Forumowicz
- Posty: 734
- Rejestracja: 04 cze 2019, 16:42
- Online: 16d 3h 15m 22s
- Pochwały: 106
- Auto: VW Golf 7 Variant
- Silnik: CLHA
- Lokalizacja: Warszawa
Witam
Z uwagi że nie chce niszczyć oryginalnych VW miejsc podparcia dla podnośników (zdziera się z nich zabezpieczenie antykorozyjne oraz sam lakier).
Doposażyłem dziś swoje auto w uchwyty/stopki dla podnośników hydraulicznych (takie jakie są w warsztatach) czy dla podnośnika typu żaba.
Zestaw montowany w Audi A3/S3/RS3 i dzięki temu że to też platforma MQB idealnie pasuje do naszych aut, nie wiem dlaczego VW tego nie oferuje do naszych aut
Do tego bardzo ułatwiają i zapobiegają uszkodzeniu progów auta jak mamy założone nakładki, np. GTI/GTD/R itp.
Nr części:
- 8V0-825-271 - przednia osłona podwozia, str. L, szt. 01
- 8V0-825-272 - przednia osłona podwozia, str. R, szt. 01
- 8V0-802-845 - wspornik przedniego gniazda, str. L, szt. 01
- 8V0-802-846 - wspornik przedniego gniazda, str. R, szt. 01
- 8V0-804-631-B - gumowa przelotka przedniego gniazda, szt. 02
- 8V0-802-847-A - wspornik tylnej podkładki podnośnika, szt. 02
Graty do przeróbki zamówiłem sobie w ASO VW z dostawą do domu
Zabieramy się za montaż, ja zacząłem od tyłu auta żeby zamontować najpierw nakładkę na podnośnik na tył i później podnieść całe auto za tył i mieć dobry dostęp do montażu z przodu.
Miejsca montażu z tyłu są już przyszykowane, są to dwa otwory, które są fabrycznie zasłonięte przez dwie zaślepki gumowe na każdą stronę.
Zaślepki usuwamy przez podważenie cienkim śrubokrętem, następnie można ciut miejsce montażu wyczyścić.
Samą nakładkę montujemy wsuwając ją od przodu auta czyli w pierwszą dziurę (zaślepka ma taką wypustkę), można ją ciut dobić żeby dobrze weszła, a w drugą stronę wciskamy zaślepkę która ma już przyszykowane zapięcia. Wszystko jest idealnie wyprofilowane żeby pasowało do przetłoczeń w blachach.
Następnie tak jak już pisałem podnosimy sobie tył auta na nowej podporze i przechodzimy do przodu auta żeby założyć zestaw z przodu.
Starą maskownicę wymontowujemy przez odkręcenie śruby, a następnie ciągniemy ją w stronę tyłu auta, nie próbujemy wypinać do dołu.
Maskownica od wewnątrz ma 3 wystające zapięcia, a w drugim plastiku do którego jest ona przypięta są specjalnie przyszykowane otwory, które się zwężają na końcu, czyli przesuwając ją do tyłu auta zapięcia przesuną się w miejsca większych otworów i maskownica sam się rozepnie. Wszystko pokazuje na zdjęciach, patrz poniżej.
Po wypięciu osłony, ukazuje nam się miejsce montażu odboju gumowego, jeżeli nie będzie chciał się wcisnąć/zapiąć trzeba czymś popsikać (np. ludwikiem), u mnie bez problemu się wcisnął.
Następnie zakładamy nową maskownicę, odwrotnie jak wypinaliśmy starą.
Pozostaje nam teraz tylko wcisnąć plastikową osłonę stopy podnośnika, rękoma tego nie zrobimy, trzeba użyć do tego podnośnika, ta osłona jest zrobiona z bardzo twardego plastiku do tego od wewnątrz gdzie się wciska ją na gumę jest specjalnie uformowana i po wciśnięciu w gumę następuje zapięcie się jej i nie ma możliwości żeby się rozpięła. W tej maskownicy jest otwór ustalający (taka dziurka) i dokładnie taka sama dziurka jest pod spodem we wcześniejszej maskownicy, którą montowaliśmy, a więc możemy sobie np. wsunąć śrubokręt żeby wszystko ładnie się zapięło, ale można później też tą nakładkę delikatnie ręką obracać.
Na koniec pokazuje auto na podnośniku typu żaba, dodam tylko że podniosłem auto na połowę wysokości mojego podnośnika.
No to tyle.
Może komuś się przyda,
Pozdrawiam
Tomasz_W-wa
Z uwagi że nie chce niszczyć oryginalnych VW miejsc podparcia dla podnośników (zdziera się z nich zabezpieczenie antykorozyjne oraz sam lakier).
Doposażyłem dziś swoje auto w uchwyty/stopki dla podnośników hydraulicznych (takie jakie są w warsztatach) czy dla podnośnika typu żaba.
Zestaw montowany w Audi A3/S3/RS3 i dzięki temu że to też platforma MQB idealnie pasuje do naszych aut, nie wiem dlaczego VW tego nie oferuje do naszych aut
Do tego bardzo ułatwiają i zapobiegają uszkodzeniu progów auta jak mamy założone nakładki, np. GTI/GTD/R itp.
Nr części:
- 8V0-825-271 - przednia osłona podwozia, str. L, szt. 01
- 8V0-825-272 - przednia osłona podwozia, str. R, szt. 01
- 8V0-802-845 - wspornik przedniego gniazda, str. L, szt. 01
- 8V0-802-846 - wspornik przedniego gniazda, str. R, szt. 01
- 8V0-804-631-B - gumowa przelotka przedniego gniazda, szt. 02
- 8V0-802-847-A - wspornik tylnej podkładki podnośnika, szt. 02
Graty do przeróbki zamówiłem sobie w ASO VW z dostawą do domu
Zabieramy się za montaż, ja zacząłem od tyłu auta żeby zamontować najpierw nakładkę na podnośnik na tył i później podnieść całe auto za tył i mieć dobry dostęp do montażu z przodu.
Miejsca montażu z tyłu są już przyszykowane, są to dwa otwory, które są fabrycznie zasłonięte przez dwie zaślepki gumowe na każdą stronę.
Zaślepki usuwamy przez podważenie cienkim śrubokrętem, następnie można ciut miejsce montażu wyczyścić.
Samą nakładkę montujemy wsuwając ją od przodu auta czyli w pierwszą dziurę (zaślepka ma taką wypustkę), można ją ciut dobić żeby dobrze weszła, a w drugą stronę wciskamy zaślepkę która ma już przyszykowane zapięcia. Wszystko jest idealnie wyprofilowane żeby pasowało do przetłoczeń w blachach.
Następnie tak jak już pisałem podnosimy sobie tył auta na nowej podporze i przechodzimy do przodu auta żeby założyć zestaw z przodu.
Starą maskownicę wymontowujemy przez odkręcenie śruby, a następnie ciągniemy ją w stronę tyłu auta, nie próbujemy wypinać do dołu.
Maskownica od wewnątrz ma 3 wystające zapięcia, a w drugim plastiku do którego jest ona przypięta są specjalnie przyszykowane otwory, które się zwężają na końcu, czyli przesuwając ją do tyłu auta zapięcia przesuną się w miejsca większych otworów i maskownica sam się rozepnie. Wszystko pokazuje na zdjęciach, patrz poniżej.
Po wypięciu osłony, ukazuje nam się miejsce montażu odboju gumowego, jeżeli nie będzie chciał się wcisnąć/zapiąć trzeba czymś popsikać (np. ludwikiem), u mnie bez problemu się wcisnął.
Następnie zakładamy nową maskownicę, odwrotnie jak wypinaliśmy starą.
Pozostaje nam teraz tylko wcisnąć plastikową osłonę stopy podnośnika, rękoma tego nie zrobimy, trzeba użyć do tego podnośnika, ta osłona jest zrobiona z bardzo twardego plastiku do tego od wewnątrz gdzie się wciska ją na gumę jest specjalnie uformowana i po wciśnięciu w gumę następuje zapięcie się jej i nie ma możliwości żeby się rozpięła. W tej maskownicy jest otwór ustalający (taka dziurka) i dokładnie taka sama dziurka jest pod spodem we wcześniejszej maskownicy, którą montowaliśmy, a więc możemy sobie np. wsunąć śrubokręt żeby wszystko ładnie się zapięło, ale można później też tą nakładkę delikatnie ręką obracać.
Na koniec pokazuje auto na podnośniku typu żaba, dodam tylko że podniosłem auto na połowę wysokości mojego podnośnika.
No to tyle.
Może komuś się przyda,
Pozdrawiam
Tomasz_W-wa
Pochwały przyznane za posta: 7