Regulamin forumInstrukcje, foto porady, manuale opisujące krok po kroku co należy wykonać, aby samemu naprawić, zmienić, wymienić, zakodować ...
Uwaga:
Nie prowadzimy tutaj dyskusji, a jedynie prosimy o dodatkowe wyjaśnia lub zamieszczamy własne uwagi, spostrzeżenia o których warto wspomnieć.
Zmiany w instrukcji autor wprowadza bezpośrednio w poście zawierającym instrukcję - nie piszmy postów z informacją co należy zrobić inaczej niż w instrukcji.
Za pomocą nowego postu autor powinien poinformować o wprowadzeniu zmian w instrukcji.
Równolegle obowiązują wszystkie zasady opisane w ramach Regulaminu forum
Po co? Auta są wyposażone w moduł kontrolujący akumulator (J367, montowany na klemie, jest on widoczny jako subsystem w gateway). Ma to pozwolić na lepsze zarządzanie ładowaniem w pojazdach z rekuperacją energii hamowania i systemem start/stop.
Co potrzebne? OBDeleven, VCDS lub dowolny inny komputer diagnostyczny, który ogarnia kodowania i adaptacje w VAGach. Podstawowy zestaw kluczy do wymiany akumulatora.
Objawy słabego akumulatora W czasie rozruchu spadek napięcia powoduje reset niektórych modułów lub zakłócenia komunikacji przez co pojawiają się błędy ACC i Front Assist, Auto-Hold, gubią się nastawy podstawowe szyb (nie działa domykanie), gubi się kalibracja czujnika skrętu. W końcu nie starcza energii na uruchomienie silnika.
Zanim wymienisz Jeżeli nie możesz od razu wymienić akumulatora, to obniż zużycie energii: wyłącz nagrzewnicę PTC, wyłącz światłą coming/leaving home, na czas rozruchu wyłącz światła i nawiewy.
Procedura wymiany Odpiąć klemę ujemną. Odpiąć klemę dodatnią. Wyjąć osłonę termiczną. Odkręcić śrubę przy podstawie akumulatora i wyjąc mocowanie. Przesunąć akumulator do siebie i wyciągnąć. Wsadzić nowy i zamontować elementy w odwrotnej kolejności niż powyżej.
Procedura adaptacji Sprawdzamy czy parametry nowego akumulatora są zgodne z wartościami zapisanymi w sterowniku. Konkretnie chodzi o pojemność, typ i producenta.
Następnie zmieniamy zapisany numer seryjny. Nie musi być zgodny z tym na akumulatorze. Ważne, aby był inny niż wcześniej. Rzekomo w ten sposób sterownik będzie wiedział, że ma podpięty inny akumulator.
Moduł 19 → Adaptation → Battery adaptation → serial number
Po wymianie Na desce rozdzielczej mogą się pojawić błędy ESP, TC, ACC, FrontAssist, TPMS, ParkAssist, Auto Hold... Uruchamiamy silnik, kalibrujemy szyby (otwieramy do oporu i jeszcze trochę, zamykamy do końca i jeszcze trochę), spuszczamy i zaciągamy ręczny, kręcimy kierownicą do końca w obie strony, spuszczamy ręczny, przejeżdżamy kilkaset metrów. Jeżeli błędy nie zniknęły, to skanujemy samochód i szukamy konkretnych przyczyn.