Filtry MANN przez dłuższy czas były dostarczane dla VW jako filtry podstawowe, nawet na filtrach było logo VW i MANN, teraz już się ciut to zmienia i wszyscy szukają tańszych alternatyw, VW też.
W Golf 7 np. VW zaczął zastępować filtry MANN na pierwszy montaż filtrami z firm: UFI Filters, Hengst, Mahle, a nawet Filtron (który jest teraz już częścią firmy MANN) itp.
Ja u siebie w autach zakładam oryginały (przeważnie z logo VW MANN) albo właśnie filtry MANN, wymieniasz je raz na rok, a więc można coś lepszego założyć jak MANN.
Co do oleju to zgadzam się z kolegą wyżej że dobrze by było lać olej dobrej jakości, ja zalewałem oryginał VW 5W30 ale jak wycofał go i zastąpił tą wodą 0W30 to powiedziałem sobie nie będę tego lać do swojego auta.
I w tym roku zalałem (i raczej już tylko ten będę zalewał):
- MILLERS OILS XF Premium Engine Oil 3C VW 5W30 504.00/507.00
W tym roku trasa wakacyjna w dwie strony 2600 km i zauważyłem że temp. oleju były mniejsze przy dużych prędkościach niż przy oryginalnym oleju.
A dlaczego tak negatywnie podchodzę do olejów 0W30 to sobie zobaczcie ten film i przewińcie na 12:45 gdzie klient wymienia olej w MK8 GTI CLUBSPORT, normalnie woda
https://www.youtube.com/watch?v=dK_ADmvIbKEDodam tylko że przy zakupie olejów, nie polecam kupowania z Allegro itp. kupować albo bezpośrednio od ASO VW albo od przedstawicieli danej marki na PL (masz pewność że olej w butelce to olej który jest oryginalny, a nie jakiś zamiennik)
Tyle ode mnie.
Pozdrawiam
Tomasz_W-wa