Dzisiaj jest 19 kwie 2024, 19:21


[1,6 TDI 105PS] Świeca żarowa z czujnikiem ciśnienia - błąd P13D4

Moderator: flo

Regulamin forum Problemy, usterki dotyczące Volkswagen Golf MK7.

Bezwzględnie należy przestrzegać poniższych zasad:
  1. Pojedynczy wątek może dotyczyć dokładnie jednego problemu/usterki (nie rozwiązujemy wielu problemów w jednym temacie).
  2. Pytania, porady, sugestie nie związane z tematyką problemu umieszczaj w osobnym temacie właściwego działu (nie dyskutujemy na tematy poboczne w ramach danego tematu).
  3. W przypadku samodzielnego rozwiązania opisanego problemu, opisz sposób jego rozwiązanie wraz z przyczyną jego powstania (o ile jest ci znana).
  4. W ramach nowego tematu zastosuj jeden z dostępnych prefixów - precyzujący model w którym wykryto problem lub którego opisana usterka dotyczy.
  5. Tak tytułuj opis swojego problemu aby identyfikował opisywaną w nim treść. Zabrania się używania wyrazów "Problem", "Usterka", "Pomocy" w tytule wątku - to jest oczywiste!

Pamiętaj:
  • Przed założeniem nowego tematu, sprawdź (przy pomocy funkcji Szukaj) czy istnieje wątek opisujący analogiczny problem, a jeżeli istnieje to kontynuuj w nim dyskusję.
  • Szczegółowo opisz swój problem/usterkę (nie pomijaj żadnych informacji) - im więcej szczegółów tym większe szanse na jego pozytywne i szybkie rozwiązanie.
  • Problemy/Usterki dotyczące Golf 6 znajdują się w dziale MK6
  • Jeżeli otrzymasz odpowiedź, poradę na opisany problem - odwdzięcz się przyznaniem pochwały. Tu przeczytasz jak przyznać pochwałę
  • Równolegle obowiązują wszystkie zasady opisane w ramach Regulaminu forum
  • Autor
  • Wiadomość
Offline

duch

Nowicjusz

  • Posty: 4
  • Rejestracja: 14 lut 2022, 08:45
  • Online: 4h 45m 32s
  • Auto: VW Golf 7
  • Silnik: CXXB
  • Lokalizacja: lubelskie

Świeca żarowa z czujnikiem ciśnienia - błąd P13D4

Post29 wrz 2022, 18:31

Witam, czy ktoś kiedyś spotkał się z błędem świecy żarowej z czujnikiem ciśnienia P13D4/P13D6 w golf VII w silniku 1.6 TDI CXXB ?
Kod: Zaznacz cały
Adres 01: Silnik (J623-CXXB)       Plik etykiet:. 04L-907-309-V1.clb
   Oznaczenie elementu SW: 04L 906 056 CL    HW: 04L 907 445 B
   Komponent: R4 1.6l TDI   H06 6336 
   Weryfikacja: 22004001   
   Kodowanie: 0111401243241D092000
   Kod serwisu: WSC 01357 011 00200
   Zbiór danych ASAM: EV_ECM16TDI03004L906056CL 004011
   ROD: EV_ECM16TDI03004L906056_004.rod
   VCID: 79F958E3F8D95B4384-802C

2 - ilość znalezionych błędów. Oto one:
24956 - Czujnik ciśnienia wewnętrznego cylindra 3
          P13D4 00 [232] - zwarcie z plusem
          MIL zapalona - Sporadyczny - Potwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów
             Ramka zamrożona:
                    Stan błędu: 00000001
                    Priorytet błędu: 2
                    Częstość błędu: 2
                    Przebieg: 183746 km
                    Data: 2022.09.17
                    Czas: 13:22:46

                    Prędkość obrotowa silnika: 879.25 /min
                    Unormowana wartość obciążenia: 27.8 %
                    Prędkość pojazdu: 0 km/h
                    Temperatura płynu chłodzącego: 12 °C
                    Temperatura powietrza zasysanego: 14 °C
                    Ciśnienie atmosferyczne: 980 mbar
                    Napięcie zacisku 30: 11.710 V
                    Licznik cykli wyuczania po OBD: 40

24964 - Czujnik ciśnienia wewnętrznego cylindra 3
          P13D6 00 [232] - niewiarygodny sygnał
          MIL zapalona - Sporadyczny - Potwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów
             Ramka zamrożona:
                    Stan błędu: 00000001
                    Priorytet błędu: 2
                    Częstość błędu: 2
                    Przebieg: 183746 km
                    Data: 2022.09.17
                    Czas: 13:22:46

                    Prędkość obrotowa silnika: 879.25 /min
                    Unormowana wartość obciążenia: 27.8 %
                    Prędkość pojazdu: 0 km/h
                    Temperatura płynu chłodzącego: 12 °C
                    Temperatura powietrza zasysanego: 14 °C
                    Ciśnienie atmosferyczne: 980 mbar
                    Napięcie zacisku 30: 11.710 V
                    Licznik cykli wyuczania po OBD: 40


Błąd pojawia się w postaci kontroli "check engine" na zegarach, mimo wymiany tej świecy z czujnikiem. Pojawia się zaraz po uruchomieniu samochodu w losowych sytuacjach, czasami na zimnym silniku czasami na ciepłym. Zarówno po skasowaniu błędu jak i bez jego skasowania samochód jeździ normalnie, nie kopci, nie zwiększa spalania, przyspiesza normalnie. Nigdy ten błąd nie pojawił się w trakcie jazdy tylko zaraz po uruchomieniu. Zaznaczę tylko że zakupiłem świecę na allegroszu produkcji BERU w kwocie 209 zł #-o , ale wiem ze są też za ok 400 zł i tak się zastanawiam czy może tu leży problem :-k , ewentualnie czy może przy ściąganiu nasadki kabla zasilającego ze świecy coś przygniotłem :-/ i teraz wariuje ( ciężko było zdjąć tą wtyczkę i użyłem szczypiec do ściągania opasek zaciskowych :-/ jak się przyglądałem to trochę tego plastiku z wtyczki zarysowałem, w opisie błedu z vcds-a jest info zwarcie z plusem :x ).
Może ktoś spotkał się z podobną sytuacją i jest w stanie pomóc, byłbym niezmiernie wdzięczny :pub: 8-)
Offline
Awatar użytkownika

maartinj

Forumowicz

  • Posty: 562
  • Rejestracja: 06 kwie 2013, 10:42
  • Online: 9d 11h 17m 20s
  • Pochwały: 20
  • Auto: VW
  • Silnik: 2.0 TDI CFGC
  • Lokalizacja: PL

Re: Świeca żarowa z czujnikiem ciśnienia - błąd P13D4

Post30 wrz 2022, 05:01

zamien z innego cylindra zeby zobaczyc czy to wina swiecy czy wiązki
Offline

duch

Nowicjusz

  • Posty: 4
  • Rejestracja: 14 lut 2022, 08:45
  • Online: 4h 45m 32s
  • Auto: VW Golf 7
  • Silnik: CXXB
  • Lokalizacja: lubelskie

Re: Świeca żarowa z czujnikiem ciśnienia - błąd P13D4

Post05 paź 2022, 16:40

maartinj pisze:zamien z innego cylindra zeby zobaczyc czy to wina swiecy czy wiązki


Niestety nie ma takiej możliwości bo wtyczki są różne - poniżej zdjęcie, po lewej wtyczka do świecy bez czujnika po prawej wtyczka do świecy z czujnikiem.
Obrazek
Offline

karol_121212

Niemowa

  • Posty: 1
  • Rejestracja: 16 paź 2022, 17:33
  • Online: 22m 10s
  • Auto: Vw golf 7
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Lokalizacja: Opolskie

Re: Świeca żarowa z czujnikiem ciśnienia - błąd P13D4

Post16 paź 2022, 17:39

duch pisze:Witam, czy ktoś kiedyś spotkał się z błędem świecy żarowej z czujnikiem ciśnienia P13D4/P13D6 w golf VII w silniku 1.6 TDI CXXB ?
Kod: Zaznacz cały
Adres 01: Silnik (J623-CXXB)       Plik etykiet:. 04L-907-309-V1.clb
   Oznaczenie elementu SW: 04L 906 056 CL    HW: 04L 907 445 B
   Komponent: R4 1.6l TDI   H06 6336 
   Weryfikacja: 22004001   
   Kodowanie: 0111401243241D092000
   Kod serwisu: WSC 01357 011 00200
   Zbiór danych ASAM: EV_ECM16TDI03004L906056CL 004011
   ROD: EV_ECM16TDI03004L906056_004.rod
   VCID: 79F958E3F8D95B4384-802C

2 - ilość znalezionych błędów. Oto one:
24956 - Czujnik ciśnienia wewnętrznego cylindra 3
          P13D4 00 [232] - zwarcie z plusem
          MIL zapalona - Sporadyczny - Potwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów
             Ramka zamrożona:
                    Stan błędu: 00000001
                    Priorytet błędu: 2
                    Częstość błędu: 2
                    Przebieg: 183746 km
                    Data: 2022.09.17
                    Czas: 13:22:46

                    Prędkość obrotowa silnika: 879.25 /min
                    Unormowana wartość obciążenia: 27.8 %
                    Prędkość pojazdu: 0 km/h
                    Temperatura płynu chłodzącego: 12 °C
                    Temperatura powietrza zasysanego: 14 °C
                    Ciśnienie atmosferyczne: 980 mbar
                    Napięcie zacisku 30: 11.710 V
                    Licznik cykli wyuczania po OBD: 40

24964 - Czujnik ciśnienia wewnętrznego cylindra 3
          P13D6 00 [232] - niewiarygodny sygnał
          MIL zapalona - Sporadyczny - Potwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów
             Ramka zamrożona:
                    Stan błędu: 00000001
                    Priorytet błędu: 2
                    Częstość błędu: 2
                    Przebieg: 183746 km
                    Data: 2022.09.17
                    Czas: 13:22:46

                    Prędkość obrotowa silnika: 879.25 /min
                    Unormowana wartość obciążenia: 27.8 %
                    Prędkość pojazdu: 0 km/h
                    Temperatura płynu chłodzącego: 12 °C
                    Temperatura powietrza zasysanego: 14 °C
                    Ciśnienie atmosferyczne: 980 mbar
                    Napięcie zacisku 30: 11.710 V
                    Licznik cykli wyuczania po OBD: 40


Błąd pojawia się w postaci kontroli "check engine" na zegarach, mimo wymiany tej świecy z czujnikiem. Pojawia się zaraz po uruchomieniu samochodu w losowych sytuacjach, czasami na zimnym silniku czasami na ciepłym. Zarówno po skasowaniu błędu jak i bez jego skasowania samochód jeździ normalnie, nie kopci, nie zwiększa spalania, przyspiesza normalnie. Nigdy ten błąd nie pojawił się w trakcie jazdy tylko zaraz po uruchomieniu. Zaznaczę tylko że zakupiłem świecę na allegroszu produkcji BERU w kwocie 209 zł #-o , ale wiem ze są też za ok 400 zł i tak się zastanawiam czy może tu leży problem :-k , ewentualnie czy może przy ściąganiu nasadki kabla zasilającego ze świecy coś przygniotłem :-/ i teraz wariuje ( ciężko było zdjąć tą wtyczkę i użyłem szczypiec do ściągania opasek zaciskowych :-/ jak się przyglądałem to trochę tego plastiku z wtyczki zarysowałem, w opisie błedu z vcds-a jest info zwarcie z plusem :x ).
Może ktoś spotkał się z podobną sytuacją i jest w stanie pomóc, byłbym niezmiernie wdzięczny :pub: 8-)





Witam. U mnie również ten sam problem. Świeca 3 wymieniona na nową a błąd nadal się pojawia tzn. Check engine
Czy może rozwiązałeś problem u siebie? Mi już ręce opadają.
Offline

duch

Nowicjusz

  • Posty: 4
  • Rejestracja: 14 lut 2022, 08:45
  • Online: 4h 45m 32s
  • Auto: VW Golf 7
  • Silnik: CXXB
  • Lokalizacja: lubelskie

Re: Świeca żarowa z czujnikiem ciśnienia - błąd P13D4

Post21 paź 2022, 20:36

karol_121212 pisze:Witam. U mnie również ten sam problem. Świeca 3 wymieniona na nową a błąd nadal się pojawia tzn. Check engine
Czy może rozwiązałeś problem u siebie? Mi już ręce opadają.


Hej, chyba właśnie rozwiązałem, a w zasadzie to jakieś półtorej tygodnia temu #-o . Dodam tylko, że raczej to przypadek i nie wiem czy to co zrobiłem faktycznie załatwiło problem, no ale od tamtego czasu nie pojawia się check engine :D .
Zrobiłem tak odpiąłem tą wtyczkę od świecy z czujnikiem i zauważyłem że w środku wtyczka w jednym miejscu ma tak jakby rowek wzdłuż wtyczki mało widoczny (nie wiem jak to dokładnie opisać) i na końcówce świecy również jest tak jakby klin, to postarałem się aby wpiąć tą wtyczkę dokładnie w to miejsce.
Później odpaliłem VCDS i skasowałem błąd, wcześniej robiłem to z pomocą takie ustrojstwa od MS Group - "DPF control – VAG CR Group", który służy mi głównie do sygnalizacji kiedy wypala się DPF ale ma tez funkcje kasowania błędów.
Tak naprawdę nie wiem które z tych czynności miało decydujące znaczenie że błąd zniknął i na razie się nie pojawia. Na Twoim miejscu spróbowałbym właśnie z tym dopasowaniem wtyczki bo raczej to było główną przyczyną. :pub:
Od tamtego czasu jeszcze nie podłączałem VCDS-a ponownie żeby sprawdzić czy coś przypadkiem nie wyskoczyło - na razie nie będę zapeszał :tongue:

Wróć do Problemy / Usterki

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości