Nieśmiały
- Posty: 33
- Rejestracja: 06 lut 2019, 19:51
- Online: 1d 18h 32m 24s
- Auto: VW Jetta VI
- Silnik: 1.6 TDI CAYC
Cześć
Mam nadzieję, że ktoś tu jeszcze zagląda
Pytanie mam odnośnie temperatury oleju. Mianowicie jak wiadomo od jakiegoś czasu VW rekomenduje dla tych silników oleje 0W-30. Właśnie wróciłem z sylwestra (około 220km od domu, z czego ze 170 to autostrada) i zaniepokoiło mnie to, że temperatura oleju wahała się między 95 a 103 st C - a w porównaniu do innych wyjazdów nawet w wakacje lub majówkę, kiedy temperatura zewnętrzna jest zdecydowanie wyższa, olej nigdy nie przekroczył bariery 95 stopni. Tak na prawdę olej 0W-30 zalałem drugi raz w tym silniku (czyli drugi raz od 2020 roku), a zawsze lałem 5W-30. Ogółem trzymam się zasady, żeby nie przekroczyć 15tys km na jednym oleju.
Wspomnę też, że przeważnie jechałem koło 120-130 km/h, ale po tym jak zobaczyłem 110 stopni na oleju zwolniłem do 100-110, wtedy wszystko się uspokoiło. Temperatura wody stabilnie trzymała się na 90 stopniach. Jest się czego obawiać? Zawsze na bieżąco wymieniam filtry razem z olejem.
Przebieg ok. 176 tys km, rozrząd itp zrobiony w 2021 roku.
Jedynie jakieś 10 tys km temu (kwiecień 2022) za namową ojca wymieniłem olej w skrzyni biegów na taką mieszankę:
FUCHS TITAN SINTOFLUID FE 75W
ŚRODEK CERA TEC 300ML / LIQUI MOLY
Powodem tego było to, że ciężko mi wchodziła jedynka z luzu i trochę "huczało" jak się toczyłem na niej, ale od czasu wymiany wszystko ucichło, niemniej skrzynia biegów (sprzęgło?) domaga się zainteresowania, bo jednak pod światłami jak było pod górkę, to miałem problemy z ruszeniem z takim obciążeniem, ALE to nie ten dział
Następną wymianę oleju mam w marcu/kwietniu, więc może spróbować wrócić do tego 5W-30? Ogółem zauważyłem, że silnik ma się trochę gorzej, bo nie ma już takiego kopa jak wcześniej, tak jakby się dusił (ale nie zawsze) i wszystko w nim się trzęsie/szarpie.... Ale zawsze od kopa zapala i jeszcze mnie nie zawiódł w kryzysowej sytuacji.
Jeśli ktoś może się wypowiedzieć, to byłbym wdzięczny, bo trochę mi zależy na tym, aby autko długo mi jeszcze posłużyło
PS
A może znacie kogoś z okolic Katowic, kto mógłby popatrzeć w to i owo oraz wskazać co może być na wykończeniu i co może wymagać wymiany
Mam nadzieję, że ktoś tu jeszcze zagląda
Pytanie mam odnośnie temperatury oleju. Mianowicie jak wiadomo od jakiegoś czasu VW rekomenduje dla tych silników oleje 0W-30. Właśnie wróciłem z sylwestra (około 220km od domu, z czego ze 170 to autostrada) i zaniepokoiło mnie to, że temperatura oleju wahała się między 95 a 103 st C - a w porównaniu do innych wyjazdów nawet w wakacje lub majówkę, kiedy temperatura zewnętrzna jest zdecydowanie wyższa, olej nigdy nie przekroczył bariery 95 stopni. Tak na prawdę olej 0W-30 zalałem drugi raz w tym silniku (czyli drugi raz od 2020 roku), a zawsze lałem 5W-30. Ogółem trzymam się zasady, żeby nie przekroczyć 15tys km na jednym oleju.
Wspomnę też, że przeważnie jechałem koło 120-130 km/h, ale po tym jak zobaczyłem 110 stopni na oleju zwolniłem do 100-110, wtedy wszystko się uspokoiło. Temperatura wody stabilnie trzymała się na 90 stopniach. Jest się czego obawiać? Zawsze na bieżąco wymieniam filtry razem z olejem.
Przebieg ok. 176 tys km, rozrząd itp zrobiony w 2021 roku.
Jedynie jakieś 10 tys km temu (kwiecień 2022) za namową ojca wymieniłem olej w skrzyni biegów na taką mieszankę:
FUCHS TITAN SINTOFLUID FE 75W
ŚRODEK CERA TEC 300ML / LIQUI MOLY
Powodem tego było to, że ciężko mi wchodziła jedynka z luzu i trochę "huczało" jak się toczyłem na niej, ale od czasu wymiany wszystko ucichło, niemniej skrzynia biegów (sprzęgło?) domaga się zainteresowania, bo jednak pod światłami jak było pod górkę, to miałem problemy z ruszeniem z takim obciążeniem, ALE to nie ten dział
Następną wymianę oleju mam w marcu/kwietniu, więc może spróbować wrócić do tego 5W-30? Ogółem zauważyłem, że silnik ma się trochę gorzej, bo nie ma już takiego kopa jak wcześniej, tak jakby się dusił (ale nie zawsze) i wszystko w nim się trzęsie/szarpie.... Ale zawsze od kopa zapala i jeszcze mnie nie zawiódł w kryzysowej sytuacji.
Jeśli ktoś może się wypowiedzieć, to byłbym wdzięczny, bo trochę mi zależy na tym, aby autko długo mi jeszcze posłużyło
PS
A może znacie kogoś z okolic Katowic, kto mógłby popatrzeć w to i owo oraz wskazać co może być na wykończeniu i co może wymagać wymiany