Forumowicz
- Posty: 734
- Rejestracja: 04 cze 2019, 16:42
- Online: 16d 3h 16m 3s
- Pochwały: 107
- Auto: VW Golf 7 Variant
- Silnik: CLHA
- Lokalizacja: Warszawa
Witam
Manual przedstawia montaż oraz kodowanie dla modeli MK7.0 oraz 7.5
Potrzebujemy lusterko z sensorem świateł, moim zdaniem najlepiej szukać już poliftowego czyli bez ramkowego.
Muszę tu dodać że jeżeli ktoś jednak będzie chciał założyć ramkowe lusterko z modelu KM7.0 to trzeba wiedzieć że lusterka te mają więcej Bajtów do zakodowania i opis kodowania z tego manuala nie będzie pasować.
Lusterka bez ramkowe poliftowe mają numery (kod wyposażenia VW to 8G1):
Ja kupiłem w śmiesznej cenie (ok. 100 zł) lusterko o numerze 3G0. 857.511.BD ale nie miało maskownic, które zakupiłem Nowe w ASO VW (coś ok. 70 zł)
Moje lusterko:
Do montażu potrzebujemy jeszcze przewody CAN, które można kupić na portalach aukcyjnych na metry, oraz małe piny z otworem kwadrat (są identyczne ale z małym okrągłym otworem)
PODŁĄCZENIE (schemat)
Jak ktoś nie kuma schematów:
Kostka lusterka
- Pin T8/3 - CAN High
- Pin T8/8 - CAN Low
Kostka czarna TIUL:
- Pin 12 - CAN High
- Pin 13 - CAN Low
Jak ktoś by nie miał Can-ów w czarnej kostce TIUL (chyba nie może tak być, nie wiem), to do tej kostki Can-y idą od kostki Gateway:
- Pin T20/17 - CAN High
- Pin T20/7 - CAN Low
Wypinamy stare lusterko z szyby.
Łapiemy rękoma za dół i górę maskownicy i górną część przekręcamy w odwrotną stronę do ruchu wskazówek zegara.
Podłączenie kostki lusterka.
Z uwagi że w starym lusterku (czytaj bez sensora) sygnał podłączony był do BCM, a w nowym wszystko idzie po Can-ach i
mamy dodatkowy sterownik na początek z kostki lusterka trzeba wypiąć przewód sygnałowy nr 3, który idzie do BCM-a.
Następnie wpinamy nasze Can-y
- Pin T8/3 - CAN High
- Pin T8/8 - CAN Low
Następnie dołożone Can-y przeciągamy podsufitką.
Osłonę słupka A trzeba rozpiąć z dość dużą siłą, są tam spinki w kształcie V i nie ma co się bać, mocowania tych spinek są specjalnie wzmocnione i szybciej sama spinka się wypnie z mocowania słupka niż samo mocowanie pęknie.
Tu trzeba dodać że z 3 spinek w kształcie V 2 są specjalne z takimi wypustkami (chodzi chyba o to żeby przy zadziałaniu samej poduszki spinki nie zadziałały jak pociski i zostały w otworach karoserii auta, czytaj słupka).
Radzę sobie kupić takie na podmianę, nr tych spinek to: 5G0867276B
Przeciągamy dalej kable Can.
Can-y podłączamy do czarnej kostki TIUL:
- Pin 12 - CAN High
- Pin 13 - CAN Low
A tu fajnie z zagranicznego forum pokazał kolega (może nie będzie zły jak wykorzystam jego zdjęcie):
Dalszy opis patrz część drugą.
Pozdrawiam
Tomasz_W-wa
Manual przedstawia montaż oraz kodowanie dla modeli MK7.0 oraz 7.5
Potrzebujemy lusterko z sensorem świateł, moim zdaniem najlepiej szukać już poliftowego czyli bez ramkowego.
Muszę tu dodać że jeżeli ktoś jednak będzie chciał założyć ramkowe lusterko z modelu KM7.0 to trzeba wiedzieć że lusterka te mają więcej Bajtów do zakodowania i opis kodowania z tego manuala nie będzie pasować.
Lusterka bez ramkowe poliftowe mają numery (kod wyposażenia VW to 8G1):
Ja kupiłem w śmiesznej cenie (ok. 100 zł) lusterko o numerze 3G0. 857.511.BD ale nie miało maskownic, które zakupiłem Nowe w ASO VW (coś ok. 70 zł)
Moje lusterko:
Do montażu potrzebujemy jeszcze przewody CAN, które można kupić na portalach aukcyjnych na metry, oraz małe piny z otworem kwadrat (są identyczne ale z małym okrągłym otworem)
PODŁĄCZENIE (schemat)
Jak ktoś nie kuma schematów:
Kostka lusterka
- Pin T8/3 - CAN High
- Pin T8/8 - CAN Low
Kostka czarna TIUL:
- Pin 12 - CAN High
- Pin 13 - CAN Low
Jak ktoś by nie miał Can-ów w czarnej kostce TIUL (chyba nie może tak być, nie wiem), to do tej kostki Can-y idą od kostki Gateway:
- Pin T20/17 - CAN High
- Pin T20/7 - CAN Low
Wypinamy stare lusterko z szyby.
Łapiemy rękoma za dół i górę maskownicy i górną część przekręcamy w odwrotną stronę do ruchu wskazówek zegara.
Podłączenie kostki lusterka.
Z uwagi że w starym lusterku (czytaj bez sensora) sygnał podłączony był do BCM, a w nowym wszystko idzie po Can-ach i
mamy dodatkowy sterownik na początek z kostki lusterka trzeba wypiąć przewód sygnałowy nr 3, który idzie do BCM-a.
Następnie wpinamy nasze Can-y
- Pin T8/3 - CAN High
- Pin T8/8 - CAN Low
Następnie dołożone Can-y przeciągamy podsufitką.
Osłonę słupka A trzeba rozpiąć z dość dużą siłą, są tam spinki w kształcie V i nie ma co się bać, mocowania tych spinek są specjalnie wzmocnione i szybciej sama spinka się wypnie z mocowania słupka niż samo mocowanie pęknie.
Tu trzeba dodać że z 3 spinek w kształcie V 2 są specjalne z takimi wypustkami (chodzi chyba o to żeby przy zadziałaniu samej poduszki spinki nie zadziałały jak pociski i zostały w otworach karoserii auta, czytaj słupka).
Radzę sobie kupić takie na podmianę, nr tych spinek to: 5G0867276B
Przeciągamy dalej kable Can.
Can-y podłączamy do czarnej kostki TIUL:
- Pin 12 - CAN High
- Pin 13 - CAN Low
A tu fajnie z zagranicznego forum pokazał kolega (może nie będzie zły jak wykorzystam jego zdjęcie):
Dalszy opis patrz część drugą.
Pozdrawiam
Tomasz_W-wa
Pochwały przyznane za posta: 4