Dzisiaj jest 28 mar 2024, 11:22


Jakie max koła do oryg zawieszenia 6kombi 2,0

Moderator: BRUNO55

Regulamin forum Wygląd, rodzaj, rozstawy, szerokości, ET, dobór wzoru i koloru felgi, opony, dystanse itp.

Pamiętaj:
  1. Pytania, porady, sugestie niezwiązane z danym tematem umieszczaj w osobnym temacie właściwego działu.
  2. W przypadku samodzielnego rozwiązania opisanego problemu, opisz sposób jego rozwiązanie wraz z przyczynę jego powstania (o ile jest ci znana).
  3. Przed założeniem nowego tematu, sprawdź, (przy pomocy funkcji Szukaj) czy istnieje wątek opisujący analogiczny problem, a jeżeli istnieje to kontynuuj w nim dyskusję.
  4. Równolegle obowiązują wszystkie zasady opisane w ramach Regulaminu forum
  5. Jeżeli otrzymasz odpowiedź na zadane pytanie, odwdzięcz się przyznaniem pochwały - tu przeczytasz jak przyznać pochwałę
  • Autor
  • Wiadomość
Offline

DJdp

Nowicjusz

  • Posty: 7
  • Rejestracja: 05 maja 2017, 10:38
  • Online: 20h 56m 44s
  • Auto: Golf 6
  • Silnik: CFHC 2.0 TDI
  • Lokalizacja: dolnyś

Jakie max koła do oryg zawieszenia 6kombi 2,0

Post25 sie 2017, 18:48

Witam
Czy na oryginalnym i nic nie przerabianym zawieszeniu można założyć aluski np. 18-19" z jakąś oponką 45-50 czy jest to dopuszczalne i przede wszystkim czy nie będzie obcierało w nadkolach ?
Dziękuję za porady :)
Offline
Awatar użytkownika

martiso

VIP

  • Posty: 646
  • Rejestracja: 27 wrz 2014, 19:19
  • Online: 72d 10h 22m 44s
  • Pochwały: 7
  • Auto: I30N FastBack PERF.
  • Silnik: 2.0T-GDI 280KM
  • Lokalizacja: Wlkp.

Re: Jakie max koła do oryg zawieszenia 6kombi 2,0

Post25 sie 2017, 19:37

pewnie że się da ;) ale jak wszędzie także i w doborze koła panują zasady ... i tak: wszystko zależy od tego jakiej szerokiej felgi chcesz użyć , jakie będzie miała osadzenie czyli ET i jaką szeroką oponę chcesz na nią wcisnąć ...
dla przykładu .... golf 6 na seryjnym zawiasie żeby ładnie wyglądało i nie wystawało zwłaszcza z przodu, to przy feldze 18-19 cali 8J-7,5J szerokości opona 225 max et 41 ... optymalne et to 45 dla seryjnego zawieszenia .... oczywiście mówimy tu o oponie 225 ...
co do profilu opony tu także są zasady : dla opony 18cali prawidłowy profil to 40, dla 19calowej profil 35. każda nieprawidłowość w górę czy w dół będzie wiązała się z błędnym wskazaniem prędkości oraz, chociaż nie zawsze przy większym profilu przycieraniem o nadkole-tutaj zależy to od et i szerokości opony ...

jeżeli masz jakieś konkretne koło na myśli to wrzuć parametry jak wyżej ... zobaczymy czy podejdzie :)
Offline

DJdp

Nowicjusz

  • Posty: 7
  • Rejestracja: 05 maja 2017, 10:38
  • Online: 20h 56m 44s
  • Auto: Golf 6
  • Silnik: CFHC 2.0 TDI
  • Lokalizacja: dolnyś

Re: Jakie max koła do oryg zawieszenia 6kombi 2,0

Post25 sie 2017, 20:25

O dziękuję za odpowiedz :)
Koła nie mam ponieważ szukam coś z używek i jak już coś mi się podoba to okazuje się że nie pasuje lub za drogo . A czy ktoś z was ma doświadczenie i pomysła jakie kółka nadadzą tej budzie w kolorze srebrnym efektu by go troszkę przyrasiło bez ingerencji w zawieszenie. Cena max 3 tysiące no może 4.
Offline
Awatar użytkownika

Mars

Stały Bywalec

  • Posty: 498
  • Rejestracja: 01 kwie 2014, 23:39
  • Online: 14d 2h 12m 39s
  • Auto: VW Golf 6 GTD
  • Silnik: 2.0 TDI 170km
  • Lokalizacja: PL

Re: Jakie max koła do oryg zawieszenia 6kombi 2,0

Post26 sie 2017, 16:52

Ja u siebie mam seryjne zawieszenie i zalozylem sparco pro corsa, wedlug mnie wygladaja super, do tej kwoty ewentualnie mam gt.1 Obrazek , wybor jest duzy szczerze mowiac do tej kwoty :D powodzenia!
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
Offline

DJdp

Nowicjusz

  • Posty: 7
  • Rejestracja: 05 maja 2017, 10:38
  • Online: 20h 56m 44s
  • Auto: Golf 6
  • Silnik: CFHC 2.0 TDI
  • Lokalizacja: dolnyś

Re: Jakie max koła do oryg zawieszenia 6kombi 2,0

Post26 sie 2017, 22:21

Wygląda extra, takie właśnie coś mi się podoba .... ale w srebrnej budzie jaki kolor felg lepiej wchodzi? A i jakie dokładnie te kółeczka bym pooglądał na necie >?
Dzięki za post i foto, autko pięknie się prezentuje :)
Offline
Awatar użytkownika

martiso

VIP

  • Posty: 646
  • Rejestracja: 27 wrz 2014, 19:19
  • Online: 72d 10h 22m 44s
  • Pochwały: 7
  • Auto: I30N FastBack PERF.
  • Silnik: 2.0T-GDI 280KM
  • Lokalizacja: Wlkp.

Re: Jakie max koła do oryg zawieszenia 6kombi 2,0

Post27 sie 2017, 09:33

... 6 kombi to dość specyficzna konstrukcja , tył to piątka przód szóstka ... żeby go podpicować ze smakiem trzeba naprawdę się trochę postarać ;) jeśli nie zamierzasz ruszać zawieszenia to nie dawałbym koła większego niż 18 cali ...

może oprzesz się na oryginalnych felgach z gti 5 lub 6 ... model detroit 18cali ... całkiem nieźle będzie się prezentował a do tego masz trwałe oryginalne felgi wyprodukowane dla VW przez BBS. w przyszłości możesz też pomyśleć o zderzaku z modelu GTI/GTD (pamiętaj o oznaczeniu zgodnie z posiadanym silnikiem czyli GTD) a z tyłu dać ładne końcówki wydechu ... dobrze wyglądają też progi z GTD...
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
Offline
Awatar użytkownika

lukasik69

Stały Bywalec

  • Posty: 367
  • Rejestracja: 15 mar 2014, 10:14
  • Online: 9d 5m 30s
  • Pochwały: 7
  • Auto: VW Golf 6 i Golf 7.5
  • Silnik: 2.0 tdi i 1.4 tsi
  • Lokalizacja: Slask

Re: Jakie max koła do oryg zawieszenia 6kombi 2,0

Post29 sie 2017, 12:54

Mars pisze:Ja u siebie mam seryjne zawieszenie i zalozylem sparco pro corsa, wedlug mnie wygladaja super, do tej kwoty ewentualnie mam gt.1 Obrazek , wybor jest duzy szczerze mowiac do tej kwoty :D powodzenia!


W gti nie ma czasem niższego zawieszenia od zwykłej serii ?
Offline
Awatar użytkownika

Mars

Stały Bywalec

  • Posty: 498
  • Rejestracja: 01 kwie 2014, 23:39
  • Online: 14d 2h 12m 39s
  • Auto: VW Golf 6 GTD
  • Silnik: 2.0 TDI 170km
  • Lokalizacja: PL

Re: Jakie max koła do oryg zawieszenia 6kombi 2,0

Post29 sie 2017, 13:05

lukasik69 pisze:
Mars pisze:Ja u siebie mam seryjne zawieszenie i zalozylem sparco pro corsa, wedlug mnie wygladaja super, do tej kwoty ewentualnie mam gt.1 Obrazek , wybor jest duzy szczerze mowiac do tej kwoty :D powodzenia!


W gti nie ma czasem niższego zawieszenia od zwykłej serii ?
W gti/gtd/r jest niższe niż przykładowo w golfie comfortline

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
Offline

DJdp

Nowicjusz

  • Posty: 7
  • Rejestracja: 05 maja 2017, 10:38
  • Online: 20h 56m 44s
  • Auto: Golf 6
  • Silnik: CFHC 2.0 TDI
  • Lokalizacja: dolnyś

Re: Jakie max koła do oryg zawieszenia 6kombi 2,0

Post12 maja 2019, 14:24

Ponawiam temat czy takie felgi wejdą ? Zamierzam teraz zmienić a były w Audi A5
JR21 19"
Rozstaw otworów 5x112
Felgi przód 8.5j, tył 9.5j
Przód 225x40R19, tył 255x35R19
dystanse przód 15mm, tył 20mm, oraz pierścienie centrujące pod piastę Audi 66,6.
Offline

ufolsky

Nieśmiały

  • Posty: 39
  • Rejestracja: 21 paź 2018, 19:15
  • Online: 1d 18h 44m 28s
  • Auto: Golf 6 Variant
  • Silnik: 2.0 TDI CFHC
  • Lokalizacja: Poznań

Re: Jakie max koła do oryg zawieszenia 6kombi 2,0

Post09 kwie 2022, 10:47

cześć, odświeżam trochę temat. Mam w tej chwili jeden kpl felg, a myślę nad drugim. Auto to srebrny variant, felgi oryginalne z wersji match tj 6,5 x 16 ET50 (5C0 601 025AB foto w załączniku) które generalnie mi się podobają. Chciałem dodać nieco polotu kupując drugi komplet kół, myślę nad 17" w kolorze czarnym/grafitowym. Modele jakie znalazłem na znanym portalu oponiarsko/felgowym to Anzio Split Matt Black (nie potrzeba pierścienia centrującego), Rial M12 Black Gloss (potrzeba pierścienia), lub "szprychowe" ATT 30SE Black. Felgi w tym kolorze będą fajnie kontrastować ze srebrną budą i uzupełniać się z fabrycznie przyciemnionymi szybami (tak przynajmniej mi się wydaje). Proszę o kilka rad, wskazówek, wad/zalet, nigdy wcześniej nie kupowałem felg:

- czy felgi czarne/grafitowe są trudniejsze w czyszczeniu

- czy na takich felgach bardziej widać zarysowania niż na srebrnych

- czy jest dużo zachodu z pierścieniami centrującymi (koszt, dostępność, trwałość, trudność montażu)

- czy jest sens w ogóle przechodzić z 16" na 17", czy trzeba by pójść w 18?

- a może lepiej zostać przy srebrnych bo tej wielkości ciemne felgi i tak zginą w kolorze opony

- sugerowana opona to 225/45, jakie są wady/zalety tego rozmiaru ? może warto inny? na sąsiednim wątku ktoś pisał że lepiej 205/50. Tak jak pisałem - nie mam doświadczeń w doborze innych kółek więc wszelkie rady będą cenne. Liczę się oczywiście z tym, że drugi zestaw kół waży dużo więcej niż samych opon.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
Offline
Awatar użytkownika

Bansuj

Aktywny

  • Posty: 190
  • Rejestracja: 11 gru 2018, 15:34
  • Online: 15d 7h 9m 50s
  • Pochwały: 8
  • Auto: Golf VI + Golf VII
  • Silnik: CAXA + CXSA 1.4 TSI
  • Lokalizacja: Brunszwik

Re: Jakie max koła do oryg zawieszenia 6kombi 2,0

Post20 kwie 2022, 12:42

ufolsky pisze:- czy felgi czarne/grafitowe są trudniejsze w czyszczeniu

Między czarnym a grafitowym jest wbrew pozorom duża różnica. Czarny połysk na felgach jest zdecydowanie najtrudniejszym (wyłączając takie skrzywienia jak białe felgi) w utrzymaniu czystości. Błyskawicznie osadza się na nich pył hamulcowy, brud oraz kurz - w sumie jak na każdych felgach, tylko na takim kolorze najmocniej je widać. Polecam za to bardzo kolor szary i gunmetal, świetnie kamuflują osad i pył. W zimę jeżdżę na ciemniejszym (szary metallic) wariancie Watkins Glen, ich praktycznie wcale nie trzeba myć :D

ufolsky pisze:- czy na takich felgach bardziej widać zarysowania niż na srebrnych

Zwykłe srebrne fabryczne felgi zazwyczaj nie są w połysku i mniej widać na nich rysy. Na czarnych ryski też nie rzucają się od razu w oczy, chyba że są na tyle głębokie że zszedł w tym miejscu lakier - przytarcia np. na krawężnikach widać mocno.

ufolsky pisze:- czy jest dużo zachodu z pierścieniami centrującymi (koszt, dostępność, trwałość, trudność montażu)

Wszędzie dostępne za grosze, podstawa to wiedzieć jaki otwór ma twoja felga oraz jaki potrzebujesz do auta - w przypadku Mk6 to 57,1. Montaż polega na tym że wsadza się go do otworu centrującego przez założeniem koła, więc zaplanuj sobie tak między 1 a 2 sekundy na każdą felgę :P Ważne tylko jest aby je zdjąć kiedy zmieniamy felgi, np. oryginalne felgi nie potrzebują ich wcale i wtedy zamontowanie koła na taki adapter może nieść ze sobą poważne konsekwencje - widziałem przypadki urwanych z tego powodu kół podczas jazdy.

ufolsky pisze:- czy jest sens w ogóle przechodzić z 16" na 17", czy trzeba by pójść w 18?

Zależy od tego jak bardzo podobają ci się większe felgi. Mnie od 17" skutecznie odwiódł mechanik mówiąc że szybko będą dla mnie za małe, i miał rację. Ale 18" też takie były i skończyło się na 19" :lol: Musisz jednak wziąć pod uwagę że przy rozmiarze 18" wzwyż na ori zawieszeniu zaczyna się robić japa i bez obniżenia auta nie wygląda to najlepiej. A razem z tym obniżamy komfort jeśli na co dzień musimy jeździć po dziurawych drogach.

ufolsky pisze:- a może lepiej zostać przy srebrnych bo tej wielkości ciemne felgi i tak zginą w kolorze opony

Dlatego właśnie nie lubię czarnych felg. Tak jak pisałem wyżej, wystarczy ciemnoszary lub gunmetal aby było je lepiej widać.

ufolsky pisze:- sugerowana opona to 225/45, jakie są wady/zalety tego rozmiaru ? może warto inny? na sąsiednim wątku ktoś pisał że lepiej 205/50. Tak jak pisałem - nie mam doświadczeń w doborze innych kółek więc wszelkie rady będą cenne. Liczę się oczywiście z tym, że drugi zestaw kół waży dużo więcej niż samych opon.

225/45 to zalecany przez producenta rozmiar dla 17-calówek, więc ciężko znaleźć wady. 205/50 teoretycznie jest zamiennikiem tego rozmiaru i poza bardzo niewielką różnicą w działaniu prędkościomierza oraz faktem że będziesz miał bardziej komfortowe aczkolwiek gorzej wyglądające baloniaste opony to będzie okej.
Offline

ufolsky

Nieśmiały

  • Posty: 39
  • Rejestracja: 21 paź 2018, 19:15
  • Online: 1d 18h 44m 28s
  • Auto: Golf 6 Variant
  • Silnik: 2.0 TDI CFHC
  • Lokalizacja: Poznań

Re: Jakie max koła do oryg zawieszenia 6kombi 2,0

Post28 maja 2022, 15:49

Dziękuję Wam za wskazówki, długie były jeszcze moje rozważania, ostatecznie wybrałem felgi niewymagające adapterów do otworu centralnego, a i śruby z oryginałów pasują poprawnie. Model felg to Borbet W 7.0 x 17 ET45, do tego opony Vredestein Ultrac 225/45/17. Wizualny efekt jak najbardziej na tak (foto w załączniku), właściwości jezdne - jest inaczej, na razie nie umiem powiedzieć czy lepiej czy gorzej. Natomiast niepokoi mnie jedna kwestia - spalanie wzrosło o jakieś 10% - czy to normalne przy takiej zmianie rozmiaru? Wydaje mi się że licznik nie przekłamuje na odległości w żadną stronę więc raczej wykluczam błąd komputera spowodowany innym rozmiarem. Co prawda jeszcze mało km zrobiłem na nowych kołach, ale wydaje mi się że wskazówka paliwa obniża się w oczach. A może jednak trzeba przez vcds zakodować nowy rozmiar?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.

Wróć do Opony i felgi

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości