Gadatliwy
- Posty: 239
- Rejestracja: 14 kwie 2020, 15:34
- Online: 5d 16h 59m 4s
- Pochwały: 45
- Auto: VW Golf MK7
- Silnik: 2.0TDI CRLB
- Lokalizacja: Śląsk
Kilka słów wstępu
Błąd, z którym walczymy to C1103 00 - Adaptive Cruise Control Sensor - misadjusted w module 0x13 oraz komunikat o niedziałającym ACC oraz Front Assist. Błąd oznacza mniej-więcej tyle, że przedni radar jest źle ustawiony. Dzieje się to po kolizji, przy przestawionej zbieżności, wymianie zawieszenia, czasem po prostu przy demontażu zderzaka.
Poniższa procedura jest jedynie dla Golfa MK7 przedliftowego.
Przedliftowy radar (MK7 z radarem w grillu) reguluje się dwiema śrubkami. Jedna odpowiada za góra-dół, druga za lewo-prawo. Poliftowy radar (MK7.5 z radarem za emblematem) nie ma mechanicznej regulacji. Jego kalibracja odbywa się z tarczą kalibracyjną.
Robisz wszystko na własną odpowiedzialność.
Narzędzia
Procedura
🛒 Interface OBDeleven: http://mr-fix.info/redirect/obdeleven
📺 Kalibracja na przykładzie Audi S6 C7: https://www.youtube.com/watch?v=i_d_SD8MrII
Błąd, z którym walczymy to C1103 00 - Adaptive Cruise Control Sensor - misadjusted w module 0x13 oraz komunikat o niedziałającym ACC oraz Front Assist. Błąd oznacza mniej-więcej tyle, że przedni radar jest źle ustawiony. Dzieje się to po kolizji, przy przestawionej zbieżności, wymianie zawieszenia, czasem po prostu przy demontażu zderzaka.
Poniższa procedura jest jedynie dla Golfa MK7 przedliftowego.
Przedliftowy radar (MK7 z radarem w grillu) reguluje się dwiema śrubkami. Jedna odpowiada za góra-dół, druga za lewo-prawo. Poliftowy radar (MK7.5 z radarem za emblematem) nie ma mechanicznej regulacji. Jego kalibracja odbywa się z tarczą kalibracyjną.
Robisz wszystko na własną odpowiedzialność.
Narzędzia
- Komputer diagnostyczny - OBDeleven, VCDS lub coś innego co ogarnia VAGa
- Nasadka 3.5mm
- Biały mazak
- WD-40
Procedura
- Łączymy się z modułem 0x13 i potwierdzamy, że radar ma zapisany błąd C1103.
- Wchodzimy w live data / dane na żywo i odczytujemy dwa parametry: Misalignment angle oraz Misalignment angle, algorytm fast. Jest to kąt przestawienia radaru względem jego idealnej pozycji. Jeżeli ta wartość wykracza poza zakres 0d -0.8 do 0.8, to pojawia się w/w błąd.
- Wartość poniżej zera to radar przestawiony w prawą stronę. Wartości powyżej zera, to radar przestawiony w lewą stronę.
- Zdejmujemy osłonę z radaru (wystarczy ją lekko pociągnąć z boku) i lokalizujemy 3 punkty montażowe - dwie śruby regulacji oraz stały punkt montażowy. Górna lewa śrubka odpowiada za regulację lewo-prawo.
- Traktujemy śrubkę WD-40 (zakładam, że jest już zaśniedziała i nie będzie chciała się obrócić).
- Zaznaczamy białym mazakiem pozycję śrubki, żeby się nie pomylić przy regulacji.
- Przy pomocy nasadki 3.5mm obracamy śrubę. Jeżeli odczytaliśmy wartość ujemną i radar trzeba przestawić w lewo, to obracamy śrubę zgodnie z ruchem wskazówek zegara. Jeden pełny obrót śruby powinien przestawić radar o ~0.5 stopnia.
Czyli przykładowo: odczytane przestawienie o -1.2 stopnia wymaga obrócenia śruby o 2 i pół obrotu w prawo. - Wracamy do narzędzia diagnostycznego, w module 0x13 wchodzimy w Security Access / Dostęp nadzorowany i podajemy login 14117, potem wchodzimy do Basic Settings / Nastawy Podstawowe i uruchamiamy Reset misalignment angle for sensors. Następnie kasujemy błąd z modułu i rozłączamy się.
- Teraz jazda próbna.
- Po kilkunastu kilometrach (o ile wcześniej nie wyskoczy na desce błąd ACC/Front Assist) odczytujemy ponownie kąt przestawienia i ponownie robimy korektę ustawienia, reset w basic settings, kasowanie błędu, jazda próbna, odczyt... I tak aż do zejścia jak najbliżej zera.
🛒 Interface OBDeleven: http://mr-fix.info/redirect/obdeleven
📺 Kalibracja na przykładzie Audi S6 C7: https://www.youtube.com/watch?v=i_d_SD8MrII
Autor postu otrzymał pochwałę
Ostatnio zmieniony 10 lip 2023, 07:20 przez mr-fix, łącznie zmieniany 3 razy