Na pewno jest to problem bo wahacze są bardzo narażone na czynniki atmosferyczne, sól itp. i dość szybko zaczynają rdzewieć.
Ja u siebie nie konserwuje ich, po prostu kupuje zestaw na podmianę i jak są już mocno skorodowane to wymieniem na Nowe i mam spokój na następne kilka lat, a przez pierwsze ok. 3-4 lata wyglądają dość dobrze.
Jak dobrze poszukasz to możesz kupić oryginalne wahacze z auta o małym przebiegu i wyglądające jak Nowe w cenie kilka razy mniejszej jak byś mósiał zapłacić za Nowe i tu nie pisze nawet za oryginał ale za zamiennik.
Do tego i tak co jakiś czas musisz zdemontować wahacz i wymienić elementy gumowe w nich, a więc w tedy wymieniasz po prostu cały wahacz na Nowy.
Proszę bardzo, mój przykład, zakupione do mojego Golf-a 7 wahacze z Golf-a 8, które zostały zdementowane z auta po testowego po 2 miesiącach, zobacz sam jak nowe.
Koszt 150 zł za sztukę, w ASO VW tylko 783.34 zł/szt.
Oczywiście numer części krosuje się z numerem moich wahaczy (nie kupuję części w ciemno).
A tu tak na szybko, wahacz w cenie 150 zł:
https://allegro.pl/oferta/golf-vii-octa ... 3106305040Pozdrawiam
Tomasz_W-wa