ufolsky pisze:- czy felgi czarne/grafitowe są trudniejsze w czyszczeniu
Między czarnym a grafitowym jest wbrew pozorom duża różnica. Czarny połysk na felgach jest zdecydowanie najtrudniejszym (wyłączając takie skrzywienia jak białe felgi) w utrzymaniu czystości. Błyskawicznie osadza się na nich pył hamulcowy, brud oraz kurz - w sumie jak na każdych felgach, tylko na takim kolorze najmocniej je widać. Polecam za to bardzo kolor szary i gunmetal, świetnie kamuflują osad i pył. W zimę jeżdżę na ciemniejszym (szary metallic) wariancie Watkins Glen, ich praktycznie wcale nie trzeba myć
ufolsky pisze:- czy na takich felgach bardziej widać zarysowania niż na srebrnych
Zwykłe srebrne fabryczne felgi zazwyczaj nie są w połysku i mniej widać na nich rysy. Na czarnych ryski też nie rzucają się od razu w oczy, chyba że są na tyle głębokie że zszedł w tym miejscu lakier - przytarcia np. na krawężnikach widać mocno.
ufolsky pisze:- czy jest dużo zachodu z pierścieniami centrującymi (koszt, dostępność, trwałość, trudność montażu)
Wszędzie dostępne za grosze, podstawa to wiedzieć jaki otwór ma twoja felga oraz jaki potrzebujesz do auta - w przypadku Mk6 to 57,1. Montaż polega na tym że wsadza się go do otworu centrującego przez założeniem koła, więc zaplanuj sobie tak między 1 a 2 sekundy na każdą felgę

Ważne tylko jest aby je zdjąć kiedy zmieniamy felgi, np. oryginalne felgi nie potrzebują ich wcale i wtedy zamontowanie koła na taki adapter może nieść ze sobą poważne konsekwencje - widziałem przypadki urwanych z tego powodu kół podczas jazdy.
ufolsky pisze:- czy jest sens w ogóle przechodzić z 16" na 17", czy trzeba by pójść w 18?
Zależy od tego jak bardzo podobają ci się większe felgi. Mnie od 17" skutecznie odwiódł mechanik mówiąc że szybko będą dla mnie za małe, i miał rację. Ale 18" też takie były i skończyło się na 19"

Musisz jednak wziąć pod uwagę że przy rozmiarze 18" wzwyż na ori zawieszeniu zaczyna się robić japa i bez obniżenia auta nie wygląda to najlepiej. A razem z tym obniżamy komfort jeśli na co dzień musimy jeździć po dziurawych drogach.
ufolsky pisze:- a może lepiej zostać przy srebrnych bo tej wielkości ciemne felgi i tak zginą w kolorze opony
Dlatego właśnie nie lubię czarnych felg. Tak jak pisałem wyżej, wystarczy ciemnoszary lub gunmetal aby było je lepiej widać.
ufolsky pisze:- sugerowana opona to 225/45, jakie są wady/zalety tego rozmiaru ? może warto inny? na sąsiednim wątku ktoś pisał że lepiej 205/50. Tak jak pisałem - nie mam doświadczeń w doborze innych kółek więc wszelkie rady będą cenne. Liczę się oczywiście z tym, że drugi zestaw kół waży dużo więcej niż samych opon.
225/45 to zalecany przez producenta rozmiar dla 17-calówek, więc ciężko znaleźć wady. 205/50 teoretycznie jest zamiennikiem tego rozmiaru i poza bardzo niewielką różnicą w działaniu prędkościomierza oraz faktem że będziesz miał bardziej komfortowe aczkolwiek gorzej wyglądające baloniaste opony to będzie okej.