystarczy tylko jarzmo zmienić czy sytuacja wymaga wymiany również zacisków?
Pytam bo możliwie niskim kosztem chciałbym wymienić hamulce na większe bez zmiany zacisków na te z GTI.
Offline

ksaoo

Nieśmiały

  • Posty: 23
  • Rejestracja: 22 wrz 2021, 08:09
  • Online: 2d 12h 44m 34s
  • Pochwały: 1
  • Auto: GOLF 7
  • Silnik: CLRB
  • Lokalizacja: WA_WA

Re: Golf 7 wymiana tarcz 288mm na 312mm

Post23 sie 2024, 16:10

LeBrow21 pisze:Dzięki za odpowiedź.
Jeszcze pytanie czy ktoś robił swapa z 272 mm na 300 mm z tylu w golfie 7 na standardowych zaciskach (tłoczek 38 mm). Czy w tym przypadku tez wystarczy tylko jarzmo zmienić czy sytuacja wymaga wymiany również zacisków?
Pytam bo możliwie niskim kosztem chciałbym wymienić hamulce na większe bez zmiany zacisków na te z GTI.
Tylnych zacisków aż tak nie studiowałem ale też wyglądały tak samo, klocki te same

Wysłane z mojego Pixel
Offline

LeBrow21

Nowicjusz

  • Posty: 4
  • Rejestracja: 23 sie 2024, 12:03
  • Online: 37m 28s
  • Auto: Golf 7
  • Silnik: CZCA 1.4 TSI 125 KM
  • Lokalizacja: Gdańsk

Re: Golf 7 wymiana tarcz 288mm na 312mm

Post23 sie 2024, 16:14

Rozumiem, niestety potrzebuję pewnej informacji więc dalej będę szperał w celu znalezienia odpowiedzi na moje pytanie. Gdyby ktoś jeszcze miał podobny problem i zna rozwiązanie to zapraszam do konwersacji :)

Wróć do Retrofitting

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości