Dzisiaj jest 28 mar 2024, 11:35


Montaż WEBASTO w Dieslu 2.0

Moderator: BRUNO55

Regulamin forum Doposażenie samochodu, wymiana na nowsze elementy/systemy, montaż asystentów (Park Assist, Light Assis, ACC, itp.) – czyli wszelkie modyfikacje wpływające na polepszenie funkcjonalności).

Pamiętaj:
  1. Pytania, porady, sugestie niezwiązane z danym tematem umieszczaj w osobnym temacie właściwego działu.
  2. W przypadku samodzielnego rozwiązania opisanego problemu, opisz sposób jego rozwiązanie wraz z przyczynę jego powstania (o ile jest ci znana).
  3. Przed założeniem nowego tematu, sprawdź, (przy pomocy funkcji Szukaj) czy istnieje wątek opisujący analogiczny problem, a jeżeli istnieje to kontynuuj w nim dyskusję.
  4. Równolegle obowiązują wszystkie zasady opisane w ramach Regulaminu forum
  5. Jeżeli otrzymasz odpowiedź na zadane pytanie, odwdzięcz się przyznaniem pochwały - tu przeczytasz jak przyznać pochwałę
  • Autor
  • Wiadomość
Offline
Awatar użytkownika

tberent

Banned

  • Posty: 1869
  • Rejestracja: 20 sie 2015, 13:51
  • Online: 39d 15h 15m 40s
  • Pochwały: 29
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: CBCD
  • Lokalizacja: Lodzkie

Montaż WEBASTO w Dieslu 2.0

Post14 mar 2018, 22:06

W związku z tym że trzeba coś po sobie kiedyś zostawić to chciałem pokazać jak zamontować WEBASTO w G6 2.0 TDI CR CBDC.
Zalet ogrzewania WEBASTO nie będę opisywał i pewnie każdy je zna. Realizując tego moda korzystałem z takich programów jak ELZA, ETKA on line, forum Touran Klub Polska a na nim bardzo bogate opisy – JARRY i Tomasz_Wawa – dziękuje za wsparcie i graty. Z naszego forum temat o webasto i wsparcie niedocenionego kolegi Arek_VI i kolegi Rafała który posiada paska b7 i również czyta nasze forum

Jeżeli ktoś nie posiada ETKI albo się akurat wykrzaczy ;D warto korzystać np. z http://pl.realoem.me/
Ja tam podglądałem wszystkie śrubki czy nakrętki które same kosztują też trochę ale jak fabryka to fabryka.
Ogólnie webasto to nazwa firmy która produkuje piece i dogrzewacze. Dogrzewacz to wykastrowany piec ogrzewania postojowego z okrojoną elektroniką ( część mechaniczna jest taka sama !!! ).
Kolejnym plusem posiadania ogrzewania postojowego poza jego podstawową funkcją czyli ogrzewaniem jest funkcja przewietrzania wnętrza pojazdu w lecie.
Piec który posiada na czarnym plastiku napis po niemiecku Zucha….. coś tam to dogrzewacz – najczęściej SW takiego pieca jest niskie. Piec z napisem Standz…. ZDJECIE 13
13.jpg


coś tam to już ogrzewanie postojowe a SW jest wysokie minimum 3xxx. Od SW 4xxx a chyba 47xx mamy menu na FIS ZDJĘCIE 1
1.jpg


( pozwala zaplanować kiedy ma startować wcześniej zaprogramowane webasto – 2 razy użyłem gdyż i tak z pilota się korzysta) – o dokładne info odsyłam na forum tourana.
Z czego składa się webasto ? Naj ogólniej jest to dodatkowy piec zasilany poprzez pompkę paliwa z paliwem z baku. ZDJECIE 2
2.jpg


Wpinamy się w istniejący układ w szereg przed nagrzewnicą w mały obwód wody.
ZDJECIE 3
3.jpg


W tej konfiguracji nasz piec webasto będzie działał jako dogrzewacz, każdorazowo gdy uruchomimy silnik a temp na zewnątrz będzie poniżej +6 stopni. Niestety nie mamy możliwości uruchomienia pieca na postoju bez włączania silnika. Aby można było sobie włączyć ciepełko bez uruchamiania silnika musimy posiadać panel z funkcją webasto
ZDJECIE 4.
4.jpg


To takie 3 falki do góry. Wtedy możemy ręcznie włączyć piec i usłyszeć ciche pukanie dochodzące z okolic baku paliwa – to pompka paliwa umieszczona obok zbiornika.
ZDJECIE 5 i 6
5.jpg

6.jpg



Już kolejnym wypasem będzie dołożenie sterownika TELESTART
ZDJECIE 7
7.jpg


który umożliwia zdalne załączenie webasto z domku. Super sprawa. Ja 20 min przed wyjściem zanim zacznę dziecko ubierać w ciuch odpalam i jak wchodzę do auta to mam już ciepło w środku ( szyby czyste) a woda ma te 60 stopni.
Co potrzebujemy?
Rurki wody a także śrubki
3C0121156BE wycofana na 3C0121156BJ
3C0122157FA
03L121151D lub J
N 10009110
N 10403203 wycofana i teraz N 91185401
03L121722
1K0819350K
1K0819374A
Czyli ZDJECIE 8 i ZDJECIE 9
8.jpg

9.jpg



Do tego inny zbiornik płynu do spryskiwaczu 1K6955453F/1K6955453G/1K6955453H – mniejszy ze względu że jest on połączony z piecem webasto który zabiera mu miejsce. ZDJECIE 10
10.jpg



Od razu można tutaj zrobić moda ze spryskiwaczami w zderzaku bo mamy wszystko na wierzchu
Dodatkowo potrzebna jest pompka paliwa – kropelkowa – jej wydajność jest śmieszna ale to dzięki temu webasto diesel pali ok 0,4 litra na godzinę !!!!! ZDJECIE 5 i 6
5.jpg

6.jpg



Tutaj należy pamiętać o zasadzie. Dla webasto TT V czyli Termo Top V jest pompka DP 40 a dla webasto TT vevo jest pompka DP 42. Zamiennie pompki nie pracują.
Mówiąc w opisie piec Termo Top mam na uwadze cały zespół wraz z blachami montażowymi (2), tłumik szmerów ( filtr powietrza w sumie), pompke wody ( która niestety często pada), tłumik wydechowy z rurką wydechową ZDJECIE 35
35.jpg


wraz z rurką spiro czy uchwyt nowego typu do pompki V55.
ZDJECIE 11 i ZDJECIE 12
11.jpg

12.jpg


Jako piece proponuje kupować vevo
ZDJECIE 14
14.jpg


gdyż są nowocześniejszymi konstrukcjami i mniej awaryjnymi a na tym nam zależy przecież. Jak to mówił JARRY z TKP to jak porównywać PD z CR. Jeżeli montujemy od podstaw ogrzewanie to od razu zaznaczam aby się nie bawić w oddzielne kupowanie pieca i pompki i tłumika bo to składanie może więcej wynieść i sprawić więcej kłopotu.
Jako że zakładamy ogrzewanie postojowe to musimy mieć możliwość jego załączenia w dowolnie wybranym momencie. Możemy to uczynić poprzez panel od klimatyzacji / bez znaczenia czy climatronic czy climatic lub zwykłe ogrzewanie bez klimy. Panel wyróżnia się 3-ma falkami do góry. Załączenie jest sygnalizowane zapalaniem diody a także info na radiu o ile to jest załączone. Pasują panele od golfa 6 scirocco passata b7 czy tiguana. Mogą być ori w mk6 lub też te nowe z new beatle. Co tam ciocia woli.
ZDJECIE 4
4.jpg


Ale niewątpliwie w 99% przypadków będziecie załączać ogrzewanie postojowe poprzez pilota połączonego z centralką telestart. I tu mamy duże pole do popisu. Ja zastosowałem poilota wraz z centralką telestart T91R
ZDJECIE 7
7.jpg


którą montuje się na uchwycie w prawym słupku C.
ZDJECIE 15
15.jpg


Dla tych co chcą wydać więcej kasy i mieć np. pilota z wyświetlaczem aktualnej temp w aucie można założyć zestaw telestart t100 taki jak w MB. Można też najnowszy system firmy webasto jak termocall czyli na dodatkową kartę SIM i za pomocą aplikacji sterować ogrzewaniem postojowym ale to już jest drugi koszt pieca z osprzętem.

Centralkę łączy się z piecem. Ciekawostka dla tych co będą sami robić wiązkę – wtyczka od telestartu jest taka sama jak wtyczka w przedniej lampce oświetleniowej.
Z narzędzi w zasadzie wystarczą te podstawowe czyli zwykły zestaw kluczy nasadowych i płaskie podstawowe, wkrętaki i płasko szczypce. Ale moda nie zrobimy jak nie będziemy posiadać ściągacza do opasek zaciskowych do węży wodnych. Będziemy musieli zdjąć węże wody wychodzące z nagrzewnicy znajdującej się w aucie której króćce znajdują się na ścianie grodziowej jak i węże z chłodnicy spalin która znajduje się z tyłu silnika. Najwięcej problemu może sprawić opaska znajdująca się na wężu wody wychodzącym z silnika. Jest tam naprawdę mało miejsca i praca jest szalenie manualną . Jeżeli będziemy mieli kiepskiej jakości ściągacz także będzie słabo. Można te fabryczne ( sprężynowe ) opaski zamienić zwykłymi z marketu budowlanego ale w mojej ocenie będzie to agro tuning.
Do tego przydadzą się ściski stolarskie.

Mając komplet do montażu i wyposażeni w narzędzia możemy startować.
Czy potrzebujemy kanału/podnośnika ? Niewątpliwie było by łatwiej. Ja z racji tego że nie mogłem się doczekać montażu zrobiłem to u siebie pod blokiem wyposażony w żabę i dwie kobyłki. A po co musimy dostać się pod auto ? Po to aby zdjąć osłonę pod silnikiem a następnie podłączyć rurki wodne.
Jak widać na zdjęciu ZDJECIE 16
16.jpg


zrobiłem to bez problemu ale nie były to super warunki bo na leżąco.
Ile czasu na grzebanie ? założenie samego pieca i podłączenia go do obiegu wodnego to tak naprawdę 3,5h z odpowietrzaniem układu wody co w dieslu nie jest łatwe. Następne 2 popołudnia czyli tak po 2h wystarczą do wymiany bądź montażu pompy paliwa wraz z przewodem zasilającym i montażem pompki wody DP na uchwycie i przeciąganie pod autem. Drugie popołudnie to wpięcie we wiązkę auta i ułożenie jej wraz z telestertem.

No to zaczynamy.
Najlepiej mieć auto w którym wyczerpał się płyn od spryskiwaczy szyb i reflektorów. W innym przypadku będziemy musieli spuszczać go sami poprzez rozłączenie wężyka od spryskiwaczy reflektorów jeżeli ktoś ma. Jeżeli nie ma to ma teoretycznie mniej problemu.
Zaczynamy od demontażu zderzaka. Wyrywamy atrapę i odkręcamy górne uszy, potem śrubki od dołu a także przy nadkolach. Wyciągamy zderzak z zaczepów w błotnikach. Jak nie mamy spryskiwaczy to fajnie. Jak mamy to musimy odczepić wężyki od płynu które idą od pompki do zderzaka. Przewidziane jest połączenie do tego które odbezpieczamy i rozszczelniamy połączenie. Następnie albo ścisk stolarski co odradzam albo spuszczamy płyn do naczynia lub pojemnika – ja miałem z 3,5 litra ;( ;( ;( oczywiście uciekło trochę.

Następnie zdejmujemy prawą lampę/reflektor jak kto woli ( pasażera ) wraz z jej dolnym mocowaniem zatem musimy zdjąć slizg lampy przykręcony do błotnika i do pasa przedniego.
Można się obyć bez tego ale będzie szybciej i wygodnie przy układaniu wiązki która idzie pod lampa a obok zamontowany jest fabryczny przewód zasilający webasto w paliwo.
Teraz mamy wszystko pięknie na widoku.
Wypinamy wtyczkę z pompki spryskiwaczy - jednej lub obu. Odkręcamy zbiornik. Są chyba 3 lub 4 śrubki. To są te same którymi musimy przykręcić nowy zbiornik ale to dopiero później. Jak widać na zdjęciu
ZDJECIE 17 i ZDJECIE 18
17.jpg

18.jpg


nowy zbiornik spryskiwaczy jest idealnie dopasowany do uchwytów w blasze montażowej która trzyma piec
ZDJECIE 21
21.jpg


wraz z pozostałymi elementami i służy do przymocowania pieca do podłużnicy gdzie jest jego docelowe miejsce.
Zatem przykręcamy piec pod podłużnicą.
ZDJECIE 19
19.jpg


Raptem 2 śrubki. W tym momencie możemy i należy wpiąć kostkę elektryczną i wyprowadzić przewody powyżej czyli nad lampę. Tam od razu mamy punkt masy
ZDJECIE 20
20.jpg


który wykorzystujemy. O wiązce elektrycznej będzie później. Teraz możemy przykręcić zbiornik od spryskiwaczy. Jest on wciskany w blachę montażową pieca a następnie przykręcany do niej i do podłużnicy. Następnie należy wpiąć się z wężem zasilającym paliwo do pieca. Jest szansa że kupując zestaw dostaniemy piec a przy nim już jeden element węża paliwowego – gumowego z krućcem połączeniowym który po zapięciu w uchwyt nad zbiornikiem spryskiwaczy
ZDJECIE 10 ZDJECIE 12 ZDJECIE 18
10.jpg

12.jpg

18.jpg


jest pierwszym elementem magistrali paliwowej. Następny element to przewód który łączy się z przedmiotowym krućcem i biegnie do kanału w którym znajdują się pozostałe przewody paliwowe ( silnikowe) - obok pompy ABS.
Wiązkę przypinamy do istniejącej która idzie po nadkolu i zostawiamy ją obok zbiorniczka wyrównawczego na tą chwile.
W tym momencie można założyć lampę . Już nic tam nie będziemy grzebać
Proponuje odkręcić koło przednie prawe aby mieć dostęp do połączenia węży wodnych z wężem metalowym który zaraz będziemy montować. ZDJECIE 22
22.jpg


Następnie musimy przykręcić węża metalowego który mocuje się w dwóch miejscach. Pierwsze znajduje się za silnikiem w które wkręcamy śrubę dość głęboką ( chyba M10). Od razu powiem że jest to fabryczne miejsce nagwintowane w bloku silnika i skoro przez parę lat nie było tam nic to na gwincie osadzały się wszystkie substancje z zewnątrz i jest on skorodowany. Ja w swoim przypadku miałem dość ostro. Jako że miałem gwintownik to przegwintowałem go z 8 razy zgodnie z zasadami przy takich pracach. Jednak z perspektywy czasu wkręcił bym tam szpilkę i nakrętkę samokotrującą i zapomniał tematu - (mi zabrało to jakieś 20minut ). Drugie miejsce znajduje się z boku a więc jest piękny dostęp po zdjęciu koła – można też od dołu -
ZDJECIE 22
22.jpg


Teraz możemy założyć węże od pieca i zapiąć opaski sprężynowe.
Teraz możemy założyć zderzak i atrapę.
Można na obecną chwile jeździć autem bo nie rozpinaliśmy węży wodnych ani nie podaliśmy zasilania na piec.
Ja miałem czas i możliwości więc zająłem się dalsza praca która polegała na podłączeniu obiegu wody w miejsce pomiędzy nagrzewnicą a silnik
ZDJECIE 3 .
3.jpg


Aby wpiąć się w nagrzewnice należy zdemontować istniejący wąż wody zaznaczony na rysunku a w to miejsce wpiąć odcinek nowego węża który idzie z jednej metalowej rurki. Aby wypiąć wąż z grodzi ( co idzie do nagrzewnicy) wystarczy wyjąć metalowe zabezpieczenie i lekko pracować wężem lewo prawo i nam wyskoczy. Wyleci trochę płynu ale nie większość. Proponuje zagiąć węża do doły i wylać wodę. -
ZDJECIE 23
23.jpg


Następnie mając dostęp od tyłu silnika należy zdemontować rurkę wody która łączy chłodnicę wody egr . Jest specyficzna gdyż jest połączona z drugą tworząc takiego jakby zawijańca pozycja 5 ZDJECIE 8.
8.jpg


Z tą będzie w miarę prosto, Najgorsze połączenie jest to znajdujące się na bloku silnika pomiędzy blokiem a rurą z powietrzem ZDJECIE 24.
24.jpg


Dojście tam ściągaczem jest ciężkie ale możliwe.
Kiedy wszystko podłączymy jeżeli chodzi o układ wodny możemy zalać zbiorniczek wyrównawczy. Wejdzie tego trochę.
Tak naprawdę teraz też możemy jeździć samochodem bez podłączenia pozostałych części układu gdyż pompka wody w obiegu webasto V55 pozycja 6 ZDJECIE 9
9.jpg


nie będzie stawiała oporu dla pompki mechanicznej pracującej na pasku rozrządu.
Pozostało nam podłączyć paliwo do pieca.
Z ciekawostek jeżeli chodzi o zasilanie pieca w ropę to to, że każda pompa/pływak w baku posiada krócieć zaślepiony, zatem wystarczy odciąć nożem kapturek i wprowadzić czerpak – czyli rurkę do baku. Podpowiedzią może być jakakolwiek aukcja z pompą paliwa od tourana gdyż prawie każdy miał dogrzewacz lub pełne webasto. Ja aby było OEM zakupiłem pompę od tourana za 25zł z przesyłką i miałem czerpak który jest zagięty pod kątem 45 stopni wraz z uszczelką (która jest ważna bo w innym przypadku webasto może się nam zapowietrzać).
Zatem mamy czerpak w baku a następnie pompkę która znajduje się w uchwycie obok baku ZDJECIE 25
25.jpg


( wszystkie zbiorniki posiadają taki plastik ) uchwyty pasują od golfa 6 i passata b7 a następnie z pompki idą przewodem w korytku obok pozostałych przewodów paliwowych w przewidzianych do tego montażu uchwytach. Wychodzą one już w komorze silnika obok pompy ABS gdzie są łączone. Jako magistrali paliwowej ( tak wiem – pięknie to nazywają fachowcy) można użyć typowych węży paliwowych przewidzianych do webasto. Nie są to jakieś duże koszty i na portalu alekupa można znaleźć w rozsądnych pieniążkach. Ja wcześniej użyłem gumowych węży paliwowych ale ich ścianki były zbyt grube ( obawiałem się że pod autem mogą być narażone na urazy mechaniczne) więc odpadły.
Wpadłem na pomysł użycia węży z tekalanu ZDJECIE 26
26.jpg


który jest wytrzymały – w końcu wytrzymuje wysokie ciśnienie i jest wytrzymały na oleje/smary/paliwa a przy tym jest w miarę elastyczny. Niewątpliwie jest to zaleta gdyż można pod wpływem nawet byle jakiej opalarki uformować węże zgodnie z widzi mi się. Ja kupiłem 5 metrów ale 3 wystarczą na odcinku od pieca do pompki DP. Wychodząc przy zbiorniku wyrównawczym fabryczny przewód idzie w kierunku pieca pod czujnikiem różnicy ciśnień a także pompką niskiego ciśnienia by wpiąć się w uchwyt nad zbiorniczkiem od spryskiwaczy.
Schemat elektryczny jest prosty. Z pieca wychodzi zasadniczo kilka wtyczek ZDJECIE 27
27.jpg


jedna od pompki paliwa V55 – T3z a druga z zasilaniem – T2g gdzie pin1 to potencjał 12V. Wg ELZA od 2009 roku średnica kabli wychodzących z tej wtyczki to 2,5mm2.. Trzecia która nas interesuje T8f - zawiera szynę CAN ( pin 4 to CAN-L a pin 7 to CAN-H oba 0,35mm2) a także sygnał do centralki webasto ( pin 2- 0,35mm2). Pin 5 ( 0,5mm2) biegnie do pompki paliwa przy baku. Wiązkę układamy razem z wiązką lampy a następnie wiązkę od zasilania podłączamy ( masę do kołka pod lampą) ZDJECIE 19 a przewód zasilający wędruje do skrzynki bezpieczników B. Aby dostać się do wtyczki T40 należy odkręcić gwiazdkę która jest na środku skrzynki bezpieczników B ZDJECIE 31.
31.jpg


Odchylamy ją i odpinamy zabezpieczenie i odczepiamy skrzynkę. Odkładamy na bok. Teraz bierzemy i wyciągamy szpikulcem zaślepkę gumową we wtyczce T40
ZDJECIE 29
29.jpg


która jest pod numerem 20 .Odpowiada to bezpiecznikowi SB 11. W to miejsce wpinamy pin z kablem zasilającym webasto – T2g ZDJECIE 30.
30.jpg


Teraz pozostaje podłączenie kostki 8 pinowej a więc szyna CAN i sygnał do centralki telestartu. Ja puściłem to po tej samej trasie którą idzie wiązka od ABS. Zatem wchodzimy skrętką CAN i kablem do telestartu a także pompki paliwa w tym miejscu. W kabinie będzie to miejsce za wentylatorem świeżego powietrza. Tutaj możemy się rozdzielić . CAN można wpiąć się w wiązkę BT lub radia CAN-L - pin 10 i CAN-H – pin 9( CAN infotainment. Kabel do centralki telestart prowadzimy po prawej stronie w progu aż do słupka C. Tam jest fabryczne miejsce centralki która jest wielkości paczki papierosów. Umieszczony jest on w uchwycie ZDJECIE 15
15.jpg


który zapina się w otwór w słupju C. Wtyczka do centralki telestart jest taka sama jak wtyczka lampki z przodu nad głowami. Zasilanie centralki wchodzi na pin 1 i fabrycznie jest zasilany z bezpiecznika SC14. Pin 2 tej wtyczki to sygnał z pieca który puściliśmy progiem. Masa zasilania tego sterownika jest na pinie 6. Średnice 0,5mm2 są wystarczające. Aby centralka działała potrzebne jest zasilanie stałe. Ja miałem je już wcześniej pociągnięte. Zostało jeszcze podpięcie anteny. Jeżeli ktoś ma już dziurę w dachu to wymienia na taką z obsługa telestartu i łączy z centralką. Jeżeli nie to może kupić antenę która wygląda analogicznie jak antena od GSM i jest w postaci motylka. Przed progiem po stronie tylnego pasażera wydzielamy kabel który ma iść przez pokrywkę osłaniającą pompę paliwa. Do tej wtyczki T2 na pin 2 idzie przewód od pieca webasto. Musimy także podać masę która idzie na pin1 wtyczki. ZDJECIE 5
5.jpg


Z kłopotów jakie miałem to fabryczna wiązka która idzie przy pierwotnym zbiorniku od spryskiwaczy jest za krótka bo można ją podpiąć ale wszystko będzie „na ostro” co w przypadku różnicy temperatur kompensacja temperatury przez wiązkę może doprowadzić do jej rozrywania. Ja postanowiłem rozpruć ją do wystarczającego miejsca i ulożyć prawidłowo po uprzednim zaizolowaniu. ZDJECIE 28
28.jpg


Po spięciu wszystkiego pozostaje nam odpalić piec.
Kodujemy go w GATEWAY jako 18.
Uruchomić piec nie będzie to łatwe bo przewód paliwowy jest pusty. Musimy wejść w adaptacje i napełnić magistrale paliwową.
Pilota do centrali dogrywa się w ten sposób że zdejmuje się zasilanie z centralki T91R i w ciągu 5 sekund nacisnąć na ON.
Następnie odpalamy webasto. Zadymi jak zasłona dymna na poligonie ale spokojnie.
Na koniec dopinamy pilota do kluczyka ZDJECIE 32
32.jpg


Webasto jak wykryje błąd
ZDJECIE 33 i ZDJECIE 34
33.jpg

34.jpg


to po wciśnięciu przycisku na panelu po chwili sam zgaśnie a błąd zapisze się w logach.

-- 14 mar 2018, 23:08 --

można załadować maksymalnie 30 foto. Reszta poniżej


Pochwały przyznane za posta: 5
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
Offline
Awatar użytkownika

greg2

Senior Moderator

  • Posty: 1004
  • Rejestracja: 04 cze 2013, 15:45
  • Online: 132d 12h 32m 47s
  • Pochwały: 23
  • Auto: Golf VII GTI
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Lokalizacja: Warszawa

Re: Montaż WEBASTO w Dieslu 2.0

Post14 mar 2018, 22:16

super opis, na pewno pomoze wszystkim ktorzy planuja takiego moda :bigok:
Offline
Awatar użytkownika

tberent

Banned

  • Posty: 1869
  • Rejestracja: 20 sie 2015, 13:51
  • Online: 39d 15h 15m 40s
  • Pochwały: 29
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: CBCD
  • Lokalizacja: Lodzkie

Re: Montaż WEBASTO w Dieslu 2.0

Post14 mar 2018, 22:28

greg2 pisze:super opis, na pewno pomoze wszystkim ktorzy planuja takiego moda :bigok:
Starałem się dać dokładny opis.

Wysłane z mojego GT-I9506 przy użyciu Tapatalka
Offline
Awatar użytkownika

WuBu

Stały Bywalec

  • Posty: 322
  • Rejestracja: 07 maja 2016, 21:21
  • Online: 16d 23h 46m 4s
  • Pochwały: 7
  • Auto: VW Golf VII GTD
  • Silnik: CUNA 184 KM TDi
  • Lokalizacja: Warszawa

Re: Montaż WEBASTO w Dieslu 2.0

Post15 mar 2018, 00:53

Gratuluje tak cudownego i szczegółowego, bogatego w foto opisu.
Kosztowało Cie to nielada pracy, czasu i wnikliwego zaangażowanie w tekst.
Jesteś Wielki.
;)
Offline
Awatar użytkownika

tberent

Banned

  • Posty: 1869
  • Rejestracja: 20 sie 2015, 13:51
  • Online: 39d 15h 15m 40s
  • Pochwały: 29
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: CBCD
  • Lokalizacja: Lodzkie

Re: Montaż WEBASTO w Dieslu 2.0

Post15 mar 2018, 06:26

Dziękuję. Zawsze jak grzebie to zrobię parę zdjęć telefonem. Jak jest wena i czas to coś skrobne w swoim stylu.
Może nie jest to jak u innych gdzie zdjęcia są wplecione w tekst ale to dlatego że są one umieszczone na NASZYM serwerze i w zasadzie nie zginą z jakiegoś hosta czy bucketa. Zdjęcia są ponuneriwane wiec jeżeli ktoś się zdecyduje z tej pomocy to ściąga zdjęcie . Drukuje zdjęcie i opis i ma wszystko czytelne.
Co do kosztów to na forum TKP usłyszałem ze w G6 bez znaczenia jakiej wersji na gotowo koszt montażu z częściami to 3000 -3500.
Pamiętajcie że duża a w sumie większą część to opłata za włożoną prace a także wiedzę.
Popatrzeć można na alle i samemu ocenić jaki koszt.

ZDJĘCIE 8a przedstawia rurkę metalową ze zdjęcia 8 - pozycja 7

8a.jpg


Niestety nie mogłem dołożyć go pomiędzy zdjęcia z etki 8 i 9
Wysłane z mojego GT-I9506 przy użyciu Tapatalka
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
Offline

azssms

Forumowicz

  • Posty: 503
  • Rejestracja: 16 sie 2014, 15:37
  • Online: 60d 7h 52m 6s
  • Pochwały: 3
  • Auto: VW Golf 6 GTI
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Lokalizacja: Bad Hersfeld

Re: Montaż WEBASTO w Dieslu 2.0

Post31 mar 2018, 21:38

Super opis!Gratuluje!!!
Odnosząc się do tematu dziś przypadkowo nabyłem piec z Tourana za bezcen i zacząłem się zastanawiać czy jest sens montażu w Tiguanie. Czy webasto może pracować bez problemu bez panelu klimy(włączanie poprzez pilota)? I jaki telestart najlepiej użyć 5N0 7N0 a może jest jakiś 5Q0 który ruszy w Tiguanie ?
Offline
Awatar użytkownika

jezutkp

Aktywny

  • Posty: 147
  • Rejestracja: 23 sty 2014, 22:09
  • Online: 6d 14h 58m 15s
  • Pochwały: 10
  • Auto: B8
  • Silnik: CRLB+
  • Lokalizacja: Olkusz

Re: Montaż WEBASTO w Dieslu 2.0

Post31 mar 2018, 22:08

Bez panelu z webastem jak sie nagrzeje to nie puści Ci nadmuchu ciepłego do środka. Telestart z piecem od Tourana działa mi dobrze ze 7N0 (w Touranie ;) )
Offline

Arek_VI

VIP

  • Posty: 1318
  • Rejestracja: 26 cze 2012, 19:54
  • Online: 10d 16h 14m 40s
  • Pochwały: 62
  • Auto: Golf VI
  • Silnik: TSI 122
  • Lokalizacja: Wroclaw

Re: Montaż WEBASTO w Dieslu 2.0

Post31 mar 2018, 23:26

Konkretny i profesjonalny opis.Warunki montażu mało komfortowe. Pełny szacunek :)
Offline

Marsjanekxd

Niemowa

  • Posty: 1
  • Rejestracja: 30 sie 2021, 08:51
  • Online: 14h 33m 18s
  • Auto: Vw golf 6
  • Silnik: 2.0 tdi
  • Lokalizacja: Cieszyn

Re: Montaż WEBASTO w Dieslu 2.0

Post30 sie 2021, 08:59

Jaki koszt montażu webasto ?
Offline

Tomasz_W-wa

Forumowicz

  • Posty: 718
  • Rejestracja: 04 cze 2019, 16:42
  • Online: 15d 18h 39m 4s
  • Pochwały: 102
  • Auto: VW Golf 7 Variant
  • Silnik: CLHA
  • Lokalizacja: Warszawa

Re: Montaż WEBASTO w Dieslu 2.0

Post30 sie 2021, 10:13

Kolego wszystko jest zależne za ile znajdziesz wszystkie graty i czy robisz montaż sam czy komuś zlecasz.
Robota na min. 2 dni jak ktoś ogrania takie rzeczy.
Koszy pewnie od 2.000 zł do ok. 3.500 zł

Pozdrawiam
Tomasz_W-wa
Offline

karoll`

Nowicjusz

  • Posty: 9
  • Rejestracja: 29 gru 2021, 00:30
  • Online: 1d 2h 38m 25s
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: 2.0 CFHC
  • Lokalizacja: Gdynia

Re: Montaż WEBASTO w Dieslu 2.0

Post30 lis 2022, 19:11

Czy ktoś posiada schemat elektryczny odnośnie podłączenia webasta?

-- 10 gru 2022, 10:09 --

Udało mi się zamontować webasto ale mam takie dwa błędy, jeden w piecu drugi w sterowniku klimatronika.

https://photos.app.goo.gl/wzAbmpbqMynLt7JN7

https://photos.app.goo.gl/UKZWWQrsuLs6FuE18

Ktoś jest w stanie coś doradzić ?

-- 17 gru 2022, 07:43 --

Aktualizacja

Błąd 01314 004 udało się wykasować przy okazji kiedy miałem niski rezerwę w baku, pompka webasto nie zaciągnęła paliwa i wywaliła błąd, dzięki temu mogłem usunąć błąd został tylko ten w klimatroniku.

Aktualizacja II

Ten błąd 13701376 - Function Restricted due to Missing Message(s)
U1111 00 [009] - -

cyt. z forum turana "Jeżeli ecu silnika jest 021 a nie 016 to uruchomi się klima na nowszym panelu.
Można to sprawdzić za pomocą np. VCDS-a
Co do panela to jeżeli masz ecu 021 to każdy panel o nr 5K0907044 xx będzie działać tylko te z początku produkcji o najniższym SW (np. 0102, nr panelu 5K0907044C) nie generują żadnych błędów w starszych samochodach, a na większym SW (np. 0606 czy 1010) będą generować kilka błędów z których prawie wszystkie można zlikwidować ale jeden nam pozostanie: 13701376 U1111 00 [009]

Błąd ten wynika z zbyt nowego panela do samochodu (czytaj podzespołów w samochodzie, instalacji itp.)
Ale panel będzie działać prawidłowo."

Aktualizacja III

Przez niedopatrzenie po czasie przy przeglądaniu długiego kodowania, okazało się że był zaznaczony bajt "funkcja start-stop" po odhaczeniu brak błędów.

Wróć do Retrofitting

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość